برای دوست داشتن چیزی، و آماده دفاع همه جانبه و پایدار بودن از آن چیز، باید آن را بشناسیم! وطن، تا زمانی که یک مجهول باشد، دفاع از آن هم، دوست داشتن آن هم، امریست مجهول، فانتزی، ذهنی و بیش از این در مخاطره.
دین هم همینطور است...
آرمان و عقیده و مکتب هم همینطور است!
تو فقط از چیزی که به خوبی و بهدرستی بشناسی میتوانی به خوبی و بهدرستی دفاع کنی!
حضور شما، وضعیت شما، حرکت شما
جوری باشد که دشمن را دچار رعب کند!
دشمن متجاوز بالطبع است؛
طبیعت جهانخواران تجاوز است،
تصرف است، پنجه انداخت است،
طبیعت اینها است؛
اگر خاکریز شما قابل نفوذ باشد،
نفوذ میکند!
باید جوری حرکت کنید که
احساس کند نمیتواند نفوذ کند!
اگر دنیا دست زنها بود، زنها که زاییدهاند، یعنی خلق کردهاند،
قدر مخلوق خودشان را میدانند!
#کتاب سووشون #خسته_نشید #جانفدا
روزُ چهل و هشتم، کفِ خیابانهای تهران📍
اگر امید را دمی رها نکردیم،
نه بدان دلیل بود که آن را در خود داشتیم؛
بل بدان سبب بود که امید را چون ودیعهای به دست ما سپرده بودند تا به دست دیگران بسپاریم :)