eitaa logo
انقلابی بمانیم ثامن الائمه
10.4هزار دنبال‌کننده
15.7هزار عکس
876 ویدیو
2.5هزار فایل
ارتباط باما @e_beman 09151564390 https://eitaa.com/joinchat/3854106624Cf45f39fbd0 🚨 گروه اندیشه ورزان خراسان رضوی وابسته به ڪانال نخبگانی انقلابے بمانیم ثامن‌الائمه(👇) 🆔 eitaa.com/joinchat/1422655548C96e48cff85
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼🌲مردم از مسئولان می‌خواهند حرف‌شان را بشنوند «پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان حضور مردم را نشان‌دهنده بصیرت آنان و بسیار بامعنا دانست و گفت: ما مسئولان باید حضور مردم را متوجه خود هم بدانیم. مردمی که امروز علیه دشمن شعار سر می‌دهند، معترضند و مسئله و مشکل دارند. مردم بین اعتراض و حمایت از نظام خط فاصله‌ای گذاشته‌اند. وی افزود: وقتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند راه مردم از آشوب جداست، راه خود را جدا کردند؛ اما همچنان معترضند‌. تقاضای مردم از مسئولان این است که حرف‌شان را بشنوند و با آنان سخن بگویند. فتاح با تأکید بر اینکه باز مسئولان از مردم عقب افتادند، عنوان کرد: رهبری به خوبی مسئله را مدیریت کردند و تمامی هزینه‌ها را هم به جان خریدند. ایشان فتنه را دفع و اختلافات داخلی را رفع کردند.
◄ روزنامه لبنانی «الاخبار» با اشاره به سفر وزیر دفاع آمریکا به بغداد نوشت: ظاهراً دیدار نکردن مسئولان عراقی با «مایک پنس» ناشی از سردی روابط بین واشنگتن و بغداد است؛ زیرا آمریکا می‌بیند که عراق به ایران تمایل دارد. مسئولان آمریکایی می‌گویند پنس، عبدالمهدی را تشویق کرده که عراق را از ایران دور و رابطه خود را با تهران قطع کند. یک مسئول برجسته عراقی گفت: فاصله بین عراق و آمریکا هیچ گاه مانند امروز انقدر زیاد نبوده است. شاید آنچه بر خشم آمریکا افزوده، این است که عراق توانسته از بحران موجود عبور کند و گام‌های اصلاحی را بردارد.
◄ وزیر اقتصاد آلمان با توجه به تلاش آمریکا برای ممنوع اعلام کردن ورود شبکه نسل پنجم مخابراتی چین به آلمان گفت: ما در یک دنیای آزاد زندگی می‌کنیم و من به هیچ وجه کشور‌هایی، مانند آمریکا را که به قانون احترام نمی‌گذارند، با کشور‌هایی که در آنجا دموکراسی و احترام به قانون رعایت می‌شود، یکی نمی‌دانم. «پیتر آلتمایر» با یادآوری تلاش آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) برای جاسوسی از آلمان و استراق سمع تماس‌های تلفنی «آنگلا مرکل»، گفت: دولت آمریکا قابل اعتماد و مطمئن نیست.
◄ رئیس کل دادگستری گلستان گفت: فرماندار سابق شهرستان رامیان به اتهام اختلاس، تحصیل مال از طریق نامشروع، تصرف در اموال دولتی و خیانت در امانت بازداشت شده است. افزون بر وی، یکی از کارمندان این فرمانداری، مدیرعامل شرکت تعاونی «خبازان رامیان» و متصدی کارخانه «آرد الماس» گلستان نیز به همین اتهامات بازداشت شده‌اند. این افراد از سال 1397 تاکنون حدود ۶۰۰ تن آرد دولتی را به جای توزیع بین نانوایی‌ها از شبکه توزیع خارج کرده و آن را در بازار آزاد می‌فروختند.
◄ سه خودروساز بزرگ کشور شش ماه نخست امسال را نیز مانند چند دوره گذشته با ضرر، آن هم ضرری هنگفت به پایان رساندند تا صنعت خودرو کماکان در زیان غوطه‌ور بماند. طبق صورت‌های مالی ارائه شده به بورس از سوی سه خودروساز بزرگ، «ایران‌خودرو»، «سایپا» و «پارس‌خودرو» در نیمه نخست امسال، در مجموع زیانی بالغ بر ۹ هزار و ۴۲۱ میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان متحمل شده‌اند.
