تقریبا یه حرفی شبیه این.
اینکه اینا که مومن هستن و نوشتن هدفشون از تبلیغات کمک به کسب و کارهاست برای چی اینقدر قانون و مقررات دارن؟
بیچاره ایمان که همچون منی بخواد ادعایی براش داشته باشه. اما رسم رایجه که به آدم های محجبه میگیم مومن!
ولی سوال من اینجاست بر فرض که من مومن! چرا منِ مومن نباید تو کارم نظم و دیسیپلین داشته باشم؟!
چرا من اگر مثلا مومنم نباید انتظار نظم داشته باشم؟
اصل مدارا سر جاش، منم بهش معتقدم شاهدش هم اینکه تو این یک سال یک نفر هم جریمه نشده اما حرفم سر این انتظاره.
مثلا من دیدم به کانال فلان نویسنده میگن تو اگر مومنی چرا نمیگذاری ما از مطالبت بدون اسمت استفاده کنیم؟!
یا پیام میدن تو اگر مومنی چرا کانال ما رو قبول نمیکنی معرفی کنی؟ چرا انتخاب میکنی و کیفیت برات مهمه
تو اگر مومنی چرا جایی معرفی نمیکنی دندونهای ما رو مجانی درست کنه و ...
خدایی کلیشه ذهنی بعضی از ماها از آدم های مومن چیه؟
یه عده آدم ساده لوح مدام تسبیح به دستی که هیچی از دنیا سرشون نمیشه؟ همون تصویری که فیلم های سینما و تلوزیون دهه ها سعی کردن به خورد ما بدن
خلاصه که بیاین هر کدوممون یکمی این باورهای ذهنیمون رو بیشتر بررسی کنیم.
تو هر مسئله ای که در روزمره پیش میاد یکمی تامل کنیم ببینیم براساس چه باور ذهنی داریم رفتار میکنیم
ایا این فکر ما منطقی و درسته؟ مبتنی بر دینه؟ و...
پایان
#پیام_مخاطب
در آخر گشتم صاحب کانال رو پیدا کردم و با ایشون صحبت کردم. کار زمانبری بود اما می ارزید.
بر عکس اون ادمین، صاحب کانال فوق العاده خانم مودب، محترم و منطقی بود.
من هیچ جریمه ای کسر نکردم، و ادامه تذکر دادن به اون ادمین رو سپردم به صاحب اون کانال.
پینوشت: ما تو قرار اولیه مون نوشتیم که اگر سر موقع تحویل داده نشه فلان مبلغ کسر میشه و تبلیغ کنسل میشه یعنی همه چیز از قبل مشخصه مثل یک قرارداد کاری.
8.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امروز صبح ما با دیدن این برف زیبا شروع شد.
آمار رو چک نکردم، اما پارسال اینجا میزان بارش برفش به نسبت سال قبل خیلی کمتر بود
#پیام_مخاطب
ان شالله که به خیر و خوشی قسمت ایران هم بشه
حالا من کاری ندارم که واقعا آیا مشکل گاز و ... در ایران اینقدر شدید هست یا نه
اما مطمئنید همه عواقب بارش برف رو مثل آلمانی ها تحمل میکنید؟
مثلا ما اینجا پارو کردن پیاده رو جلو خونمون به عهده خودمونه و اجباریه که انجام بدیم در غیر اینصورت جریمه داره
و اگر کسی جلو خونمون زمین بخوره رسما بیچاره میشیم....
شیشه های ماشین همه یخ زده و باید صبح به صبح بتراشید یا آب جوش بریزین و ...
تو اوج برف و یخ بندون هم مدارس تعطیل نمیشن
راستی قیمت سرسام آور حاملهای انرژی و دمای خونه که روی ۲۱ درجه جداوثر تنطیم میشه دو فراموش نکنید و مبلغ بسیار زیادی که آخر سال باید اضافه پرداخت کنید برای مصرف برق و گاز
و...
داخل پتو نمیپیچم کیسه ساک یا کیسه های گرم مخصوص کالسکه استفاده میکنم.
منم بچه ها رو میارم ایران بقیه تعجب میکنن که چرا به نسبت کم تنشون میکنی یا من رو که اینجا میبینن میگن یخ نمیزنی؟! لباست کم نیست برای این هوا!
فارغ از اینکه سبک زندگی اینجا، نوع لباسها و ... متفاوته بخش مهمشیش بحث عادته. ما به این سبک آب و هوایی عادت کردیم و شاید برای اینه که به نسبت کمتر سرما میخوریم
البته ابریزش بینی رو در بچه های اینجا زیاد میبینم مخصوصا که تو این هوا پیاده میرن مدرسه و برمیگردن!
کیسه خواب زمستونی برای کالسکه ها
کانال دکتر موتا
مشاهدات و تجربه های یک مادرِ دندانپزشک ساکن آلمان
https://eitaa.com/joinchat/3509321946Cbb998519ef
انتشار فقط با لینک کانال
2.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خودِ خود بچه های من
دقیقا همین سوال رو که بارها داشتیم، امشب هم محمد مهدی بعد از اینکه با کلی اولش قربون صدقه و بعدش خشم اژدها با یک ساعت و نیم تاخیر رفته تو تختش یه دفعه اومد تو اتاق ما و پرسید مامان اَفریکا کجاست؟!🙄😀
به سان یک مادر ایرانی اصیل میخواستم بگم روی کله من! 🥴