eitaa logo
جواد جاویدنیا
2.9هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.9هزار ویدیو
75 فایل
🔻کانال شخصی دکتر جاویدنیا 👈این کانال به هیچ حزب و جناح و خطی جز خط رهبری وابستگی ندارد. نقل مطالب از دیگران به هیچ وجه به منزله تایید یا اطلاع از تمام افکار و وابستگیهای احتمالی اشخاص نیست. 🔷ادمین @jjavidnia 🔶آیدی تبادلات @Dr_Javidnia_Tab
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 سلسه‌نشست‌های حکمرانی و سیاستگذاری حجاب 🔸عنوان نشست: 💠 بررسی قضازدایی و تبدیل جرم "کشف حجاب" به تخلف در سیاستگذاری تقنینی(ذیل محورهای ضرورت‌شناسی، مرجعیت‌شناسی و پیامدشناسی) 🔹ارائه‌دهندگان: 👤 دکتر حسینعلی بای؛ عضو کارگروه حقوق مرکز تحقیقات اسلامی مجلس 👤دکتر جاویدنیا؛ دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی 🔹دبیر نشست: 👤آقای امیرحسین خسروآبادی؛ پژوهشگر دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام 📆دوشنبه ۱۲تیرماه ۱۴۰۲ 🕙 ساعت ۱۴ 🏢 دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام، دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی، سالن جلسات طبقه اول 🇮🇷مرکز علم و فناوری فرهنگی و اجتماعی🇮🇷 🇮🇷مرکز علم و فناوری حقوق🇮🇷 🔗ارتباط با روابط عمومی👇 📲@Ihu_farhangi ┄┅─═◈═─┅┄ 🖥 cs.ihu.ac.ir 🆔@farhanghi_E روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حیدر شده مولا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ 🌹عید غدیر خم بر شیعیان مولا مبارک 💠✍ 🆔 @Dr_Javidnia 🌐 لینک پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3
6332c35fe6ee7f7319b686c4_1744375401989333621.mp3
5.72M
💠نقدی بر سخنان جناب آقای صالحی دادستان تهران در جمع متحصنین انقلابی مورخه ۱۴۰۲/۰۴/۱۳ 🔹جناب صالحی اگر به فرموده شما قوه قضائیه پای کار است، چرا روز به روز وضعیت حجاب بدتر می‌شود؟ 🔸چرا هیچ انعکاسی از این برخوردهای سنگین و محکم در رسانه ها مشاهده نمی شود تا سلیطه‌ها به جای کمین تعرض به محجبه ها از ترس برخورد قانون خود را مخفی کنند؟ 🔹چرا فقط موارد برخوردهای ضعیف رسانه‌ای شده است؟ 🔸چطور مانع اجرای قانون فعلی عدم توان قوه قضائیه در رسیدگی به تعداد زیاد پرونده ها القاء شده است؟ 🔹چطور اقتدار قوه قضائیه مانع گسترش کشف حجاب ها نشده است؟ 🔸اگر نیروی انتظامی کوتاهی می کند چرا با نیروی انتظامی برخورد نمی کنید و در لایحه قوه قضائیه نقش پررنگ تر به سامانه‌های این نیرو داده شده است؟ 🔹چرا نیروی انتظامی وادار نمی شود که طرح های ناظر را فعال کند و مجرمان را به قوه قضائیه معرفی کند؟ 🔸چرا مانند طرح های برخورد با اراذل و اوباش و فروش مواد مخدر طرح مشترک نیروی انتظامی و قوه قضائیه برای برخورد با موارد کشف حجاب تعریف و اجرا نمی شود؟ 🔹چرا دادسرای ویژه کارکنان دولت که زیرمجموعه ایشان است با ترک فعل مسئولان برخورد نمی کند و چرا سازمان بازرسی کل کشور نسبت به مسئولان ترک فعل کننده اعلام جرم نمی کنند؟ 🔸مهم این است که نیروی انتظامی و قوه چنان از فتنه فضای مجازی فواحش ترسیده اند که از برخورد میدانی کلا ترسیده اند و عقب نشسته اند 🔹اجرای حدود الهی با اعلام آن اثر گذار است. مادام که جرات اجرای قانون نسبت به همه و اعلام آن نباشد، دم از قاطعیت زدن فایده ای ندارد. 🆔 @Dr_Javidnia
26.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴بایعناک یا کرار جینه انجدد البیعه 🔹بیعت کردیم با شما ای کرار و آمدیم تا بیعت مجدد کنیم 🌺سرود زیبای غدیریه فارسی عربی از حسن کاتب 💠✍ 🆔 @Dr_Javidnia 🌐 پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3 🌐 پیوستن به ویراستی https://virasty.com/Dr_Javidnia