◄ پایگاه «گلوبال ریسرچ» نوشت: ناآرامی‌ها در ایران، از طریق سامانه‌های اینترنتی و شبکه‌های اینترنتی‌ـ اجتماعی، از قبل به دقت برنامه‌ریزی شده بود و ایران با قطع اینترنت، توانست آرامش را به کشور بازگرداند و از این‌رو باید گفت، سازمان سیای آمریکا و بنیاد ملی دموکراسی بار دیگر میلیون‌ها دلار خرج کردند، ولی مانند گذشته شکست خوردند.
برگی از اسلام 🌼🌼🌳🌳روشن بینی سیاسی: ♻️👀👀♻️ 🔸عقیل پیش معاویه آمد ، یاران معاویه بر گرد او بودند. معاویه به عقیل گفت : از چگونگی لشکر گاه برادرت که هر دو را دیده ای به من خبر بده . (منظورش این بود که لشکر علی(ع) تفاوتش با لشکر من چیست) 🔹عقیل گفت : هم اکنون به تو می گویم . به خدا سوگند آنگاه که بر لشکر گاه برادرم گذشتم دیدم شبی چون شب رسول خدا (ص )، روزی چون روز آن حضرت دارند، با این تفاوت که فقط رسول خدا (ص ) میان آنان نیست ؛ من کسی جز نماز گزار ندیدم و آوایی جز بانگ تلاوت قرآن نشنیدم . 🔸و چون به لشکر گاه تو گذشتم گروهی از منافقان و از آنان که می خواستند شتر پیامبر را در شب عقبه رم دهند از من استقبال کردند. 🌀تحلیل: بقدری تفاوت حق و باطل گاهی آشکار است که نابینایی چون عقیل هم بخوبی تشخیص می دهد بشرطی که کسی عمدا خودرا به کوری و نا فهمی نزند. در زمان ماهم وضع به همین روال است، تشخیص حق و باطل آنقدرها هم مشکل نیست. 🌻🎄🎄تدوین : سید محمد حسین مرکبی https://eitaa.com/e_beman
روزمان را با آغاز کنیم 🌹آموزش درس استقامت و بصیرت برای مومنین دربیان داستان انبیاء (کشاکش دو جریان حق و باطل ) [سوره هود (11): آيه 120] وَ كُلاًّ نَقُصُّ عَلَيْكَ مِنْ أَنْباءِ الرُّسُلِ ما نُثَبِّتُ بِهِ فُؤادَكَ وَ جاءَكَ فِي هذِهِ الْحَقُّ وَ مَوْعِظَةٌ وَ ذِكْرى لِلْمُؤْمِنِينَ (120) و هر يك از سرگذشت انبياى (قبلى)، كه براى تو بازگو كرديم، چيزى است كه دلت را بدان محكم گردانيم، و در اين (اخبار)، براى تو حقايق و براى اهل ايمان، پند و تذكّرى آمده است 🌳🌹قصّه هايى از كشاكش حقّ و باطل كه در سراسر تاريخ پيامبران و پيروان گمراه آنان به چشم می خورد و قرآن آنها را بيان كرده است، به مومنین توان تحمّل دشواريهاراآموزش می د هد. " وَ كُلًّا نَقُصُّ عَلَيْكَ مِنْ أَنْباءِ الرُّسُلِ ما نُثَبِّتُ بِهِ فُؤادَكَ ..." هر خبرى از اخبار پيامبران را برايت حكايت می كنيم تا تو را قويدل گردانيم ؛ و آن را در راهى كه براى دعوت به سوى حق و نهضت عليه ريشه هاى فساد پيش گرفتى و در تحمل آزار از امتت ؛قوى و استوار سازيم. 🌹آیه الله جوادی آملی : تفسیر سوره مبارکه هود جلسه120 اينكه فرمود ﴿نثبت به فؤادك﴾ اين چنين نيست كه مخصوص وجود مبارك پيغمبر (صلّي الله عليه و آله و سلّم) باشد امت اسلامي هم در اين فايده سهيم‌اند اگر كسي اين برنامه‌ها را اطاعت كند كامياب مي‌شود و اگر تمرد كند سقوط مي‌كند اگر فرمود ﴿فاستقم كما امرت و من تاب معك﴾ به قرينه ﴿و من تاب معك﴾ مي‌توان استظهار كرد كه اين ﴿ما نثبت به فؤادك﴾ و «فؤاد من تاب معك »هرکس همراه تو مستقيم باشند اين قصص در تثبيت فؤاد آنها سهم تعيين كننده دارد براي اينكه هم تو مأمور به استقامتي هم پيروان تو 🌻🌲🌲تدوین : رجبعلی بازیاد https://eitaa.com/e_beman
