eitaa logo
مهدیه شادمانی
1.7هزار دنبال‌کننده
947 عکس
490 ویدیو
3 فایل
انعکاس نوشته و فعالیت های مهدیه شادمانی(دکتری روابط بین الملل.مدرس دانشگاه،نویسنده، پژوهشگر ارشد حوزه زنان و سیاست و کارشناس رسانه ملی) @Lahoot65
مشاهده در ایتا
دانلود
✅شاید وقتی یک سرزمین محزون خون بر زمین ریخته یک فرشته کاپشن صورتی و گوشواره قلبی هستند، از نظر برخی این میزان گفتن و گریستن ما برای عزیزی که ۴۱ سال از فراقش میگذرد کمی اغراق آمیز باشد ..‌‌.ولی فقط خدا می داند که این روزها از قصه غصه و غربت عمو چه بغضی داریم.اینکه نه اهل و عیالی دارد و سالها پیکرش بر بیابانهای بصره بوده و حتی در وطن نیز غریبانه تشییع شده و فقط خدا می‌داند چه حکمتی در این غربت و گمنامی بوده... ✅️و به میزانی برای زیارت مزارش بعد نیم قرن اشتیاق داشتیم که با وجود سختی راه، پسرم رو هم صدها کیلومتر دورتر با خود همراه کردم تا در مراسم وصال عمو حاضر باشد ...... ✅اما این روزها همه در خانواده بین ماندن و بردن عمو در تردیدند....شاید تقدیر عمو جان همین باشد که شب جمعه ها حضرت مادر زائر قبرش باشد نه روسیاهانی همچون من.... @drshadmani
✅فوری| تایمز انگلیس: نخست وزیر دستور حمله هوایی به مواضع حوثی های یمن را صادر کرد. ✅عضو مجلس یمن : منطقه را به آتش میکشیم گویا یمن قصد کرده تا یک تنه به استقبال ظهور برود..... @drshadmani
| 🔻مراجعه به تصویر ♦️پشت به زین یا زین به پشت 🔹این موضوع خارج از فضای رسانه‌ای از جهات متعددی قابل نقد و بررسی است. اولین سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که اولویت این مطالبه تا چه حد است و چند درصد از جامعه‌ی زنان را به خود اختصاص می‌دهد؟ به فرض برطرف شدن موانع قانونی موتورسواری زنان تا چه اندازه به تبعات اجتماعی این تصمیم اندیشیده شده است؟ با توجه به این سخن رهبر انقلاب که « حق کرامت الهی زن، بالاترین حقوق زن است» آیا در جامعه‌ای که از نظر ساختارهای اقتصادی گرفتار سیاست‌های نئولیبرالی و سرمایه‌داری است، بسترسازی برای پیک موتوری شدن زنان، می‌تواند تکریم زن محسوب شود یا به نفع لیبرال‌های سرمایه‌دار است؟ مگر نه این است که جریان سرمایه‌داری ید طولایی در ساخت نقش‌های کاذب اجتماعی برای زنان دارد و آنها را به سمت کالا شدن سوق می‌دهد. آیا پذیرش این موضوع، زنان را به پیک‌های ارزان‌قیمت رستوران‌ها، فست‌فودها و اسنپ موتوری بدل نمی‎کند؟ آیا چنین شغلی مناسب ویژگی‌های جسمی و روحی زن است یا آنها را به پادوهای زیردست مردان تبدیل می‌کند؟ موقعیتی که بر طبق بیانات رهبر انقلاب حالت تکبر زن در برابر نامحرم را از بین برده و تسلط مردانه بر او را به دنبال خواهد داشت. 🔸 ممکن است با این توجیه که «بخشی از زنان این شغل را پذیرفته‌اند، پس باید بستر را فراهم کرد» مواجهه شویم. اما در جواب به این توجیه، باید گفت کدام سیاست‌های اقتصادی و فرهنگی زنان را به این وادی کشانده است؟ آیا بهتر نیست پای صحبت این زنان نشست و با طرح‌های اقتصادی صحیح و کارآفرینی درست آنها را به سمت بسترهایی هدایت کرد که هم کرامت آنها را حفظ کند و هم امنیتشان را؟ اما فارغ از بحث اشتغال، باید به این موضوع از منظر شرعی و فقهی هم نگریست؛ البته نه فقه فردی که فقه اجتماعی. وقتی نظام اسلامی در مواجهه با تکثرهای اجتماعی با ناسازگاری بین امیال و خواسته‌های مردم و احکام شرعی مواجهه می‌شود، فقه نظام چه پاسخی برای آن دارد؟ آیا برای تصویب این قانون هیچ پیوست تحلیلی در نظر گرفته شده است که با توجه به بستر کنونی جامعه که در خدمت کشف حجاب است، این قانون قرار است تکمیل‌کننده‌ی کدام پازل و پیش‌برنده‌ی اهداف کدام جریان فرهنگی باشد؟ این سوال وقتی جدی‌تر می‌شود که نیم نگاهی به تاریخ موج اول جنبش فمنیسم داشته باشیم. 🔹روزنامه گاردین در مقاله‌ای با عنوان «چگونه دوچرخه به نماد آزادی زنان تبدیل شد» می‌نویسد: « صد سال پیش، آلیس هاوکینز، به عنوان یکی از فمنیست‌های طرفدار حق رأی زنان، در اطراف شهر لستر انگلستان، سوار بر دوچرخه اقدام به تبلیغ جنبش حقوق زنان کرد. او به عنوان اولین بانویی که در این شهر جوراب شلواری پوشید، خشم عمومی را برانگیخت. در طول مبارزه برای به دست آوردن حق رای، دوچرخه نه تنها به یک ابزار، بلکه نمادی برای رهایی زنان تبدیل شد.» در واقع دوچرخه از یک سو ابزاری برای تغییر پوشش و رهایی زنان از لباس‌های بلند آن زمان بود و از سویی دیگر نمادی برای آزادی بیشتر. در ادامه‌ی همین مقاله نقل قولی از سوزان بی آنتونی، رهبر حقوق مدنی آمریکا در سال 1896آمده که می‌‌گوید: «من فکر می کنم [دوچرخه] بیش از هر چیز دیگری در دنیا برای رهایی زنان موثر بوده است. هر بار که زنی را با دوچرخه می‌بینم خوشحال می‌شوم. وقتی زن سوار بر دوچرخه می‌شود، به او احساس اعتماد به نفس و استقلال دست می‌دهد و به دوردست‌ها می‌رود. تصویری از زنانگی بی بند و بار و رها» 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصرزنان 🌐 |@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رمزگشایی از امکانات بسیار قدرتمند یمنی‌ها که کل جهان طاغوت از آن محرومند و نتیجه جنگ را همین داشته، تعیین خواهد کرد این‌ها همه شاگردان مکتب انقلاب اسلامی هستند نکند روزی ما در این درس، غرق عافیت و روزمرگی، مهر "نیاز به تلاش بیشتر" بخوریم 🍃روزنوشتهای دکتر علی صدر @siyasatbrotoush
❤️ پسر خوبم ۳ سال است که نفسم به نفس های تو بند شده. نفس هایت مستدام و تولدت مبارک🎊🪅 امروز فرصت نشد وگرنه دوست داشتم بیشتر از تجربیات این ۳ سال بگم....از شیرینی و سختی ها‌...اغراق نمیکنم ولی برکت کار من در روزهای بعد تولد پسرم بوده..‌‌البته خیلی از نتایج به راحتی حاصل نشده... این ۳ سال کمتر خوابیدم ،تفریح کردم،تا در کنار مادری بتونم به اهدافم دست پیدا کنم.در اولین فرصت از تجربیات، مشقت و شیرینی های زندگی، فعالیت اجتماعي و کار همراه با مادری حتما مینویسم...🎈 @drshadmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴کل داستان این روزهای دنیای ماست: "نظم نوین جهانی جدید" 🔹️روسیه در اوکراین، چین با تایوان، مقاومت منطقه علیه اسرائیل نظم نوین جهانی جدید را رقم می‌زنند و آن طرف هم آمریکا و بلوک غرب و دنباله‌شان تقلا می‌کنند تا خودشان را حفظ کنند. همین! ◀️ به پایگاه خبری تحلیلی بپیوندید👇👇 ➡️ https://eitaa.com/joinchat/2868117506C71fc999fff
امارات و عربستان با همراهی آمریکا و انگلیس و مشارکت برخی دیگر از کشورهای عربی و حتی رژیم صهیونیستی ۹ سال شبانه روز با ارتش یمن جنگیدند و در یک نبرد نابرابر تمام تاسیسات و زیرساخت‌هایی که متعلق به ارتش و وزارت دفاع یمن بود با گرای مزدوران فراری و نوکران سعودی در این جنگ تقریباً منهدم و نابود شد. با این حال پیش از شروع جنگ یا چند ماه پس از تصرف صنعا توسط انقلابیون یمنی آنها با استفاده از تجربیات ژنرال‌های انقلابی و همراه بسیاری از تجهیزات و تسلیحات پیشرفته و راهبردی را به تاسیسات زیرزمینی بردند که در دوره علی عبدالله صالح به ویژه برای نگهداری موشک‌های بالستیک و همچنین موشک‌های تاکتیکی توچکا ساخته شده بود. @syriankhabar
