eitaa logo
رضا رمضان نرگسی
655 دنبال‌کننده
113 عکس
50 ویدیو
5 فایل
کانال شخصی دکتر حجة الاسلام رضا رمضان نرگسی کارشناس ارشد جامعه شناسي ، دکتراي علوم سياسي گرايش مسائل ايران، عضو هيئت علمي موسسه اموزشي و پژوهشي امام خميني متخصص در حوزه تاریخ معاصر ایران و انقلاب اسلامی ارتباط با ادمین کانال: @defender23
مشاهده در ایتا
دانلود
اين كتاب توسط انتشارات پژوهشگاه المصطفي قم در سال 1400 به چاپ رسيد داراي دو بخش است در بخش ا ول به ظرفيتهاي تمدني انقلاب اسلامي پرداخته و در بخش دوم چالشهاي تمدني انقلاب اسلامي تشريح شده است در بخش اول فصل دوم به شرح نظريه هاي امام خميني ره ، حضرت ايت ا لله خامنه اي ، شهيد مطهري، ميشل فوكو و گراهام فولر اختصاص دارد در فصل سوم ظرفيتهاي تمدني انقلاب اسلامي اختصاص دارد ظرفيتهايي مثل : آرمان خواهي مبتني بر واقعيت گرايي، عقلانيت محوري، تعالي گرايي، علم دوستي ، عدالت خواهي، معنويت گرايي، در فصل چهارم به چالشهاي تمدني انقلاب اسلامي اشاره شده ا ست چالشهايي مثل: سستي در مقابل دشمن، رفاه طلبي همراه با فساد اخلاقي، خشك مغزي ، غربگرايي، قدرت طلبي، رياكاري، عدم اهتمام به ساير مسلمين، ربا ، عدم اهتمام به اقتصاد اسلامي، تجزيه طلبي، بي توجهي به ارمانهاي انقلاب و. . . @DrRamazan
اين كتاب در سال 1400 توسط انتشارات پژوهشگاه المصطفي در قم چاپ شد اين كتاب درسي است و در 14 درس تنظيم شده به شرح زير درس اول : معنا شناسي تمدن درس دوم : معنا شناسي تمدن اسلامي درس سوم: ادوار تمدن اسلامي (قسمت اول) درس چهارم: ادوار تمدن اسلامي(قسمت دوم) درس پنجم : مظاهر تمدن اسلامي(قسمت اول) درس ششم: مظاهر تمدن اسلامي (قسمت دوم) درس هفتم: عوامل و زمينه هاي شكوفايي تمدن اسلامي درس هشتم: تاثير پذيري تمدن اسلامي از تمدنهاي قبل از خود درس نهم: تاثير گذاري تمدن اسلامي بر تمدن كنوني غرب. درس دهم: عوامل دروني انحطاط تمدن اسلامي(قسمت اول) درس يازدهم: عوامل دروني انحطاط تمدن اسلامي(قسمت دوم) درس دوازدهم: عوامل بيروني انحطاط تمدن اسلامي درس سيزدهم: احياي تمدن اسلامي در دوران معاصر درس چهاردهم: نقش انقلاب اسلامي در احياي تمدن اسلامي @DrRamazan
هدایت شده از رضا رمضان نرگسی
🔰 شهيد صدر چگونه حقانيت حکومت و مقبوليت مردمي را جمع کرد؟ إن شاء الله بخش‌هایی از این مقاله رو برای استفاده عزیزان در کانال می گذاریم. @DrRamazan
🎤 |نگاهی تاریخی به جایگاه و نقش روحانیت در مجلس از عصر مشروطـه تا پهلوی 🔻گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین رضا رمضان نرگسی بخش دوم و پایانی 🔹 آیت‌الله مدرس(ره) در عین اینکه مقام علمی و اجتماعی بسیار بالایی داشت، بسیار نیز مردمی بود و حتی گاهی به یک نفر بقّال، مسائل مجلس را توضیح می‌داد و در پاسخ به اعتراضاتی که به ایشان می‌شد، می‌گفت: این‌ها ولی نعمت ما هستند و این‌ها به ما رأی داده‌اند تا به مجلس برویم. ایشان زمانی که متوجه شد، حریف رضاخان نمی‌شود، حتی تلاش کرد تا رضاخان را جذب کند. آقای منذر از قول سیدحسین لنکرانی برای ما نقل می‌کرد که زن مستوفی‌الممالک نقل کرد که یک شب سیدحسن مدرس(ره) و رضاخان و شوهر من در منزل ما جلسه داشتند. ایشان متوجه شد که طی آن جلسه، مدرس بسیار تلاش کرد تا بلکه رضاخان را جذب کنند. 👈مشروح گفت و گو 📢کانال رسمی هفته‌نامه افق حوزه 🔰http://Eitaa.com/ofogh_howzah 🌐 ofoghhawzah.ir
3.36M
⁉️ در شرایطی که جامعه هنوز به رشد کافی نرسیدند، چرا باید تلاش کنیم تا مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشیم؟ مگر نه اینکه مشارکت حداکثری در چنین شرایطی، باعث تکرار امثال دولت روحانی میشه؟ 🎙 @DrRamazan
🎙 خلاصه 🔹 اساس جامعه اسلامی بر تربیت آحاد مردم است نه لزوماً دستیابی به اهداف سیاسی - اجتماعی 🔸 حضور اکثریت مردم، جایگزین عصمت امام در عصر غیبت است 🔹 حضور اکثریت مردم، فارغ از گرایش‌های مختلف، موجب قوام و ایمنی نظام از کید دشمنان است.
