eitaa logo
دکتر علی سعیدی
2.1هزار دنبال‌کننده
500 عکس
260 ویدیو
124 فایل
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین‌المللی قم | استادیار گروه اقتصاد اسلامی https://qom.ac.ir/saeedi ارتباط: @a_saeedi
مشاهده در ایتا
دانلود
انجمن علمی اقتصاد با همکاری دانشکده اقتصاد برگزار میکند : سلسله نشست هایی با عنوان « تئوری آزادی » با ارائه ی دکتر سعیدی عضو هیئت علمی اقتصاد دانشگاه قم 🔸زمان : سه شنبه ۱۷ آبان ساعت ۱۴ 🔸مکان : سالن بهشتی *داشتن کارت دانشجویی برای ورود به سالن الزامی است . 🔹 ویژه خواهران 🔹 @DrSaeedi
🔰 انجمن اقتصاد اسلامی دانشگاه قم با همکاری معاونت علمی بسیج دانشجویی دانشگاه قم برگزار می‌کند: 💠 کارگاه آموزشی ریاضیات کاربردی برای اقتصاد 🔻 مناسب برای تمامی دانشجویان کارشناسی رشته اقتصاد 🔴 ویژه خواهران 🔸زمان برگزاری: از دوشنبه ۲۳ آبان‌ماه، ساعت ۱۰:۱۵ تا ۱۲ به مدت ۵ جلسه 🔹 محل برگزاری: ساختمان امام خامنه‌ای 🔻 هزینه شرکت در دوره: ۵۰ هزار تومان 👈جهت ثبت نام، با شناسه @Moavenat_Elmi_BKh در ارتباط باشید. 🌐 @QomBasij
‏حقیقت ندارد که ⁧ ⁩ با روندی طبیعی پدید آمده باشد. بازارهای آزاد هرگز نمی‌توانستند با آزادگذاری در طی طریق خودشان به وجود آمده باشند. درست به همان ترتیب که فرآورده‌های نساجی، صنعت پیشرو تجارت آزاد در انگلستان قرن هجدهم، به کمک تعرفه‌های حمایتی و جوایز صادراتی و ⁧ ⁩ های غیرمستقیم بر روی دستمزدها پدید آمد، به همان ترتیب نیز خود دولت ⁧ ⁩ را به اجرا گذاشت. ‏لیبرال فایده‌گرا برای نیل به خوشبختی، در ناصیۀ ⁧ ⁩، کارگزار بزرگی را می‌دید… ⁧ ⁩ بنتامی در نظر داشت اقدام ارگان‌های اجرایی را جایگزین اقدام پارلمانی کند. ‏ارتجاع در انگستان، بر خلاف فرانسه، تحت کنترل شیوه‌های اداری قرار نگرفته بود بلکه صرفا از قوانین پارلمانی استفاده کرده بود تا سرکوب سیاسی را اجرا کند… درست است که ⁧ ⁩ نابود شد، اما به نام و به مدد قوانین پارلمان نابود شد. راه ⁧ ⁩ را افزایش شدید در مداخله‌گرایی مستمری گشود و گشوده نگه داشت که از ⁧ ⁩ سازماندهی و کنترل می‌شد. ‏اداره‌کنندگان باید هر لحظه مراقب می‌بودند تا عملکرد آزادانۀ ⁧ ⁩ تضمین شود. این تناقض در ذیل تناقضی دیگر جای می‌گرفت. اگرچه اقتصاد ⁧ ⁩ محصول اقدام عامدانۀ دولت بود، محدودیت‌هایی که بعداً تحت عنوان ⁧ ⁩ دولتی برای لسه‌فر وضع شد، به‌شیوه‌ای ⁧ ⁩ آغاز شد! کارل پولانی، دگرگونی بزرگ @DrSaeedi
Macro-Ch4.pptx
1.35M
اسلایدهای فصل چهارم ۲ بلانچارد
Macro-Ch5.pptx
871.4K
اسلایدهای فصل پنجم ۲ بلانچارد