▼ حرف روز بسيجيِ آتش به اختيار! شجره طيبه بسيج در آذر ماه امسال 40 ساله شده است. درخت پرثمري که عمر خود را در دفاع از انقلاب و ملت گذرانده و ثمره آن تربيت جوانان مؤمن انقلابي است که به مثابه سرمايه اصلي نظام اسلامي در عرصه‌هاي گوناگون اين جامعه نقش‌آفريني کرده‌اند. بخش عمده مصائب و مشکلات انقلاب اسلامي در طول اين سال‌ها بر دوش بسيجيان سنگيني کرده است. از حضورشان در عرصه مقابله با ضدانقلاب گرفته تا ايستادگي در برابر دشمن بعثي در هشت سال دفاع مقدس و از آنجا تا حضور در عرصه سازندگي و مقابله با تهاجم فرهنگي و فتنه‌هاي سياسي‌ـ امنيتي، چون حوادث فتنه سال 1388 و فتنه آبان ماه 1398. امروز نيز در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامي و صدور بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي، عرصه‌هاي متنوعي پيش روي جوانان بسیجی وجود دارد و ميدان بزرگي براي مجاهدت و مبارزه از سوی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامي تعريف شده است که جوانان بسيجي بايد در اين ميدان‌ها نيز نقش‌آفرين باشند؛ ميدان‌هايي چون جهاد علمي و تولید علم بومی، جهاد اقتصادي و رسیدن به اقتصاد مقاومتی، جهاد فرهنگي و تبیین سبک زندگی اسلامی‌ـ ایرانی و... . نکته قابل ملاحظه در اين زمينه آن است که امام و مقتداي بسيجيان راهبرد «آتش به اختيار» را در دستورکار ايشان قرار داده و خطاب به ايشان فرموده است: «من مي‌خواهم بگويم آن جوان‌هايي که در تهران، در شهرهاي گوناگون، در استان‌هاي مختلف، کار فرهنگي مي‌کنند، با اراده‌ خودشان، با انگيزه‌ خودشان کار را هرچه مي‌توانند به‌ طور جدّي دنبال کنند و ادامه بدهند. بدانند که همين گسترش کار فرهنگي در بين جوان‌هاي مؤمن و انقلابي، نقش بسيار زيادي را در پيشرفت اين کشور و در ايستادگي ما در مقابل دشمنان اين ملّت، ايفا کرده است.» معظم‌له در بخشي از رهنمودهاي‌شان با انتقاد از نگاهي که معتقد است «نمي‌شود کاري کرد!»، مي‌فرمايند: «من به همه‌ آن هسته‌هاي فکري و عملي جهادي، فکري، فرهنگي در سرتاسر کشور مرتباً مي‌گويم: هرکدام کار کنيد؛ مستقل و به قول ميدان جنگ، آتش به اختيار.» آتش به اختيار موتور محرکی است که از مسير اعتماد و هويت‌بخشي و حمايت از فعاليت تشکل‌هاي خودجوش انقلابي مي‌گذرد. بدون شک اين فرمان بهترين بستر براي شکوفايي روحيه و تفکر بسيجي است که با همه توان استعدادها و خلاقيت خود را به منصه ظهور برساند و با توليد فکر و کالاي ايراني با جبهه‌اي مقابله کند که ترويج فکر و فرهنگ و سبک زندگي غربي را در دستور کار خود قرار داده است!
