الهی،
اگر یک بار گویی بنده من
از عرش بگذرد خنده من!
🟢 پیر هرات
🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴
http://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مناظری از ایران زیبا و با شکوه
📌فرمانده نیروی هوایی ارتش: در مقابل جنگ سخت دشمن ذرهای عقبنشینی نخواهیم کرد
سرتیپ خلبان واحدی:
دشمن به دنبال تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی ماست و تمام قدرتش را برای اجرای این برنامهها به کار گرفته است.
دشمنان هیچگاه ساکت نمینشینند، هم با جنگ ترکیبی و شناختی و هم با جنگ سخت.
در مقابل جنگ سخت دشمن میایستیم و ذرهای عقبنشینی نخواهیم کرد.
https://eitaa.com/westanews
🟢 درود بر دلاورمردان نیروهای مسلح و مجاهدان جبهه جنگ سخت که وظیفه خطیرشان را با هوشمندی و رشادت در حد امکاناتی که دارند بخوبی انجام می دهند.
✍ اما سوال مهم اینجاست:
سپاه جنگ نرم چه کسانی اند؟ کجایند؟ آیا در آماده باش اند و آمادگی لازم را کسب کرده اند، و از آسمان فرهنگ کشور دفاع می کنند و توانسته اند حملات دشمن را دفع کنند؟
از نظر تهاجمی و آفندی در چه وضعیتی قرار دارند؟ آیا توانسته اند آسمان فرهنگ دشمن را بشکافند؟
چه اندازه موفق بوده اند؟
http://eitaa.com/dreshkevari
خاطره یک ایرانی فرهیخته از سفر به پاکستان
در پاكستان نام های خيابانها و محلات اغلب فارسی و صورت اصيل كلمات قديم است.
خيابان های بزرگ دو طرفه را شاهراه می نامند، همان كه ما امروز «اتوبان» ميگوييم!
برای نمونه و محض تفريح دوستان، چند جمله و عبارت فارسی را كه در آنجاها به كار ميبرند و واقعا برای ما تازگی دارد در اينجا ذكر ميكنم كه ببينيد زبان فارسی در زبان اردو چه موقعیتی دارد.
نخستين چيزی كه در سر بعضي كوچهها ميبينيد تابلوهای رانندگی است.
در ايران اداره ی راهنمايی و رانندگی بر سر كوچهای كه نبايد از آن اتومبيل بگذرد می نويسد:« عبور ممنوع» و اين هر دو كلمه عربی است، اما در پاكستان گمان می كنيد تابلو چه باشد؟
«راه بند»!
تاكسی كه مرا به قونسلگری ايران دركراچي می برد كمی از قونسلگری گذشت، خواست به عقب برگردد ،يكی از پشت سر به او فرمان می داد، در چنين مواقعی ما می گوييم:
عقب، عقب،عقب، خوب!
اما آن پاكستانی می گفت: واپس، واپس،بس!
و اين حرفها در خيابانی زده شد كه به « شاهراه ايران» موسوم است.
اين مغازههايی را كه ما قنادی می گوييم( و معلوم نيست چگونه كلمه ی قند صيغهی مبالغه و صفت شغلی قناد برايش پيدا شده و بعد محل آن را قنادی گفته اند؟)
آری اين دكانها را در آنجا «شيرينكده» نامند.
آنچه ما هنگام مسافرت «اسباب و اثاثيه» ميخوانيم، در آنجا «سامان» گويند.
سلام البته در هر دو كشور سلام است. اما وقتی كسی به ما لطف می كند و چيزی می دهد يا محبتی ابراز می دارد، ما اگر خودمانی باشيم ميگوييم: ممنونم، متشكرم، اگر فرنگی مآب باشيم می گوييم «مرسی» اما در آنجا كوچك و بزرگ، همه در چنين موردی می گويند:« مهربانی»!
آنچه ما شلوار گوييم در آنجا «پاجامه» خوانده می شود.
قطار سريع السير را در آنجا«تيز خرام» می خوانند!
جالبترين اصطلاح را در آنجا من براي مادر زن ديدم، آنها اين موجودی را كه ما مرادف با ديو و غول آوردهايم «خوش دامن» گفتهاند. واقعا چقدر دلپذير و زيباست.