اخیراً دیده‌ شده افرادی که برخی از آنها مقداری هم چهره هستند، پیام‌رسان‌های داخلی را با القابی نظیر دیکتاتور، کم‌صبر، کم‌ظرفیت و ... خطاب کرده و بیان کرده‌اند: 🔴 چرا پیام‌رسان‌های داخلی به صورت سلیقه‌ای، کانال‌ها را مسدود می‌کنند؟ ❇️ اینکه منظورشان از سلیقه‌ای چیست؟ به کنار؛ ❇️ اینکه مصداق مسدودی را معرفی کنند تا مشخص شود اگر موردی بوده، علت آن را بیان کنند هم به کنار؛ ❇️ اینکه خودشان توسط همین فضاهای داخلی دیده می‌شوند، به کنار؛ از بین ده‌ها سؤالی که این دوستان باید پاسخگو باشند، صرفاً یک مورد را می‌پرسم: 💢 چرا در کل مطالب شما، حتی یک نقد اینچنینی به پیام‌رسان‌های کاملا جهت‌دار و سلیقه‌محور خارجی نظیر اینستاگرام وجود ندارد؟! ⬅️ اینکه شما در نوشتن اعتقادات‌تان به حدی از تحقیر رسیده بودید که: 1⃣ نام سردار دل‌ها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را با حروف مقطعه بنویسید و میان حروف نیز انواع علائم &#@¢√π÷® را قرار دهید؛ 2⃣ عکس سردار عزیزمان را از پشت سر بگذارید؛ 3⃣ نام دستاوردهای ایران نظیر قدرت موشکی را ذکر نکنید؛ 4⃣ نام متحدان ایران مانند حزب‌الله لبنان را سانسور کنید؛ 5⃣ کوچکترین نقدی به لکه‌ی ننگی مانند رژیم صهیونیستی نکنید؛ 6⃣ کوچکترین دفاعی از حق مظلومان فلسطینی، سوری، لبنانی، یمنی و ... نکنید؛ و اگر موارد فوق را رعایت نمی‌کردید، بلافاصله آن پیام‌رسان انگ رفتار ناهنجار به شما می‌زد و حسابتان را مسدود می‌کرد؛ آیا از نظر شما خودکامگی، سلیقه‌ای عمل کردن و سایر القابی که این روزها به پیام‌رسان‌های داخلی نسبت می‌دهید، نبود؟؟ ⬅️ آیا شما نبودید که پس از حذف حساب توییتری، اینستا و ... به‌دلایل فوق، با افتخار و با عجله!! حساب بعدی را باز می‌کردید و در بیو می نوشتید «حساب قبلی شهید شد»؟ ✴️ در این فرصت نمی‌خواهم بپرسم از آثار اجتماعی سال‌ها فعالیت در پیام‌رسان‌های خارجی چه خبر؟ ⬅️ برای مثال سال‌ها کار شما چقدر فتنه‌ی امروز را جمع کرد؟ هر چند پاسخ این سوالات مهم است، اما فعلا بماند. 🔶🔹 صرفاً تکلیف‌تان را با تصریح امام جامعه بر عبارت «فضای مجازی ول» و تأکیدشان بر «ضرورت کنترل محتوا به نفع ارزش‌ها» مشخص بفرمایید. ✍️ مهندس شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
🔰 انجمن علمی اقتصاد با همکاری دانشکده اقتصاد برگزار میکند : 💠 سلسله نشست هایی با عنوان « تئوری آزادی » 🔸زمان : یک‌شنبه ۲۲ آبان ساعت ۱۴ 🔸مکان : سالن یاس 🔴 ویژه خواهران 🔴 ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 💰انجمن علمی اقتصاد دانشگاه قم 🆔@tesa_qom
🔰 معاونت علمی بسیج دانشجویی دانشگاه قم با همکاری انجمن اقتصاد اسلامی دانشگاه قم برگزار می‌کند: 💠️ نشست تخصصی رشته اقتصاد و فرصت‌های آن 🔻 ویژه برادران 🔸 سخنران: دکتر سهیل رودری ⏰ زمان: سه‌شنبه ۱ آذر ماه، از ساعت ۱۳:۱۵ تا ۱۵ 📍 مکان: دانشکده اقتصاد، سالن شهید صدر 🌐 @QomBasij