▼ گزارش روز 🌻🌲پیشنهاد تکراری! شاید باورکردنی نباشد، اما اگر روز گذشته روزنامه اصلاح‌طلب «اعتماد» را می‌خواندید با پیشنهادی عجیب از سوی «محمد کاظمی» از نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس روبه‌رو می‌شدید! او با اشاره به آنکه شرایط خوب نیست و دشمنان این مردم با هزینه‌های هنگفت و بمباران‌های رسانه‌ای و خبری، با صدها شبکه و کانال و هزاران میلیارد به دنبال ناامید کردن مردم هستند، در پیشنهادی بدیع اعلام کرده است: «رفع تنش‌های خارجی تنها راهی است که می‌تواند امیدها را برگرداند بی‌اعتمادی‌ها را بزداید و امیدها را تقویت کند.»! اینکه جریان‌های ضد انقلاب و دشمنان ملت ایران میلیاردها هزینه می‌کنند و از شبکه‌های اجتماعی تا شبکه‌های ماهواره و رادیویی به هر شکل ممکن تلاش می‌کنند امید ملت ایران را هدف قرار دهند، غیر قابل انکار و کاملاً روشن و درست است؛ اما سؤال اینجاست که مگر جز این است که دولت اعتدال با شعار تنش‌زدایی و مذاکره بر سر کار آمد؟ مگر جز این است که این دولت به پای میز مذاکره با آمریکا رفت و برجام را با همان مختصاتی که حالا دیگر کاملاً روشن است تا چه اندازه منطبق با منافع ملی بود، امضا کرد؟ پاسخ طرف مقابل چه بود جز فشار حداکثری و تلاش برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران؟ مگر بخش قابل ملاحظه‌ای از صنعت هسته‌ای کشور را که برای آن علاوه بر سرمایه‌های مادی بهترین جوانان این کشور به شهادت رسیدند، تعطیل نکردیم؟ نتیجه چه شد؟ چقدر از مشکلات کشور حل شد؟ آیا جمهوری اسلامی ایران از راه گفت‌وگو و مذاکره بازگشت یا طرف مقابل برخلاف تمام اصول بین‌الملل یک‌جانبه از برجام خارج شد و اروپایی‌ها هم هر روز انجام تعهدات حداقلی خود را به بهانه تازه‌ای منوط می‌کنند؟ سؤال اینجاست که چرا همچنان برخی در کشور به دنبال دادن آدرس غلط هستند و اصرار دارند راهی را که بارها آزموده شده است، بار دیگر بیازمایند و راه‌های بدلی برای پیشرفت کشور پیش روی مردم و نظام قرار دهند؟ به جای آنکه یک بار برای همیشه به اصلاح مسیر کمک کرده و تکیه بر قدرت درونی را در همه ابعاد اقتصاد نهادینه کرده و حرکت کشور در مسیر تضمین شده برای حل مشکلات را سرعت ببخشند.
▼ خبر ویژه 🌼🌳یک سال قبل پیش‌بینی کرده بودیم! سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره جلسه این کمیسیون با نماینده نهادهای گوناگون درباره اغتشاشات بنزینی گفت: در این جلسه نماینده اطلاعات سپاه بیان داشت، در این حادثه همه ظرفیت‌های ضد انقلاب و معاند که سال‌ها تدارک دیده بودند به صحنه آمده و با سوء‌استفاده از اعتراض‌های مردم سعی کردند آشوب ایجاد کنند. «نقوی‌حسینی» افزود: موضوع دیگری که نماینده اطلاعات سپاه در این جلسه اشاره داشت، این بود که برآورد‌های امنیتی دستگاه‌های مختلف چنین بود که شرایط و مقطع زمانی خوبی نیست، ولی وقتی طرح مصوب و اجرای آن آغاز شد، ما همه امکانات خود را به کمک آوردیم؛ البته این حوادث آخر نخواهد بود و ممکن است در آخر سال شاهد اتفاقات مشابه باشیم. وی ادامه داد: در این جلسه نماینده وزارت اطلاعات نیز در اظهاراتی مطرح کرد، ما تمامی برآورد‌های خود را از یک سال قبل به وزارت کشور اعلام کردیم. بحران امنیتی را پیش‌بینی کرده و در این باره یک سال قبل نامه‌ای به وزارت کشور فرستاده بودیم. اغلب دستگیرشده‌ها بیکار و یا دارای مشاغل کم‌درآمد بوده و از سواد کم برخوردار بودند. حضور نیرو‌های معاند سازمان‌یافته در حوادث اخیر با تاکتیک‌ها و استراتژی‌های مشخص قابل انکار نیست و برای ما مکشوف بود. وی با اشاره به صحبت‌های معاون سیاسی وزارت کشور، گفت: طبق توضیحات ارائه شده از قبل کاملاً آماده بودیم و پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته بود. شورا‌های تأمین استان‌ها هم توجیه شده بودند؛ به همین دلیل توانستیم موضوع را در ۷۲ ساعت مدیریت کنیم.
🌼🌻اهداف انتخاباتی یک استیضاح جمعی از اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید مجلس در برنامه‌ای مشکوک در آستانه انتخابات به بهانه حوادث اخیر به دنبال استیضاح وزیر کشور هستند. علی مطهری در این باره می‌گوید: اصلی‌ترین محور استیضاح وزیر کشور به حوادث اخیر کشور برمی‌گردد. وزیر کشور مسئول اصلی اجرای تصمیم شورای هماهنگی سران قوا بوده؛ ولی مقدمات و تمهیدات لازم را برای آن فراهم نکرد و در نتیجه آسیب جدی به نظام جمهوری اسلامی و همچنین خسارات جانی و مالی به مردم وارد شد. وی همچنین در این زمینه گفت: امیدوارم این استیضاح انجام شود مگر اینکه مقام رهبری مخالفت کنند که در این صورت با اعلام مخالفت ایشان، ما (نمایندگان خواستار استیضاح عبدالرضا رحمانی‌فضلی) هم موضوع استیضاح وزیر کشور را ادامه نخواهیم داد! اگرچه عملکرد وزارت کشور در حوادث اخیر نقدبرانگیز است؛ اما گفته‌های علی مطهری در طرح ممانعت رهبری نشان می‌دهد مباحثی دیگر در میان است.