از پاريز تا پاريس_محمدابراهيم باستانی پاريزی / چاپ ششم، ١٣٧٠/صص ١٣٣و ١٣٤
✅http://eitaa.com/dreshkevari
👆👆👆👆
شکر شکن شوند همه طوطیان هند
زین قند پارسی که به بنگاله می رود
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dreshkevari
در وعده صادق 3 چه باید کرد؟
دشمن صهیونی دو نقطه قوت دارد. به عبارت دیگر این موجود وحشی دو شاخ دارد: 1. اطلاعات و تکنولوژی ترور که برپایه آن ترور ها را انجام می دهد 2. نیروی هوایی که جنایات و تجاوزاتش به غزه، لبنان، سوریه، عراق، یمن، ایران و دیگر نقاط را با استفاده از آن انجام می دهد.
اگر حزب الله پدافند هوایی نیرومندی داشت دشمن با نیروی زمینی اش نمیتوانست کاری از پیش ببرد.
اسراییل با نیروی زمینی اش کار مهمی نکرده و آن مقدار هم که از آن استفاده کرده بدون بکارگیری نیروی هوایی ممکن نبوده است.
از همین رو ما را به ترور مقامات و حمله هوایی تهدید می کند، چنانکه هر دو کار را نیز انجام داده است.
مقاومت و به ویژه جمهوری اسلامی ایران در این دوحوزه باید به دشمن آسیب وارد کند.
بنابر این در حمله صادق 3 بهترین گزینه برای هدف قرار دادن، زیرساخت نیروی هوایی و آشیانه جنگنده های رژیم صهیونی است.
همه تمرکز باید روی این بخش باشد و هرچه توان داریم باید برای تخریب نیروی هوایی دشمن بکارگیریم. هر چه در تضعیف بنیه هوایی دشمن انجام دهیم به همان میزان برای خود امنیت آورده ایم.
ضربات ایذایی پراکنده هرقدر هم که گسترده باشد تغییر جدی در معادله جنگ ایجاد نخواهد کرد.
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dreshkevari
خداوندا شبم را روز گردان
چو روزم بر جهان پیروز گردان
شبی دارم سیاه از صبح نومید
درین شب روسپیدم کن چو خورشید
تویی یاریرسِ فریاد هر کس
به فریاد منِ فریادخوان رس
ندارم طاقت تیمار چندین
اَغِثنی یا غیاث المُستَغیثین
به آب دیدهٔ طفلان محروم
به سوز سینهٔ پیران مظلوم
به بالین غریبان بر سر راه
به تسلیم اسیران در بُن چاه
به محتاجان در بر خلق بسته
به مجروحان خون بر خون نشسته
به دور افتادگان از خان و مانها
به واپسماندگان از کاروانها
به وردی کز نوآموزی بر آید
به آهی کز سر سوزی بر آید
به ریحانِ نثار اشکریزان
به قرآن و چراغ ِ صبحخیزان
به هر طاعت که نزدیکت صواب است
به هر دعوت که پیشت مستجاب است
به آن آه پسین کز عرش پیش است
بدان نام مهین کز شرح بیش است:
که رحمی بر دل پرخونم آور
وزین غرقآب غم بیرونم آور
نظامی گنجوی (خسرو شیرین)
🙏🙏🙏
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dreshkevari
آیا فرق می کند چه کسی در آمریکا رییس جمهور باشد؟
مادام که چنین پرسشی برای ما مهم باشد و رأی آوردن این یا آن در آمریکا یا هر جای دیگر بر سرنوشت ما اثرگذار باشد، حال و وضع ما خوب نخواهد بود.
تجربۀ دستکم نیم قرن اخیر به ما نشان می دهد که هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه حامی و همراه قسم خوردۀ صهیونیسم و دشمن ما هستند؛ بنا بر این تفاوت چندانی نمی کند نماینده کدامشان پیروز شود.
آنچه که در سرنوشت ما تعیین کننده است قدرت ماست با همۀ ابعادش: نظامی، اقتصادی، رسانه ای، سیاسی، فرهنگی ...
کلید دستیابی به قدرت همه جانبه عقلانیت است. همۀ مؤلفه های مؤثر دیگر از فروع و شاخه های عقلانیت اند. راه به شرع نیز عقل است.