تعلیقه ای بر نقد یک رای از سوی دکتر علی خالقی وکیل محترم دادگستری و استاد دانشگاه تهران در کانال حقوق یار .به علت عدم امکان ارسال مطلب به آن کانال در پیام رسانهای دیگر ذکر می کنم .ادرس مطلب استاد( https://splus.ir/hoghoghyar_org/837 ( 📌استاد بزرگوار بدوا کسب اجازه می نمایم از محضر حضرتعالی و همه اساتید زحمتکش حقوق که حق معلمی بر گردن خیلی از ما دارید . 📌و اما بعد در متنی طویل به نقد آرای صادره نسبت به دو نفر از خانمهای کاشف حجاب از جامعه محترم وکلا پرداخته اید. جناب اقای دکتر خالقی نوشته اید : گاه روشهاى ابداعى قضات در مقابله با بی‌حجابى، بر خلاف قانون و ناقض حق مالکیت شهروندان است. در ادامه مرقوم فرموده اید : نمونه آن، رأیى است که اخیراً بر اساس برداشتی نادرست! از مفهوم «وسیله»، خودرویی را که راننده آن حجاب شرعی را رعایت نکرده به عنوان «ابزار تسهیل کننده جرم» معرفی و علاوه بر تعیین مجازات جایگزین حبس براى متهم و به عنوان مجازات تکمیلی، او را به مدت دو سال از رانندگی با وسایل نقلیه موتوری محروم و توقیف یک‌ساله خودروی او به عنوان وسیله ارتکاب جرم را مقرر کرده است.در حقوق جزا، «وسیله» عبارتست از آنچه مرتکب به آن متوسل می‌شود و به کمک آن رفتار مجرمانه را انجام می‌دهد. در واقع، وسیله، واسط میان مرتکب و عمل اوست و در جرائمی قابل استفاده است که رفتار مرتکب به صورت فعل باشد. در «ترک فعل»، خودداری از انجام یک تکلیف قانونی، جرم شناخته شده است و به صرف «عدم انجام» آن تکلیف، جرم واقع می‌شود و توسل به وسیله منتفی است.«ظاهر شدن زنان بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی» یک جرم «ترک فعل» است. هدف قانون، تعیین پوششی خاص (حجاب شرعی) برای زنان و الزام آنان به رعایت این پوشش در معابر و انظار عمومی بوده است. جرم موردنظر به صرف عدم رعایت این الزام و خودداری از التباس به این پوشش واقع می‌شود. در چنین جرمی، اساساً «وسیله» برای ارتکاب وجود ندارد و مثلاً اگر زنی در خودرو، قایق، کشتی یا هواپیما حجاب شرعی را در انظار عمومی رعایت نکند، اینها محل ارتکاب جرم هستند، نه «وسیله ارتکاب جرم».و در جای دیگر انرا ترک فعل خوانده و در حایی دیگر عمل قاضی بر صدور حکم تکمیلی و تتمیمی را خلاف انگاشته اید.. 🚩 واما پاسخ : 📌اولا از حضرتعالی که هم در کرسی تعلیم و هم کسوت وکالت به جامعه خدمت می کنید سوالی دارم.سوال این که نقض حقوق شهروندان صورت گرفته یا برخورد مناسب با وضعیت مجرم (طبق قانون) و با قانون شکنی وکلایی که خود باید احیا گر و جان نثار قانون و عدالت باشند؟ایا حق شهروندی مختص مجرمین است یا همه مردم؟خود در کلاسهای حقوق تاکید دارید که آرا باید متناسب با شخصیت مجرم و البته اثر جایگاه وی در افکار عمومی و نقض حقوق شهروندان و صدمه به قانون صادر شوند .کما اینکه بنده معتقدم اگر این رای برای یک بانوی ساده کارگر صادر می شد عادلانه نبود. 📌ثانیا:منع از رانندگی که توام با فعلی مجرمانه بوده با بند ث از ماده 23 از قانون مجازات اسلامی مصوب 92 کاملا مطابقت داشته و جای هیچ ایرادی ندارد. 📌ثالثا: با توجه به نسخ قانون مجازات توسط قانون کاهش مجازات حبس تعزیری و در راستای حبس زدایی و توسیع عدالت ترمیمی ،تعیین مجازات ممنوعیت از وکالت با بند پ ماده 23 از قانون مجازات اسلامی بعنوان مجازات تکمیلی مطابقت دارد.علاوه بر اینکه قانون گذار در ماده 87 از قانون مذکور تعیین مجازات تکمیلی و تبعی بصورت توامان و در کنار جرایم مشمول مجازات جایگزین حبس بصورت مطلق (صرف نظر از درجه جرم)را تجویز نموده است. زیرا قانون گذار بر خلاف عبارت جنابعالی قبل از واژه « یا» واژه و حرف عطف « واو» را بیان نموده است. عبارت قانون گذار اینگونه است:« ماده 87 - دادگاه میتواند ضمن حکم به مجازات جایگزین حبس، با توجه به جرم ارتکابی و وضعیت محکوم، وی را به یک یا چند مورد از مجازاتهای تبعی «و یا تکمیلی» «نیز» محکوم نماید». 📌رابعاً :در نقد برداشت از وسیله ارتکاب جرم در ماده 23 می توان گفت: برخی اشیاء ذاتاً وسیله ارتکاب جرم است و یا از جرم تحصیل می‌شود همانند انواع مواد مخدر، اسکناس و اسناد مجعول، سکه تقلبی و ... که در عبارت جناب دکتر خالقی بیان شده است ولی برخی اشیای دیگر، ذاتاً این خصیصه را ندارند اما ممکن است حین ارتکاب جرم استعمال شود یا در فرایند ارتکاب جرم دخیل باشد همانند رایانه، حامل‌های داده، وسیله نقلیه، آلات موسیقی و خودروی حامل فرد بی حجاب . با عنایت به اطلاق بند ر ماده 23 از قانون مجازات اسلامی خصوصا بیان عبارت دخیل در ارتکاب جرم وسیله اعم است از وسایلی که قابلیت ذاتی دارند و یا سایر وسایل دخیل هر چند قابلیت ذاتی نداشته باشند..