🔴 جهت مطالعهٔ بیشتر درمورد تأمین عصمت امام در عصر غیبت
🔸دیدگاه مرحوم آیت الله در باب « در امور سیاسی» 🔹ورود علماء و روحانیون به عرصهٔ سیاست 🔸تفاوت و غربی 🔹نظریهٔ برای جایگزینی عصمت امام معصوم در زمان غیبت 🔸آیا مشارکت در امور سیاسی و ، حق مردم است یا تکلیف آنان؟ 🔹راه حل برای جلوگیری از وقوع فساد در سیستم چیست؟ @DrRamazan
مهدی جان تقویم ما هنوز بهاری ندیده است بشکن سکوت یخ زده ی انتظار را 🤲🏻 اللهم عجل الولیک الفرج 🌺 ولادت حضرت ولی عصر بر تمام مستضعفان و آزادگان جهان مبارک باد 🌺
👈🏻نقش و جایگاه زنان در تاریخ معاصر 🔆حضوری / آنلاین 🔻با حضور ✅حجت الاسلام دکتر رضا رمضان نرگسی 🔆عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم 🔆مولف کتاب زنان در تاریخ سیاسی اجتماعی ایران 🔸زمان: پنجشنبه ۱۷ اسفند ساعت ۸ تا ۱۴ 🔹مکان: سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد واقع در بلوار شهید پاکنژاد 🔺ثبت نام: ارسال مشخصات؛ نحوه شرکت(حضوری یا آنلاین) و شماره تلفن به: @basirat93 🔻اطلاعات بیشتر در خصوص سرفصل ها؛ صدور گواهی شرکت در دوره، نحوه شرکت به صورت مجازی، اطلاع از نشست ها و برنامه های بعدی، دسترسی به فایل نشستهای قبلی؛همکاری تبلیغی با موسسه آفتاب ولایت در مدارس و ... را در کانال رشد در ایتا دنبال کنید: https://eitaa.com/roshd_yazd 📢 همه اخبار و رویدادهای فرهنگی اجتماعی مهم استان یزد اینجاست👇 🇮🇷https://eitaa.com/Farhangyazd
هدایت شده از رضا رمضان نرگسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چرا اهل سنت نمي‌توانند فکر کنند؟ 🔰 فرق نگاه و به جامعه اسلامی در گذر زمان، چیست؟ 🔰 اهل سنت با چه مشکلی در برقراری یک مواجه اند؟ بخش اول همانطور که در اين فيلم مي‌بينيد، مهمانان يک برنامه تلوزيوني مصر، يک طرف است و طرف ديگر . ❔ سوال اینست؛ چرا اهل سنت نمي‌توانند متعالي فکر کنند؟ منظوراز تعالی، جمع بین و است. آنچه در عمل می‌بینیم، اینست که جوامع سنّی مذهب، يا بايد کشوری مثل ، داشته باشند (ضد تحصيل دختران، ضد رسانه هاي جمعي، ضد هر چيزي که اسمش را تجدد بگذاريد) يا شبیه کشوري مثل بشوند که هر چند اسم اسلامی را يدک مي‌کشد، اما کاملا يک کشور غربي است؛ انواع محرمات رواج رسمي دارد و با اسرائيل هم رابطه دارد و.... ❔ و سوال دیگر اینکه چرا نه اين است و نه آن؟ چگونه ايران توانسته جمع بين تجدد و سنت بکند؟ هم دينش را درست و حسابي داشته باشد، هم دنیایش رو اداره کند و هم به محتواي کامل اسلامي مقيد باشد ❗️ (اين مسئله ربطی به رعايت شدن همه برنامه‌ها در سطح جامعه ندارد) @DrRamazan
هدایت شده از رضا رمضان نرگسی