بنا بر این اگر با چراغ هدایت عقل حرکت کنیم، نه احساسات، همۀ قله ها فتح شدنی است و کشوری به غنای تاریخی، فرهنگی، طبیعی، معنوی و انسانی ایران ظرفیت و قوۀ لازم برای صعود به قلۀ کمال و تعالی را دارد. «اگر»
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلایل جالب پروفسور لارنس براون درباره غیر ممکن بودن تحریف قرآن
✍🏻رهیافته ها
√ @Roshangari_ir | روشنگری
از حقوق مسلمان بر مسلمان
حق چهارم آنکه سخن هیچ نمّام بر هیچ مسلمان نشنود، که سخن از عادل باید شنید و نمّام فاسق است، که در خبر است که: هیچ نمّام در بهشت نشود.
حق پنجم آنکه زبان از هیچ آشنا باز نگیرد بیش از سه روز (قهر و قطع ارتباط نکند).
و رسول (ص) می گوید: حلال نیست از برادر مسلمان بیش از سه روز زبان بازگرفتن،
و بهترین ایشان آن بود که به سلام ابتدا کند.
کیمیای سعادت
http://eitaa.com/dreshkevari
آیا فلسفه ورزی منافی با احساس نیاز به امام زمان (عج) است؟
سلام عليكم مي خواستم بدانم پاسخي براي اين اشكال به فلسفه داريد يا نه؟
مي گويند: كبري: از روايات استفاده مي شود كه مؤمنين مي بايست در همه شوون زندگي خود اعم از اجتماعي، سياسي، عقايدي و غیره احساس اضطرار به امام زمان عليه السلام داشته باشند و تا اينگونه نباشد حضرت ظهور نخواهند كرد.
صغري: فلسفه مانع از آن است كه مؤمنين در عقايد احساس اضطرار به امام زمان عليه السلام داشته باشند، چون مدعي است همه چيز را با استدلال مي فهميم در صورتي كه واقعيت چيز ديگري است. بسياري از مسائل اعتقادي به ويژه در باب توحيد هست كه عقل از فهم آن قاصر است و رواياتي كه بيانگر اين معناست از حيث سند معتبرند.
پاسخ
اولا اگر این استدلال درست باشد فقط فلسفه کنار نمی رود بلکه همه علوم و بلکه همه فعالیت های اصلاحی را باید کنار گذاشت. عین این استدلال در فقه، کلام، اخلاق، علوم بشری، اصلاح اجتماعی، مبارزه با ظلم هم جاری است. چون در همۀ این حوزه ها ما به امید موفقیت و حل مشکلات اقدام و تلاش می کنیم. و این باطل است. پس استدلال باطل است.
اگر مفاد روایت این باشد که تعقل در فهم معارف را کنار بگذارید و همینطور سایر علوم و فعالیت ها را، با حکم عقل و آموزه های صریح قرآن و سایر روایات منافات دارد که امر به فهم و فعالیت می کنند. در نتیجه اگر روایت مفادش این باشد بی اعتبار می شود.
ثانیا فلسفه مدعی نیست همه مجهولات را می توانیم بالفعل با استدلال بفهمیم. در س اول فلسفه این است که همه چیز را با فلسفه نمی توان فهمید. فلسفه اولی موضوعش موجود بماهو موجود است، نه همه چیز. فلسفه کار علوم دیگر را نمی کند. فلسفه های دیگر هم موضوع خودشان را دارند. در همان موضوع خودشان ادعای عصمت ندارند. ماتلاشمان را می کنیم و بقدر وسعمان می فهمیم (علی قدر طاقه البشریه).
هرقدر هم که برای فهمیدن تلاش کنیم مجهولات ما بسیار بیشتر از معلومات ما است و مسائل حل نشده و گره های گشوده نشده بسیار است و احساس نیاز به هدایت انسان کامل و ولی خدا باقی است.
به علاوه فلسفه مدعی نیست همه عقاید دینی را از راه تفکر فلسفی می توان شناخت. برخی از آموزه های دینی در حوزۀ عقاید تعبدی اند و ما از راه آموزه های کتاب و سنت به آنها ایمان داریم، مانند جزئیات مربوط به حیات پس از مرگ و بسیاری از آموزه ها در باره عوالم غیب.
