eitaa logo
دکتر محمد سجاد شیرودی
16.6هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
2.8هزار ویدیو
151 فایل
📌کار سیاسی، عین کار دینی و عبادت است. (مقام معظم رهبری) 💡تنها کانال تخصصی آموزش دانش سیاسی در ایتا 📑دکتری علوم سیاسی ؛ دانشگاه تهران 🖋️استاد دانشگاه و پژوهشگر 📞راه ارتباط @Doctorshiroody
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رسوخ مخفیانه اومانیسم از طریق رسانه تناور ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻 💯📮https://eitaa.com/drshiroody
🖇 آیا حکومت مهدوی، حکومتی دموکراتیک است یا استبدادی؟ 🔸 مكتب اومانیسم معتقد به برنامه‌های گسترده اجتماعی، یکی از وظایف خود را ایجاد دموکراسی می‌داند ولی در این مقوله این پرسش مطرح است که آیا در جامعه مهدوی هم دموکراسی حکومت می‌کند یا اینکه حکومت استبدادی است؟ آیا جامعه مهدوی در عصر ظهور با دموکراسی سازگار است یا خیر؟ 🔸حقیقت آن است که در جوامع دموکراتیک، تنها اراده و خواست اکثریت ارزش حقوقی دارد، اما در جوامع اسلامی باید حق و صلاح واقعی اسلام و مسلمین اجرا شود؛ خواه مطابق با اکثریت باشد و خواه نه. 🔹 بنابراین، دموکراسی بـه مفهوم غربی‌اش در یک جامعه اسلامی به ویژه جامعه مهدوی نمی‌تواند حاکم گردد، اما می‌توان گفت الگویی از مردم سالاری دینی که به خواست و اراده اکثریت، در انطباق و سازگاری کامل با آموزه‌ها و ارزش‌های اسلامی و مبتنی بر بایدها و نبایدهای الهی نظر دارد، حاکم خواهد شد؛ زیرا در طول حیات بشری همواره نابسامانی‌ها، ناهنجاری‌ها، استثمار، استضعاف و استعمار انسان‌ها با بشر همراه بوده است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻 💯📮https://eitaa.com/drshiroody
اومانیسم از نظر دکترعلی شریعتی... « اومانیسم» تزی است که بوسیله ی قدرتمندان حاکم برجهان وبرسرنوشت ملت ها استخدام شده، تا یک ارتباط دروغین میان انسان استعمارگر وانسان استعمارزده ایجاد کندوحالت تخاصم ومبارزه وکینه بین این دو را ازبین ببرد و تبدیل به یک صلح کلی صوفیانه انسان پرستانه کند. البته روشن است که مسأله فلسفی وعلمی اومانیسم را نمی گویم....! کتاب، از کجا آغازکنیم، دکترعلی شریعتی ص ۳۵، تلخیص: حجت الله عبدالله زاده ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻 💯📮https://eitaa.com/drshiroody
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈آزادی در غرب ♦️(فردگرایی یا اومانیسم ) _زنا زادگی _ ازدواج و نزدیکی با حیوانات _همجنس‌گرایی _پوچ‌گرایی و ... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻 💯📮https://eitaa.com/drshiroody
