eitaa logo
Dr.Mutter
59.6هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
3 فایل
از حقایق کمتر گفته شده دنیای غرب مینویسم مادر. دندانپزشک. ساکن آلمان. نشر مطالب فقط با ذکر منبع. راه ارتباطی با ادمین محتوا: @dr_mutter تعداد پیام ها خیلی بالاست ممنون که درک میکنید🌷 تبلیغات: https://eitaa.com/dr_mutter_werbung
مشاهده در ایتا
دانلود
و بنزینی که قیمتش بسیار کاهش پیدا کرده... کانال دکتر موتا مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef انتشار فقط با لینک کانال
بنزین رو که حساب کردم بهم از این برگه های شرط بندی جام جهانی هم داد🫠
سوال جدیدی بود! خیسی رو! حالا نه اینکه کثيف بدونن اما خیلی بدشون میاد کف زمین یا توالت یا روی کابینت آشپزخونه و ... خیس باشه! یعنی اگر توالت عمومی کف زمینش چند قطع آب باشه خیلی بدشون میاد رابطه شون با آب یه جوراییی مثل جن با بسم الله است کانال دکتر موتا مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef انتشار فقط با لینک کانال
نه عزیزم اختیار داری من از دست مخاطبان عزیزم هیچ وقت عصبانی نمیشم، دیونه میشم گاهی فقط!😫😤 اینجا قیمت بنزین مثل قیمت طلا در ایرانه! نوسان مداوم داره مثل قیمت طلا در ایران بالا و پایین میشه! کانال دکتر موتا مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef انتشار فقط با لینک کانال
امروز ولکام دی مدرسه پسرم بود سال دیگه میره کلاس اول و امروز جلسه آشنایی اولیه بود. البته اینجا هنوز سال تحصیلی تموم نشده هفته دیگه تموم میشه و بعدش شش هفته تعطیلات تابستانی داریم و در نهایت شروع سال جدید تابستانمون از ایران کوتاه تره ولی در عوض هر فصل دو یا سه هفته تعطیلات داریم. برای من به عنوان یک والد این سیستم راحت تره اما ممکنه از دید تخصصی لزوما بهتر نباشه در جلسه نکاتی مطرح شد که چندتا جالب ترش رو مینویسم براتون! پی‌نوشت: مثلا عکس نامحسوس گرفتم برای همین کادر بندی و کیفیت ضعیفه اینجا سالن اجتماعاتشونه! کانال دکتر موتا مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef انتشار فقط با لینک کانال
یه پروند عریض و طویل بهمون دادن با کلی فرم که باید پرشون کنیم و تعهداتی که باید امضا کنیم. و برخیش رو توضیح دادن. اولین نکته که برای من هم مهم بود این که موبایل و ساعت هوشمند در کل ابتدایی ممنوعه! و اگر ببینن ضبط میکنند و بعد والدین باید بیان برای تحویل گرفتنش! اینجا ابتدایی ۴ ساله! البته این هایی که مینویسم فقط قانون این مدرسه است، لزوما همه مدارس اینطوری نیستن! کانال دکتر موتا مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef انتشار فقط با لینک کانال
دومین موضوع مهم در آلمان بحث حفاظت اطلاعات و حریم شخصی! اگر گفتین اولین موضوع مهم چیه؟ آفرین مالیات! همیشه در مدارس و مطب پزشک کودکان و خلاصه هر چیزی که به کودکان مربوط بشه یک فرم مهم مربوط به حضانته! میدونید که اینجا خانواده اون ساختار و معنایی که در ایران داره رو نداره، هر چند که... در هر حال اینجا وضع خیلی بدتره، امار طلاق بالاست و علاوه براون بخشی از بچه هایی هم که پدر و مادرشون هنوز با هم زندگی میکنند، ازدواج رسمی نکردن بنابراین عده کثیری هستن که قیّومیت نرمال یعنی هم پدر هم مادر رو ندارن. و ما باید همیشه فرمی رو پر کنیم و داخلش مشخص کنیم مدل قیّومیت فرزندمون چه شکلیه و هر والد اجازه داره چه اطلاعاتی رو دریافت کنه. تو این قسمت دوتا اجازه مهم دیگه هم باید کتبا میدادیم. اگر بچه مون خورد زمین ایا اجازه دارن براش چسب زخم بزنند !!😐 ایا اجازه استفاده از کول پک ( کمپرس سرد) رو دارند؟ جا داره بگم صدای من رو از آلمان میشنوید. سرزمین اجازه نامه ها کانال دکتر موتا مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef انتشار فقط با لینک کانال
اینجا مدارس‌ لباس فرم ندارند. اما این مدرسه داره و پوشیدنش اجباریه البته این طوریه که چندین مدل بلوز و تی شرت و سویی شرت و پلیور، آستین کوتاه و بلند در رنگ هاااای مختلف هست که میتونیم بینش انتخاب کنیم و روش لوگو مدرسه دوخته میشه برای دختر ها سارافون و شلوارک و ... هم بود انلاین باید سفارش داد ولی امروز مدل ها و سایز ها رو اورده بودن که از نزدیک ببینیم و جنس لباس زو چک کنیم که موقع انتخاب راحت تر باشه کانال دکتر موتا مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef انتشار فقط با لینک کانال قیمت؟ سه برابر همون لباس در بازار
دارم رب انار درست میکنم برای دختر کوچولو خداییش دیگه جا داره احساس استعمارزدگی کنم، موافقین؟🫣 کانال دکتر موتا مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef انتشار فقط با لینک کانال
پیرو بحث اجازه ها، همیشه در مهد و مدرسه فرمی هست که پر کنیم اگر تمایل داریم از بچه مون عکس گرفته بشه!هرزگاهی عکاس میاد برای سایت یا صفحه اینستا و .... عکس میگیره. اگر والدینی اجازه ندهند، مدرسه اجازه نداره عکس بگیره تازه تاکید کرد عکس مستقیم از چهره نمیگیریم، اسم بچه ها رو منتشر نمیکنیم ولی باز هم اجازه لازمه کانال دکتر موتا مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef انتشار فقط با لینک کانال
این مدرسه برخلاف بقیه مدارس درس دینی نداره و فقط اخلاق یا همون اتیک تدریس میشود. البته سه بار در سال در مناسبت های اصلیِ مذهبی، بچه ها رو میبرند کلیسا. باز هم با اجازه کتبی والدین. مدارس معمولی مثل مدرسه دخترم درس دینی ( مسیحیت) دارن و برای غیر مسلمان ها اتیک تدریس میشه و در درس دینی هر هفته بچه ها رو میبرند کلیسا! اسمش هم اینه اینجا کشور و حکومت دینی نیست مثلا! غیر مسیحی ها طبعا می‌مانند مدرسه. راستی در ایران بچه ها چند بار در سال از طرف مدرسه میروند مسجد؟ کانال دکتر موتا مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef انتشار فقط با لینک کانال
من به هیچ عنوان فنِ اقای نبویان نیستم ! اما اگر شرایط طوری میچرخید که ما به اقای نبویان اعتراض میکردیم، در جواب بهمون میگفتن شما بهتر میفهمید یا نایب رییس کمیسیون امنیت ملیِ مجلس؟ ⚡️این منطق در هر سمتی استفاده بشه غلطه! کانال دکتر موتا مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef انتشار فقط با لینک کانال