تفاوت علم کلام و فلسفه در همین است که فلسفه از روش عقلی محض استفاده می کند، اما کلام از روش عقلی و منابع نقلی استفاده می کند. این امر موجب می شود حوزه فلسفه در معارف محدودتر از کلام باشد. در واقع می توان گفت بین آنها نسبت عموم و خصوص من وجه برقرار است.
فیلسوفان مسلمان معتقدند فلسفه به معنای تفکر عقلی برای فهم و اثبات اصول باورهای دینی ضروری است، اما کافی نیست، به وحی هم نیازمندیم. فیلسوفان خود برای ضرورت وحی و نیاز به آن استدلال می کنند.
ثالثا اساسا به فرض که فلسفه بتواند همه پرسشهای عقیدتی را پاسخ گوید که البته فرضی باطل است، نیاز به امام زمان (عج) باقی خواهد بود. احساس اضطرار به امام زمان که فقط برای حل مسایل پیچیده عقیدتی نیست و لازم نیست بشر در همه چیز مضطر شود. فیلسوف مفروض دانای همه مسایل عقیدتی هم مثل هر انسان دیگری در مسایل دیگر بخصوص در نیاز به استقرار عدالت و رفع ظلم احساس اضطرار به حضور امام زمان دارد. اینکه بشر باید در همه چیز حتی مثلا فهم مسایل پیچیده ریاضی هم به اضطرار برسد برداشت درستی از روایات نیست.
رابعا ندانستن عمق مسایل توحیدی اضطراری ایجاد نمی کند. دانستن آن معارف کمال است اما ندانستنش فاجعه ای نیست که انسان را به مرحله اضطرار برساند. میلیون ها و بلکه میلیاردها مسلمان در طول تاریخ از دنیا رفتند به بهشت هم می روند اما به فهم عمق مباحث هستی شناختی نرسیدند و این فاجعه ای برای بشریت نیست.
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوشتر آن باشد که سر دلبران
گفته آید در حدیث دیگران
سخنان عمیق و زیبای پدر کریستوفر، کشیش مسیحی درباره شخصیت حضرت زهرا و حضرت زینب سلام الله علیهما.
میلاد_حضرت_زینب و روز_پرستار مبارک💝
🟢#محمدفنائی_اشکوری
http://eitaa.com/dreshkevari
توحید عاشقان
چیست توحید خدا، افروختن
خویشتن را پیش واحد سوختن
مولانا جلال الدین بلخی
🌴🌴🌴🌴🌴
http://eitaa.com/dreshkevari
به زودی چنین روزی را می بینیم:
🔰وَوُضِعَ الْكِتَابُ فَتَرَى الْمُجْرِمِينَ مُشْفِقِينَ مِمَّا فِيهِ وَيَقُولُونَ يَا وَيْلَتَنَا مَالِ هَٰذَا الْكِتَابِ لَا يُغَادِرُ صَغِيرَةً وَلَا كَبِيرَةً إِلَّا أَحْصَاهَا ۚ وَوَجَدُوا مَا عَمِلُوا حَاضِرًا ۗ وَلَا يَظْلِمُ رَبُّكَ أَحَدًا (الکهف 49)
🟢و کتاب اعمال نیک و بد خلق را پیش نهند، آن گاه اهل عصیان را از آنچه در نامه عمل آنهاست ترسان و هراسان بینی در حالی که (با خود) گویند: ای وای بر ما، این چگونه کتابی است که اعمال کوچک و بزرگ ما را سر مویی فرو نگذاشته جز آنکه همه را احصا کرده است؟! و در آن کتاب همه اعمال خود را حاضر بینند و خدا به هیچ کس ستم نخواهد کرد.
The Book will be set up. Then you will see the guilty apprehensive of what is in it. They will say, ‘Woe to us! What a book is this! It omits nothing, big or small, without enumerating it.’ They will find present whatever they had done, and your Lord does not wrong anyone.
آن سخن های چو مار و کژدمت
مار و کژدم گردد و گیرد دمت!
http://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کاری که اسرائیل با مردم دنیا می کند.
▪️ جشن فارغالتحصیلی در یکی از دانشگاه های پاکستان
✍درور بر شرفش، فارسی گفتنش همجالب بود، قاعدتأ باید به زبان اردو می گفت: مُرده باد اسرائیل اما گفت مرگ بر اسرائیل، همراه با عکس رهبر ایران در دستش...