💠آزادی اگر نتواند بستر رجعت انسان را به حقیقت ازلی وجود خویش فراهم کند، به بن بست می انجامد و به امری متضاد با خویش، یعنی "اسارت" مبدل می شود. 💠«تاریخ غرب، تاریخ نهیلیسم است. اما این بلا یا به عبارت بهتر فتنه، آن همه عظیم است و فراگیر که کسی را امان نداده است؛ مگر آنان که از سیطره ی زمان و مکان یا به عبارت بهتر از سیطره ی بعد رهیده باشند. 💠غرب نیز دوران تاریخی خویش را طی کرده است و اکنون رو به سوی اضمحلال و فروپاشی دارد. غرب و شرق سیاسی هر دو مظاهر تاریخی اومانیسم بوده اند و اکنون دوران اومانیسم به سر رسیده. رفع تباین ایدئولوژیک شرق و غرب سیاسی از نشانه های تاریخی این حقیقت است». 💠غرب وجود و واقعیت دارد و دارای صفاتی ذاتی و عرفی نیز هست. تجاوزگری از صفات ذاتی این موجود واقعی است، چرا که بقای خود را در نفی دیگران می‌بیند. ((فردایی دیگر)) سیدمرتضی آوینی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻 💯📮https://eitaa.com/drshiroody
💢 جایگاه ویژه اومانیسم فرقه‌های نوظهور ☢️در بررسی ماهیت جنبش‌های معنویت‌گرای نوین، وجوه و اصول مشترکی میان این فرقه‌ها دیده می‌شود که به اهم این وجوه اشاره می‌گردد: ☮️اومانیسم(انسان‌ محوری)؛ اومانیسم یکی از مهم‌ترین شالوده‌های اندیشه مدرنیته محسوب می‌شود. اعتقاد به این مکتب، به وفور در جنبش‌های_معنوی_نوپدید مشاهده می‌شود. جایگاه محوری قائل شدن برای انسان، اصلی است که در اغلب قریب به اتفاق این فرقه‌ها دیده می‌شود و شمار قابل توجهی از کتب و آثار جریان‌های مزبور، دربردارنده واژه «خود» می‌باشند که برآمده از مرکزیت انسان در نظام فکری آن‌هاست. 🌀دنیاگرایی(سکولاریسم)؛ در این مدل هستی‌شناسی، اصالت به امور دنیوی و این‌جهانی داده می‌شود. در این جریان‌ها، غایت کمال و آرمان در امور مادی، خلاصه شده و میل ارتباط با ماوراء طبیعت از طریق توسل به ابزارهایی چون سحر، جادو، یوگا، مدیتیشن، انرژی‌درمانی و حتی استفاده از مواد مخدر و توهم‌زا پاسخ داده می‌شود. 🛐تعارض با ادیان الهی؛ غلبه مادی‌گرایی در مدرنیته و جهانی‌شدن، با وجوه متعالی معنوی ادیان_الهی در تعارض قرار دارد. به همین خاطر است که شاهد بروز تمایلات بنیادگرایانه اسلامی یا مسیحی در برخی جوامع هستیم. جالب آنکه، حرکت‌های معنوی برخاسته از سنت‌هایی مانند اسلام، مسیحیت و یهودیت، با وجود ریشه‌های خود، به نفی ادیان الهی می‌پردازند تا خویشتن را یگانه مسیر رسیدن به کمال نشان دهند. ⚡️پلورالیسم دینی(کثرت‌گرایی)؛ کثرت‌گرایی دینی، قائل به تنزل دین به تجربه‌گرایی دینی هستند. برابر این رویکرد، گوناگونی ادیان، انعکاس تجارب دینی است و همین تجربه مدرنیته، به عنوان پیش‌زمینه‌ای برای جنبش‌های معنویت‌گرای نوین قرار گرفته است. ⚛️لیبرالیسم؛ شعار لیبرالیسم، آزادی بیشتر برای انسان‌هاست. جنبش‌های معنویت‌گرای نوین نیز، همسو با این ایده، به منظور پاسخ به تمایلات آزادی‌خواهانه بشر، با نفی شریعت، به اصطلاح، بشر را از قید و بند‌های دست‌‌و پاگیر دینی رها می‌سازند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻 💯📮https://eitaa.com/drshiroody
