جریان شناسی انجمن حجتیه.pdf
1.11M
فایل بسیار مهم در شناخت انجمن حجتیه
(رایگان)
© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻
💯📮https://eitaa.com/drshiroody
🔺آینده نگاری نبرد اسرائیل و حماس
🔹 محاصرە کامل غزه، قطع آب، برق، گاز و تلفن و بمباران های هوایی بی سابقه فقط ناشی از خشمی احساسی نیست. یک ژنرال ارتش اسرائیل گفته آنچه رخ داده ترکیبی از پرل هاربر (حادثه منتهی به جنگ جهانی دوم) و یازده سپتامبر است.
🔸 ایالات متحده در هر دو مورد وارد جنگ تمام عیار با ژاپن، طالبان و القاعده شد. اسرائیل هم برای نخستین بار در نیم قرن اخیر وضعیت جنگی اعلام کرده و به حماس اعلام جنگ داده است.
🔹تل آویو در جنگ جاری با یک معادلە چند مجهولی مواجه است و برای در پیش گرفتن یک استراتژی مشخص، محذوراتی جدی دارد.
هدف اصلی آنها تضعیف جدی و بازگشت ناپذیر توان نظامی حماس در حدی است که کنترل غزه را از دست بدهد و دولت دوفاکتوی آن سرنگون شود. تحقق این سناریو مستلزم ورود به نوار غزه و تصرف آنست، امری که در جنگ های گذشته اسرائیل از انجام آن خودداری کرده است.
© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻
💯📮https://eitaa.com/drshiroody
📜 سناریوهای پیش رو
1⃣ اما اگر این جنگ بە سیاق درگیری های گذشته مختومه شود، اسرائیل علیرغم تفوق نظامی بی چون و چرایش در مقام بازندە بزرگ قرار می گیرد.
باخت اسرائیل به دلایل زیر خواهد بود:
▪️این جنگ تا همین حالا پرتلفات ترین نبرد تاریخ اسرائیل بوده است. اسرائیل در جنگ های گذشته با کسب دستاوردهای ارضی و منهزم کردن ارتش های عربی، صحنە نهایی را ترسیم می کرد.
▪️بلافاصله پس از آتش بس تل آویو باید وارد مذاکرات طولانی و نفس گیر تبادل اسرا با حماس شود.
تل آویو در گذشته در قبال یک اسیر، هزار فلسطینی را آزاد کرده است. اکنون که تعداد اسیران بیشتر از صد نفر است، معادلەی یاد شده هم تغییر می کند.
حماس از حالا گفته که بخشی از این اسیران در قبال آزادی تمام زندانیان فلسطینی که حدود شش هزار نفرند، آزاد می شوند.
بقیه احتمالا برای چانه زنی در موضوعات دیگر نظیر کاهش محاصرە غزه و یا امتیازاتی در اماکن مقدس قدس و ...استفاده می شوند.
▪️در صورت آتش بس بدون خلع سلاح حماس، اسرائیل همان کشور قبل از شش اکتبر نخواهد بود. بخش اعظم ابهت نظامی و اطلاعاتی آن نابود می شود و بعد روانی ظرفیت بازدارندگی آن کاهش می یابد.
2⃣ سناریوی دوم این است که اسرائیل وارد غزه شده و درگیر یک جنگ فرسایشی چند ماهه گردد. این سناریو مخاطرات و چالش های خاص خود را داراست.
حماس در سراسر غزه تونل و کمین گاه دارد و زیر زمین غزه را به یک پادگان تبدیل کرده است. احتمالا از شهروندان و نظامیان اسیر اسرائیلی هم به عنوان سپر انسانی استفاده خواهد کرد.
یک جنگ فرسایشی چند ماهە پرتلفات از توان جغرافیایی، سرزمینی و استراتژیک سرزمین کوچک اسرائیل بیرون است. تل آویو جنگ های گذشته را در چند روز و حداکثر یکی دو هفته برده است. جنگ برای تسخیر غزه مانند نبرد بازپس گیری رقه و موصل از داعش که ماه ها طول کشید، خونین و پرتلفات خواهد بود و به ویرانی گستردەی شهر می انجامد.