این برداشت با توجه به عبارت قانون گذار در ماده 215 از قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 که بیان می دارد:«بازپرس یا دادستان در صورت صدور قرار منع یا موقوفی تعقیب باید تکلیف اشیاء و اموال کشف شده را که دلیل یا وسیله ارتکاب جرم بوده و یا از جرم تحصیل شده یا حین ارتکاب، استعمال و یا برای استعمال اختصاص داده شده است تعیین کند تا حسب مورد، مسترد، ضبط یا معدوم شود» و همچنین ماده 148 از قانون آیین دادرسی کیفری اصلاحی 1394, نیز تایید می گردد.از طرف دیگر شایان ذکر است این مطالب بر اساس مطالب نقل شده از آقای دکتر خالقی بیان گردید چه بسا دیدن اصل رای صادره حاوی نکاتی باشد که در یادداشت این بزرگوار لحاظ نگردیده و ما هم قطعا از منطوق رای بی اطلاعیم. در باب تناسب جرم و مجازات که توضیح داده و قضات محترم را به بیسوادی متهم نموده اید.عرض می کنم که با توجه به متن ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی ، می توان گفت قاضی رسیدگی کننده بایستی در تعیین مجازات تکمیلی قاعده تناسب مجازات با جرم ارتکابی را رعایت نماید ،به عنوان مثال در مورد مرتکب جعل ، قاضی به عنوان مجازات تکمیلی نمی تواند وی را به منع از رانندگی محکوم نماید ،ولی وقتی نامبرده با استفاده از خودرو جهت تسهیل جرم تظاهر به بیحجابی(اصل ماده) و کشف حجاب (تبصره ماده) و در صورت پیاده بودن برایش بسیار پر هزینه تر بوده،مرتکب از ابزاری به نام خودرو جهت تسهیل و به عنوان ابزار تسهیل گر عملش وقوع تظاهر نه (ازالة المحجر) استفاده کرده.این موضوع را یک حقوق نخوانده هم عقلا می پذیرد. 📌خامسا:در ماهیت انجام فعل حرام و کشف عمدی حجاب (که برخی انرا برداشتن پوشش و برخی نپوشیدن پوشش ،تفسیر می کنند )اختلاف است .جرم کشف حجاب و نظاهر به ان را حضرتعالی ترک فعل قطعی بیان فرموده اید در حالی که نظر اقوی ،فعل بودن آن را تاکید می کند.اما چطور؟ و چگونه؟ در این راستا قطعا رجوع به مبانی کمکیار مان است که به آن هم می پردازیم. در کلاس‌های حقوق آموخته ایم که در یک حکم هم اصل داریم و هم استثنا .(ما مِن عام الا و قد خصَّ).سوال من این است که طبق هنجارها و قانون فعلی در جامعه اسلامی ایران صرف نظر از هر دیدگاهی اصل بر این است که زنان دارای پوشش باشند یا اصل بر این است که فاقد پوشش باشند؟ وقتی اصل بر این است که زنان دارای پوشش باشند خب وقتی خانمی عمدا لباس یا پوشش را کنار می گذارد و بدون پوشش وارد جامعه می‌شود و تظاهر نماید در واقع با یک فعل مثبت نسبت به عملی خلاف اصل اقدام نموده یعنی عمداً روسری خود را برداشته یا عمدا فلان لباس را که دون جایگاه اصیل و کریم زن است پوشیده و اذهان و افکار و نگاه‌های جامعه را به سمت انحراف پیش برده است.و عمدا خودرو را مأمنی برای فعل مجرمانه اش انتخاب نموده است. 🚩 شاهد مثال بنده تبصره ماده ۶۳۸ می‌باشد در این تبصره ذکر شده :«زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند ، به حبس از ده روز تا دو ماه و یا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای‌ نقدی محکوم خواهند شد». اولا عبارت (ظاهر شدن) را به کار برده .ظاهر شدن ترک فعل نیست (فعل مثبت)است.امتناع از حضور ترک فعل است.ظاهر شدن با وضعیتی که فاقد پوشش مناسب قانونی باشد فعل مثبت خلاف قانون است نه ترک فعل . ضمن اینکه در اصل ماده 638 که این تبصره (ناظر )بر آن است و مطابق آنچه شما در کلاس‌های حقوق تدریس می شود، دادرس باید ناظر را در حیطه (منظور) تفسیر کند،لذا عبارت صراحتا تظاهر و فعل مثبت به کار گرفته و عمد و فعل از سر و روی این ماده می‌بارد. بنده ماده را جهت ملاحظه حقوقدانان معزز ذکر می‌کنم. «هرکس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر "تظاهر" به عمل حرامی نماید علاوه بر کیفر عمل، به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌گردد و در صورتی که "مرتکب عملی شود " که نفس آن عمل دارای کیفر نمی‌باشد، ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید، فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد» استاد گرامی اگر این قاضی محترم در برگه امتحان می‌نوشت ماده 638 ترک فعل است، به او نمره منفی نمی‌دادید؟ آیا الفاظی مانند «تظاهر که مصدر باب تفاعل و با توجه به معنی لغوی آن یعنی وانمود کردن عمدی و انجام فعل حرام در مرئی و منظر دیگران(مانند تمارض که معنای خود را عمدا بیمار جلوه دادن است به معنای عمد و فعل مثبت در اقدامی نمی‌باشد» و لفظ «مرتکب عملی شود »آیا دلالت بر فعل مثبت ندارند و آیا این ماده از نظر اصولی (منظور ) و مُرشد تبصره خود نیست؟ 📌سادسا:توقع جامعه حقوقی و قضایی کشور از آن بزرگوار به عنوان یک استاد دانشگاه بسیار بیش از این بود که از عمل مجرمانه وکلایی که خود باید الگو و مجسمه قانون و عدالت برای مردم باشند ولی عمدا حقوق شهروندی زنان و مردانی را که در خیابان‌ها حضور دارند را لگدمال کرده‌اند و در پشت شیشه و مأمن خودروهای آنچنانی براحتی قانونی
را که سوگند مدافع بودنش را یاد کرده اند دفاع می‌کنید و آنها را واجد حقوق شهروندی می دانید ولی آیا عامه مردم حقوق عمومی و حقوق عامه و حق شهروندی ندارند؟ البته به نظر حقیر (که شاید نادرست باشد)می‌رسد سایه هم کسوتی و هم شغلی با این مجرمین بیشتر در استدلالات موثر بوده تا توجه به حقوق قانونی و استدلالات قانونی. 🚩 در باب مبنای تبصره ماده ۳۸ و خود ماده ۳۸ باید گفت بر اساس تعالیم نورانی قرآن کریم مبنای این مواد قانونی که در مقوله اخلاق اجتماعی در قرآن بوده و با تقنین تبدیل به هنجار قانونی در جامعه اسلامی از باب (التعزیرُ بما یراهُ الحاکمُ)شده‌اند به صراحت مبانی پوشش در قران کریم دو ایه است .هردو ناظر بر فعلند. آیات مربوط به موضوع حجاب در دو سوره از قرآن آمده است، یکی سوره نور و دیگر سوره احزاب .در سوره مبارکه نور آیه 31 آمده: ( ...به زنان مؤمنه بگو دیدگان خویش فرو خوابانند! و دامن‌های خویش حفظ کنند! وزیور خویش آشکار نکنند! مگر آنچه پیداست، سرپوشهای خویش بر گریبان هابزنند!، زیور خویش آشکار نکنند! مگر برای...).در سوره مبارکه احزاب آیه آمده (...ای پیغمبر (گرامی) با زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند!، که این کار برای اینکه آنها (به عفّت و حرّیت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس رانان) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خدا (در حق خلق) بسیار آمرزنده و مهربان است. 📌سابعا:عباراتی مانند( لاتَبَرَّجُوا تَبرُّجَ الجاهليةِ ) همه صراحت بر عنصر فعل دارند.از کجا شما اینها را صد در صد ترک فعل انگاشته و به تبع حکم بر هیجان و بیسوادی قضات صادر فرموده اید؟ 🚩 در پایان باید گفت در این باب بحث فراوان و نظرات گوناگون است اما آنچه که سبب ناراحتی بنده به عنوان یک قاضی شده است این است که اولاً حضرت عالی به عنوان یک استاد حقوق شان و جایگاه قضات را با افراد بی‌سواد یا اقدامات هیجانی مقایسه کرده‌اید و ثانیاً به دفاع از افرادی پرداخته‌اید که با لگد مال کردن قانون و البته نتق سوگندنامه وکلا باید اتفاقاً خود شما ایشان را ملامت می‌کردید. 