🌼🌻برقراری روابط مسافرتی میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی «ایوب قرا» از وزرای سابق کابینه رژیم صهیونیستی که با شبکه «آی ۲۴» صحبت می‌کرد، گفت: بر اساس طرح سازشی که قرار است دولت آمریکا رونمایی کند، بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس روابط عادی دیپلماتیک برقرار می‌شود. وی افزود: خودش شخصاً با سران ارشد سیاسی بحرین دیدار و گفت‌وگو کرده و یک بار هم به قطر سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور دیدار کرده است. وزیر اسبق ارتباطات رژیم صهیونیستی از ایده احداث خط لوله گاز میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی هم پرده برداشته و درباره برقراری روابط مسافرتی میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی هم گفت: «مسلمان‌هایی که تابعیت اسرائیلی دارند، به زودی می‌توانند با استفاده از گذرنامه‌های اسرائیلی، برای زیارت به مکه بروند و شهروندان کشورهای عربی هم خواهند توانست به اسرائیل و اورشلیم (قدس) سفر کنند.»
🌼✅ ایرانی‌ها یک روز را هم از دست نمی‌دهند! بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا(DIA) نیروهای نظامی ایران تا حد زیادی به سه قابلیت اصلی تکیه می‌کنند: اول، موشک‌های بالستیک؛ دوم نيروي دريايي كه قادر به تهديد ناوبري در خليج‌فارس و تنگه هرمز است و سوم، قابلیت‌های غیر متعارف از جمله استفاده از شرکا و نایبان در خارج از کشور. به نوشته این مرکز راهبردی، موشک‌های بالستیک ایران مؤلفه اصلی بازدارندگی استراتژیک آن است. در همین حال فرمانده پیشین نیروی دفاعی رژیم صهیونیستی گفته است: ایران بزرگ‌ترین نیروی موشکی در خاورمیانه به حساب می‌آید. ژنرال «زویکا هایموویچ» در گفت‌وگو با روزنامه «جروزالم‌پست» تصریح کرده است: به رغم تحریم‌های فلج‌کننده، ایران هم اکنون به موشک‌های بالستیک دوربرد مجهز است که می‌تواند اهداف دورتر از ۲ هزار کیلومتر از مرز‌های خود را هدف قرار دهد.
🌼🌻بعضی‌ها می‌خواهند مذاکره را جایگزین اقتصاد مقاومتی کنند! دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از مغفول ماندن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انتقاد و بیان کرد: اقتصاد مقاومتی بندهایی دارد که برای جلوگیری از پیامدهای ناشی از تحریم‌ها انجام شده؛ اما برخی از مدیران کشور می‌گویند اقتصاد مقاومتی را با مذاکرات حل‌وفصل کرده و اینقدر سرمایه و تکنولوژی وارد کشور می‌کنیم که به اقتصاد مقاومتی نیازی نباشد! امروز نتیجه عمل نکردن به این سیاست‌ها سبب شده است مردم و نظام و انقلاب آسیب ببینند. محسن رضایی درباره افزایش قیمت بنزین و نحوه اجرای آن از سوی دولت خاطرنشان کرد: مسئله بنزین می‌توانست با تدبیر بهتری به دست خود مردم صورت گیرد. چقدر درباره این روش مردم را توجیه کردند؟ در مسئله اقتصاد باید مردم را به صحنه آورد و به آنها اختیار و میدان داد.
