بسم الله الرحمن الرحیم
✳️ انسانهای بزرگ دل در گرو خدمت به مردم می نهند و عاشقانه چون عود در آتش این اندیشه می سوزند و در نتیجه، عطر دلاویز « خدمت » را که عبادت عظیم است در میان آدمیان می پراکنند و روحشان را بدین وسیله می نوازند و بیان شریف سعدی بزرگ را جامه عمل می پوشانند:
سعیم این است که در آتش اندیشه چو عود
خویشتن سوخته ام تا به جهان بو برود
✳️ اینجانب خود را در معرض انتخاب مردم شریف، متعهد ، آگاه و آینده نگر استان قم قرار داده تا در مسیر خدمت رسانیِ صادقانه و بزرگتری قرار گیرم و در صورت اعتماد آنان، تمام توانم را برای پیشبردِ اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی مصروف دارم .
✳️ در این عرصه پر فراز و نشیب به لطف و کرم خداوند، امروز یازدهم اسفند شاهد حضور پر شور و شعور انسانهای با انگیزهای بوده ایم که با وجود تنگناها و سختی های زندگی چون همیشه احساس مسئولیت کرده و در میدان وسیع مشارکت برای توسعه و تعالی کشور، حضور یافته و حماسه ای دیگر خلق نموده اند تا با انتخابی عالمانه مشارکت را در همه سطوح اعم از تدوین قوانین، مطالبه گری، نظارت بر اجرا گسترش دهند . مردم با حضور خود نشان دادند که لجن پراکنی استکبار جهانی و یاوه گویان داخلی خللی در عزم و اراده مردم در حمایت و پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارد . به کوری چشم دشمنان ، ایران اسلامی مسیر پیمایش به قله را با سرعت خواهد پیمود و گام دوم انقلاب با حضور و مشارکت مردم به خصوص جوانان عزیز قطعا روشن خواهد بود . این جانب به پاس این حضور آگاهانه از همه آنان با تمام وجود و صداقتم تشکر و قدردانی می نمایم .
✳️ ضمنا از اولین ساعاتی که در این مسیر قدم گذاشته و داوطلب حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی شده ام عزیزانِ زیادی با جان و دل از خود مایه گذاشته و شبانه روز در ستادهای انتخاباتی حضور به هم رسانده و در بخشهای مختلف قبول زحمت کرده اند لذا با تأسی از بیان شریف آقا ثامن الحجج امام رضا علیهالسلام که فرمود :
مَن لَم يَشكُرِ المُنعِمَ مِنَ المَخلوقينَ لَم يَشكُرِ اللّه َ عَزَّ و جلَّ .
در کمال صداقت خاضعانه از یکایک آن خوبان ممنون و سپاسگزارم و امیدوارم جامعه اسلامی در سایه خدمات صادقانه ی همه دلسوزان بیش از پیش به سوی عزت و سعادت مردم شریف گام بر داشته و به بالاترین سطح تعالی و توسعه دست یابد .
اینجانب ضمن تبریک به منتخبان عزیز مردم اعلام آمادگی خود را جهت همراهی و مساعدت در حل مسائل و مشکلات استان و کشور به ایشان اعلام میدارم و آرزوی توفیق روز افزون برای همگان را از درگاه ایزد منان مسئلت دارم .
محمد شربتی بامداد دوازدهم اسفند ۱۴۰۲
https://eitaa.com/drmsharbati
هدایت شده از بیداری قم
1_10118430464.pdf
107.9K
📸 اعلام آرای تمامی کاندیداهای قم
❌📣بیداری قم رسانه انقلابی برای مردم قم👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2559443127Cf71472abec
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشکلات اقتصادی ما ناشی از تحریمهای اقتصادی آمریکا نیست، ناشی از تجویزهای اقتصادی آمریکاست.
#نه_به_نئولیبرالیسم
#دولت_مقتدر
@syjebraily
هدایت شده از بیداری ملت
اسلام همان اندازه که رافت و محبت دارد , اقتدار و صلابت نیز دارد .
دولتی که منتسب به اسلام است اگر اقتدار و صلابت خود را از دست داد , میدان را برای #سلیطه_های فرهنگی و اقتصادی باز میکند .