سیل عظیم آوارگان هم چالشی جدی علیه مصر، اسرائیل و حتی کشورهای اروپایی خواهد شد.
نکتە مهم دیگر این است که طرف هایی که حماس را برای این حمله تشویق کردەاند، نمی توانند با بی تفاوتی نظارەگر نابودی و یا تضعیف جدی آن باشند.
به طور مشخص ایران برای بالا بردن سطح تنش با اسرائیل و باز کردن جبهەهای جدید نظیر جنوب لبنان تحت فشار قرار خواهد گرفت.
در این صورت احتمال گسترش جنگ و تبدیل آن به نوعی رویارویی مستقیم میان ایران و اسرائیل دور از ذهن نخواهد بود.
چین و روسیه هم که از درگیری غرب در بحران مشتعل خاورمیانه سود می برند، نفعی در تسویە نهایی حماس نخواهند داشت.
به همین طریق آمریکا و کشورهای حامی اوکراین هم هوادار یک درگیری طولانی در خاورمیانه به بهای قسر در رفتن روسیه از باتلاق اوکراین نیستند.
چالش های فوق الذکر راه را برای گمانەزنی دربرابر سناریوی سوم باز می کند.
3⃣می توان تصور کرد که در روزها یا هفتەهای آینده با ابتکار عمل قطر یا ترکیه، حماس تعدادی از گروگان های زن و کودک را آزاد خواهد کرد. اسرائیل هم با آزادی زندانیان زن فلسطینی و کاهش بمباران ها به آن پاسخ خواهد داد.
در مرحلە بعد ممکن است با حضور نیرویی حافظ صلح و شروطی چون لغو محاصرە غزە تشکیلات پلیس را حفظ و سلاح های سنگین و نیمه سنگین را واگذار نماید.
در این صورت وضعیتی مشابه کرانە باختری پیش می آید و راه برای گام های بعدی در مسیر وحدت جناح های فلسطینی و احیای گفتگوهای صلح باز می شود.
تحقق هر یک از این سناریوها، منوط به تحولات میدانی و پیش آمدهای سیاسی در منطقه و رویدادهای ریز و درشت بسیار است.
مسلمنا
صلاح الدین خدیو
© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻
💯📮https://eitaa.com/drshiroody
دکتر محمد سجاد شیرودی🚩
دوره آموزشی مبانی علم سیاست
دوره آموزش مبانی علم سیاست الحمدالله به نحو مطلوبی در حال برگزاری است👆
فرصت کماکان باقی است
سلام علیکم خدمت همراهان ارجمند
با توجه به اهداف کانال و درخواست یکی از شما بزرگواران، ان شالله راجع به اومانیسم، بیشتر سخن خواهیم گفت.
👀قطعا جذاب خواهد بود زیرا شاید خیلی از بزرگواران در طول روز با آن به نوعی در داخل و خارج درگیر می باشند.
🚨لطفا همه عزیزان بنر کانال را گروه های خود منتشر بفرمایند.
التماس دعا
محمد سجاد شیرودی
💠 راجع به (( اومانیسم )) تا به حال چیزی شنیدین ؟؟!!
💠 به کسانی که علاقه به مکاتب و نظریه های سیاسی دارن و دوست دارن علمشون رو بالا ببرن، پیشنهاد میدم رسانه ما رو دنبال کنن 👌
© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻
💯📮https://eitaa.com/drshiroody
واژگان سیاسی:
اومانیسم
ریشه واژه «اومانیسم» کلمه Human به معنی انسان است. اومانیسم در لغت به معنای انسانگرایی یا انسانمداری است.
اومانیسم، در معنای خاص آن، جنبشی فلسفی و ادبی است که در نیمه دوم قرن چهاردهم در ایتالیا پدید آمد و به کشورهای دیگر اروپا کشیده شد.