31.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رنسانس، احیاگر اومانیسم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻 💯📮https://eitaa.com/drshiroody
با توجه به درخواست تعداد قابل توجهی از دانشجویان گرامی.....👇👇👇
با سلام خلاصه کتاب های ذیل موجود می باشد ، جهت دریافت به خصوصی پیام دهید (قابل استفاده برای اهالی پژوهش، دانشجویان، اساتید و ...)   ۱. راهنمای جامعه‌شناسی سیاسی- کیت نش- 1 ۲. راهنمای جامعه‌شناسی سیاسی -کیت نش  2 ۳.ایران بین دو انقلاب -  آبراهامیان ۴.جامعه شناسی سیاسی جنبش های اسلامی-  احمدی ۵. چهره جدید امنیت در خاورمیانه -  مارتین ۶. هراس بنیادین  اروپامداری و ظهور اسلامگرایی ۷. اسلام سیاسی معاصر در کشاکش هویت و تجدد ۸. نظريه‌هاي رسانه،‌ انديشه‌هاي رايج و ديدگاه‌هاي انتقادي ۹. جهانی شدن و حقوق بشر ۱۰. سنت و مدرنیته ۱۱. ما چگونه ما شدیم ۱۲. آینده اسلام و غرب برخورد تمدن‌ها یا همزیستی مسالمت‌آمیز ۱۳. بررسی بحران های جهان اسلام در دوره معاصر ۱۴. جامعه شناسی سیاسی ایران دکتر علیرضا ازغندی ۱۵. جامعه شناسی سیاسی معاصر(جهانی شدن – سیاست – قدرت) ۱۶.  دیباچه ای بر جامعه شناسی سیاسی ایران  -  بشیریه ۱۷. رسانه ها و مدرنیته جان تامپسون ۱۸.  رویاروی شرق و غرب در عصر روشنگری ۱۹.  مانیفیست یا منشور جهانی اسلام و بحران فعلی جهان ۲۰.  مدیریت بحران های بین المللی ۲۱. روانشناسی سیاسی -  هاوتن ۲۲.  پژوهش و سیاست گذاری ۲۳. نظریه سیاست بین الملل - والتز ۲۴. نظریه‌های امنیت -  عبدالله خانی1 ۲۵. نظریه‌های امنیت- عبدالله خانی2 ۲۶. تحول در نظریه های روابط بین الملل - مشیرزاده ۲۷. جامعه‌شناسی تغییرات اجتماعی -  غفاری و  ابراهیمی ۲۸. عقلانیّت و توسعه‌یافتگی در ایران -  سریع‌القلم ۲۹. جریان‌شناسی سیاسی ایران- دارابی خلاصه کتاب آتش و خشم روایتی از درون کاخ سفید ترامپ-ایکل وولف ۳۰. رساله ای درباره حکومت- جان لاک ۳۱. تئوری سازمان- مدرن، تفسیری و پست مدرن - ماری جوه ۳۲.  درك  توسعه سياسي -  واينر و  هانتينگتون ۳۳. (مبانی، مفاهیم، رویکردها و روش‌ها) زیاری و  ربانی و  ساعدموچشی ۳۴. انقلاب های بزرگ جهان- بیانی ۳۵. توسعه سیاسی- بدیع ۳۶. تئوری‌های انقلاب -استانفورد ۳۷. جنبش های اجتماعی –  رهبری ۳۸. جنبش های اجتماعی جدید و جامعه مدنی -  علمداری ۳۹. جنبش های اجتماعی - تیلی ۴۰. جنبش¬های اجتماعی معاصر ایران- زاهد ۴۱. نظریه های انقلاب -  منوچهری ۴۲. صورت بندی و تحلیل نظریه های انقلاب اسلامی -  حقی ۴۳. جنبش‌های اسلامی سیاسی معاصر- بردبار ۴۴. نواندیشی برای هزاره¬ی نوین( مفاهیم، روش¬ها و ایده های آینده پژوهی) ۴۵. مبانی آینده پژوهی، تاریخچه، اهداف و دانش- بل ۴۶. مبانی، اصول و روش‏های آینده پژوهی-  حاجیانی ۴۷. نظریات توسعه و توسعه نیافتگی-چیلکوت ۴۸. نظریه های انقلاب وقوع،فرایند و پیامدها -پناهی
دوره آموزشی مبانی علم سیاست