🚩 قاطبه جامعه محترم وکلا عزیز و قانونمندند و البته وکلا اُمنای مردمند و امانت در ذات وکالت است. وقتی امین مردم در انظار مردم از قانونی که باید ابزارش برای احقاق حق و عدالت باشد به راحتی سرپیچی می‌کند و کشف حجاب کرده توقع این بود که نه تنها نباید دفاع می‌کردید،بلکه حتی اگر رای قاضی اشتباه بود اول جرم این افراد را که لکه ننگی بر ردای متعالی وکالت است ملامت و بعد نقد رای هم نموده و البته به عنوان یکی از اساتید ما را نصیحت می‌کردید که شما قضات هم حواستان باشد در چنین مواردی که نظرات متافت و اختلافی است سعی کنید دقت بیشتری نمایید. ✍سید عیسی حسنی کریک،قاضی دادگستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ واکنش حمید رسایی به خبر بازداشت طلاب متحصن و معترض به انفعال قوه قضاییه 💠✍ 🆔 @Dr_Javidnia 🌐 پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3 🌐 پیوستن به ویراستی https://virasty.com/Dr_Javidnia
4_6026197286495716607.mp3
5.14M
🌺 (ع) مبارک باد 💐سفره موسی ابن جعفر(ع) 💐عمری زدیم از دل صدا باب الحوائج را 🎙 🎙 💠 🆔 @Dr_Javidnia 🌐 پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3 🌐 پیوستن به ویراستی https://virasty.com/Dr_Javidnia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اژه‌ای: با قوانین فعلی در حوزه حجاب می‌توان اقدامات خوبی انجام داد 💠ما در حوزهٔ مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و مظاهر آن قانون داریم و نباید منتظر لایحهٔ مجلس دراین‌خصوص باشیم چون ممکن است این مقوله زمان‌بر باشد. 🔻با همین قوانین موجود می‌توان با ناهنجاری‌های اجتماعی مقابله کرد. رئیس‌جمهور هم از این موضوع استقبال کرد و قرار است امروز جلسه‌ای در همین راستا برگزار شود تا بتوانیم با حضور مقامات و مسئولان مربوط تصمیم‌گیری کنیم. 📝پ.ن: بعد از اظهار صریح دادستان تهران در جمع متحصنین مبنی بر امکان برخوردهای قاطع با مکشفه‌ها و هنجارشکنان با قوانین فعلی و تایید آن توسط ریاست محترم قوه قضائیه، منتظر برخورد جدی با این پدیده در سراسر کشور هستیم. به شرط آن که ابلاغیه‌هایی که بر خلاف قانون مانع برخورد فیزیکی با هتاکان از ناحیه ضابطان شده‌اند برداشته شود و نیروی انتظامی بدون بهانه‌گیری سامتنه های ناظر خود را با تمام توان فعال کند. 💠✍ 🆔 @Dr_Javidnia 🌐 پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3 🌐 پیوستن به ویراستی https://virasty.com/Dr_Javidnia
نمونه شکایت آمر به معروف.docx
51.5K
🔴نمونه شکایت آمران به معروف 🔹این شکایت برای یکی از آمران به معروف که مورد تعرض شوهر فرد مکشفه قرار گرفته است تنظیم شده است. اما با تغییراتی برای سایر آمران قابل استفاده است. 🔸نکته مهم اینکه در صورت حصول خسارت مالی حتما قبل از تعمیر و صافکاری باید عکسبرداری و فیلمبرداری شود و پیش فاکتور تهیه شود و پس از تعمیرات نیز فاکتور معتبر (ترجیحا از نمایندگیها یا تعمیرگاههای معتبر) اخذ شود. 🔹در مورد خسارتهای قابل توجه توصیه می شود که قبل از تعمیر حتما نسبت به اخذ تأمین دلیل از شورای حل اختلاف و نظریه کارشناس اقدام شود. 🔸توصیه می شود آمران به معروف و همراهان آنها از مستندسازی صحنه درگیری احتمالی از طریق فیلمبرداری و عکسبرداری غافل نشوند و یا اگر کسانی در صحنه فیلم و عکس گرفته اند از آنها اخذ نمایند و کسانی که در محل حاضرند و حاضر به شهادت دادن هستند شماره تلفن آنها اخذ شود. 🔹حتما با پلیس 110 تماس گرفته شود و منتظر شوند تا مراتب توسط پلیس صورتجلسه و مشخصات و تلفن شهود در صورتجلسه درج شود و همانجا تصاویر دوربین مداربسته اخذ شود. 🔸اقدام مهم و فوری پیگیری جدی برای اخذ تصاویر دوربین مداربسته موجود در محل است که با دستور ضابط و دستور قضایی افراد ملزم به حفظ و ارائه آن هستند و عدم حفظ و ارائه آن جرم است. 🔹مطابق با تبصره ماده 5 قانون حمایت از آمران معروف «ـاماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می‌گیرند، مانند قسمتهای مشترک آپارتمان‌ها، هتلها، بیمارستان‌ها و نیز وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیست» و گرفتن عکس و فیلم از این مکانها به انگیزه مستندسازی جرم، هیچ منع قانونی ندارد. 