هدف این جنبش فرهنگی آن بود که با توجه به متون کلاسیک فرهنگ باستانی یونان و روم همچون «ویرژیل» و «هومر» نیروهای درونی انسان را شکوفا ساخته، دانش و زندگی اخلاقی و دینی انسانها را از قیمومیت کلیسا آزاد کند.
© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻
💯📮https://eitaa.com/drshiroody
اما اومانیسم معنای عام و متداولی نیز دارد که فراتر از یک جنبش ادبیـ هنری بوده و آن عبارت است از یک شیوه فکری و عملی که شخصیت انسان و شکوفایی کامل او را بر همه چیز مقدم میشمارد.
این معنا از اومانیسم، یکی از مبانی و زیرساختهای دنیای جدید به شمار میآید.
به عبارت دیگر در عصر جدید یا عصر مدرن دوران اومانیسم به معنای بشرمداری یا انسانسالاری نامیده میشود. در این دوره مفهوم نفسانی بشر به عنوان مدار و معیار همه امور در نظر گرفته میشود.
به غیر از انسانمداری که هسته اصلی اندیشه اومانیسم را شکل میدهد، مولفههای دیگری نیز در این شیوه تفکر وجود دارد که برخی از آنها از این قرار است:
1- اعتقاد به عقل، شکگرایی و روش عملی به عنوان ابزار کشف حقیقت و ساختن جامعه انسانی
2- تاکید بر عقل و اختیار به عنوان ابعاد بنیادین وجود انسان
3- بنا نهادن جامعه بر مبنای خودمختاری و برابری اخلاقی
4- اعتقاد به جامعه باز و تکثرگرا
5- تاکید بر دموکراسی
6- التزام به اصل جدایی نهادهای دینی از دولت
© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻
💯📮https://eitaa.com/drshiroody
😱حاصل تفکر اومانیسم در پزشکی
محققان! گروه نیشنپلاس آمریکا از ساخت جنین "انسان" مصنوعی با مغز و قلب و بدون استفاده از تخمک یا اسپرم خبر میدهند!
📑 رفرنس: TheNationalPulse
© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻
💯📮https://eitaa.com/drshiroody
❌ پروژه آخرالزمانی به نام هالیوود
✡ آخرالزمان غیر دینی ، در این نوع تصویر آخر الزمان، کمتر نامی از خدا و مسیح و ماشیحا برده می شود و بشر به تنهایی با اراده قوی خود، جبر و تقدیر را میشکند و به تنهایی با تکیه بر تکنولوژی عقل خود بر دشمن شریرش فائق آمده و برتری انسان بر همه چیز و اومانیسم افراطی را به وضوح به تصویر می کشد.
♐️ در این قبیل آثار به جای قدرت الهی، در برخی موارد قدرت عشق مطرح میشود
که قهرمان داستان با عشق خالصانه صد در صد زمینی به ستاره مؤنث فیلم، جهان را از شر شیاطین می رهاند.
🕎 فیلم پسر جهنم و «ماتریکس» و
در برخی موارد نوع دوستی و یا ملی گرایی
یا قوم گرایی یا میراث اجدادی یا خانواده
یا سرزمین بتهایی
شوند که قهرمان به خاطر آنها در مقابل ضد قهرمان ایستادگی و مقاومت می کند؛ مانند فیلم «هری پاتر» که خانواده و حفظ
ميراث
اجدادی و سرزمین هاگوارتز در آن
اصالت دارد .
فرجنژاد
© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻
💯📮https://eitaa.com/drshiroody
📣 حقیقت غرب
✴️ آزادی اگر نتواند بستر رجعت انسان را به حقیقت ازلی وجود خویش فراهم کند، به بن بست می انجامد و به امری متضاد با خویش، یعنی "اسارت" مبدل می شود.