#حجاب
#اقتصاد_فرهنگی
👤دکتر شربتی
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از حسین زمانی میقان
به نظر شما چهره اقتصادی سال ۱۴۰۲ چه کسی بود؟
https://EitaaBot.ir/poll/l0796s
#نظرسنجی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
پیش به سوی تحقق شعار سال با مردمی سازی اقتصاد و اجرای بندهای ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی.
#جهش_تولید_با_مشارکت_مردم
https://eitaa.com/drmsharbati
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#با_مسئولیت_من!
ببینید: کلیپ تصویری «با مسئولیت من!» #حجم_پایین
🔹تفاوت اقتصاد مردمی و اقتصاددان مردمی با اقتصاد کاپیتالیستی و کمونیستی چیست؟
🔸 چرا باید کسانی که در مورد اقتصاد ایران تصمیمسازی و تصمیمگیری میکنند مسئولیت بپذیرند؟
🔹 برای رفع انحصار چه باید کرد؟
🔸 چطور حال مردم خوب می شود؟
پ ن: یکی از شاهکارهای سینمای دفاع مقدس فیلم سینمایی «غریب» است.
تماشای این فیلم را به همراه خانواده از دست ندهید.
#دکتر_حمیدرضا_مقصودی
💠 اندیشکده قصد
💡@qasdna_ir
بهترین راهکار برای تعمیق مشارکت مردم در تولید، احیای بند ۲ #اصل_۴۳_قانون_اساسی است .
#جهش_تولید_با_مشارکت_مردم
https://eitaa.com/drmsharbati
هدایت شده از حسین زمانی میقان
حمله لیبرالها به جریان تمدنساز قم را امام سالها پیش پاسخ دادند
امام خمینی :
مسئولین نظام ایرانِ انقلابی باید بدانند که عدهای از خدا بیخبر برای از بین بردن انقلاب هرکس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فوراً او را «کمونیست» و «التقاطی» میخوانند...
@hzamanim
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
چرا روحانی درباره آبان۹۸ دروغ میگوید؟!
(انتشار برای اولین بار)
در نوامبر ۲۰۱۹ یا آبان ۱۳۹۸، ایران تقریبا آخرین کشوری بود که طی دوماه اخیرِ آن، درگیر ناآرامیهای ناشی از اصلاحات اقتصادی با محوریت سیاستهای پیشنهادی IMF شد.
در سودان جرقه قیمت نان در ژانویه، در هند قیمت پیاز در اکتبر،
در برزیل کاهش بودجه برای کتابهای درسی مدارس،
در لبنان مالیات بر استفاده از WhatsApp در اکتبر،
در شیلی افزایش کرایه مترو در اکتبر،
در اکوادور حذف یارانه سوخت و کاهش حقوق کارکنان دولتی،
در زیمباوه و هاییتی حذف یارانه سوخت،
و در ایران، افزایش ۳برابری قیمت بنزین محرک ناامنیها بودند.
در ایران نیز چندماه قبل از حوادث آبان۹۸، در بهار این سال هیاتی ۴نفره از IMF به مدت دو هفته در کشور مستقر شده و با جلسات متنوع اقتصادی در سطوح مختلف، سیاستهای اصلاحی خود اعم از گرانسازی قیمت سوخت با روش شوکدرمانی را ابلاغ نمودند که این روش عینا در کلام رییسجمهور وقت یعنی حسن روحانی با عبارت«منم صبح جمعه فهمیدم» و «اگر از پیش میگفتیم میدانید چه میشد» و.. نیز تجلی یافت.
در پایان باید خیلی زودباور و سادهاندیش باشیم که فکر کنیم ظرف چند صبح جمعه، تمام روسای جمهور کشورهای گوناگون جهان با ویژگی مشترک وجود منافع آمریکا در آن منطقه، به طور همزمان، فکر اجرای اصلاحات قیمتی اقتصادی به سرشان بزند و همزمان اجرا شود و همزمان اپوزیسیون و معترضان آن کشور هم آماده باشند تا شب اجرای آن سیاست، ساختاریافته و تشکیلاتی وارد میدان شوند!!
مطالعه متن کامل
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
چرا روحانی درباره آبان۹۸ دروغ میگوید؟!