🆔 @Dr_Javidnia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 گزارش برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ شبکه پنج از مطالبه‌گران حجاب و عفاف و برخورد توهین‎آمیز دادستانی و پلیس با آنان مقابل دفتر ارتباط مردمی قوه قضائیه برای آرمانِ روح‌الله... تحصنِ ✍️وقتی معروف درخواست اجرای قانون منکر و منکر کشف حجاب و بی قانونی و مسامحه با گناهان کبیره، معروف می شود... امام خامنه ای: اگر لاسمح‌الله(خدای نکرده) استحاله‌ی فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، جبران کردنش دیگر کار یک‌ ذرّه و دو ذرّه نیست. امام در یک مواردی مکرّر میفرمودند که اگر چنین اتّفاقی بیفتد، اسلام یک سیلی‌ای خواهد خورد که تا سالهای متمادی اثرش بر روی او باقی خواهد ماند؛قضیّه این است. اگر چنانچه ما غفلت بکنیم این پیش می‌آید. اگر غفلت بکنیم، از گناهان بزرگ قبح‌زدایی میشود، از کبائر قبح‌زدایی میشود، عادی میشود. 💠✍️ 🆔 @Dr_Javidnia 🌐 لینک پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 انتقاد صریح کارشناس صداوسیما از ترک فعل قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور در موضوع حجاب ▫️حجةالاسلام کرباسی کارشناس شبکه پنج: بعد از هشت- نه ماه اقدام منجسمِ دشمن تازه فهمیدید که قوانین موجود در موضوع حجاب کفایت می‌کند ! 👈پ.ن: ترک فعل مسئولان مستند به مواد ۹ و ۱۰ قانون تشکیل سازمان بازرسی از ناحیه سازمان بازرسی کل کشور قابل پیگیری و اعلام جرم و از ناحیه دستگاه قضایی قابل تعقیب و صدور حکم است... 💠✍ 🆔 @Dr_Javidnia 🌐 پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3 🌐 پیوستن به ویراستی https://virasty.com/Dr_Javidnia
🔴درد دل بانوی محجبه شرکت‌کننده در تجمع عفاف و حجاب کرمانشاه 💠✍ 🆔 @Dr_Javidnia 🌐 پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3 🌐 پیوستن به ویراستی https://virasty.com/Dr_Javidnia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آقایان مسئول! از چی میترسید؟! تا کجا مماشات؟! 👈انتهای این سقوطهای اخلاقی کجاست؟ استاد محمد شجاعی 👈پ.ن: شبکه‌های اجتماعی خارجی را بازگذاشتیم تا مردم را ابتدا مکشفه به خیابانها بکشند و بعد در مقابل برخورد قانونی و صحیح نیروی انتظامی تحریک کنند و به خیابانها بکشند و با کشتار و وحشی‌گری مردم و مسئولان را بترسانند، ده ماه است از ترس همان شبکه‌ها اجرای قانون را معطل گذاشتند. واقعا ترس برخی از خدا بیشتر است یا از هیاهوی شبکه‌ها؟ اگر ترس از خدا بیشتر بود شاهد این صحنه‌های فجیع گناه در کشور بودیم؟ 💠✍ 🆔 @Dr_Javidnia 🌐 پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3 🌐 پیوستن به ویراستی https://virasty.com/Dr_Javidnia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏷باز هم بیانیه ▪️عمامه به سرهایی که می خواهند ایران را آندلس کنند. ▪️وزارت کشور از عمامه اینها نترسد، جلو اینها را بگیرد. ▪️مهسا امینیِ کموله را قربانی می خوانید؛ اما شهید عجمیان ها و آرمان ها را نمی بینید!؟ ‌🎥حجت‌الاسلام احمد پناهیان 💠✍ 🆔 @Dr_Javidnia 🌐 لینک پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3
39.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه. ⏰تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۶ ✏️ متن کامل بیانات را در این آدرس بخوانید👇 khl.ink/f/53222 💠✍ 🆔 @Dr_Javidnia 🌐 پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3 🌐 پیوستن به ویراستی https://virasty.com/Dr_Javidnia