✴️ «تاریخ غرب، تاریخ نهیلیسم است. اما این بلا یا به عبارت بهتر فتنه، آن همه عظیم است و فراگیر که کسی را امان نداده است؛ مگر آنان که از سیطره ی زمان و مکان یا به عبارت بهتر از سیطره ی بعد رهیده باشند.
✴️ غرب نیز دوران تاریخی خویش را طی کرده است و اکنون رو به سوی اضمحلال و فروپاشی دارد. غرب و شرق سیاسی هر دو مظاهر تاریخی اومانیسم بوده اند و اکنون دوران اومانیسم به سر رسیده. رفع تباین ایدئولوژیک شرق و غرب سیاسی از نشانه های تاریخی این حقیقت است».
✴️ غرب وجود و واقعیت دارد و دارای صفاتی ذاتی و عرفی نیز هست. تجاوزگری از صفات ذاتی این موجود واقعی است، چرا که بقای خود را در نفی دیگران میبیند.
سیدمرتضی آوینی
© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻
💯📮https://eitaa.com/drshiroody
⭕️ انسان مداری و خدامحوری
🔹 اومانیسم در مسیر بازیافتن کرامت، شأن و منزلت آدمی که مدعی بود دستگاه کلیسا آن را به تاراج برده است، راه افراط را پیموده و با تصویری منفی از انسان او را هسته مرکزی و خدایگان هستی انگاشت؛که موجودات گیتی، در گرداگرد و کمانه های او قرار گرفته اند.
🔸 پس، آدمی در عصر ظهور در چارچوب رابطه انسان با جامعه و حکومت مهدوی، قانون گریزی ها عنادورزی ها و اباحی گریها به شکل گسترده رخت بر می بندد.
🔹 خدایگان زمین و غایت قصوای عالم پنداشته میشود که باید همه چیز در خدمتش قرار گیرد و رضایت و پایبندی او به خواسته ها و علایقش بر محوریت خداوند و توجه به فرمانهای الهی و عمل به آنها، پیشی دارد.
محمدی منفرد
© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻
💯📮https://eitaa.com/drshiroody
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رسوخ مخفیانه اومانیسم از طریق رسانه
تناور
© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻
💯📮https://eitaa.com/drshiroody
🖇 آیا حکومت مهدوی، حکومتی دموکراتیک است یا استبدادی؟
🔸 مكتب اومانیسم معتقد به برنامههای گسترده اجتماعی، یکی از وظایف خود را ایجاد دموکراسی میداند ولی در این مقوله این پرسش مطرح است که آیا در جامعه مهدوی هم دموکراسی حکومت
میکند یا اینکه حکومت استبدادی است؟ آیا جامعه مهدوی در عصر ظهور با دموکراسی سازگار است یا خیر؟
🔸حقیقت آن است که در جوامع دموکراتیک، تنها اراده و خواست اکثریت ارزش حقوقی دارد، اما در جوامع اسلامی باید حق و صلاح واقعی اسلام و مسلمین اجرا شود؛ خواه مطابق با اکثریت باشد و خواه نه.
🔹 بنابراین، دموکراسی بـه مفهوم غربیاش در یک جامعه اسلامی به ویژه جامعه مهدوی نمیتواند حاکم گردد، اما میتوان گفت الگویی از مردم سالاری دینی که به خواست و اراده اکثریت، در انطباق و سازگاری کامل با آموزهها و ارزشهای اسلامی و مبتنی بر بایدها و نبایدهای الهی نظر دارد، حاکم خواهد شد؛ زیرا در طول حیات بشری همواره نابسامانیها، ناهنجاریها، استثمار، استضعاف و استعمار انسانها با بشر همراه بوده است.
© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻
💯📮https://eitaa.com/drshiroody
اومانیسم از نظر دکترعلی شریعتی...
« اومانیسم» تزی است که بوسیله ی قدرتمندان حاکم برجهان وبرسرنوشت ملت ها استخدام شده، تا یک ارتباط دروغین میان انسان استعمارگر وانسان استعمارزده ایجاد کندوحالت تخاصم ومبارزه وکینه بین این دو را ازبین ببرد و تبدیل به یک صلح کلی صوفیانه انسان پرستانه کند.
