فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ـ┇ #گزارش_تصویری
ـ┇#سخنرانی
ـ┇"مراسم هفتگی ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
ـ┇با سخنرانی:
ـ┇دکتر مسعود بازودار
ـ┇"هیئت محبان الزهرا سلام الله علیها "
@mohebanalzahra_ir
@studu_marv
1402.7.21(BAZODAR){2}_1_1.mp3
37.08M
ـ┇ .................↑↑↑.................
ـ┇ @mohebanalzahra_ir🆔
ـ┇ @marvmedia_ir🆔
ـ┇ ◇◇◆کلیپ صوتی◆◇◇
ـ┇ دکتر بازودار | سخنرانی درهیئت محبان الزهرا
بعدازدعای ندبه
۲۱مهرماه۱۴۰۲
1402.7.22(BAZODAR){1}_1_1.mp3
37.43M
ـ┇ .................↑↑↑.................
ـ┇ @mohebanalzahra_ir🆔
ـ┇ @studio_marv🆔
ـ┇ ◇◇◆کلیپ صوتی◆◇◇
ـ┇ دکتر بازودار | سخنرانی درهیئت محبان الزهرا
شنبه شب ۲۳مهرماه۱۴۰۲
هیت انصارالزینب(س).mp3
34.64M
📌 منظومه فکری اصحاب نق !
اگر به شاهچراغ حمله کنند: جای گشت ارشاد، امنیت مردم رو تامین کنید.
اگر تروریست دستگیر شود: نه به اعدام.
اگر اسرائیل، نطنز و اصفهان و شهریاری و احمدی روشن را بزند: دیدید روسیه اس۳۰۰ نداد.
اگر غزه اسرائیل را بزند: خون رو با خون جواب نمیدن.
اگر طالبان، احمد مسعود را بزند: حکومت، حاضر به دفاع از مظلوم نیست!
اگر از مظلومین فلسطین دفاع شود: نه غزه، نه لبنان!
اگر تحریم کنند: به خاطر دشمنی با آمریکا است.
اگر امریکا برجام رو پاره کرد: به خاطر حمله به سفارت عربستانه!
اگر رییسی بدون برجام، تحریم رو بی اثر کرد: پولش رو نمیتونید بیارید چه فایده!
اگر پولها آزاد شد: همه رو دادید فلسطین!
وقتی واکسن ساختیم: آب مقطره.
زمانی که واکسن وارد کردیم: چینیه به درد نمیخوره!
با عربستان جنگیدیم: دیپلماسی بلد نیستید.
با عربستان ارتباط برقرار شد: چی شد عقبنشینی کردید؟!
هیاتها رونق گرفت: مردم نیاز به شادی دارند.
جشن غدیر برگزار شد: امارات ماهواره فرستاد شما ایستگاه صلواتی می زنید.
ماهواره فرستادیم: وقتی مردم تو اجاره خونه مانده اند، ماهواره چه فایده داره!
با چین قرارداد ساخت مسکن نوشتیم: کشور رو فروختید به چین و روسیه.
روسیه اسلحه از ما خرید: در جنگ اوکراین دخالت کردید!
اعلام بی طرفی کردیم: از اسرائیل ترسیدید.
اسرائیل رو زدیم: ...
👈 تراوشات ذهن بیمار، پایان ندارد! گاهی تلاش شما و بحث کردن با آنها بیهوده است.
#اصحاب_سفاهت
#اصحاب_نق
#باسوادباش
#سواد_رسانه
┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄
کانال آموزش سواد رسانه ای
👇👇👇
@basavadbash
✾࿐༅🍃🌼🍃༅࿐✾
تباکی و ریا؟!
