اگر امید را دمی رها نکردیم،
نه بدان دلیل بود که آن را در خود داشتیم؛
بل بدان سبب بود که امید را چون ودیعهای به دست ما سپرده بودند تا به دست دیگران بسپاریم :)
دختر خوبم!
سقوط و انحطاط خيلى آسان و طبيعیست...
جاذبهها تو را به سقوط مىخوانند...
ولى يك گياه كوچك را نگاه كن، كه چهطور
از زير خاكها و سنگها سر بيرون مىآورد
و حتّى آسفالتها و سيمانها را مىشكند
و سر بلند مىنمايد!
اگر تو به اندازهى اين گياه كوچك، ريشه داشته باشى، از زير خاك و سنگ و از زير عادت و غريزه و از زير حرفها و هوسها سر بيرون مىآورى و سربلند مىشوى :)
دخترم! مىدانى ريشهى آدم چيست؟
ريشهى تو، فهم تو، علاقهى تو و انتخاب توست!
عمل تو، از اين ريشهها سر بلند مىكند!
یکی از عواملی که هنر و ادبیّات را در هر
کشوری به شکوفایی میرساند، حوادث سخت،
از جمله جنگ است!