البته روشن است که مسأله فلسفی وعلمی اومانیسم را نمی گویم....!
کتاب، از کجا آغازکنیم، دکترعلی شریعتی ص ۳۵، تلخیص: حجت الله عبدالله زاده
© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻
💯📮https://eitaa.com/drshiroody
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈آزادی در غرب
♦️(فردگرایی یا اومانیسم )
_زنا زادگی
_ ازدواج و نزدیکی با حیوانات
_همجنسگرایی
_پوچگرایی و ...
© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻
💯📮https://eitaa.com/drshiroody
💠آزادی اگر نتواند بستر رجعت انسان را به حقیقت ازلی وجود خویش فراهم کند، به بن بست می انجامد و به امری متضاد با خویش، یعنی "اسارت" مبدل می شود.
💠«تاریخ غرب، تاریخ نهیلیسم است. اما این بلا یا به عبارت بهتر فتنه، آن همه عظیم است و فراگیر که کسی را امان نداده است؛ مگر آنان که از سیطره ی زمان و مکان یا به عبارت بهتر از سیطره ی بعد رهیده باشند.
💠غرب نیز دوران تاریخی خویش را طی کرده است و اکنون رو به سوی اضمحلال و فروپاشی دارد. غرب و شرق سیاسی هر دو مظاهر تاریخی اومانیسم بوده اند و اکنون دوران اومانیسم به سر رسیده. رفع تباین ایدئولوژیک شرق و غرب سیاسی از نشانه های تاریخی این حقیقت است».
💠غرب وجود و واقعیت دارد و دارای صفاتی ذاتی و عرفی نیز هست. تجاوزگری از صفات ذاتی این موجود واقعی است، چرا که بقای خود را در نفی دیگران میبیند.
((فردایی دیگر)) سیدمرتضی آوینی
© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻
💯📮https://eitaa.com/drshiroody
💢 جایگاه ویژه اومانیسم فرقههای نوظهور
☢️در بررسی ماهیت جنبشهای معنویتگرای نوین، وجوه و اصول مشترکی میان این فرقهها دیده میشود که به اهم این وجوه اشاره میگردد:
☮️اومانیسم(انسان محوری)؛
اومانیسم یکی از مهمترین شالودههای اندیشه مدرنیته محسوب میشود. اعتقاد به این مکتب، به وفور در جنبشهای_معنوی_نوپدید مشاهده میشود. جایگاه محوری قائل شدن برای انسان، اصلی است که در اغلب قریب به اتفاق این فرقهها دیده میشود و شمار قابل توجهی از کتب و آثار جریانهای مزبور، دربردارنده واژه «خود» میباشند که برآمده از مرکزیت انسان در نظام فکری آنهاست.
🌀دنیاگرایی(سکولاریسم)؛
در این مدل هستیشناسی، اصالت به امور دنیوی و اینجهانی داده میشود. در این جریانها، غایت کمال و آرمان در امور مادی، خلاصه شده و میل ارتباط با ماوراء طبیعت از طریق توسل به ابزارهایی چون سحر، جادو، یوگا، مدیتیشن، انرژیدرمانی و حتی استفاده از مواد مخدر و توهمزا پاسخ داده میشود.
🛐تعارض با ادیان الهی؛
غلبه مادیگرایی در مدرنیته و جهانیشدن، با وجوه متعالی معنوی ادیان_الهی در تعارض قرار دارد. به همین خاطر است که شاهد بروز تمایلات بنیادگرایانه اسلامی یا مسیحی در برخی جوامع هستیم. جالب آنکه، حرکتهای معنوی برخاسته از سنتهایی مانند اسلام، مسیحیت و یهودیت، با وجود ریشههای خود، به نفی ادیان الهی میپردازند تا خویشتن را یگانه مسیر رسیدن به کمال نشان دهند.
