اگر دنیا دست زنها بود، زنها که زاییدهاند، یعنی خلق کردهاند،
قدر مخلوق خودشان را میدانند!
#کتاب سووشون #خسته_نشید #جانفدا
روزُ چهل و هشتم، کفِ خیابانهای تهران📍
اگر امید را دمی رها نکردیم،
نه بدان دلیل بود که آن را در خود داشتیم؛
بل بدان سبب بود که امید را چون ودیعهای به دست ما سپرده بودند تا به دست دیگران بسپاریم :)
دختر خوبم!
سقوط و انحطاط خيلى آسان و طبيعیست...
جاذبهها تو را به سقوط مىخوانند...
ولى يك گياه كوچك را نگاه كن، كه چهطور
از زير خاكها و سنگها سر بيرون مىآورد
و حتّى آسفالتها و سيمانها را مىشكند
و سر بلند مىنمايد!
اگر تو به اندازهى اين گياه كوچك، ريشه داشته باشى، از زير خاك و سنگ و از زير عادت و غريزه و از زير حرفها و هوسها سر بيرون مىآورى و سربلند مىشوى :)
دخترم! مىدانى ريشهى آدم چيست؟
ريشهى تو، فهم تو، علاقهى تو و انتخاب توست!
عمل تو، از اين ريشهها سر بلند مىكند!