eitaa logo
دکتر رضا منتظر
5.3هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
417 ویدیو
63 فایل
پزشک طب ایرانی اسلامی جهت نوبت دهی روزهای فرد ساعت ۱۴ الی ۱۸ تماس بگیرید: ۰۲۱ ۷۷ ۲۲ ۸۷ ۸۰ ۰۹۳۵ ۶۶ ۳۳ ۷۸۹ یا به سایت دکتریاب مراجعه و اینترنتی نوبت بگیرید 🔸آدرس صفحه آپارات: https://www.aparat.com/dr.rezamontazer. ادمین کانال @visitmontazer
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در ویدئویی که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده، عباس تبریزیان که به پدر طب اسلامی مشهور است، کتاب پزشکی داخلی هاریسون که یک کتاب مشهور پزشکی است را آتش زد @AkhbareFori
از امام صادق علیه السلام درباره معنای "حی علی خیرالعمل" سوال شد، حضرت فرمودند: بهترین عمل نیکی به فاطمه علیها السلام و فرزندان او است. 📚بحارالانوار- جلد۴۳- صفحه ۴۴ شهادت بانوی دو عالم را محضر امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف و شیعیان و محبین آن حضرت تسلیت عرض می نماییم. @matabmontazer
🔻سیاستمدار روس: شیوع ویروس «کرونا» در چین توطئه آمریکاست 🔸«ولادیمیر ژرینوفسکی» رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه می‌گوید آمریکا برای ضربه زدن به اقتصاد چین در پشت پرده شیوع ویروس مهلک کرونا در این کشور قرار دارد. @KhabarAzMa
بهترین ظرف برای پخت‌وپز چه ظروفی است و آیا ظروف استیل ظروف خوبی هستند یا نه؟ استیل نوعی آلیاژ است که از ترکیب آهن و دیگر فلزات ساخته می‌شود. این فلزات می‌توانند نیکِل، کِروم و حتی سرب باشد که برای سلامتی مضر است. بسته به این که این آلیاژ از ترکیب چه فلزاتی ساخته شده باشد، می‌تواند اثرات متفاوتی را از خود نشان دهد. ظروف استیل را جزء ظروف خیلی بد مانند تفلون نمی‌دانیم ولی جزء ظروف خوب هم نیستند. یک‌سری فوایدی دارد و یک‌سری معایبی. از جمله فوایدش این است که سبک هستند، سطحشان نسبت به آسیب‌دیگی و خوردگی و خراش‌دیدگی مقاوم است و شست‌وشویشان هم آسان است. از معایبش هم این است که انتقال حرارت در آن ضعیف است لذا ممکن است در حین حرارت‌دادن قسمتی از ظرف حرارتش بیشتر و قسمت دیگر حرارتش کمتر باشد و حرارت به طور یکنواخت به غذا منتقل نشود. چسبیدن غذا به ظرف هم از معایب دیگرشان است. خصوصاً اگر در ساخت ظرف بیشتر از کروم استفاده شده باشد، جداشدن کروم از ظرف و آمیخته‌شدنش با غذا، به‌ویژه غذاهای اسیدی، می‌تواند روی سلامت غذا اثر بگذارد و سرطان‌زا باشد. 🆔 @drezamontazer
بنابراین توصیه می‌کنیم اگر از ظروف استیل استفاده می‌کنید، مواد غذایی اسیدی مثل ترشی، گوجه، و آلو را به‌مدت طولاتی در آن قرار ندهید و خودِ ظرف را هم با سیم ظرف‌شویی و مواد سفیدکننده نشویید. پس همان‌طور که دیدید این ظروف می‌توانند معایبی جدی هم داشته باشد. حال اگر کارخانه سازنده در ترکیب ظرف از سرب هم استفاده کرده باشد، دیگر اصلاً نباید از این ظروف استفاده کرد. از نظر شخص من بهترینِ ظروف، ظرف‌های سنگی هستند که حرارت در آن‌ها به‌خوبی توزیع شده و غذا خوب طبخ می‌شود و طعم غذا هم مطلوب‌تر می‌شود. غذا در این ظروف زودتر پخته می‌شود و از این نظر شبیه زودپز به‌حساب می‌آیند. تنها اِشکالشان این است که در به‌کارگرفتن این ظروف نباید از حرارت زیاد استفاده کرد. غذا را در این ظروف باید با شعله کم پخت تا ترک نخورند. 🆔 @drezamontazer