⚡️پلورالیسم دینی(کثرتگرایی)؛
کثرتگرایی دینی، قائل به تنزل دین به تجربهگرایی دینی هستند. برابر این رویکرد، گوناگونی ادیان، انعکاس تجارب دینی است و همین تجربه مدرنیته، به عنوان پیشزمینهای برای جنبشهای معنویتگرای نوین قرار گرفته است.
⚛️لیبرالیسم؛
شعار لیبرالیسم، آزادی بیشتر برای انسانهاست. جنبشهای معنویتگرای نوین نیز، همسو با این ایده، به منظور پاسخ به تمایلات آزادیخواهانه بشر، با نفی شریعت، به اصطلاح، بشر را از قید و بندهای دستو پاگیر دینی رها میسازند.
© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻
💯📮https://eitaa.com/drshiroody
31.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رنسانس، احیاگر اومانیسم
© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻
💯📮https://eitaa.com/drshiroody
هدایت شده از دکتر محمد سجاد شیرودی🚩
با سلام
خلاصه کتاب های ذیل موجود می باشد ، جهت دریافت به خصوصی پیام دهید
(قابل استفاده برای اهالی پژوهش، دانشجویان، اساتید و ...)
۱. راهنمای جامعهشناسی سیاسی- کیت نش- 1
۲. راهنمای جامعهشناسی سیاسی -کیت نش 2
۳.ایران بین دو انقلاب - آبراهامیان
۴.جامعه شناسی سیاسی جنبش های اسلامی- احمدی
۵. چهره جدید امنیت در خاورمیانه - مارتین
۶. هراس بنیادین اروپامداری و ظهور اسلامگرایی
۷. اسلام سیاسی معاصر در کشاکش هویت و تجدد
۸. نظريههاي رسانه، انديشههاي رايج و ديدگاههاي انتقادي
۹. جهانی شدن و حقوق بشر
۱۰. سنت و مدرنیته
۱۱. ما چگونه ما شدیم
۱۲. آینده اسلام و غرب برخورد تمدنها یا همزیستی مسالمتآمیز
۱۳. بررسی بحران های جهان اسلام در دوره معاصر
۱۴. جامعه شناسی سیاسی ایران دکتر علیرضا ازغندی
۱۵. جامعه شناسی سیاسی معاصر(جهانی شدن – سیاست – قدرت)
۱۶. دیباچه ای بر جامعه شناسی سیاسی ایران - بشیریه
۱۷. رسانه ها و مدرنیته جان تامپسون
۱۸. رویاروی شرق و غرب در عصر روشنگری
۱۹. مانیفیست یا منشور جهانی اسلام و بحران فعلی جهان
۲۰. مدیریت بحران های بین المللی
۲۱. روانشناسی سیاسی - هاوتن
۲۲. پژوهش و سیاست گذاری
۲۳. نظریه سیاست بین الملل - والتز
۲۴. نظریههای امنیت - عبدالله خانی1
۲۵. نظریههای امنیت- عبدالله خانی2
۲۶. تحول در نظریه های روابط بین الملل - مشیرزاده
۲۷. جامعهشناسی تغییرات اجتماعی - غفاری و ابراهیمی
۲۸. عقلانیّت و توسعهیافتگی در ایران - سریعالقلم
۲۹. جریانشناسی سیاسی ایران- دارابی
خلاصه کتاب آتش و خشم روایتی از درون کاخ سفید ترامپ-ایکل وولف
۳۰. رساله ای درباره حکومت- جان لاک
۳۱. تئوری سازمان- مدرن، تفسیری و پست مدرن - ماری جوه
۳۲. درك توسعه سياسي - واينر و هانتينگتون
۳۳. (مبانی، مفاهیم، رویکردها و روشها) زیاری و ربانی و ساعدموچشی
۳۴. انقلاب های بزرگ جهان- بیانی
۳۵. توسعه سیاسی- بدیع
۳۶. تئوریهای انقلاب -استانفورد
۳۷. جنبش های اجتماعی – رهبری
