شروع تمنّای مرگ، با انبساط وجودی ما همراه است یعنی بزرگتر از این دنیا شدیم؛ همان لحظهای که توسعه پیدا کردیم، دنیا برایمان تنگ است و دیگر نمیتوانیم نفس بکشیم...
تنگیِ دنیا مثل کفشِ تنگ است که پا را میزند! وقتی کفشمان تنگ میشود، چطور رهایش میکنیم و کنار میاندازیم؛ دنیا هم وقتی برایمان تنگ شد، خواهناخواه رهایش میکنیم
و تمنای موت میآید!
اجنبی مطیع ظلم است، نه بندهٔ خدا...
اجنبی هرگز «نمیگذرد» این ما هستیم که
باید وادارش کنیم دست بردارد و برود!
#کتاب برجادههایآبیسرخ #خسته_نشید
شب سی و دوم، کفِ خیابانهای تهران📍
غم آمد تا بیندازد مرا در چاه نومیدی
توکل کردم و از چاهِ غم ایمان درآوردم!
قیامت شد شبی، در خواب دیدم روز رستاخیز
گشودم قبر خود را، پرچم ایران درآوردم!
#محسن_ناصحی
ما هرگز به خاطر عاشقان نجنگیدیم
بخاطر عشق جنگیدیم!
ما هرگز به خاطر خوبان روزگار نجنگیدیم
به خاطر نفْس خوبی جنگیدیم!
ما به خاطر آرمانخواهان نجنگیدیم
به خاطر ذات آرمان جنگیدیم!
و بسیار بسیار بیش از اینها ما بخاطر
بچهها جنگیدیم! ما بخاطر شادی و
آسایش بچههای تمامی اعصار،
در تمامی سرزمینها جنگیدیم!