اون زمان ها من به خامنه ای شهید میگفتم رهبر! رهبر انقلاب. رهبر معظم
ولایی بودم چون خانوادم هم ولایی بودن همیشه. اقا رو دوست داشتم، قبول داشتم ولی اسمشون برام رهبر بود. اینطوری فکر میکردم که یک امام خمینی داریم و یک رهبر! نمیشه که به ایشون هم بگیم امام.
اما یک اخر هفته ای، تو یکی از همون دوره ها و کلاس های نهاد یک سخنرانی که یادم نمیاد کی بود ولی هر جا هست خدا به عمرش برکت بده گفت اینکه به باب کردن به اقای خامنه ای بگن رهبر نه امام از فتنه های دشمن بود!
چرا؟
چون رهبر یک جایگاه سیاسی داره فقط.
یکی رییس جمهوره ، یکی نماینده مجلس، یکی عضو شورای فلان یکی هم رهبره!
یک نظر سیاسی این داره، یکی هم اون
هم ترازند از نظر فقهی!
رهبر فقط یک معنا و موقعیت سیاسی داره در حالیکه امام بر ما ولایت داره! بر ما شرعا اطاعت از او واجبه! او جانشین امام معصومه و ما شرعا وظیفه داریم حرفش رو اطاعت کنیم درست مثل معصوم تا زمانی که امام زمان علیه السلام در غیبت هستن
وقتی اسمِ جانشینِ امامِ ممعصوم رو از امام به رهبر تقلیل دادی دیگه میشه روی حرفش حرف زد!رهبر که گفتی میشه خلاف نظرش عمل کرد
رهبر که گفتی میشه یک نظر اون یک نظر من
دیگه باب این باز میشه که عده ای بگن مگر معصوم هست که بهش همیشه چشم بگیم؟؟ غافل از اینکه برای اطاعت لازم نیست فرمانده معصوم باشه! این یک قاعده عقلیه که هر تشکیلاتی رهبری واجب الاطاعه داشته باشه تا پیشرفت کنه! و چه تشکیلاتی مهمتر از جامعه اسلامی! مگر در ارتش که افراد مطیع فرامین فرمانده شون هستند، فرمانده معصومه؟!
و این واجب الاطاعه بودن ولی فقیه چیزیه که عده ای فراموش کردن همین میشه که اقا پیام میدن نظر من چیز دیگری بود و عده ای ککشون نمیگزه! دردشون نمیاد تازه در صدد توجیه کردن بر میان!
این افراد پایه امام شناسیشون می لنگه! البته لزوما از روی خيانت نیست. نا آگاهند اما خب به گفته امام شهیدمون در نتیجه اش فرقی نمی کنه
و حتما این حدیث معروف و مهم رو شنیدین که میگه: مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إِمامَ زَمانِهِ ماتَ مِیتَةً جاهِلِیَّةً
هر کسی امامش رو نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است!
امام شناسی معنیش این نیست که اسم و فامیل امامت رو بدونی. لقب و کنیه اش رو حفظ کنی! اون که جز بدیهیاته!
امام شناسی یعنی حق امامت رو بشناسی؟ یعنی بدونی چه وظیفه ای در قبال امامت داری؟
یعنی بدونی امامت در آشکار و نهان چی از تو میخوان؟ یعنی منویات امامت رو فهم کنی!
این میشه امام شناسی!
بیاین از خودمون بپرسیم چقدر اماممون رو میشناسیم؟
و دعا کنیم برای هم که در این دو ماه ویژه در امام شناسیمون رشد کنیم! نشه که خدایی نکرده مرگمون بشه مرگ جاهلیت! که این قضیه تعارف بردار نیست
کانال دکتر موتا
مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان
https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef
انتشار فقط با لینک کانال
پرسیدین پرچم چرا در بیمارستان نصبه؟
اقا جام جهانیه دیگه! اینجا خیلی موضوع مهمی به حساب میاد
اینجایی ها کلا دنبال بهونه و مناسبتند که یه مراسمی، جشنی، جشنواره ای راه بندازند و خودشون رو مشغول کنند
کانال دکتر موتا
مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان
https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef
انتشار فقط با لینک کانال
821.2K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قبلا بهتون گفته بودم آلمانی ها زمین رو تمیز میدونن! یادتون میاد؟!
اینجا زمین بیمارستانه که این بچه داره اینجوری روش چهاردست و پا میره و بعدش غلت میزد به همراه پستونکی که به همه جا مالیده شد و بعدش میره تو دهنش🫠
حالا من در این زمینه خودم خیلی آلمانیزه شدم ها ولی دیگه اینقدر رو بر نمیتابم! اخه کف بیمارستان آلوده است😩
کانال دکتر موتا
مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان
https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef
انتشار فقط با لینک کانال
و بنزینی که قیمتش بسیار کاهش پیدا کرده...
کانال دکتر موتا
مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان
https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef
انتشار فقط با لینک کانال
#پیام_مخاطب
سوال جدیدی بود!
