eitaa logo
دکتر رضا منتظر
5.3هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
392 ویدیو
63 فایل
پزشک طب ایرانی اسلامی جهت نوبت دهی روزهای فرد ساعت ۱۴ الی ۱۸ تماس بگیرید: ۰۲۱ ۷۷ ۲۲ ۸۷ ۸۰ ۰۹۳۵ ۶۶ ۳۳ ۷۸۹ یا به سایت دکتریاب مراجعه و اینترنتی نوبت بگیرید 🔸آدرس صفحه آپارات: https://www.aparat.com/dr.rezamontazer. ادمین کانال @visitmontazer
مشاهده در ایتا
دانلود
با سلام در مورد حجامت حزیران مطلبی به نقل از حجت الاسلام مهدوی ارفع در کانال ایشان منتشر شده است که تعدادی از مخاطبان با ارسال آن خواستند نظر مرا بدانند. ابتدا مطلب آقای ارفع و بعد پاسخ بنده به آن را ملاحظه فرمایید دکتر رضامنتظر https://eitaa.com/drezamontazer
🖍 آیا حجامت حزیران معتبر است؟1⃣ ♻️ تاسف و صد تاسف که برخی از دست اندرکاران طب ایرانی اسلامی بدون اینکه چیزی از روش استنباطی اجتهادی از روایات و منابع اسلامی بدانند و بدون اینکه توجه دقیقی به مسایل نجومی و منابع طب سنتی ایرانی داشته باشند، با مخاطره کشیدن سلامت افراد جامعه بویژه بانوانی که در سن عادت هستند و حتی خونریزیهای شدیدی نیز دارند به اسم حزیران، حجامت عمومی انجام میدهند و ندای امیرالمومنین علیه السلام را که فرمودند الفقه ثم المتجر نادیده گرفته با انجام حجامت چشم بسته هر مراجعه کننده، در جایی که نه از جهت زمان(دوم ماه قمری) و نه از جهت نجومی(قمر در برج سرطان) وقت مناسب حجامت نیست، با انجام حجامت نه فقط پول حرام را به زندگی خود باز می نمایند بلکه ذمه خود را نسبت به عدم رعایت سلامت افراد مشغول می نمایند چه اینکه حجامت در مصادفت با چنین ایامی نه فقط مستحب نیست، بلکه اگر سبب ضعف و بیماری شخص شود حرام و اگر این حجامت هیچ فایده ای برای شخص نداشته باشد مکروه است. برخی از دست اندرکاران طب ایرانی اسلامی دم از شعار طبیب باید خادم طبیعت باشد میزنند لکن در ایامی که قمر در افول(آخر ماه قمری) است و خون به درون میل دارد، به زور بر خلاف طبیعت هستی و بدن خون را به ظاهر میکشند و ایجاد تحیر در طبیعت می نمایند. علاوه بر اینکه ۳۰ خرداد سال ۱۴۰۲ قمر در برج سرطان است و برج سرطان مزاج سرد و تر دارد و حجامت در ان ایجاد ضعف می نماید. بله اگر ضرورتی باشد حجامت جایز است و ان ربطی به ایام حزیران و غیر ان ندارد. .🖍 .... ادامه دارد 🆔@mahdavi_arfae
🖍 آیا حجامت حزیران معتبر است؟ 2⃣ روایت ضعیف حزیران از امام صادق علیه السلام‌ نقل شده و جالب اینکه در رساله ذهبیه منسوب به امام رضا علیه السلام وقتی وارد بیان توصیه ها و ممنوعات حزیران می شود هیج اشاره ای به خوب بودن حجامت در این زمان ندارد. در حالی که در ماه اذار (فروردین) توصیه به حجامت دارند. در خود رساله ذهبیه تصریح شده حجامت باید ۱۲ قمری به بعد حین فزونی کشش(جاذبه) ماه باشد لذا در سالهایی که حزیران در ایام مناسب از جهت زمانی و نجومی نباشد قابل استناد نیست ولو حجامت در اقالیم سرد باشد. اینکه حجامت حزیران در اقالیم گرم مثلا در فروردین یا اردیبهشت است و حزیران ان اقلیم فروردین یا اردیبهشت است کلامی است بدون دلیل و منطق؛ زیرا اولا با چه مجوزی نص روایت را تغییر زمانی میدهیم مگر خود امام نمیتوانست زمان دیگری را بیان کند؟ و ثانیا مثلا حجامت فروردین ، دیگر حجامت حزیران نیست بلکه حجامت ماه رومی اذار است که در رساله ذهبیه به حجامت در ان تصریح شده است. 🆔 @mahdavi_arfae
سلام روز گذشته برخی مخاطبان به دفعات متنی را برای بنده فرستادند که در مخالفت با حجامت در روز حزیران از حجت الاسلام مهدوی ارفع در کانال منسوب به ایشان منتشر شده است. با تشکر از دغدغه ایشان مطلب ذیل را برای تنویر افکار عرض می کنم ۱- ایجاد ضعف با حجامت دلیل بر مضر بودن آن نیست. برعکس در منابع طب سنتی ذکر شده که یکی از نشانه های مفید بودن استفراغات ایجاد خواب آلودگی بعد از آن است. بعد از اهدای خون یا حجامت هم ممکن است برخی افراد موقتا دچار ضعف و بی حالی شوند. اساسا به همین دلیل است که در روایات حجامت هم ذکر شده قبل و بعد از حجامت باید استراحت کرد و نباید فعالیت بدنی و جنسی انجام شود. ۲- فرمودند که حجامت در شرایط نامناسب مستحب نیست! مگر بحث بر سر مستحب بودن یا نبودن حجامت است؟! مگر مردم حجامت را صرفا برای استحباب آن انجام می دهند؟ حجامت یک رفتار پیشگیری درمانی است که با تشخیص پزشک تجویز می شود و بیمار برای رفع بیماری خود آن را انجام می دهد نه صرفا یک رفتار دینی که برای ثواب انجام شود. ۳- چه کسی گفته مکانیسم اثر حجامت تماما وابسته و موقعیت قمر است؟ حجامت حداقل چهار مکانیسم عمده دارد که یکی از آنها وابسته به ماه است (غلبه دم). سایر مکانیسمها هیچ ربطی به ایام ماه قمری ندارد. در رساله ذهبیه هم انجام حجامت در اولین سه شنبه از اولین ماه بهار توصیه شده است. همه می دانیم که ماههای رومی بر اساس موقعیت خورشید هستند نه ماه. این که در برخی روایات معصومین علیهم السلام حجامت را در ایام ماه رومی توصیه فرموده اند دلیل بر این است که در آن ایام تاثیر خورشید از ماه مهمتر است. اگر صرفا وضعیت ماه مهم بود نباید انجام حجامت در ماه ازار رومی توصیه میشد. https://eitaa.com/drezamontazer
۴- ضعف سند یک روایت به معنی رد آن یا این که نباید به آن عمل شود نیست. درست است که در یک موضوع باید جمیع روایات را دید و نباید چشم بسته عمل کرد ولی ترساندن مردم و همه را با یک چوب زدن هم درست نیست. در روز حزیران طبیعتا پزشک مزاج شناس شرایط بیمار را در نظر میگیرد و حجامت را برای افرادی که لازم بداند تجویز می کند. ۵- از دوستان مومن و انقلابی خصوصا در کسوت روحانیت انتظار داریم در اظهار نظرها نکته سنجی و بصیرت بیشتری از خود نشان دهند. این رویه خوبی نیست که رفتار ما در قبال تهدیدهای متعدد سلامت غیر متوازن باشد. در قبال موضوعات مهمتر و خطرناکتر مثل سیاستهای تحدید نسل و عوارض و تبعات برخی داروها و جراحی‌های سودجویانه و واکسن کرونا که خیلیها را از هست و نیست ساقط کرده سکوت کنیم و در قبال موضوعات دست چندم به شدت موضع گیری کنیم و فتوای حرام هم بدهیم. متعادل و زیبنده نیست والسلام https://eitaa.com/drezamontazer
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجامت دیروز جرم بود، امروز آزادشد خواستیم، تلاش کردیم، مطالبه کردیم پیروز شدیم و البته آغاز راهیم گام بعدی ان شاءالله باید تاسیس سازمان مستقل طب سنتی باشد
فرم ثبت نام احراز صلاحیت نخبگان طب سنتی بدون مدرک https://pm.behdasht.gov.ir/tebeirani توضیح: این فرم را وزارت بهداشت تهیه و ارائه داده تا نخبگان فاقد مدرک را شناسایی و مدارک و سوابق شان را بررسی نماید. اصل حرکت خوب است ولی ما نمی دانیم چقدر در اجرای آن صداقت دارند. هرکس خواست می تواند آن را تکمیل و ارسال کند.
روز گذشته خانمی جوان مراجعه کرد و اظهار داشت یک فرزند دارم ولی بارداری دومم در سال گذشته منجر به سقط شد و در این یکسال هم هرچه اقدام می کنیم باردار نمی شوم. همه آزمایشات و بررسیهای خودم و شوهرم هم طبیعی است. از او در مورد واکسن کرونا سوال کرد. گفت من و همسرم دو دوز تزریق کرده ایم. قطعا عده ای خواهند گفت سقط جنین و باردار نشدن این خانم ربطی به واکسن ندارد. بسیار خب. شاید چنین باشد. ولی بنده به عنوان پزشک اعلام می کنم که یک مورد و چند مورد نبوده و در ماههای اخیر مراجعات زیادی دقیقا مثل این خانم داشته ایم که با وجود سابقه بارداری موفق دچار سقط شده یا دیگر بچه دار نمی شوند. علاوه بر آن تعداد زیادی از بانوان دچار یائسگی زودرس شده اند. خب مسئولان بفرمایند علت این حجم از سقط های خود به خود و ناباروری های ثانویه چیست؟ خصوصا که بنده متخصص زنان و نازایی نیستم و مرکز ناباروری هم ندارم و طبیعتا زوجهای نابارور به ما مراجعه نمی کنند. سالهای قبل ماهی یک مراجعه هم برای این مشکل نداشتم ولی الان هفته ای نیست که مراجعه به علت ناباروری نداشته باشیم. طبیعتا مراجعات سایر همکاران هم زیاد شده است. این به نظرم عادی نیست. خوب است گزارشی از آمار مراجعین به مراکز ناباروری تهیه و منتشر شود تا ببینیم آیا با یک فاجعه جمعیتی مواجه هستیم یا خیر؟
لینک کارگاه در آپارات البته 15 دقیقه اول آن در اختیار قرار نگرفته https://www.aparat.com/v/qAwof
. ♻️ وقتی زمان اجرای قانون کنترل جمعیت و شعار دوتا بچه کافیه بود، همه لوازم این کار را مجانی توزیع می‌کردند حتی برخی اقدامات هزینه‌دار بیمارستانی مجانا انجام می‌شد! چرا حالا برای اجرای قانون افزایش جمعیت، جان می‌دهند تا یکی از تسهیلات را برای متقاضیان عملیاتی کنند؟! با اینکه هیچ اقدامی مجانا انجام نمی‌شود؟!