(انتشار برای اولین بار)
در نوامبر ۲۰۱۹ یا آبان ۱۳۹۸، ایران تقریبا آخرین کشوری بود که طی دوماه اخیرِ آن، درگیر ناآرامیهای ناشی از اصلاحات اقتصادی با محوریت سیاستهای پیشنهادی IMF شد.
بیش از نیمی از جنبشهای اعتراضی مستقیماً توسط سیاستهای مالی، اقدامات ریاضتی یا نارضایتی از دستمزدهای راکد و کاهش طبقه متوسط جرقه زده شد.
بسیاری از کاتالیزورها در سال 2019 در اصل کوچک و حتی بعید بودند.
در سودان جرقه قیمت نان در ژانویه، در هند قیمت پیاز در اکتبر،
در برزیل کاهش بودجه برای کتابهای درسی مدارس،
در لبنان مالیات بر استفاده از WhatsApp در اکتبر،
در شیلی افزایش کرایه مترو در اکتبر،
در اکوادور حذف یارانه سوخت و کاهش حقوق کارکنان دولتی،
در زیمباوه و هاییتی حذف یارانه سوخت،
و در ایران ، افزایش ۳برابری قیمت بنزین محرک ناامنیها بودند.
طبق گزارش مرکز «پروژه برتون وودز» در اواخر آذرماه ۹۸ از تاثیرات و تبعات سیاستهای IMF در سراسر جهان، بیان میدارد که اعتراضات جهانی علیه سیاستهای مورد حمایت IMF شروع شده است.
در آمریکای لاتین، سیاستهای مورد حمایت IMF باعث ناآرامیهای مدنی در سراسر منطقه شده است، و در نتیجه سازمان جامعه مدنی (CSO) بیانیهای مشترک به صندوق بینالمللی پول در اکتبر صادر کرد و «سیاستهای ریاضتی آشنا» را محکوم کرد که منجر به «اثرات مخرب اقتصادی و اجتماعی» شده است.
در اکوادور، اعتراضات سراسری، به رهبری رهبران بومی، علیه ریاضت اقتصادی مورد حمایت IMF پول به عنوان بخشی از وام 4.2 میلیارد دلاری آغاز شد که منجر به کاهش یارانه سوخت در اکتبر 2019 شد.
در آرژانتین، بزرگترین وام صندوق در سالهای 2018 و 2019 با اعتراضهای گستردهای مواجه شد و در اکتبر، مائوریسیو ماکری رای ریاستجمهوری را به آلبرتو فرناندز منتقد IMF از دست داد.
مصر که در سال 2016 وام 12 میلیارد دلاری IMF دریافت کرد، با وجود تهدیدهای مقامات مصری به زور، موجی از اعتراض ها را در پاسخ به توصیه های سیاستی IMF مشاهده کرد.
در نهایت مقامات مجبور به کاهش قیمت سوخت در پی تظاهرات شدند.
در لبنان، اعتراضات گسترده، اعتصابات و مسدود کردن جاده ها در ماه اکتبر برگزار شد که با استعفای نخست وزیر سعد حریری در 29 اکتبر به اوج خود رسید و تظاهرکنندگان خواستار تغییراتی مانند کاهش فقر شدند.
در حالی که IMF در لبنان برنامه وام ندارد، ماده چهارم آن در سال 2018 خواستار اقدامات ریاضتی مانند "محدود کردن دستمزدهای عمومی" شد. ماده چهارم آن در سال 2019 ، که در اولین روز قیام ها در 17 اکتبر منتشر شد، خواستار «تحکیم مالی پیش رو و پایدار» شد و خبرگزاری رویترز در همان ماه گزارش داد که IMF بر آن اصرار دارد، «اقدامات سخت ریاضتی» است.
شبکه سازمان های غیردولتی عرب عربی توسعه در بولتن اکتبر/نوامبر خود خاطرنشان کرد که اعتراضات لبنان ناشی از «یک سیستم اقتصادی ساختاری ناقص» است و وضعیت امروز را می توان به «پیامدهای مستقیم اقتصاد رانتی و سیاست های لیبرال اقتصاد کلان» نسبت داد.
اعتصابات در تونس، لایحه دستمزد مورد حمایت صندوق بین المللی پول را در فوریه لغو کرد، و پس از آن کمیسیون حقیقت و کرامت تونس به دنبال غرامت از IMF برای نقض حقوق بشر مرتبط با میراث برنامه های تعدیل ساختاری بود.