اهمیت دوره مبانی علم سیاست: امروزه سیاست در تمامی عرصه‌های زندگی ما دخیل است. همین امر باعث شده بسیاری به مطالعه در این مورد مشتاق شوند. «مبانی علم سیاست» درسی در دوره کارشناسی رشته‌های مرتبط به موضوع سیاست است که به نوعی الفبای سیاست را به دانشجویان آموزش می‌دهد تا بتوانند از منابع این رشته بهره بهتری ببرند. این آموزش برای سایر افرادی که می‌خواهند در مورد سیاست بدانند نیز کمک می‌کند تا منظم‌تر و با چارچوب مشخصی به تحلیل و مطالعه در این باب بپردازند. هدف از این درس آشنایی با مفاهیم اصلی رشته سیاست است که به نوعی الفبای آن محسوب می‌شوند. با آموختن این آموزش، دانشجو آماده مطالعه و یادگیری سایر دروس و منابع علم سیاست می‌شود. درس‌های آین آموزش شامل مواردی مانند: مفاهیم علم سیاست، مکاتب مهم سیاسی، موضوعات سیاست و... می‌شود به دانشجویان کمک می‌کند که مسیر هموارتری در آموختن سیاست داشته باشند. ‌ © دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻 💯📮https://eitaa.com/drshiroody
سلام علیکم محضر همراهان گرامی دوره مبانی علم سیاست نظر به سوالات مکرر تعدادی از شما بزرگواران، مبنی بر برگزاری دوره و کارگاه ، در نظر داریم دوره آشنایی با مبانی علم سیاست را برگزار نماییم. ✅ مدرس دوره دکتر محمد سجاد شیرودی می باشد. ✅ هزینه دوره مبلغ ۲۰۰٫۰۰۰ تومان می باشد. ✅ دوره مبانی علم سیاست ۱۰ جلسه بوده که حدود ۳۰ روز ادامه دارد و محتوا دوره در قالب فایل صوتی ارائه می‌گردد. ✅ جهت سهولت و استفاده حداکثری، دوره بصورت آفلاین برگزار می شود. بدین صورت که جلسات تدریس ضبط شده و در هفته از طریق کانال در بستر ایتا ارسال می شود. ‌✅ توصیه می‌شود جهت تثبیت مطالب از ابتدای دوره دست به قلم شوید و جزوه نویسی داشته باشید. ✅ محتوا دوره مبتنی بر خلاصه انواع کتاب های مبانی علم سیاست است. ✅ چون بنده وابسته به ارگانی نیستم طبیعتاً مدرک دوره وجود نخواهد داشت و صرفا به دلیل درخواست علاقمندان این کار انجام می شود. ✅ دوستان علاقمند در شخصی به بنده اعلام نمایند تا در کانال تخصصی عضو شوند و بعد ادامه جریان انجام خواهد شد. ‌ © دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻 💯📮https://eitaa.com/drshiroody
※ امروز وضع رژیم صهیونیستی وضعی نیست که مشوّق نزدیکی به او باشد! بزودی این سرطان، بدست خود مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در کلّ منطقه ریشه کن خواهد شد. رهبر خردمند انقلاب | ۱۴۰۲/۷/۱۱ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻 💯📮https://eitaa.com/drshiroody
🔴 اشتیاق امام خمینی برای جهاد در کنار مبارزان فلسطینی ♦️آیت‌الله سید ابراهیم خسروشاهی یکی از شاگردان دیرین امام خمینی در بخشی از خاطرات خود که در گنجینه تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شده است، درباره اشتیاق امام به آزادسازی قدس می‌گوید: «ایام حمله صهیونیست‌ها به فلسطین بود. در آن روزها دفتری‌ درست‌ شده‌ بود كه‌ عده‌ای‌ می‌آمدند، نام‌نویسی‌ می‌كردند و مهیا می‌شدند برای‌ اینكه‌ هر كس‌ می‌خواهد‌ از حوزه‌ قم‌ و تهران و ... مهاجرت‌ كند و به كمك‌ فلسطینی‌ها بشتابد. یك‌ وقت‌ بعد از درس‌ صحبت حمله صهیونیست‌ها به‌ فلسطینی‌ها به میان آمد؛‌ امام‌ فرمودند اگر دسترسی‌ پیدا كنم‌ من‌ هم‌ می‌روم‌» ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻 💯📮https://eitaa.com/drshiroody
