دومین موضوع مهم در آلمان بحث حفاظت اطلاعات و حریم شخصی!
اگر گفتین اولین موضوع مهم چیه؟ آفرین مالیات!
همیشه در مدارس و مطب پزشک کودکان و خلاصه هر چیزی که به کودکان مربوط بشه یک فرم مهم مربوط به حضانته!
میدونید که اینجا خانواده اون ساختار و معنایی که در ایران داره رو نداره، هر چند که...
در هر حال اینجا وضع خیلی بدتره، امار طلاق بالاست و علاوه براون بخشی از بچه هایی هم که پدر و مادرشون هنوز با هم زندگی میکنند، ازدواج رسمی نکردن بنابراین عده کثیری هستن که قیّومیت نرمال یعنی هم پدر هم مادر رو ندارن. و ما باید همیشه فرمی رو پر کنیم و داخلش مشخص کنیم مدل قیّومیت فرزندمون چه شکلیه و هر والد اجازه داره چه اطلاعاتی رو دریافت کنه.
تو این قسمت دوتا اجازه مهم دیگه هم باید کتبا میدادیم. اگر بچه مون خورد زمین ایا اجازه دارن براش چسب زخم بزنند !!😐
ایا اجازه استفاده از کول پک ( کمپرس سرد) رو دارند؟
جا داره بگم صدای من رو از آلمان میشنوید. سرزمین اجازه نامه ها
کانال دکتر موتا
مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان
https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef
انتشار فقط با لینک کانال
اینجا مدارس لباس فرم ندارند. اما این مدرسه داره و پوشیدنش اجباریه
البته این طوریه که چندین مدل بلوز و تی شرت و سویی شرت و پلیور، آستین کوتاه و بلند در رنگ هاااای مختلف هست که میتونیم بینش انتخاب کنیم و روش لوگو مدرسه دوخته میشه برای دختر ها سارافون و شلوارک و ... هم بود
انلاین باید سفارش داد ولی امروز مدل ها و سایز ها رو اورده بودن که از نزدیک ببینیم و جنس لباس زو چک کنیم که موقع انتخاب راحت تر باشه
کانال دکتر موتا
مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان
https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef
انتشار فقط با لینک کانال
قیمت؟ سه برابر همون لباس در بازار
دارم رب انار درست میکنم برای دختر کوچولو
خداییش دیگه جا داره احساس استعمارزدگی کنم، موافقین؟🫣
کانال دکتر موتا
مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان
https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef
انتشار فقط با لینک کانال
پیرو بحث اجازه ها، همیشه در مهد و مدرسه فرمی هست که پر کنیم اگر تمایل داریم از بچه مون عکس گرفته بشه!هرزگاهی عکاس میاد برای سایت یا صفحه اینستا و .... عکس میگیره. اگر والدینی اجازه ندهند، مدرسه اجازه نداره عکس بگیره
تازه تاکید کرد عکس مستقیم از چهره نمیگیریم، اسم بچه ها رو منتشر نمیکنیم ولی باز هم اجازه لازمه
کانال دکتر موتا
مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان
https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef
انتشار فقط با لینک کانال
این مدرسه برخلاف بقیه مدارس درس دینی نداره و فقط اخلاق یا همون اتیک تدریس میشود.
البته سه بار در سال در مناسبت های اصلیِ مذهبی، بچه ها رو میبرند کلیسا. باز هم با اجازه کتبی والدین. مدارس معمولی مثل مدرسه دخترم درس دینی ( مسیحیت) دارن و برای غیر مسلمان ها اتیک تدریس میشه و در درس دینی هر هفته بچه ها رو میبرند کلیسا! اسمش هم اینه اینجا کشور و حکومت دینی نیست مثلا! غیر مسیحی ها طبعا میمانند مدرسه.
راستی در ایران بچه ها چند بار در سال از طرف مدرسه میروند مسجد؟
کانال دکتر موتا
مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان
https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef
انتشار فقط با لینک کانال
من به هیچ عنوان فنِ اقای نبویان نیستم !
اما اگر شرایط طوری میچرخید که ما به اقای نبویان اعتراض میکردیم، در جواب بهمون میگفتن شما بهتر میفهمید یا نایب رییس کمیسیون امنیت ملیِ مجلس؟
⚡️این منطق در هر سمتی استفاده بشه غلطه!
کانال دکتر موتا
مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان
https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef
انتشار فقط با لینک کانال
هر حرفی بزنی باید ده مدل توضیحات اضافه کنی، با اینکه خود متن به قدر کافی گویا بوده🌱
من از طرفداران اقای رئیسی بودم هر دوره، اما الان باید از انتخابات و بازی های جناحی بیایم بیرون
مگر من گفتم همه کارها و حرف های اقای نبویان درست بوده؟
یا چون اقای رئیسی شهید شدن یعنی بری از خطا بودن و نمیشه بهشون نقد داشت؟؟ دقیقا همین خطا رو بعد شهادت اقای لاریجانی هم عده ای دارند!
بابا طرف در رکاب رسول خدا شهید شد، به دست مبارک خود پیامبر دفن شد تا گذاشتنش در قبر، قبر فشارش داد ( دچار عذاب قبر شد)!!!! کار خوب هر کس سر جاش، خطاهاش هم سر جاش
من فقط گفتم اگر موقع مذاکره معتقد بودین رییس فلان و وزیر بهملان بهتر از مردم میفهمند و ما دیگه باید در عقلمون رو تخته کنیم، الان هم طبق همون قاعده، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بهتر از شما میفهمه!
این قاعده غلطه! تاریخش گذشته!
مردم مبعوث شده خودشون صاحب تحلیل هستن. با بگیر و ببند و خفه کردن صداها و برچسب تندرو زدن نمیشه جلویِ فهمِ مردم رو گرفت!
کانال دکتر موتا
مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان
https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef
انتشار فقط با لینک کانال
یکی از جنبه های ناخوشایند مهاجرت برای مسلمان ها، تطابق نداشتن مناسبت های جامعه با مناسبت های دینی هست!
مثلا این روزهای پایانی دهه محرم و دقیقا خود تاسوعا و عاشورا همزمان شده با جشن های پایان مدرسه و اخرین اردوها!
دقیقا روز عاشورا جشن پایان مهد کودک پسرم هست با کلی اتفاقات جالب که عمیقا دوست داشتم تجربه کنه و باز دقیقا همون روز دخترم برنامه تئاتر داره از طرف مدرسه
این ها هم که نبود، سالهای پیش همین که روز عاشورا از خونه می رفتی بیرون و میدیدی در شهر زندگی عادی جریان داره حالت بد میشد.
پینوشت: بچه ها در این جشن و اردو شرکت نمیکنند
کانال دکتر موتا
مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان
https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef
انتشار فقط با لینک کانال