در روایات مرتبط با طب اسلامی نیز بر استفاده از ظروف سنگی تاکید شده. است. نقل شده که امام‌رضا(علیه‌السلام) وقتی وارد مشهد شدند، در کنار کوهِ مشهور به "کوه‌سنگی" دعا کردند که خدایا در این کوه برکت قرار بده و گفتند غذای من را در ظرفی که از سنگ این کوه درست شده طبخ کنید و بیاورید. به همه این دلایل و شواهد ظروف سنگی را بهترین می‌دانیم. در درجه بعد ظروف مسی خیلی خوب هستند. البته به شرطی که احتیاط های لازم در مورد آن رعایت شود.. استفاده از این ظروف قدری مشکل است؛ چرا که سطح داخلش حتماً باید قلع‌اندود باشد. مسِ خالص برای بدن خوب نیست و اگر لایه سفید قلعیِ ظرف از بین رفته باشد و به مس رسیده باشد، همان می‌تواند باعث بیماری و مشکلات عدیده‌ای بشود. اگر به این موضوع دقت بشود، ظروف مسی ظروف خوبی برای پخت‌وپز هستند. 🆔 @drezamontazer
واکسن خوب واکسن بد در برخی سایت‌ها شایعه کرده‏اند که دکتر منتظر مخالف واکسن است. بنده بارها گفته‌ام مخالف واکسن سالم و مطمئن نیستم. واکسیناسیون مکانیسم علمی دارد. پدیده جدیدی هم نیست و از قضا بر اساس اسناد تاریخی منشاء آن به طب سنتی بر می گردد. از قدیم الایام در بلاد اسلامی با واردکردن مقدار کمی از ویروس آبله گاوی به بدن، فرد را در برابر ابتلاء به آبله واکسینه می کردند. بنابراین ما با اصل واکسن هیچ مخالفتی نداریم. همه حرف ما این است که از واکسن‌های وارداتی، واکسن‌هایی که مشکوک به دستکاری‌شدن هستند نباید استفاده کرد. یعنی به همان دلایلی که در برابر غذاهای تراریخته احتیاط کرده آنها را مصرف نمی‌کنیم، واکسن‌های ناشناخته را نیز تایید نمی‌کنیم. بله، اگر واکسنی باشد که در داخل تولید شده باشد یا وارداتی است ولی جایگزینی برایش نداریم، قطعاً آن را توصیه می کنیم اما در مواردی که نسبت به سلامت واکسن مربوطه تردید وجود دارد و می دانیم متعلق به فلان شرکت صهیونیستی بدسابقه است که بارها واکسن‌ها را در جهت اهداف غیر انسانی دستکاری کرده است، از آن پرهیز می‌کنیم. خصوصا که ما برای آن جایگزین داریم. 🆔 @drezamontazer
بر اساس آنچه در منابع طب سنتی آمده و ما آن را تجربه کرده ایم، حجامت سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. مقالات علمی نیز این موضوع را تایید کرده است. لذا حجامت می‌تواند جایگزین مناسبی برای بسیاری از واکسنها باشد. معمولا بچه‌ها و بزرگسالان که سالی دو بار زیر نظر پزشک حجامت می‌کنند مبتلا به سرماخوردگی نمی‌شوند! البته سرماخوردگی‌های خفیف (Common Cold) رخ می دهد ولی دچار آنفولانزا، لارنژیت، فارنژیت و تب و عفونت حاد نمی شوند. شما از اطرافیان خودتان که هر سال حجامت می‌شوند سوال کنید تا متوجه شوید که به‌ندرت دچار سرماخوردگی‌های شدید شده‌اند. بنابراین ما نمی‌توانیم بپذیریم عده ای سودجو، همه‌ساله با تبلیغات وسیع، واکسن آنفلوانزایی را که سابقه بدی در دنیا دارد و سازندگان آن شرکت نوارتیس و سایر شرکتهای دارویی وابسته به صهیونیست‌ها هستند، وارد داروخانه‌ها کنند و با ترساندن مردم موجب هجوم آنها به مراکز درمانی و تزریق گسترده آن شوند. 