دختر خوبم!
سقوط و انحطاط خيلى آسان و طبيعیست...
جاذبهها تو را به سقوط مىخوانند...
ولى يك گياه كوچك را نگاه كن، كه چهطور
از زير خاكها و سنگها سر بيرون مىآورد
و حتّى آسفالتها و سيمانها را مىشكند
و سر بلند مىنمايد!
اگر تو به اندازهى اين گياه كوچك، ريشه داشته باشى، از زير خاك و سنگ و از زير عادت و غريزه و از زير حرفها و هوسها سر بيرون مىآورى و سربلند مىشوى :)
دخترم! مىدانى ريشهى آدم چيست؟
ريشهى تو، فهم تو، علاقهى تو و انتخاب توست!
عمل تو، از اين ريشهها سر بلند مىكند!
یکی از عواملی که هنر و ادبیّات را در هر
کشوری به شکوفایی میرساند، حوادث سخت،
از جمله جنگ است!
زیباترین رمانها، بهترین فیلمها و شاید
بلندترین شعرها، در جنگها و به مناسبت
جنگها نوشته شده، به تصویر کشیده شده، سروده شده و به وجود آمدهاست...