بخش دوم 🖋 پاسخ این سوالات، در این سرّ نهفته است که اهل سنت در گذشته و در دوران خلفا است؛ لذا حديث گرا و قشري نگر ميشوند. درحالی که ايده آل شيعه در آينده و دولت است. از نظر شيعه دوره خلفا اصلا دوره ايده آلي نبود. بطوري که بلافاصله بعد از وفات ، تمام دستوراتش را رها کردند و کردند انچه نبايد مي‌کردند و با نزديکترين افراد پيامبر به بدترين وجه رفتار شد. از نظر شيعه هرچه زمان مي‌گذرد رشد بیشتری در جامعه اسلامي رخ مي‌دهد بطوري که علیه السلام تنها 4 يار داشت اما علیه السلام 72 يار داشتند. و برعکس از نظر اهل سنت، هر چه زمان مي‌گذرد جامعه عقب رفت دارد. از نظر شیعه اين رشد نامتناهي است و به حدي خواهد رسید که جامعه لياقت رهبري مستقيم نماينده خداوند را پيدا مي‌کند @DrRamazan
سخرانی حجت الاسلام رضا رمضان نرگس .mp3
30.85M
🔰 سیر تکامل جامعه و تمدن شیعی در و نقش مستقیم عج در آن 🎙 📌 مکان جلسه: مسجد فاطمیه یزد 📌 زمان جلسه: 18 اسفند 1402 @DrRamazan
🎙 سلام علیکم ممنون میشم اگر کسی پاسخ این سؤالات رو می‌دونه برام ارسال کنه: ۱. چرا صفویان تشیع را به عنوان دین رسمی اختیار کردند و گسترش دادند، آیا مسئله صرفاً سیاسی بوده؟ یعنی از دین استفاده ابزاری شده؟ ۲. آیا مردم به زور شیعه شدند؟ آیا قتل عامی صورت گرفت؟ ۳. چرا علماء مخصوصاً علمای جبل عامل با صفویه همکاری کردند؟ اغراض آنها چی بود؟ نقش آنها در اجبار دینی چی بوده؟ رابطه آنها با صفویه چگونه بود؟ 🔻 ظاهرا پژوهشگران غربی، پاسخ‌هایی می‌دهند که نوعی نگاه منفی در غرب ایجاد می‌کند. @DrRamazan
1.24M
🔷 پاسخ سوال اول؛ چرا صفویه تشیع را دین رسمی اعلام کردند؟ @DrRamazan
792.1K
🔶 پاسخ سوال دوم‌؛ آیا در فرآیند رسمی شدن مذهب تشیع، اجبار یا قتل عامی در کار بوده است؟ @DrRamazan
631.1K
🔷 پاسخ سوال سوم؛ چرا علمای شیعه با سلاطین صفوی همکاری می‌کردند؟ @DrRamazan
اللهم العن قتلة أمیرالمؤمنین 〰〰〰〰〰〰 آمدی دیر چرا چشم براهت بودم از همان شب که تن فاطمه ام گشت کفن شادی ام بود همان دم که توأم تیغ زدی عمر من بود سراسر همه اندوه و محن 🏴🏴🏴🏴 التماس دعای فراوان 🙏🏻 @DrRamazan
🔰 مقدار بُرد برنامه اقاي () تا چه حد است؟ 🔻برنامه زندگی پس از زندگی كه در ساعت 17 و 15 دقيقه پخش می‌شود و در آن، افرادي نشان داده می‌شوند كه از عالم ارواح خبر مياورند را بايد در چه حد ارزیابی كرد؟ در مقابل اين برنامه عكس العملها بسيار متفاوت بوده است؛ - برخي آن راملاك عمل در دنيا گرفته‌اند و معتقدند كه بر اساس مشاهدات افراد در اين برنامه، را بايد خيلي آسان گرفت - برخی موضع گيري منفي كرده اند و معتقدند كه اين برنامه است و اين برنامه ميخواهد را براي مردم به ارمغان بياورد. - دسته سومي هم هستند كه تلاش ميكنند از اساس منكر شده و عليرغم ارائه شواهد بسيار محكم و متقن، ان را دروغ بدانند. حتي برخي از عوامل بيگانه به برخي از تجربه گران مراجعه كرده اند و گفته اند با بيت كون و پول مجازي به شما پول ميدهيم كه بياييد جلوي دوربين بگوييد كه من دروغ گفتم. 👇🏻 در صوت زير تلاش شده مقدار بُرد اين برنامه برای مخاطبان تشريح شود @DrRamazan