🆔 @drezamontazer
بنده صددرصد با تزریق همگانی واکسن آنفولانزا مخالف هستم؛ پدیده زشتی که هرساله در فصل پاییز با جوسازی که ویروس جدید و خطرناکی آمده است، موجب فروش کامل واکسن های وارداتی می شود. مسلما هیچ عالمی حق ندارد دانسته های خود را زیر پا بگذارد و وقتی برای تقویت سیستم ایمنی راهکار دارد تسلیم شرایطی مبهم و تهدیدآمیز گردد. بنابراین ما مخالفتی با اصل واکسن نداریم. حرفمان این است که اولا واکسن خوب در اختیار مردم بگذارید تا هرکس خواست استفاده کند ثانیا تزریق واکسن را مثل کشورهای اروپایی اختیاری کنید تا مردم خودشان منافع و تهدیدهای آن را سنجیده و تصمیم بگیرند. و توضیح دهید که چرا در کشورهایی مثل فنلاند تزریق واکسن اختیاری ولی برای ما اجباری است و مرتب بر تعداد آنها هم اضافه می شود؟ گزارشاتی وجود دارد که در ترکیب برخی از واکسن‌ها مثل واکسن هپاتیت و کزاز، جیوه و آلومینیوم وجود دارد که هر دو عناصری سمی برای بدن هستند در حالی که ما حتی ظروفی را که از جنس آلومینیوم باشد تأیید نمی‌کنیم. 🆔 @drezamontazer
بسم اﷲ الرحمن الرحیم و اذا قلتم فاعدلوا ... انعام -152 و هنگامی که سخن می رانید عدالت پیشه کنید ... آتش زدن کتاب هاریسون (کتاب منبع پزشکی رایج) توسط آقاي تبریزیان، سوژه خبری این روزها است. از نگاه ما این قضیه دارای ابعاد متعددی است: 1. کتابسوزي کتابسوزي اقدامی نابخردانه، غیراسلامی و ضدعلمی است. چه کتاب مذهبی باشد، چه کتاب علمی، چه به دست آقای تبریزیان باشد چه به دست امثال کسروي. متاسفانه ایشان در توجیه این رفتار خود گفته است که اروپائیان هم در قرن 16 کتاب قانون ابن سینا را آتش زده اند. از آقاي تبریزیان که معتقد به پیروي از سیره پیامبر و ائمه علیهم السلام است باید پرسید: آیا ما در سیره و روش اهل بیت، کتابسوزي داشته ایم؟ مقارن با زندگی امامان ما، مکاتب طبی مختلف از جمله طب یونانی وجود داشته، لیکن برخورد پیشوایان دین با آنها و حتی افرادي که خدا را قبول نداشتند، در قالب مناظره و مباحثه و روشنگري و نقد عالمانه بوده است. 2. فتنه جویی قرائن و شواهد نشان می دهد که در پس اشتباه مسلم آقای تبریزیان، دستهایی با اغراضی خاص فعال شده اند: الف. فیلم کتابسوزي مربوط به دو سال قبل بوده و در یک محفل خصوصی انجام شده است. در انتهاي آن جلسه فردي کتاب هاریسون را به آقاي تبریزیان داده و اصرار نموده که آن را آتش بزنند. پزشکان و روحانیون حاضر در مجلس با این کار مخالفت کرده اند لیکن این فرد، پافشاري کرده تا مقصودش برآورده و از آن فیلم برداري شود. اکنون باید دید چه افرادي با چه نیتی بعد از چند سال این فیلم را در این مقطع زمانی منتشر کرده اند؟ ب. عده ای نیز در این داستان عقده های فروخفته خود را بروز داده و خطای یک نفر را به تمام روحانیت تعمیم بخشیده و حتی از جسارت به آیات و روایات معتبر اسلامی نیز خودداری نکرده اند. ج. در این چند روز تلاش زیادي شده تا با انتشار وسیع فیلم کتابسوزي، چنین القاء شود که هدف آقاي تبریزیان از این کار توهین به علم پزشکی و پزشکان بوده است تا بدین وسیله حساسیت و اعتراض جامعه پزشکی برانگیخته گردد در حالی که نامبرده اذعان کرده که اولا چنین منظوري نداشته و این اقدام وي، صرفا حرکتی نمادین در پاسخ به سوزاندن کتاب قانون ابن سینا در اروپا بوده است و ثانیا اعتراض وي به مافیاي دارویی و استعمارگرانی است که علم پزشکی را ابزاري براي رسیدن به اهداف سلطه جویانه خود قرار داده اند. ما بر این باوریم که سخن نامبرده در این مورد صحیح ولی روش وي اشتباه است. البته همه ما به نقش مافیاي جهانی داروهاي شیمیایی و نفوذ آنها در دانشگاهها و مراکز علمی واقفیم از جمله مستندات زیادي وجود دارد که نشان می دهد کارتلهاي دارویی در نگارش منابع پزشکی رایج از جمله همین کتاب هاریسون دست دارند. بنابراین باید مشخص شود که چرا برخی مسئولان وزارت بهداشت و نظام پزشکی و نیز برخی اصحاب رسانه پیاز داغ قضیه را اضافه کرده و بیدریغ نفرت پراکنی می کنند؟ 3. سخنی با برخی اساتید محترم حوزه هاي علمیه طب اسلامی در آقاي تبریزیان خلاصه نمی شود. اندیشمندان فراوانی قائل به طب اسلامی بوده و هستند که به روش آقاي تبریزیان بیش از دیگران و به صورت اصولی اشکال دارند. کسانی که این روزها مرتب در محکومیت اقدام ایشان بیانیه می دهند، در بروز این وضعیت بی تقصیر نیستند زیرا در همه این سالها به جاي حمایت از پزشکان و پژوهشگرانی که بر روي روایات طبی تحقیق بالینی و آزمایشگاهی کرده و در این زمینه صاحب تالیفات و مقالات علمی متعدد (بعضا مقالات ISI) هستند، یکسره به نفی طب اسلامی پرداخته و به جاي ایجاد بستر مناسب برای برپایی کرسی هاي آزاداندیشی و شنیدن سخن پزشکان محقق، به فضاي زنده باد و مرده باد دامن زده اند و به جاي روشنگري در برابر مصادیق انحرافی و متحجرانه، آن مصادیق را برابر اصل گرفته و طب اسلامی را از اساس منکر شدند. بزرگان حوزه بستر لازم را براي شنیدن سخن پزشکان اندیشمند در موضوع نظام سلامت در اسلام را ایجاد نکردند که اگر چنین بستري ایجاد می شد و ادعاهاي امثال آقاي تبریزیان در چنین فضایی ارزیابی می شد، امروز شاهد این وقایع نبودیم. البته همین طب اسلامی ناقص و پر خطاي آقاي تبریزیان به اقرار مخالفان ایشان، برخی نتایج درمانی موفق هم داشته است که ناشی از تمسک به روایات معتبر طبی است. آیا نباید پرسید چه کسی در حوزه ها می بایست فضاي لازم براي تشخیص سره از ناسره را در کلام مدعیان طب اسلامی ایجاد می کرد؟ @matabmontazer