‌🔰 رهبر انقلاب با اشاره به حوادث اخیر: 👈 توطئه بسیار خطرناکی توسط مردم نابود شد 👈 لازم میدانم تکریم و تعظیم خود را به ملت بزرگ ایران تقدیم کنم 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار بسیجیان: 🔹️ لازم میدانم تکریم و تعظیم عمیق خودم را به ملت بزرگ ایران به مناسبت حرکت پُرشکوهی که این چند روز انجام دادند، تقدیم کنم. حقیقتاً ملت ایران یک بار دیگر ثابت کرد که قدرتمند و باعظمت است. 🔹️ یک توطئه‌ی عمیقِ وسیعِ بسیار خطرناکی که آن‌همه پول خرج آن شده بود و زحمت کشیده بودند که بتوانند در یک بزنگاهی این حرکت را انجام دهند -حرکت تخریب، شرارت و آدمکشی که به‌واسطه‌ی قضیه‌ی بنزین فکر کردند فرصت پیدا شده و لشکر خود را وارد کردند- این حرکت به‌وسیله‌ی مردم نابود شد. 🔹️ بله؛ نیروی انتظامی، بسیج و سپاه وارد میدان شدند و در مواجهه‌ی سخت، کار و وظیفه‌ی خود را انجام دادند لکن کاری که ملت در این یک هفته‌ی قبل کردند، از هر حرکت میدانی بالاتر و مهم‌تر بود؛ حرکتی که از زنجان و تبریز شروع شد و به همه‌ی شهرهای کشور و حتی روستاها رسید و آخر هم در تهران این حرکت به این عظمت انجام گرفت. 🔺️ آن دشمن اصلی یعنی استکبار جهانی که پشت مانیتورها نشسته‌اند میفهمد که این حرکت یعنی چه. آنها تودهنی میخورند و وادار به عقب‌نشینی میشوند. ۹۸/۹/۶
🔰 رهبر انقلاب: به برکت بسیج، تهدیدها دیگر برای ما تهدید نیست و تبدیل به فرصت میشود 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار بسیجیان: 🔹️ بسیج مستضعفین از روز اولی که به وجود آمد، هیچ نظیر و مشابهی در دنیا نداشت. 🔹️ هیچ چیز ، وارداتی نیست و حرکتی صددرصد متکی به انقلاب و اندیشه‌ی اسلامی [است] که خدا به قلب امام وارد کرد. شاید بتوان گفت که بسیج بزرگ‌ترین شبکه‌ی فرهنگی، اجتماعی و نظامی در دنیا است. 🔹️ تشکیل بسیج، مصداق تام و تمام تبدیل تهدید به فرصت است. این حقیقت بسیج است. تهدیدهای زیادی داریم که با ابتکار بسیج باید به فرصت تبدیل بشود. 🔺️ بنابراین به برکت بسیج، تهدیدها دیگر برای ما تهدید نیست و تبدیل به فرصت میشود. ۹۸/۹/۶
معنای مستضعفین در عبارت بسیج مستضعفین چیست؟ رهبر معظم انقلاب، صبح امروز در دیدار بسیجیان: 🔹اسم شما نیروی مقاومت بسیج مستضعفین است. «مستضعفین» چه کسانی هستند؟ برخی مستضعفین را به اقشار آسیب‌پذیر معنا میکنند. 🔹قرآن میگوید مستضعفین یعنی ائمه و پیشوایان بالقوه‌ی عالَم بشریت و کسانی که وارثان همه‌ی موجودی زمین خواهند بود. 🔸مستضعفین یعنی کسانی که بالقوه صاحب وراثت آدم و خلیفةالله در زمین هستند و امام و پیشوای بشریت هستند.
🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼 ----- ✿﷽✿ ----- 🍃🌼برگی از 🍃🌼 نامه به مالک اشتر 🍃🌼امیرمومنان فرمودند: (قسمت_ششم) 8️⃣ شناخت اقشار گوناگون اجتماعی 🔰چهارم سيمای ماليات دهندگان 🍃🌼ماليات و بيت المال را به گونه ای وارسی كن كه صلاح ماليات دهندگان باشد، زيرا بهبودی ماليات و ماليات دهندگان، عامل اصلاح امور ديگر اقشار جامعه می باشد، و تا امور ماليات دهندگان اصلاح نشود كار ديگران نيز سامان نخواهد گرفت زيرا همه مردم نان خور ماليات و ماليات دهندگانند. 🌼🍃 بايد تلاش تو در آبادانی زمين بيشتر از جمع آوری خراج باشد كه خراج جز با آبادانی فراهم نمی گردد، و آن كس كه بخواهد خراج را بدون آبادانی مزارع به دست آورد، شهرها را خراب، و بندگان خدا را نابود، و حكومتش جز اندك مدّتی دوام نياورد. 📜 ، ✅تدوین:مرتضوی نژاد ┏━━━ 🍃🌼🍃━━━┓ 🆔 https://eitaa.com/e_beman ┗━━━🍃🌼🍃━━