🌎نهضت جهانی مقاومت🌍
http://eitaa.com/joinchat/1357578243Cf32533097a
http://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 *اینها پدر و مادرهای اندونزیایی هستند که بچههاشون را درب مدرسه پیاده میکنند.*
دانش آموزان دست پدر و مادر را می بوسند.
سنت های ارزشمند را بیاموزیم.
http://eitaa.com/dreshkevari
هنرنمایی شعری
ضمنا این ابیات از اهلی شیرازی است، نه از سعدی.
اهلی به سال ۹۴۲ هـ. ق در هشتادوچهار سالگی، درگذشت. آرامگاه وی در جوار حافظ قرار دارد.
http://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ دین وهابی!
افاضات مفتی سعودی:
❗️از مسلمان دربارهٔ طهارت از ادرار سوال میشود نه فلسطین!!
❗️اگر دربارهٔ توطئههای دشمن و تاریخ امّت چیزی ندانید، هرگز از شما نمیپرسند!!
✍اگر انسان بخواهد با زحمت برای سخیف ترین نوع تحجر و حماقت نسبت به دین مثالی پیدا کند از این بدتر نمی تواند تصور کند!
چنان در مباحث ادرار و حواشی آن غرق است و مغزش در آن غوطه ور است که نمیتواند از آن منجلاب بیرون بیاد و راجع به فاجعه فلسطین فکر کند! حقیقت وهابیت این است.
http://eitaa.com/dreshkevari
جمال باقی از من دریغ مدار!
خداوندا، اگر تو را از بیم دوزخ می پرستم در دوزخم بسوزان؛
و اگر به امید بهشت می پرستم، بهشت بر من حرام گردان؛
و اگر برای تو، تو را می پرستم، جمال باقی از من دریغ مدار!
رابعه عدویه
🌴🌴🌴🌴🌴🌴
http://eitaa.com/dreshkevari
سخنانی از عارفان در اخلاق جوانمردی
متون عرفانی ما سرشار است از بیانات عارفان در اهمیت اخلاق جوانمردی. در اینجا برخی از سخنان عارفان را که مشتی از خروار است نقل می کنیم تا نحوۀ نگاه عارفان مسلمان به شفقت و خدمت به خلق بیشتر روشن شود.
جنید: «جوانمردی آن است که بار خود بر خلق ننهی و آنچه داری بذل کنی.» همو: «خُلق چهار چیز است: سخاوت و الفت و نصیحت و شفقت. و گفت صحبت با فاسقان نیکوخو دوست¬تر دارم از آنکه با قرّای بدخو.» (قرا=قاریان قرآن) ...
ابوالقاسم نصرآبادی: «مروت شاخی است از فتوت و آن برگشتن است از دو عالم و هرچه درو است.»
ابوسعید خراز: «تصوف آزادی است و جوانمردی و ترک تکلف و سخاوت.»
بوعثمان حیری: «صحبت با خدای به حسن ادب باید کرد و دوام هیبت، و صحبت با رسول (ص) به متابعت سنت و لزوم ظاهر علم، و صحبت با اولیا به حرمت داشتن و خدمت کردن، و صحبت با برادران به تازه رویی اگر در گناه نباشند، و صحبت با جهال به دعا و رحمت کردن بر ایشان.»
ابومحمد رویم: «حکم حکیم این است که حکمها بر برادران فراخ کند و بر خود تنگ گیرد که بر ایشان فراخ کردن ایمان و علم بود و بر خود تنگ گرفتن از حکم ورع بود.»
محمد فضل: «ایثار زاهدان به وقت بینیازی بود و ایثار جوانمردان به وقت حاجت.»
بوشنجی را «پرسیدند از فتوّت، گفت مراعات نیکو کردن و بر موافقت دایم بودن و از نفس خویش به ظاهر چیزی نادیدن که مخالف آن بود باطن تو.» اشاره به یکرویی و یکرنگی و دوری از ریا است، چنانکه بایزید گفت: «یا چنان نُمای که هستی، یا چنان باش که مینُمائی.»
حکیم ترمذی را پرسیدند از تقوا و جوانمردی، گفت: «تقوا آن است که در قیامت هیچکس دامنت نگیرد و جوانمردی آن که تو دامن هیچ¬کس نگیری.» همو گفت: «جوانمردی آن بود که راهگذری و مقیم پیش تو یکسان بود.» یعنی در خدمت و جوانمردی بین آشنا و بیگانه فرق نگذاری.