audio_2024-03-30_09-45-36.ogg
2.27M
🔰 بُرد برنامه تا چه حد است و اساساً می‌بایست با چه نگاهی این برنامه را بررسی کرد؟ 🎙 @DrRamazan
🔰 آیا ، جایگاه اجتماعی خود را از دست می‌دهد؟ ✍🏻 قسمت اول قسمت دوم @DrRamazan
⁉️ آیا روحانیت، جایگاه اجتماعی خود را از دست می‌دهد؟ ✍🏻 🔻 قسمت اول بسم الله الرحمن الرحیم 📚ماهيت تاريخ، يک ماهيت تکرار شونده است. به همين دليل، يکي از فوايد مطالعه تاريخ درس آموزي و عبرت گرفتن از وقايع گذشته است. 📌 در دوران ، مناصب اجتماعي زيادي در دست روحانيت و قرار داشت که ميراث دوران بود. مثل منصب ثبت املاك و اسناد، قضاوت، طبابت، مديريت اوقاف، آموزش و پرورش و ... ♨️ اين مناصب عمدتاً پولساز بود و باعث شده بود قدرت اقتصادي زيادي در اختيار روحانيت باشد؛ همين مسئله نیز تبدیل به نقطۀ جذّابي شده بود براي نفوذ افراد بي‌سواد يا حتّي بي‌دين و فاسد العقيدة و منافق مثل سيد حسن ، ، و ... ❌ وجود چنين افرادي در سيستم روحانيت، از طرفي بهانۀ خوبي دست دشمنان مي‌داد كه اين‌ها را برجسته كرده و و مردم را نسبت به كل دستگاه روحانيت بدبين كنند و از طرفي ديگر باعث شده بود تا اختلاف در ميان روحانيت بيشتر شود و دسته‌بندي‌ها پررنگ‌تر شود و به راحتي برخي از افراد روحاني برخي ديگر را به راحتي مورد توهين و عتاب قرار دهند كه با نگاهي به كتاب خاطرات نجفي قوچاني () اين مسئله ديده مي‌شود. 🔶 با تسلط ، چون پشتوانه مردمي روحانيت خيلي محكم نبود، حكومت رضاشاه توانست با كمك كليد واژۀ و زدودن خرافات از دين، افكار عمومي را بر عليه روحانيت جهت دهد. بطوري كه در درگيري با رضاخان سر خانواده‌اش، يا در مبارزات با رضاخان، حوزه و روحانيت از پشتوانۀ مردمي خوبي برخوردار نبود و عملاً رضاخان پيروز ميدان شد. 🔻 به نوعي، مي‌توان يکي از دلايل روي کار آمدن رضاخان را ادبار عمومي مردم از حوزه و روحانيت دانست. 🔷 پس از روي کار آمدن رضاخان، سياست‌هاي ضد ديني و ضد روحانيتي که رضاخان به کار گرفت (مناصب سنتي را از دست روحانيت خارج كرد) باعث شد روحانيوني که منافقانه به سلك روحانيت آمده‌ بودند، لباس را کنار گذاشتند و ريش شان را تراشيدند و رسماً از حوزه روحانيت بيرون آمدند. با کنار رفتن اين افراد و باقي ماندن افراد خالص و مخلص در حوزه، کم کم دوباره نگاه عموم جامعه نسبت به روحانيت و حوزه اصلاح شد و نگاه مثبتي شکل گرفت. خصوصاً بعد از ماجراي مسجد تنفر عمومي نسبت به رضاشاه شدت گرفت بطوري كه حتّي ديگر رضاشاه در ميان دولت‌مردان خودش نيز جايگاهي نداشت. ✅ و از آن طرف نگاه‌ها به طرف روحانيت چرخيد تا جايي که در زمان محمدرضا شاه اقبال عمومي نسبت به حوزه و روحانيت به نهايت خودش رسيد. و در نتيجه اين اقبال عمومي در درگيري محمد رضا و روحانيت شيعه - خصوصاً بعد از مأموريت محمد رضا براي اجراي طرح در ،- روحانيت شيعه پيروز شد و به وجود آمد. @DrRamazan