🔰 چرا تقابل و درگیری نظام سلطه با نظام جمهوری اسلامی فوق العاده است؟ 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار بسیجیان: 🔹️ نظام سلطه -که در رأس آن جباران‌اند- اساساً ضد آزادی و عدالت است. 🔹️ ضد عدالت است؛ [شما ببینید] در کشورهای ثروتمند نظام سلطه، برخی مردم از گرسنگی کنار خیابانها میمیرند؛ در تابستان از گرما و در زمستان از سرما [میمیرند]. بخش عمده‌ی ثروت، متعلق به عده‌ی محدودی است و بقیه باید جان بکنند. [نظام سلطه] آنچه بتواند هم نسبت به مردم دیگرِ دنیا بدون محابا در بی‌عدالتی انجام میدهد. 🔹️ و ضد آزادی است؛ استقلال یعنی آزادی یک ملت، یعنی ملت آزادانه بتواند کار خودش را انجام بدهد؛ نظام سلطه ضد این آزادی است؛ یک روز با استعمار، یک روز با استعمار نو، یک روز با جنگ نرم و البته هرجا لازم باشد با نیروی نظامی هم وارد میشود و ابا هم نمیکند. 🔹️ در طرف مقابل، اسلام پرچم‌دار عدالت و آزادی است؛ آن‌هم بدون رودربایستی و صریح. 🔹️ درگیری و مواجهه و مقابله[ی نظام سلطه با اسلام] به‌طور قهری وجود دارد؛ درگیری نظامی نیست اما تقابل حتمی است. 🔹️ وقتی اسلام در قالب یک نظام سیاسی، یک ملت، یک دولت، یک ارتش، نیروهای مسلح و توانایی‌های علمی -مثل جمهوری اسلامی- بُروز میکند، دشمنی آنها صدبرابر میشود. دشمنی نظام سلطه با فلان حزب اسلامی، با دشمنی او با جمهوری اسلامی قابل مقایسه نیست. 🔺️ دشمنی آنها با نظام جمهوری اسلامی، یک نظام سیاسی مستقرِ مستحکمِ دارای عرض و طول که هشتاد و چند میلیون جمعیت را اداره میکند و دارای قدرت ظهور و بروز است، ‌فوق‌العاده است. ۹۸/۹/۶ 🏷
🔰🔰 در همه میادین دفاع سخت، نیمه‌سخت و نرم آماده باشد 🔻 چند توصیه امروز رهبر انقلاب خطاب به بسیجیان: ۱- بسیج در همه میادین دفاع سخت، نیمه‌سخت و نرم آماده‌به‌کار باشد و در همه محله‌های کشور در مقابل حوادث گوناگون راهبرد و تاکتیک آماده داشته باشد. ۲- در هیچ زمینه‌ای غافلگیر نشوید و سعی کنید در همه محله‌ها حضور داشته باشید. ۳- در جنگ نرم عکس‌العملی رفتار نکنید البته باید پاسخ دشمن را داد اما همیشه مانند شطرنج‌بازی ماهر یک قدم از دشمن جلو باشید و کنشی عمل کنید. ۴- ارتباطات خود را با مساجد تقویت کنید چرا که بسیج متولد مساجد است. ۵- با مجموعه‌های همسو با اهداف بسیج در دانشگاهها و خارج از آن، هم‌افزایی و همکاری کنید. ۶- بسیج در عین گستردگی چابک باشد و اسیر پابندهای رایج اداری نشود. ۷- اطلاع دادن خدمات بسیج به مردم. ۹۸/۹/۶ 🏷
🔰 مردم تا احساس میکنند که دشمن مشغول است، به میدان می‌آیند 👈 دشمنی نظام سلطه با بسیج، مانند دشمنی آنها با حزب‌الله و حشدالشعبی است 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار بسیجیان: 🔹 بسیجی یعنی جوان باانگیزه، باتوکل، باخدا، دارای اعتمادبه‌نفس و اهل کار و ابتکار. 🔹 اگر ما چنین مجموعه‌ای داشته باشیم -که در بسیج هست و داریم و در سطح کشور گسترده است- طبعاً [این مجموعه] مورد دشمنی بیشتر دشمنِ بشریت و عدالت و آزادی است. 