44.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور. ⏰تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ ✏️ متن کامل بیانات را در آدرس ذیل بخوانید👇 khl.ink/f/53333 💠✍ 🆔 @Dr_Javidnia 🌐 پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3 🌐 پیوستن به ویراستی https://virasty.com/Dr_Javidnia
1402.05.04_2.mp3
38.72M
◾️اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در مکتب امام حسین (ع) 🎤حجت الاسلام 🔊 سخنرانی 📆 روز هشتم محرم الحرام ۱۴۴۵ 🕌 هیئت کف‌العباس علیه‌السلام { @huddath_al_hussain_ir } 👈پ.ن: پاسخ حسینی به کسانی که حضور بی حجابها را در حرمهای اهل بیت و هیئات مذهبی توجیه می‌کنند. پاسخ امام حسین به علما و چهره هایی که در مقابل حرام سیاسی و اجتماعی و جرم مشهود بی حجابی از ترس ریزش مخاطب یا ریزش رای سکوت می کنند. پاسخ حضرت زینب به اشک کوفی‌صفتانی که تصور می‌کنند اشک بر ظلم حسین آنها توام با زیر پا گذاشتن شعایر دینی ناجی آنهاست... 💠✍ 🆔 @Dr_Javidnia 🌐 پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3
لایحه عفاف و حجاب متن 70 ماده ای نهایی-نقد.pdf
343.4K
🔴عدول دوباره مجلس انقلابی از حجاب شرعی 🔹بخوانید: متن کامل لایحه نهایی عفاف و حجاب مطرح شده در مجلس+38 مورد نقد حقوقی 🔸لایحه 70 ماده ای که در کارتابل نمایندگان مجلس قرار گرفته است، با لایحه 13 ماده ای اولیه هیچ تفاوت ماهیتی ندارد. 🔹با افزودن یک سری تکالیف کلی که در اسناد مختلف و مصوبه های شورای عالی انقلاب فرهنگی و مواردی دهان پرکن از مجازات های به ظاهر تشدید شده و برخی موارد و نوآوریهایی در اندک موارد، تلاش شده هدف اصلی که عدول از حجاب شرعی است پوشانده شود. 🔸هر کس دنبال آرمانهای شهدا و منویات مقام معظم رهبری در زمینه عفاف و حجاب است بداند این لایحه بی شک عدول از تمام آن آرمانها و منویات است. 🔹وقتی مبنای طرح این لایحه دروغ بزرگ عدم وجود قوانین کافی است که اکنون افشا شد و بر زبان رئیس و معاون قوه قضائیه و رئیس جمهور و رئیس مجلس جاری شد، چه نیاز به قانونی که بر خلاف ظاهر فریبنده اش، عقب نشینی جدی از اصل مسلم حجاب شرعی است؟ 🔸نمایندگان مجلس هوشیار باشند که آخرت و خوشنامی خود را به متاع قلیل دنیا و فریب عده‌ای به ظاهر استاد حقوق انقلابی و بعضا عمامه به سر، اما در باطن ریل گذار تفکرات غربی و اجرای سند 2030 نفروشند... 🔹اگر می خواهید مدیون خون شهدا و شرمنده خانواده شهدا نباشید، چشم باز کنید تا تکمیل کننده فتنه فواحش و نباشید... 🔸ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم 💠✍️ 🆔 @Dr_Javidnia
شاخص های اساسی لازم الرعایه در بازنگری کامل لایحه عفاف و حجاب.pdf
98.8K
🔴ضرورت توقف تصویب عدول از حجاب شرعی 🔹شاید اگر فضای منطقی حاکم بود امکان داشت با رعایت یک سری شاخصهای عینی، قانونی مناسب تدوین شود. 🔸اما در شرایط حاضر که تمامی متون مطرح شده در مجلس شاه بیتش عدول از حجاب شرعی و عقب نشینی از اقتدار نظام در مقابله با توسعه برهنگی است، تصویب هر طرح و یا لایحه‌ای خلاف مصالح نظام و شریعت الهی است. 🔹شاخص‌های یک قانون انقلابی الهی در این خصوص را مدتها قبل اعلام کردیم و هر متنی که این شاخصها را نداشته باشد، خلاف ارزشها و منویات امامین انقلاب و پایمال‌کننده خون شهدا می دانیم. 🔸آقایان مسئول از شعار کم کنید و بر همت و غیرت بیفزایید. 💠✍ 🆔 @Dr_Javidnia 🌐 پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3 🌐 پیوستن به ویراستی https://virasty.com/Dr_Javidnia