خیسی رو! حالا نه اینکه کثيف بدونن اما خیلی بدشون میاد کف زمین یا توالت یا روی کابینت آشپزخونه و ... خیس باشه! یعنی اگر توالت عمومی کف زمینش چند قطع آب باشه خیلی بدشون میاد
رابطه شون با آب یه جوراییی مثل جن با بسم الله است
کانال دکتر موتا
مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان
https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef
انتشار فقط با لینک کانال
#پیام_مخاطب
نه عزیزم
اختیار داری من از دست مخاطبان عزیزم هیچ وقت عصبانی نمیشم، دیونه میشم گاهی فقط!😫😤
اینجا قیمت بنزین مثل قیمت طلا در ایرانه! نوسان مداوم داره
مثل قیمت طلا در ایران بالا و پایین میشه!
کانال دکتر موتا
مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان
https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef
انتشار فقط با لینک کانال
امروز ولکام دی مدرسه پسرم بود
سال دیگه میره کلاس اول و امروز جلسه آشنایی اولیه بود. البته اینجا هنوز سال تحصیلی تموم نشده هفته دیگه تموم میشه و بعدش شش هفته تعطیلات تابستانی داریم و در نهایت شروع سال جدید
تابستانمون از ایران کوتاه تره ولی در عوض هر فصل دو یا سه هفته تعطیلات داریم. برای من به عنوان یک والد این سیستم راحت تره اما ممکنه از دید تخصصی لزوما بهتر نباشه
در جلسه نکاتی مطرح شد که چندتا جالب ترش رو مینویسم براتون!
پینوشت: مثلا عکس نامحسوس گرفتم برای همین کادر بندی و کیفیت ضعیفه
اینجا سالن اجتماعاتشونه!
کانال دکتر موتا
مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان
https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef
انتشار فقط با لینک کانال
یه پروند عریض و طویل بهمون دادن با کلی فرم که باید پرشون کنیم و تعهداتی که باید امضا کنیم. و برخیش رو توضیح دادن.
اولین نکته که برای من هم مهم بود این که موبایل و ساعت هوشمند در کل ابتدایی ممنوعه! و اگر ببینن ضبط میکنند و بعد والدین باید بیان برای تحویل گرفتنش!
اینجا ابتدایی ۴ ساله!
البته این هایی که مینویسم فقط قانون این مدرسه است، لزوما همه مدارس اینطوری نیستن!
کانال دکتر موتا
مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان
https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef
انتشار فقط با لینک کانال
دومین موضوع مهم در آلمان بحث حفاظت اطلاعات و حریم شخصی!
اگر گفتین اولین موضوع مهم چیه؟ آفرین مالیات!
همیشه در مدارس و مطب پزشک کودکان و خلاصه هر چیزی که به کودکان مربوط بشه یک فرم مهم مربوط به حضانته!
میدونید که اینجا خانواده اون ساختار و معنایی که در ایران داره رو نداره، هر چند که...
در هر حال اینجا وضع خیلی بدتره، امار طلاق بالاست و علاوه براون بخشی از بچه هایی هم که پدر و مادرشون هنوز با هم زندگی میکنند، ازدواج رسمی نکردن بنابراین عده کثیری هستن که قیّومیت نرمال یعنی هم پدر هم مادر رو ندارن. و ما باید همیشه فرمی رو پر کنیم و داخلش مشخص کنیم مدل قیّومیت فرزندمون چه شکلیه و هر والد اجازه داره چه اطلاعاتی رو دریافت کنه.
تو این قسمت دوتا اجازه مهم دیگه هم باید کتبا میدادیم. اگر بچه مون خورد زمین ایا اجازه دارن براش چسب زخم بزنند !!😐
ایا اجازه استفاده از کول پک ( کمپرس سرد) رو دارند؟
جا داره بگم صدای من رو از آلمان میشنوید. سرزمین اجازه نامه ها
کانال دکتر موتا
مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان
https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef
انتشار فقط با لینک کانال
اینجا مدارس لباس فرم ندارند. اما این مدرسه داره و پوشیدنش اجباریه
البته این طوریه که چندین مدل بلوز و تی شرت و سویی شرت و پلیور، آستین کوتاه و بلند در رنگ هاااای مختلف هست که میتونیم بینش انتخاب کنیم و روش لوگو مدرسه دوخته میشه برای دختر ها سارافون و شلوارک و ... هم بود
انلاین باید سفارش داد ولی امروز مدل ها و سایز ها رو اورده بودن که از نزدیک ببینیم و جنس لباس زو چک کنیم که موقع انتخاب راحت تر باشه
کانال دکتر موتا
مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان
https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef
انتشار فقط با لینک کانال
قیمت؟ سه برابر همون لباس در بازار
دارم رب انار درست میکنم برای دختر کوچولو
خداییش دیگه جا داره احساس استعمارزدگی کنم، موافقین؟🫣
کانال دکتر موتا
مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان
https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef
انتشار فقط با لینک کانال