توصیه میکنم به جای مطالعه تحلیل های کانال های زرد و بلاگرها ، این یادداشت بسیار خوب و بر مبنای عقلانیت را در خصوص جنگ یمن و نحوه مدیریت ایران مطالعه بفرمایید. از :کیومرث اشتریان استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران متن یادداشت در لینک ذیل: khabaronline.ir/xkPTp
آیا اینها تحلیلگر سیاسی هستند یا استراتژيست نظامی! ✅متاسفانه چند روزی هست که سخنانی به دروغ و برچسب زنی به فرماندهان و مسئولان نظامی و امنیتی از سوی برخی افراد که دارای مرجعیت فکری در بین قشر مذهبی هستند،منتشر شده که زمینه تخریب مسئولان و ناامیدی مردم مذهبی و انقلابی را فراهم نموده است. آنان در حالی از تهران در آرامش برای دشمن رجز می‌خوانند و فرماندهان نظامی که در آنسوی مرزها پای جهاد هستند را منفعل و ترسو معرفی می‌کنند که هیچ درکی از معادلات جنگ ندارند! کاش از اینها سوال شود اگر منفعل هستند پس این قدرت بازدارندگی که به مثابه استراتژی امنیتی و دفاعی است از کجا تامین شده؟ در ثانی آنها از جنگ نمی‌ترسند ولی با رصد دقیق و آماده باش حضور ایران را هوشمندانه مدیریت می‌کنند. ✅در این استراتژی نظامی رهبر انقلاب به مثابه یک نخ تسبیح راهبری اصلی را دارد و فرماندهان نظامی به مثل مهره ها هستند.پس اینکه نظر رهبری متفاوت از اندیشه قوای نظامی است حرفی نابخردانه می باشد که نتیجه آن فقط تضعیف جایگاه رهبر انقلاب است. تاریخ نشان داده در وقت تهدید بسیاری از این جنگ ندیده ها محافظه کار می‌شوند. و از ترس دیگه حرفی نمیزنند. ولی باید اذعان داشت پای امنیت این کشور همین فرماندهان و سربازان فداکار و مجاهد هستند‌. ✅واقعا جای تاسف است در زمانی که مسئولان امنیتی و نظامی پای کار، در حال آماده باش و انجام مانور و ...‌هستند و نیاز به همدلی و حمایت دارند، چگونه امثال آن روحانی زرد نویس مجازی با وقاحت جرات پیدا می‌کند که سربازان جان بر کف این نظام را بزدل خطاب کند و یا اینکه آن دیگری عملیات عین الاسد را که رهبر انقلاب یوم الله نامیدند فیک بگوید؟ و یا آن کت و شلوار پوش شیک که حتی برای یک خدمت سربازی نیز به دنبال هزار راه فرار هست باید فرماندهان نظامی را تنها بیانیه خوان ترسو از تهران معرفی کند؟ ای کاش این بزرگواران پاسخ دهند اگر خیلی شجاع هستند در زمان جنگ سوریه که صدها شهید از نیروهای مسلح تقدیم شد ،چرا خبری از اینها نبود؟ چه کسی به واقع بزدل است آنها که همیشه در صف اول جهادند یا آنها که فقط هنر حرف زدن و تخریب دارند؟ ✅آیا این هجمه و اقدامات تفرقه افکنانه که بر علیه حافظان امنیت این کشور در این لحظات حساس گفته می‌شود، مصداق اقدام علیه امنیت ملی و وحدت نیست؟ با توجه به مرجعیت فکری این افراد نباید برخوردی صورت بگیرد تا بدانند باید خطوط قرمز و همچنین جایگاه خود را متوجه باشند؟ آیا اینها تحلیلگر سیاسی هستند یا استراتژيست نظامی که به خود اجازه می‌دهند حتی در این مسائل حساس هم دخالت و زمینه تحریک افکار عمومی را ایجاد کنند؟ @drshadmani