🔴چند پرسش درباره متن جدید لایحه عفاف ✍حسین شریعتمداری متن لایحه موسوم به «‌حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب‌» از سوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی منتشر شده است‌. آقای محمد‌تقی نقدعلی، عضو محترم کمیسیون یاد‌شده به خبرگزاری فارس گفت «گزارش نهایی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره لایحه عفاف و حجاب تهیه و تدوین شده که پس از تقدیم به هیئت ‌رئیسه مجلس، جهت بررسی و تصویب نهایی، در دستور کار نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت‌». درباره این لایحه که د‌ر۷۰ ماده تهیه و تنظیم شده، پرسش‌ها و ابهاماتی هست که پاسخ مسئولان محترم می‌تواند برطرف‌کننده و یا اصلاح‌کننده آنها باشد. و اما در این وجیزه تنها به طرح چند پرسش کوتاه بسنده می‌کنیم. بخوانید! ۱- در حالی که در دو ماده ۶۳۸ و ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی و قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس‌هایی که عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند، تکلیف قانونی مراجع ذی‌ربط به وضوح و با صراحت مطرح شده است، تهیه و تدوین لایحه جدید چه ضرورتی داشته است؟! ۲- ممکن است گفته شود که پیدایش پدیده پلشت کشف حجاب در ماه‌های اخیر، تهیه لایحه جدید را ضروری کرده است! که به عنوان دومین سؤال باید پرسید چرا نمی‌فرمائید پدیده کشف حجاب به علت بی‌توجهی مسئولان دست‌اندر‌کار به قوانین موجود بوده است؟! مگر در قوانین موجود برای مقابله با بی‌حجابی احکام مشخص و روشنی وجود ندارد؟! آیا به این قانون عمل شده است و نتیجه نداده است؟! بدیهی است که بی‌توجهی به قانون، با هنجار‌شکنی نیز همراه خواهد بود. ضمن آن که مسئولان و مراکز یاد شده با خودداری از اجرای قوانین موجود، مرتکب « ترک فعل‌» نیز شده‌اند! ۳- اگر چه مواردی از لایحه به‌گونه‌ای مثبت اصلاح شده است ولی برخی از مفاد لایحه کماکان مبهم است و به نظر نمی‌رسد از بازدارندگی لازم برخوردار باشد، از جمله این‌که لایحه درخصوص پیشگیری از کشف حجاب بعد از تذکرات اول و دوم و... یا درباره چگونگی ابلاغ تذکر و... ساکت است! ۴‌- کاش تهیه‌کنندگان لایحه عفاف و حجاب به این پرسش اساسی پاسخ می‌دادند که لایحه اخیر نسبت به قوانین موجود و در مقایسه با آن ‌چه امتیاز و مزیت ویژه‌ای دارد که تهیه و تدوین آن را ضروری دانسته‌اند؟! ۵- نقش بسیج و سپاه به عنوان ضابطان قانونی دستگاه قضائی در کجای لایحه آمده است؟! و آیا آن‌گونه که در لایحه آمده است، وظیفه بسیج در آموزش عمومی امر به معروف و نهی از منکر خلاصه می‌شود و یا مقابله با منکرات و هنجارشکنی‌ها؟! ۶- و بالاخره با عرض پوزش باید گفت؛ متن طولانی و ۷۰ ماده‌ای لایحه می‌تواند، نوعی سردرگمی درپی داشته باشد. از طولانی‌نویسی «متن مطول» در تدوین قراردادها و متون رسمی به عنوان یک لغزشگاه خطرناک یاد می‌کنند. چرا که وقتی متن یک قرارداد و یا یک لایحه طولانی و پُر کلمه باشد، می‌تواند مراجعه‌کننده را با خطا در برداشت -و حتی سوءاستفاده از متن- مواجه کند.... ادامه مطلب در پایگاه روزنامه کیهان👇 https://kayhan.ir/fa/news/270196/ 💠✍ 🆔 @Dr_Javidnia 🌐 پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 روضه مجسم فاطمیه دو روز بعد از عاشورا 😭جلوی دختری مادری رو بخاطر امر به معروف و حجاب زدند... 🔹گفته می شود ضاربان به سرعت آزاد شدند. امیدوارم راست نباشد. 👈شیراز، مجموعه نارنجستان قوام زیر نظر دانشگاه شیراز 👈پ.ن: حدود ۱۵ روز از اقرار صریح سران قوا مبنی بر کفایت قوانین موجود برای برخورد با این بی‌حیاییها گذشت، اما باز هم در حد شعار باقی مانده و غیرتی برای اجرا نمی‌بینیم... جناب مصدق معاون اول قوه قضائیه در ۳۱ تیرماه در مشهد صراحتا اعلام کردند که قوانین موجود بسیار کاملتر از لایحه هستند... فأین تذهبون؟!!! 💠✍ 🆔 @Dr_Javidnia 🌐 پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3