📣 بسیج دانشجویی دانشگاه قم با همکاری دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه قم برگزار می‌کند: 💢 دوره مقدماتی خبرنگاری اقتصادی 🔸 با حضور اساتید مطرح کشوری ✅ همراه با اعطای گواهی معتبر از خبرگزاری‌های حوزه و دانشجو 🔅 ویژه برادران و خواهران 🗓️ زمان: 🔻 پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ آذر ماه 🔻 پنجشنبه و جمعه ۱۷ و ۱۸ آذر ماه 📍 مکان: دانشگاه قم 🔹 هزینه ثبت‌نام: ۱۲۰ هزار تومان 🔸 ثبت نام از طریق: https://survey.porsline.ir/s/32mjwJ6 🔹 جهت کسب اطلاعات بیشتر، با شناسه زیر ارتباط بگیرید: 🆔 @mahed1401 🌐 @QomBasij
با سلام کلاس کلیات اقتصاد ساعت ۸:۳۰ برگزار می‌شود.
🔸 تأمین مالی در اسلام پروژه‌محور است نه سهام‌محور مصاحبه دکتر علی سعیدی با ایکنا 🔹 برای رونق تولید و اشتغال طبیعتاً به تأمین سرمایه و سرمایه‌گذاری نیاز داریم و بدون تأمین سرمایه امکان تولید و ایجاد اشتغال وجود ندارد. منتهی اینکه تأمین سرمایه از طریق بازار سرمایه اتفاق بیفتد محل بحث است. 🔹 نظریات مدرن که غالباً منبعث از نظام سرمایه‌داری است به دنبال این است که برای هر چیزی بازار تعریف کند، یعنی می‌خواهد تئوری بازار را در همه عرصه‌ها و ساحت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعریف کند. 🔹 در نظام سرمایه‌داری نگاه مثبت به عمق بازار و تعداد زیاد واسطه‌ها وجود دارد و آن را دلیلی برای ایجاد رقابت و افزایش کارایی بازار می‌دانند اما اگر مقداری مبنایی‌تر به موضوع نگاه کنیم متوجه خواهیم شد اتفاقاً تعمیق این بازارها افزایش سفته‌بازی را به دنبال دارد و باعث می‌شود فاصله بین دارنده وجوه مازاد و نیازمند به وجوه مازاد تشدید شود و وقتی این فاصله افزایش یابد، سفته‌بازها هستند که سود می‌برند و حاصل دسترنج دارنده سرمایه را تصاحب می‌کنند و مصرف‌کننده و نیازمند واقعی سرمایه برای تولید و اشتغال را هم تحت فشار قرار می‌دهند. 🔹 برخلاف باور مرسوم در جامعه و اظهارنظر مسئولان و رسانه‌ها، عمق‌بخشی به بازار تأمین سرمایه را بهبود نمی‌بخشد، تأکید کرد: تجربه تاریخی در کشورمان نشان می‌دهد از سال ۸۴ که سازمان بورس و اوراق بهادار تشکیل و روز به روز بر عمق آن افزوده شده است اما آن زمان که عمق زیادی نداشت بیشتر به تولید خدمت می‌کرد تا اکنون که عمقش زیاد است. در این دو دهه تقریباً بازار سرمایه کمکی به تولید نکرده بلکه مشکل تأمین سرمایه واحدهای تولیدی رو به وخامت گذاشته و از سوی دیگر وقتی اوراق بهادار اسلامی وارد چرخه تأمین مالی و ساز و کار بازار سرمایه قرار می‌گیرد مایه سفته‌بازی می‌شود. متن کامل: https://iqna.ir/00HD66 @DrSaeedi