سلام علیکم خدمت همراهان ارجمند با توجه به اهداف کانال و درخواست شما بزرگواران، ان شالله راجع به رفراندوم، بیشتر سخن خواهیم گفت. 👀قطعا جذاب خواهد بود زیرا شاید خیلی از بزرگواران در طول روز با آن به نوعی در داخل و خارج درگیر می باشند. 🚨لطفا همه عزیزان بنر کانال را گروه های خود منتشر بفرمایند. التماس دعا محمد سجاد شیرودی
آشنایی با واژگان سیاسی: هَمه‌پُرسی یا رِفِراندوم (Référendum) رأی‌گیری مستقیم از همهٔ اعضای تشکیل دهندهٔ یک سازمان یا جامعه است برای رد یا تصویب سیاستی که رهبران یا نمایندگان پیشنهاد کرده‌اند. هدف همه‌پرسی پرهیز از قانون‌گذاری به زیان اکثریّت جامعه‌است. در نظام‌های نمایندگی و پارلمانی جدید از همه‌پرسی تنها برای تصویب قانون اساسی یا تغییر اساسی در حکومت بهره می‌گیرند؛ ولی در برخی جامعه‌های کوچک برای همهٔ امور رأی همگان پرسیده می‌شود. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻 💯📮https://eitaa.com/drshiroody
انواع همه‌پرسی دو نوع همه‌پرسی وجود دارد: اختیاری و اجباری. همه‌پرسی اجباری معمولاً برای تصویب قانون اساسی یا متمّم آن است. در همه‌پرسی اختیاری نمایندگان مجلس ممکن است با اکثریّت قاطع مسئله‌ای را به رأی عمومی واگذارند یا دولت، در غیاب مجلس یا به رغم آن، موضوعی را به رای عمومی بگذارد. امکان دیگر همه‌پرسی با درخواست همگانی است. بدین صورت که اگر مجلس قانون‌گذاری به میل خود موضوعی را به همه‌پرسی نگذارد، کسانی از مردم که صلاحیت رأی دادن دارند، ممکن است درخواستی را امضاء کنند که موضوع به رأی عمومی گذاشته شود. شمار لازم برای این درخواست، بر حسب قوانین کشورها، از ۵ تا ۱۵ درصد مجموع رأی دهندگان در آخرین انتخابات است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻 💯📮https://eitaa.com/drshiroody
50.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا برگزاری رفراندوم برای تعیین نوع حکومت در انقلاب ها سابقه دارد؟ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻 💯📮https://eitaa.com/drshiroody
29.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رفراندوم جمهوری اسلامی ایران تبیین ۲ انقلاب بزرگ فرانسه و شوروی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻 💯📮https://eitaa.com/drshiroody
🚨 دکترین مطرح در دنیا 👇👇👇