۳۸. جنبش های اجتماعی جدید و جامعه مدنی - علمداری
۳۹. جنبش های اجتماعی - تیلی
۴۰. جنبش¬های اجتماعی معاصر ایران- زاهد
۴۱. نظریه های انقلاب - منوچهری
۴۲. صورت بندی و تحلیل نظریه های انقلاب اسلامی - حقی
۴۳. جنبشهای اسلامی سیاسی معاصر- بردبار
۴۴. نواندیشی برای هزاره¬ی نوین( مفاهیم، روش¬ها و ایده های آینده پژوهی)
۴۵. مبانی آینده پژوهی، تاریخچه، اهداف و دانش- بل
۴۶. مبانی، اصول و روشهای آینده پژوهی- حاجیانی
۴۷. نظریات توسعه و توسعه نیافتگی-چیلکوت
۴۸. نظریه های انقلاب وقوع،فرایند و پیامدها -پناهی
هدایت شده از دکتر محمد سجاد شیرودی🚩
اهمیت دوره مبانی علم سیاست:
امروزه سیاست در تمامی عرصههای زندگی ما دخیل است. همین امر باعث شده بسیاری به مطالعه در این مورد مشتاق شوند. «مبانی علم سیاست» درسی در دوره کارشناسی رشتههای مرتبط به موضوع سیاست است که به نوعی الفبای سیاست را به دانشجویان آموزش میدهد تا بتوانند از منابع این رشته بهره بهتری ببرند. این آموزش برای سایر افرادی که میخواهند در مورد سیاست بدانند نیز کمک میکند تا منظمتر و با چارچوب مشخصی به تحلیل و مطالعه در این باب بپردازند.
هدف از این درس آشنایی با مفاهیم اصلی رشته سیاست است که به نوعی الفبای آن محسوب میشوند. با آموختن این آموزش، دانشجو آماده مطالعه و یادگیری سایر دروس و منابع علم سیاست میشود. درسهای آین آموزش شامل مواردی مانند: مفاهیم علم سیاست، مکاتب مهم سیاسی، موضوعات سیاست و... میشود به دانشجویان کمک میکند که مسیر هموارتری در آموختن سیاست داشته باشند.
© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻
💯📮https://eitaa.com/drshiroody
هدایت شده از دکتر محمد سجاد شیرودی🚩
سلام علیکم محضر همراهان گرامی
دوره مبانی علم سیاست
نظر به سوالات مکرر تعدادی از شما بزرگواران، مبنی بر برگزاری دوره و کارگاه ، در نظر داریم دوره آشنایی با مبانی علم سیاست را برگزار نماییم.
✅ مدرس دوره دکتر محمد سجاد شیرودی می باشد.
✅ هزینه دوره مبلغ ۲۰۰٫۰۰۰ تومان می باشد.
✅ دوره مبانی علم سیاست ۱۰ جلسه بوده که حدود ۳۰ روز ادامه دارد و محتوا دوره در قالب فایل صوتی ارائه میگردد.
✅ جهت سهولت و استفاده حداکثری، دوره بصورت آفلاین برگزار می شود. بدین صورت که جلسات تدریس ضبط شده و در هفته از طریق کانال در بستر ایتا ارسال می شود.
✅ توصیه میشود جهت تثبیت مطالب از ابتدای دوره دست به قلم شوید و جزوه نویسی داشته باشید.
✅ محتوا دوره مبتنی بر خلاصه انواع کتاب های مبانی علم سیاست است.
✅ چون بنده وابسته به ارگانی نیستم طبیعتاً مدرک دوره وجود نخواهد داشت و صرفا به دلیل درخواست علاقمندان این کار انجام می شود.
✅ دوستان علاقمند در شخصی به بنده اعلام نمایند تا در کانال تخصصی عضو شوند و بعد ادامه جریان انجام خواهد شد.
© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻
💯📮https://eitaa.com/drshiroody