حُرمتِ کینهٔ کهنه و خاموشِ قبیلهات را نگهدار!
و تا به زانو در آمدنِ کاملِ دشمن،
به کنایه و اشاره سخن از صلح و دوستی مگو،
و هرگز خویشانت را چنان درمانده تصور مکن
که گویی به سلامی از سوی سرمایهداران و ستمگران محتاجند…
#کتاب انقلابمابهماچهداد؟
#خسته_نشید
شب سیاُم، کفِ خیابانهای تهران📍
زندگی مِلک وقف است دوست من!
تو، حق نداری روی آن فساد کنی و به تباهیاش بکشی، یا بگذاری که دیگران روی آن فساد کنند...
حق نداری بایر و برهنه و خلوت و بیخاصیتش نگهداری یا بگذاری که دیگران نگه دارند،
حق نداری بر روی آن ستم کنی و ستم را، روی آن، بر تن و روح خویش، خاموش و سر به زیر، بپذیری!
حق نداری در برابر مظالمی که دیگران روی آن انجام میدهند، سکوت اختیار کنی و خود را یک تماشاگر ناتوان مظلوم بیپناه بِنُمایی!