علاوه بر این، در اردن، نخست وزیر هانی الملکی در ژوئن 2018، پس از انجام اصلاحات غیرمحبوب مورد حمایت IMF، استعفا داد.
در عراق نیز اعتراضات اقتصادی، استعفای عبدالمهدی، نخستوزیر نزدیک به ایران را همراه داشت.
در ایران نیز چندماه قبل از حوادث آبان۹۸، در بهار این سال هیاتی ۴نفره از IMF به مدت دو هفته در کشور مستقر شده و با جلسات متنوع اقتصادی در سطوح مختلف، سیاستهای اصلاحی خود اعم از گرانسازی قیمت سوخت با روش شوکدرمانی را ابلاغ نمودند که این روش عینا در کلام رییسجمهور وقت یعنی حسن روحانی با عبارت«منم صبح جمعه فهمیدم» و «اگر از پیش میگفتیم میدانید چه میشد» و.. نیز تجلی یافت.
رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها درباره لزوم حفظ استقلال کشور و جلوگیری از اجرای سیاستهای استعماری نهادهای بینالمللی از جمله IMF و اجرای سیاست تعدیل و تبعات آن هشدار دادند.
در پایان باید خیلی زودباور و سادهاندیش باشیم که فکر کنیم ظرف چند صبح جمعه، تمام روسای جمهور کشورهای گوناگون جهان با ویژگی مشترک وجود منافع آمریکا در آن منطقه، به طور همزمان، فکر اجرای اصلاحات قیمتی اقتصادی به سرشان بزند و همزمان اجرا شود و همزمان اپوزیسیون و معترضان آن کشور هم آماده باشند تا شب اجرای آن سیاست، ساختاریافته و تشکیلاتی وارد میدان شوند!!
در نهایت نیز کام همه ما با شهادت سردار سلیمانی به واسطه کاهش قدرت سیاسی جبهه مقاومت و صحنهگردانی جهانی آمریکا تلخ شد..
باشد که عبرت بگیریم!
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از اندیشکده قصد
🔹 جوابیه اندیشکده قصد درباره اظهارات جناب حجتالاسلام فاضل دربارۀ تردیدها در اقتصاد اسلامی
۱. نفی معماری اسلامی با این استدلال که «اسلام نمیگوید در این شهر بیمارستان کجا باشد، آتش نشانی و دانشگاه و پارک کجا باشد» حاکی از فقدان آگاهی کافی درباره مسایل اساسی معماری و شهرسازی است و تعمیم نفی معماری اسلامی به اقتصاد اسلامی نیز ناشی از اختلاف تعبیر است. با استدلال مطرحشده ایشان اسلام سیاست، فرهنگ، سبک زندگی، نظم اجتماعی و ... هم ندارد و درنتیجه، «حکومت» هم ندارد! درحالیکه امام خمینی (ره) در کتاب البیع میفرماید «الاسلام هو الحکومة بجمیع شؤونها» و اگر اسلام همان حکومت است با جمیع شؤونش، «باید» اقتصاد و سیاست و فرهنگ و شهرسازی و معماری و طب با وصف «اسلامی» داشته باشد.
۲. آنچه علم اقتصاد متعارف خوانده میشود چیزی جز مکتب لیبرالیسم سرمایهداری نیست که با پنهانشدن در پشت نقاب علم، مبادی ارزشی و ایدئولوژیک خود را از معرض نقادی برحذر داشته است. متخصصین و کارشناسان «علم اقتصاد» غربی که ایشان به آنها ارجاع میدهد دقیقا چه کسانی هستند؟ کدام اقتصاددان یا کدام مکتب اقتصادی را انتخاب کنیم تا از آموزههای آن بهره ببریم؟ این نظریات اقتصادی غربی کجای دنیا را آباد کرده است که ما از آنها درس بگیریم؟ سه قرن تاریخ استعمار و چپاول دنیا که نتیجۀ آن غارت منابع و استضعاف آحاد انسانها در سراسر جهان است برای اثبات ناکارآمدی و فریبکاری این نظریات اقتصادی و اجتماعی کفایت نمیکند؟ بنابراین این تصور بسیار اشتباه است که آنچه علم اقتصاد خوانده میشود صرفا مباحث کارشناسی و محاسباتی است و ربطی به اسلام و ارزشها ندارد، مگر اینکه مراد از علم اقتصاد چیز دیگری باشد که نه در غرب و نه در شرق وجود خارجی ندارد!
