14.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 باید سختی بکشید...
برشی از سخنرانی مرحوم استاد فرج نژاد
📍استاد فرجنژاد به همراه همسر و سه فرزندشان شامگاه روز عرفه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰، بر اثر یک سانحه رانندگی مشکوک دارفانی را وداع گفتند!
جا دارد به این بهانه، یادی کنیم از تمام افرادی که مثل ایشان نقش مهمی در آگاه سازی مردم، خدمت به کشور و مقابله با فتنه های یهودی صهیونیستی در عرصه های علمی پژوهشی داشتند و اکثرشان در لیست ترور بودند و برخی شان به طرز مشکوکی از دنیا رفتند یا ترور بیولوژیک شدند!
دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده
دانشمند شهید دکتر سعید کاظمی آشتیانی (بنیان گذار پژوهشگاه رویان)
دکتر نادر طالب زاده
دکتر محمد حسن طریقت منفرد (وزیر اسبق بهداشت)
استاد سید محمد موسوی
بانو مجتهده نرجس نجفی (فعال در بحث محیط زیست، باغ قرآنی، درختان مثمر و مهاجم)
مهندس حسین شیخ الاسلام (سفیر سابق ایران در سوریه و از افراد موثر در مسلح ساختن محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی که به بهانه ی کرونا ترور شدند)
سردار ایرلو (کاردار ایران در یمن از سرداران موثر سپاه قدس که به بهانه ی کرونا ترور شدند)
و استاد محمد حسین فرج نژاد
شادی روح همه شان فاتحه و صلواتی هدیه کنید
اشتراک این ویدئو با حداقل 🖐 نفر توصیه میشود ❕
⚖️ رسانه عدالتخواهان کاشان
@edalatkhahanekashan
«مردی که تعطیلی نداشت»
این واقعیت دارد. اصلا شب و روز و تعطیل و غیر تعطیل برای او معنا نداشت.
هرجا احساس می کرد حضورش لازم است، می رفت و کار می کرد. با همه ملیت ها هم در ارتباط بود، از عراق و سوریه گرفته تا افغانستان و پاکستان و...یک فرد کاملا علمی و در عین حال کاملا عملیاتی بود.
یکی از رفقای ایشان میگوید:به او گفتم چرا ماشینت را فروختی؟ گفت: چون هرجا رفتم هزینه چاپ کتابم را ندادند و چون موضوعش را برای جبهه انقلاب لازم میدانستم، مجبور شدم ماشینم را بفروشم و هزینه کنم!
موضوع کتاب ایشان در مورد دسیسهها و برنامههای صهیونیست بود
ایشان از اساتید مبرز صهیونیست شناسی در کشور به شمار میرفت و مقالات مهمی در این زمینه نوشته بود و طبق گفته منابع مطلع، اسم ایشان در لیست ترور موساد قرار داشته است.
وی همچنین پروژههای پژوهشی بسیاری را نیز در مراکز علمی پژوهشی کشور تعریف کرد و نویسندگان دیگر زیر نظر و با راهنمایی و مشاوره او مطالعات را به ثمر رساندند.
مهمترین تألیفات او شامل این کتابهاست: تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی (عرفان یهودی)در سینما، اسطورههای صهیونیستی در سینما،دین در سینمای شرق و غرب و مکاتب شرقی (هندو، بودا، لامائیسم)
با اینکه در چندین دانشگاه تدریس میکرد و مؤلف و پژوهشگر شناخته شدهای در حوزهٔ خود بود و فرصتهای مادی بسیاری داشت، اما زندگی بسیار سادهاش درون خانهای اجارهای در محلهٔ پردیسان قم در جریان بود و همپای همیشهگیاش یک موتور CDI قدیمی بود و به معنای واقعی خود را وقف انقلاب و حوزه کرده بود.
روحش شاد و راهش پررهرو باد
⚖️ رسانه عدالتخواهان کاشان
@edalatkhahanekashan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌رییس میراث فرهنگی کاشان: چرا شهرداری نیامد بگوید دانایی گفت اینجارو خراب کن!
صحبت های عجیب و جنجالی دکتر دانایی رییس میراث فرهنگی شهرستان کاشان
در این ویدیو دکتر دانایی رییس میراث فرهنگی کاشان صراحتا اعلام و افتخار میکند که دستور تخریب باغ راوندی (کوشک تاریخی راوند، معروف به خانه کاشانی) را داده و صبح زود ساعت ۷:۴۵ (۲۵مهر۱۴۰۱) این بنای تاریخی را تخریب کرده اند و سازمان بازرسی ۵ بار ایشون را خواسته بابت این کار!