✍️ دکترین ترومن ▪️ دکترین ترومن (Truman doctrine) دکترینی بود که در سال ۱۹۴۷ توسط رئیس جمهور آمریکا، هری اس.ترومن، مطرح شد. ▪️ این دکترین بر این پایه بود که دنیا اکنون به دو بخش تقسیم شده است. کشورهای آزاد و دمکراتیک و کشورهای غیرآزاد و غیردموکراتیک کمونیست و اکنون آمریکا باید به همهٔ مخالفین کمونیسم برای آزادی کمک کند. ▪️ ترومن، بر پایهٔ این دکترین، به همهٔ کسانی که علیه کمونیسم می‌جنگیدند کمک مالی و نظامی می‌کرد. ▪️ دولت‌های ترکیه و یونان که پس از جنگ جهانی دوم در حال مقابله با شورش‌های کمونیستی بودند، اولین دولت‌هایی بودند که طبق دکترین ترومن از حمایت آمریکا برخوردار شدند. ▪️ جنگ کره، که طی آن نیروهای نظامی آمریکا با حمله به کره سعی در جلوگیری از نفوذ کمونیسم در آن کردند را می‌توان اولین جنگ عظیمی دانست که بر پایهٔ این طرح درگرفت. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻 💯📮https://eitaa.com/drshiroody
✍️ دکترین نیکسون: ژوزف سیسکو، معاون وقت وزارت امورخارجه امریکا، در تاریخ نوامبر ۱۹۶۸٫میلادی در یکی از کمیته‌های بودجه مجلس سنا امریکا، ضمن اشاره به مسائل خلیج‌فارس، اظهار کرد: «کشورهای واقع در خلیج‌فارس باید جهت تامین پیشرفت و ثبات منطقه همکاری کرده و اختلافات فیصله ‌نشده را خود حل و فصل کنند و پس از خروج انگلستان از منطقه خود امنیت خلیج فارس را تامین کنند. «امریکا قصد ندارد، برای دفاع از منافع غرب در خلیج‌فارس، جانشین انگلستان شود، لیکن تصمیم گرفته است که به کشورهای منطقه برای دفاع از خود کمک نظامی نماید. دکترین نیکسون بازتاب خود را بر منطقه خلیج‌فارس با سیاست دو ستون یا سیاست دوقلو نشان داد. براساس این سیاست، دولت محمدرضا پهلوی در ایران و فیصل بن عبدالعزیز در عربستان سعودی به‌عنوان دو ستون اصلی طرح ایالات‌متحده، وظیفه حراست و پرکردن حضور نامشروع انگلیس را در منطقه خلیج‌فارس عهده‌دار شدند و با حمایت آمریکا ایران و عربستان مسئول تامین امنیت خلیج فارس شدند که چند سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران این طرح شکست خورد و آمریکا به بهانه تامین امنیت شیخ نشین ها مقابل قدرت جمهوری اسلامی ایران، پایگاههای دائمی خود را در شیخ نشین های خلیج فارس راه اندازی کرد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻 💯📮https://eitaa.com/drshiroody
✍️دکترین کارتر: در دهه هفتاد میلادی امریکا به متحدین خود در کشورهای اقماری، از جمله ایران، توصیه کرد به اصلاحاتی دست بزنند تا از انقلاب و گسترش کمونیسم در جهان جلوگیری شود. کارتر در نطق های انتخاباتی و دکترین خود وعده داد که ایالات متحده دیگر از دیکتاتورهای متحد خود دفاع نکند و آنها را وادار کند حقوق بشر را رعایت کنند، اما در عمل به جای آنچه که او "تعهد مطلق" به حقوق بشر خواند در کنار دیکتاتور ایران قرار گرفت. موقعیت ژئوپولیتیکی ایران در پارادایم جنگ سرد باعث شد که کارتر به جای تلاش برای گسترش حقوق بشر با چشم بستن بر نقض حقوق بشر در ایران از دیکتاتوری شاه به منظور سد نفوذ کمونیسم و حفظ منافع سرمایه دار حمایت کند. روند ذبح حقوق