۳. مسأله اساسی اقتصاد اسلامی تنظیم امور مسلمین براساس آموزههای شریعت و قواعد فقه است. آنچه در اقتصاد اسلامی اهمیت دارد تطبیق احکام و عناصر ثابت شریعت با اقتضائات زمان و مکان است و این چیزی نیست که بتوان از غرب یا شرق وارد کرد. در حکومت اسلامی که ولی فقیه حاکم است چطور نمی توان به امرِ ولی فقیه که ولایتش همان ولایت رسول الله است صفت اسلامی داد؟ آیا اسلام در مورد چگونگی ساخت موشک نظر داده؟ آیا نمیتوان به سلاحهای پیشرفتهای که برای مقابله با دشمن برمبنای اسلام ساخته شده و کارکرد اصلی آن بازدارندگی و نقطهزنی است نه کشتار جمعی کور، «سلاح اسلامی» گفت؟ آیا برای ساخت سلاح اسلامی باید روایت یا آیه مستقیم داشت که جزئیات ساخت را بیان کرده باشد؟
۴. هیچ کس ادعا نکرده که در آیات و روایات درباره همه ریزهکاریهای اقتصادی و نهادهای مستحدث سرمایهداری مثل بورس و بانک مستقیما مطلبی آمده باشد، بلکه اساس استنباط فروعات از اصول که انتظار امامان معصوم از علمای اسلام است، یافتن قواعد کلی و نظریات علمی اسلامی است که بتواند مسایل و چالشهای روز مسلمانان را حل کند. وگرنه صرف خواندن کتب فقهی چند صد سال پیش و توقف فقه در مسائل قدیم، به هیچ درد امروز مسلمانان نخواهد خورد و همین رویکرد باعث انزوای روزافزون فقه حتی در میان متشرعان امروز شده است. آیا روزی که تمدن غرب شروع به شکلگیری کرد تمام جزییات و ریزهکاریهای اقتصادی از بورس و بانک گرفته تا... را در کتابی نوشت و بعد مو به مو اجرا کرد یا بر اساس مبانی و جهت گیری ماتریالیستی و الحادی خود سعی کرد به مسائل پیش رویش پاسخ دهد؟ چه در علوم انسانی و چه در علوم طبیعی.
۵. فرض کنیم از صفت اسلامی برای شهرسازی و معماری و اقتصاد عدهای از متخصصین مسلمان از شیخ بهایی گرفته تا مهندسین متعهد امروز استفاده نکنیم. آیا با بیان این نکته که اینها اسلامی نیستند به ت«تخصص» احترام گذاشتهایم؟ یا بیجهت تلاش اندیشمندان مسلمان را تخطئه و تحقیر کردهایم؟ انکار اقتصاد اسلامی و سایر علوم اجتماعی اسلامی نهتنها دردی را از جامعه مسلمانان و از حکومت اسلامی دوا نمیکند بلکه راه را برای سلطه بیشتر اندیشههای اقتصادی ضددینی لیبرالیستی فراهم میسازد و ضمن تضعیف تلاشهای متفکران مسلمان برای تسهیل و تعمیق دینداری، زمینه را برای استعمار غرب و شرق فراهم میسازد.
💠 اندیشکده قصد
💡@qasdna_ir
راز قربت را یاران در قربانگاه
بر سرهای بریده فاش میکنند
و میان ما و حسین همین خون فاصله است ...
شهید سید مرتضی آوینی
#انتقام_سخت
#شهید
#غزه
https://eitaa.com/drmsharbati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید سیدمرتضی آوینی:
اگر ما بترسیم دیگر از ایمانمان کاری ساخته نیست اما
سربازان امام زمان عج از هیچ چیز جز گناهان خویش نمی ترسند!
قدس مظهر جراحتی است که بر قلب امت اسلام وارد شده است و این جراحت را جز به خون نمی توان شست .
#القدس_لنا
#غزه
#انتقام_سخت
https://eitaa.com/drmsharbati