4. سخنی با برخی از متولیان نظام سلامت شما نیز مانند اهل حوزه در ایجاد این وضعیت مقصرید. شما نیز در ایجاد فضاي آزاداندیشی در دانشگاهها کوتاهی کردید. جان کلام؛ شما هم در همه این سالها "زنده باد طب غربی و مرده باد طب اسلامی" بوده است. کجا و کی کرسی هاي آزاداندیشی که مورد تاکید چندباره رهبري بوده است را در فضاي دانشگاهی بر پا کردید؟ به نظر می رسد در این میان عده اي قصد دارند از اشتباهات تبریزیان موج ایجاد کنند تا اولا با تحریک مراجع و علماي حوزه و با مستمسک قرار دادن سخنان آنان، طب اسلامی را قلع و قمع کرده و به تصور خام خود این عنوان را براي همیشه محو کنند. و ثانیا اذهان عمومی را در شرایط حساس کنونی به سمت مسائل فرعی متوجه کنند. 5. سخنی با مردم آقای تبریزیان در سخنان چند روز قبل خود ضمن دفاع از خبطی که انجام داده است، آن را در تداوم حرکت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبري دانسته! همچنین خود را با سردار شهید قاسم سلیمانی مقایسه کرده گفته است حرکت این شهید عزیز ضربه سخت افزاري و حرکت وی ضربه نرم افزاري به آمریکا بوده است! اولا کسی که مدعی پیروی از امام و رهبری است، باید خود را سپر امام و رهبر خود کند نه این که پشت سر آنها مخفی شده، اشتباهاتش را به حساب آنها گذاشته، آنان را سپر بلاي خود نماید. ثانیا این حرکت ایشان نه تنها به نفع جبهه انقلاب تمام نشده بلکه برعکس رسانه هاي بیگانه را فعال نموده تا جبهه اسلام و انقلاب را متحجر و داعشی مسلک معرفی کنند. در پایان باید اذعان نمود که در قضیه کتاب سوزي، مسئولان وزارت بهداشت و برخی از اساتید حوزه و آقاي تبریزیان، همگی عامدانه یا جاهلانه به مانند دو تیغه یک قیچی عمل کرده اند و آنچه در این میان قربانی شده آموزه های معتبر اسلامی در حوزه سلامت است که می تواند برکات بی شماری را برای جامعه اسلامی به ارمغان آورد. والسلام علی من اتبع الهدی دکتر سید سعید اسماعیلی (متخصص Phd طب سنتی) دکتر مرتضی ترابی میرآبادی (پزشک طب ایراتی) دکتر سید احمد ثاقبی (متخصص داخلی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد) دکتر سید علی جوادی (پژوهشگر طب ایرانی اسلامی) دکتر محمد خداشناس (متخصص داخلی هیات علمی علوم پزشکی بیرجند و محقق طب اسلامی ایرانی) دکتر منصور خرمی زاده (متخصص Phd طب سنتی) سید محسن دعایی (مسئول موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی) محمد حسین ساعی فرد (پژوهشگر علوم اسلامی) روح الله سلحشور (روحانی پژوهشگر در طب ایرانی اسلامی) دکتر علیرضا سلطان محمدی (پزشک داروساز) دکتر سید محمد سیادتی (دکترای علوم آزمایشگاهی و پژوهشگر طب ایرانی اسلامی) دکتر افشین سیف برقی (پزشک طب ایرانی) دکتر ابوالفضل شیردل (پزشک طب ایرانی) دکتر حمیدرضا ضیایی (پزشک پژوهشگر در طب اسلامی) دکتر سید وحید فرزادفرد (پزشک طب ایرانی اسلامی) دکتر محمد فصیحی دستجردی (متخصص بیماریهای عفونی و پژوهشگر طب ایرانی اسلامی) دکتر اکرم فلاح (پژوهشگر طب ایرانی اسلامی و طب چینی) دکتر عبدالله کردی (پزشک طب ایرانی) دکتر محمدرضا