✍پاسخ :
امام جعفر صادق(علیه السلام) فرمودند :
«مَن بَکَی أََو أَبکَی أَو تَبَاکَی فِی مُصِیبَةِ الحُسَینِ(ع) حُرِّمَت جَسَدُهُ عَلَی النَّارِ وَ وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ»
هرکس در مصیبت امام حسین(ع) بگرید یا بگریاند و یا خود را به حالت گریه بزند؛ جسدش بر آتش حرام شده و بهشت بر او واجب می گردد.(۱)
در روایتی دیگر آمده است که؛
حضرت موسی(ع) در طی مناجاتی با پروردگار، به خداوند متعال عرض کرد :
«یَا رَبِّ! وَ مَا الْعَاشُورَاءُ؟»
پروردگارا! عاشورا چیست؟
خداوند متعال فرمود :
«الْبُکَاءُ وَ التَّبَاکِی عَلَى سِبْطِ مُحَمَّدٍ(ص) وَ الْمَرْثِیَةُ وَ الْعَزَاءُ عَلَى مُصِیبَةِ وُلْدِ الْمُصْطَفَى»
گریه کردن و خود را به گریه درآوردن بر نوه حضرت محمّد(ص)، و مرثیه و عزاداری بر مصیبت فرزند پیامبر اکرم(ص).(۲)
اینجا، چنین شبهه ای از واژه ی «تباکی» بر می آید که در نگاه ظاهری و ابتدایی، این تباکی خود نوعی «ریا» تلقی می شود، در حالی که این برداشت صحیح نیست.
منشأ این برداشت، بد معنا کردن واژه ی «تباکی» است؛ چرا که تباکی یعنی این که شخص حالت خود را شبیه کسی کند که گریه می کند و سرش را پایین اندازد، به گونه ای که علایم رقّت قلب و تأثّر و غم در او ظاهر شود.
در لغت به چنین حالتی، «تکلّفُ البُکاء» (گریه از روی تکلّف و سختی یا خود را به گريه درآوردن) می گویند.
همان طور که از معنای تباکی فهمیده می شود، هیچ صراحتی در ریا ندارد؛ چون عزادار می تواند این حالت تباکی را برای خود ایجاد کند، برای این که به ثواب گریه برسد و بهره ای از مجلس عزاداری امام حسین(ع) برده باشد.
و این اصل در دیگر عبادات نیز جاری است؛ همان طور که پیامبر اکرم(ص) می فرماید :
«إِنَّمَا الْأَعْمَالُ بِالنِّیَّاتِ»
همانا عمل ها به نیت هاست.(۳)
یعنى اصل در عمل نیت است و ثواب و عقاب بر آن مترتّب مى شود.
پس، نمی توان گفت چون در تباکی معنای تظاهر نهفته است، هر تظاهری ریا محسوب می شود.
عزادار می تواند حالت تباکی را برای خود ایجاد کند؛ برای این که به ثواب گریه برسد و بهره ای از مجلس عزاداری امام حسین(ع) برده باشد و این حالت را همانند عبادات دیگر برای تقرّب به خدا و رضای او انجام دهد.
به دیگر سخن؛
تباکی یک عمل عبادی است که از انسان صادر می شود که اگر قربةً الی الله و با در نظر داشتن رضایت او انجام گیرد، به ثواب آن می رسد، اما اگر برای نیّت غیر الهی و جلب توجّه مردم انجام دهد، این کار او باطل است.
تباکی پایین ترین حالتی است که در عزاداری امام حسین(ع) اتفاق می افتد و در گریه هم خلاصه نمی شود، شاید پوشیدن لباس مشکی و برپایی تکایا و سیاه پوش کردن مساجد و حسینیه ها و گرفتن حالت گریه در مراسم عزاداری مصداق های متفاوت این عمل باشد.
پس یکی از حرف ها و تفسیر های نادرست که درباره عزاداری امام حسین(ع) گفته شده، ریا در گریه کردن بر مصائب آن حضرت(ع) است.
📚منابع :
۱)امالی شیخ مفید، ص۱۰۳
۲)مستدرک الوسائل محدث نوری، ج۱۰، ص۳۱۹
۳)بحارالانوار مجلسی، ج۱۷، ص۲۱۰
🔅 پيامبر اکرم صلىالله عليه وآله:
✍️ يا أبا ذرٍّ، اِغتَنِمْ خَمسا قَبلَ خَمسٍ: شَبابَكَ قَبلَ هَرَمِكَ، و صِحَّتَكَ قَبلَ سَقَمِكَ، و غِناكَ قَبلَ فَقرِكَ، و فَراغَكَ قَبلَ شُغلِكَ، و حَياتَكَ قَبلَ مَوتِكَ؛
🔴 اى ابوذر! پنج چيز را پيش از پنج چيز غنيمت شمار: جوانیات را پيش از پيریات و تندرستیات را پيش از بيماریات و توانگریات را پيش از تهىدستیات و آسودگیات را پيش از گرفتاریات و زندگیات را پيش از مردنت.
📚 ميزانالحكمه، جلد ۱۳، صفحه ۱۷۰