بشر در مسلخ منافع سرمایه داری از جانب امریکا تا به امروز ادامه داشته است. دکترین کارتر داراى سه بعد اساسى بود که عبارتند از : الف- تعهد صریح و بى‏پرده آمریکا در جهت واکنش نظامى به هر شکل لازم در مقابل هر نوع تلاش شوروى براى حضور ژئوپولتیک در مناطق جهان ؛ ب- تأکید بر حقوق بشر، فضاى باز سیاسى، آزادى‏هاى مدنى و فشار بر حکومت‏هاکمونیستى به ویژه در اروپایى شرقى براى رعایت آن ها ؛ ج- ایجاد فضاى باز سیاسى و ترویج فعالیت‏هاى اصلاح طلبانه با هدف حفظ حکومت ‏هاى دیکتاتورى متحد آمریکا نظیر رژیم شاه و جلوگیرى از اضمحلال و فروپاشى آن ها . ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻 💯📮https://eitaa.com/drshiroody
🖇 مؤلفه‌های دین نوین جهانی با محوریت اومانیسم (بخش اول) 🔹 گرچه به نظر می‌رسد که معناگرایی با تقدس‌زدایی و ماده‌گرایی مدرنیته متناقض است، ولی با دقت بیشتر می‌توان فهمید که ذات این دین نوین و معنویت‌های حمایت شده، از جانب دستگاه‌های قدرت مدرن است و باز هم در راستای بی اعتبارسازی معنویت ادیان آسمانی و حقیقی است. 🔸 برخی مبانی مدرنیته به معنویت عصر نوین نیز تزریق شده است و از طرف دیگر برخی مباحث معناگرایانه به ویژه معنویت‌هایی که سکولارتر و اساطیری تر هستند نیز در این دین نوین بشری حضور پررنگی دارد . فرج‌نژاد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻 💯📮https://eitaa.com/drshiroody
📌 مؤلفه‌های دین نوین جهانی با محوریت اومانیسم (بخش دوم) 1⃣ انسان را به جای خدا نهادن؛ محوریت بشر مادی در هستی و اومانیسم به مثابه محور سایر مبانی و مؤلفه‌ها 2⃣ جدایی حوزه دین از دنیا؛ سکولاریسم در فلسفه علم و فلسفه سیاست و فلسفه اخلاق و فلسفه حقوق و.... 3⃣حاکمیت تفکرات مادی به جای ادیان وحیانی؛ پرکردن خلا بی‌دینی با مکاتب و فرق جعلی بشری 4⃣ ماتریالیسم روشی؛ به رسمیت نشناختن عقل الهی و عقلانیت دینی و شهود و وحی 5⃣ سعی در جایگزینی نمادها و مناسک ادیان آسمانی با نمادسازی و جعل الگوها و اسطوره‌ها 6⃣ فیزیکالیسم ( به دو معنای ۱. تقلیل تمام رفتارها به واکنش‌های شیمیایی مغز مادی ۲. حاکمیت علوم کمی و فیزیکی بر علوم وحیانی و علوم انسانی) 7⃣کنار نهادن خدای شـارع و رب (دئیسم/ خدای بازنشسته) و حاکمیت افکار و عرفان و مناسک طبیعی- بشری جعلی به جای دین و تأکید بر تجربه شخصی عرفانی 8⃣ رواج ظاهری پلورالیسم و تسامح و تساهل برای خارج کردن قدرت دین حق از صحنه‌های زندگی 9⃣ علم‌گرایی (ساینتیسم) و تجربه‌گرایی افراطی و از حجیت انداختن وحی و عقل و شهود و نقل 🔟 رسمیت دادن و یا عدم مخالفت با سرمایه داری و ثروت‌سالاری فردی و فرقه‌ای به انحای مختلف (به رسمیت شناختن فرقه‌گرایی فئودالیسم، کاپیتالیسم و عدم مبارزه با ثروت‌سالاری ظالمانه رباخواری فرج‌نژاد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌© دکتر محمد سجاد شیرودی ...🔻 💯📮https://eitaa.com/drshiroody