🔹 بسیج در ردیف اول دشمنی‌های جبهه‌ی استکبار و نظام سلطه است؛ نه‌فقط [در] ایران [بلکه] هر جای دیگر که نمونه‌هایی از بسیج باشد. اینها در عراق با حشدالشعبی، در لبنان با حزب‌الله، همین‌قدر دشمنند. البته در کشور ما فقط با بسیج دشمن نیستند؛ با همه‌ی ملت دشمنند. 🔹 راه‌پیمایی‌های این چند روز [ملت]، علت دشمنی [آنها] را مشخص میکند؛ چون ملت تا احساس میکنند که دشمن مشغول فعالیت است، با تن خود به میدان می‌آیند. قطعی است که آن دشمنی اثر ندارد و پیروزی این جریان عظیم در ایران تضمین شده است. 🔺 در قرآن میفرماید: «اگر خدا را یاری کنید، هیچ‌کس نمیتواند بر شما غلبه کند.» ۹۸/۹/۶ 🏷
🔰 از حسین فهمیده و محسن حججی تا شهدای هسته‌ای و مرحوم کاظمی آشتیانی همه بسیجی بودند 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار بسیجیان: 🔹 بسیج دو جلوه دارد: یک جلوه، مجاهدت در عرصه‌ی دفاع سخت است؛ عرصه‌ی دیگر، دفاع نرم است. بسیج در عرصه‌ی علم، خدمت‌رسانی، سازندگی، تبلیغات دینی و فرهنگی هم حضور دارد و باید داشته باشد. 🔹 در بسیج از حسین فهمیده و بهنام محمدی و محسن حججی و ابراهیم هادی هستند تا شهدای هسته‌ای. فاصله‌ی اینها از لحاظ جایگاه اجتماعی چقدر است؟ اما در بسیج در کنار هم هستند. صیاد و بابایی، ارتشی بودند اما جهت حرکت[شان] بسیجی بود؛ همت، باکری، زین‌الدین و خرازی، سپاهی بودند اما منش بسیجی داشتند. اینها همه بسیجی بودند. کاظمی آشتیانی هم که سلول‌های بنیادی را برای کشور به ارمغان آورد، بسیجی بود. 🔺 این عرصه‌ی عریض و پهناور، همه بسیجی‌اند. اینها «الگو» هستند و جوان به نیاز دارد. اینها را به‌عنوان الگو با شیوه‌های گوناگون، جلوی چشم نگه دارید. اینها را بازآفرینی کنید. ۹۸/۹/۶ 🏷
روزمان را با آغاز کنیم 🌻🌼مومن بودن ، با تن‏پرورى و رفاه‏ طلبى سازگار نيست سوره التوبة (9): آيه 42] لَوْ كانَ عَرَضاً قَرِيباً وَ سَفَراً قاصِداً لاتَّبَعُوكَ وَ لكِنْ بَعُدَتْ عَلَيْهِمُ الشُّقَّةُ وَ سَيَحْلِفُونَ بِاللَّهِ لَوِ اسْتَطَعْنا لَخَرَجْنا مَعَكُمْ يُهْلِكُونَ أَنْفُسَهُمْ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ إِنَّهُمْ لَكاذِبُونَ (42) اگر غنيمتى نزديك و سفرى كوتاه (براى جهاد) بود، قطعاً (منافقان) در پى تو مى‏آمدند، ولى آن راه بر آنان دور و دشوار آمد (و به اين بهانه نمى‏آيند) و به خدا سوگند خواهند خورد كه اگر مى‏توانستيم، با شما (به جنگ) بيرون مى‏شديم! آنان (با اين روش،) خود را هلاك مى‏كنند و خداوند مى‏داند كه آنان دروغگويانند. 🌼🌳پيام ها: 1- کارهای سخت، معيار خوبى براى آزمودن انسان‏هاست. «لَوْ كانَ عَرَضاً» ... «لَاتَّبَعُوكَ» 2- منافقين براى دستيابى به منافع مادّى، در بعضى جنگ‏ها شركت مى‏كنند. «لَوْ كانَ عَرَضاً» ... «لَاتَّبَعُوكَ» 3- پذيرفتن كارهاى راحت و پر منفعت، نشانه‏ى رشد و ايثار نيست. «لَاتَّبَعُوكَ» 4- مسلمانى، با تن‏پرورى و رفاه‏طلبى سازگار نيست. «بَعُدَتْ عَلَيْهِمُ الشُّقَّةُ» 5- دروغ و نفاق، ملازم يكديگرند و منافقان براى فرار از كار، به دروغ سوگند مى‏خورند. «سَيَحْلِفُونَ» 6- آثار ترك مبارزه را نمى‏توان با توجيه نابجا و دروغ از بين برد، بلكه شقاوت و هلاكت، پيامد قطعى آن است. «يُهْلِكُونَ أَنْفُسَهُمْ» 🌻تدوین : رجبعلی بازیاد https://eitaa.com/e_beman