گدازی (پزشک طب ایرانی اسلامی) دکتر رحیم گرزین (پزشک طب ایرانی اسلامی) دکتر محسن مردانی (دانشیار ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و پژوهشگر طب ایرانی اسلامی) محمود مقدمی روحانی و رئیس شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه) دکتر رضامنتظر (پزشک پژوهشگر در طب ایرانی اسلامی) دکتر میر سید محمد مواظب (پزشک مرکز طب سنتی کاشان) سید احمد موسوی خراسانی (روحانی پژوهشگر در طب و تغذیه سالم) سید امان الله میرزایی (روحانی پژوهشگر در طب اسلامی) دکتر محسن نصر (پزشک طب ایرانی) دکتر غلامرضا نورمحمدی (روحانی و پزشک عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و پژوهشگر طب اسلامی) دکتر بشری هاتف (عضو هیات علمی مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه بقیه الله) شرکت رهپویان سلامت آسمانی (رسا) @drezamontazer
سلام مخاطبان محترم کانال لطفا با توجه به اهمیت بیانیه فوق نسبت به نشر حداکثری آن اقدام کنید اجرکم عندالله
توصیه های طب سنتی برای پیشگیری در برابر ویروس کرونا: ۱. شربت عسل و آب لیمو ۲. خوردن روزانه سه لقمه عسل ۳. پاشیدن کمی سیاهدانه روی غذاها ۴. مصرف روزانه یک تا سه قاشق مرباخوری مربای زنجبیل یا دم کرده زنجبیل ۵.چرب کردن بینی با روغن سیاهدانه یا بنفشه ۶. مصرف دم نوش دارچین یا آویشن روزی دو فنجان ۷.‌مصرف روزانه سیر و پیاز (خام یا پخته در غذاها) ۸. مهم: انجام حجامت یا تکرار آن اگر بیش از ۶ ماه است انجام نشده @drezamontazer
بازنگری در مفهوم صبر: متاسفانه صبر کردن برای اغلب ما بد معنا شده است. معمولا منظور افراد از صبر کردن، تحمل کردن شرایط با درد و رنج و بی تابی است. در صورتی که صبر کردن حالتی معنوی توام با آرامش است. فرد صبور چون نگاه صحیحی به موضوع دارد، می بیند که این ناراحتی از جانب آفریدگار مهربانش برای او رقم خورده است و حکمتی در آن هست لذا شرایط را می پذیرد و از او جزع و فزع دیده نمی شود. پس صبر نمی تواند همراه با بی تابی باشد و این عبارت شکوه‏آمیز که "چقدر تحمل کنم؟" حاکی از این است که گوینده، تا الان هم صبور نبوده است. صبر همراه با آرامش و تضمین کننده سلامت فرد است. در مقابل بی تابی از نظر طبی، موجب غلبه سودا و عوارض آن مانند سکته‏های قلبی و مغزی می شود. صبر نجات دهنده و جزع هلاک کننده است. توضیح بیشتر: فرض کنید فردی دچار ورشکستگی مالی شده است یا یکی از عزیزان او مرحوم شده است. معمولا چنین افرادی صبر کردن را چنین معنا می‌کنند که جلوی دیگران خود را آرام جلوه ‌دهند ولی مرتب در فکر و خیال هستند. غصه می خورند و بعضا دیده می شود که سیگار می کشند و بی خوابی به سرشان می زند و شبها در اتاق راه می روند... و در نهایت ممکن است سکته کنند. در این شرایط همسر او هم ممکن است بگوید شوهرم خیلی صبر کرد و به خود فشار آورد ولی مصیبت سنگین بود و نتوانست تحمل کند. حرف ما این است که اسم این حالات در تعالیم دینی ما و در آیات قرآن صبر نیست. @drezamontazer