ابوالعباس قصاب: «جوانمردان راحت خلقند نه وحشت خلق، که اینان را صحبت با خدا بود از خلق و از خدا به خلق نگرند.» ...
از ابوعلی دقاق پرسیدند: «فتوت چیست؟ گفت حرکت کردن از برای دیگران و از پیغمبر بود علیه السلام که فردا همه خواهند گفت نفسی نفسی، او خواهد گفت امتی امتی.» یعنی در قیامت هر کسی نگران حال خویش است و پیامبر نگران حال امت خویش.
از شیخ بوعثمان مغربی «سؤال کردند از صحبت، گفت: نيکويي صحبت آن باشد که فراخ داري بر برادر مسلمان آنچه بر خود ميداري و در آنچه او را بود طمع نکني و قبول کني جفاي او، انصاف او بدهي و از وي انصاف طلب نکني و مطيع او باشي و او را تابع خود نداني و هرچه از وي بر تو رسد تو آن را از وي بزرگ و بسيار شماري و هرچه از تو بدو رسد احقر و اندک دانی.»
شاه شجاع الدین کرمانی: «علامت خوشخویی، رنج خود از خلق برداشتن است و رنج خلق کشیدن.»
سری سقطی: «حسن خُلق آن است که خلق را نرنجانی و رنج خلق بکشی بی کینه و مکافات. و گفت از هیچ برادر بریده مشو در گمان و شکّ و دست از صحبت او باز مدار بی عتاب.»
همو گفت: «عارف آفتاب صفت است که بر همه عالم بتابد و زمین شکل است که بار همه موجودات بکشد و آب نهادست که زندگانی دلهای همه بدو بود و آتش رنگست که عالم بدو روشن گردد.»
همچنین گفت: «سی سالست که استغفار میکنم از یک شکرگفتن. گفتند چگونه؟ گفت: بازار بغداد بسوخت اما دکان من نسوخت، مرا خبر دادند، گفتم الحمد لله؛ از شرم آنکه خود را بِه از برادران مسلمان خواستم و دنیا را حمد گفتم، از آن استغفار میکنم.» ...
«از شیخ المشایخ ابوالقاسم کرکانی پرسیدم (رض) که شرط صحبت چیست؟ گفت آنک حظ خود نجوئی اندر صحبت، کی همۀ آفات ازانست که هرکسی ازان حظ خود طلبند؛ و صاحب حظ را تنهائی بهتر از صحبت، و چون حظ خود فروگذارد و حظوظ صاحب خود را رعایت کند اندر صحبت مصیب باشد.»
قطعه ای از کتاب: حکمت و حکایت جوانمردی
🌴🌴🌴🌴🌴🌴
http://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صادق زیباکلام
خاک بر سر روشنفکری که چشم بر جنایات اسرائیل ببندد...
فلسفه زمانه اندیش.mp3
16.74M
فلسفه عصری
ظرفیت های فلسفه اسلامی در پاسخ به نیازهای معاصر
محمد فنایی اشکوری
۲۴ آبان ۱۴۰۳
http://eitaa.com/dreshkevari
مهر خوبان دل و دین از همه بی پروا برد
رخ شطرنج نبرد آنچه رخ زیبا برد
تو مپندار که مجنون سر خود مجنون گشت
از سمک تا به سماکش کشش لیلا برد
من به سرچشمه خورشید نه خود بردم راه
ذره ای بودم و مهر تو مرا بالا برد
من خسی بی سرو پایم که به سیل افتادم
او که می رفت مرا هم به دل دریا برد
جام صهبا زکجا بود مگر دست که بود
که به یک جلوه دل و دین زهمه یکجا برد
خم ابروی تو بود و کف مینوی تو بود
که درین بزم بگردید و دل شیدا برد
خودت آموختی ام مهر و خودت سوختی ام
با برافروخته رویی که قرار از ما برد
همه یاران به سر راه تو بودیم ولی
غم روی تو مرا دید و ز من یغما برد
همه دلباخته بودیم و هراسان که غمت
همه را پشت سر انداخت، مرا تنها برد
سالگرد رحلت علامه سید محمد حسین طباطبایی قدس الله نفسه الزکیه