شورای اسلامی شهر کاشان
🗓 ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
💠 به اطلاع مردم دارالمومنین کاشان میرساند، کوشک تاریخی راوند (خانه کاشانی) دومین کوشک تاریخی شهرستان کاشان بوده که در طرح تفصیلی پیشنهادی کاشان، ارزشمند و ستاره دار اعلام شده بود(اسنادش موجود است) که متاسفانه با اعلام کتبی و موافقت اداره میراث فرهنگی، توسط شهرداری تخریب شد!
اتفاقی که در دوره شهردار سابق کاشان آقای بخشنده برای دفتر کار مرحوم ارباب تفضلی پدر صنعت نساجی کاشان هم اتفاق افتاد!
در پست بعد برای تنویر افکار عمومی چند سوال اساسی مطرح میشود که منتظر پاسخی قانع کننده از سازمان میراث فرهنگی هستیم.
⚖️ رسانه عدالتخواهان کاشان
@edalatkhahanekashan
💠 سوالات یکی از فعالین میراث فرهنگی راوند، درخصوص تخریب کوشک تاریخی راوند از مسئولین میراث فرهنگی
براستی چه شد که دومین کوشک تاریخی شهرستان کاشان بعداز ۷سال باارزش بودن، یک شبه بی ارزش شد؟!
آقای دکتر دانایی به مردم دارالولایه راوند شفاف پاسخ دهید چه پیشنهادی به شما داده اند که طبق گفته خودتون با افتخار حاضر شدید مهم ترین اثر تاریخی راوند را بی ارزش اعلام کرده و دستور تخریبش را صادر کنید؟
این درحالی است که گروه فعالان میراث فرهنگی راوند به مدت ۷سال از این کوشک مراقبت کردند و خون دل ها خوردند
ولی در اقدام ناگهانی، جلسه ای در فرمانداری برگزار شد و رئیس میراث فرهنگی این بنای تاریخی را بی ارزش اعلام کرد!!!
آیا این که گفته میشود شهردار معزول کاشان، در جلسه ای به شما گفته اند «اگر میخواهید میدان کهنه درست شود حکم تخریب کوشک تاریخی راوند را صادر کنید» و شما این معامله را پذیرفته اید، صحت دارد؟!
چرا مسئولین میراث فرهنگی اصفهان و تهران بعد از گذشت چند ماه از این واقعه اسف بار ضدفرهنگی، برخوردی درخور با مسئولین این واقعه در کاشان نکرده اند؟؟
براستی آیا مسئولین کاشان و راوند با هویت و تاریخ ما بازی میکنند؟
منتظر پاسخ مسئولین هستیم.
⚖️ رسانه عدالتخواهان کاشان
@edalatkhahanekashan
📌خواندن این یادداشت کاشان نیوز در رابطه با کوشک تاریخی راوند هم خالی از لطف نیست
فعالین میراث فرهنگی راوند سالها در مبارزهای نفسگیر تلاش کرده بودند کوشکی تاریخی در راوند که به نام خانه کاشانی معروف است را حفاظت کنند.
چند سال قبل اطراف این خانه تاریخی که بر اساس نامه مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ رئیس سابق اداره میراث فرهنگی کاشان، مهران سرمدیان واجد ارزش تاریخی و حتی در طرح تفصیلی پیشنهادی کاشان بهعنوان بنای ارزشمند بهصورت ستارهدار معین گردیده بود زنجیره انسانی تشکیل داده و مانع تخریب آن توسط شهرداری کاشان شدند اما شهرداری کاشان که از دیدگاه مردم راوند متهم به بیتوجهی به این نقطه از شهر است برخلاف خواسته مردم راوند در یک مرحله دیوارهای باغ اطراف این بنا را تخریب کرده و آن را در معرض تخریب قرار داد و سپس در ۲۵ مهر۱۴۰۱ خانه تاریخی کاشانی را تخریب کرد.
رئیس فعلی این اداره در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۹ خطاب به شهردار کاشان ضمن تائید نامه مورداشاره با عنوان «لزوم حفظ و نگهداری خانه تاریخی کاشانی واقع در راوند» بیان کرده؛ «خواهشمند است دستور فرمایند بهطورجدی به موضوع حفاظت و نگهداری این اثر ارزشمند پرداخته و با اختصاص اعتبار مناسب، نسبت به مرمت اضطراری و استحکامبخشی این بنا و جلوگیری از پیشرفت آسیبها و تخریب آن اقدام گردد…»
ریاست فعلی اداره میراث فرهنگی کاشان در تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ نیز خطاب به شهردار منطقه ۵ تأکید نموده است که «پیرو مکاتبات قبلی در خصوص رسیدگی به این بنای تاریخی ارزشمند به اطلاع میرساند خانه کاشانی دارای معماری کوشک مانند است و در میان باغ و فضای سبز قرار داشته و میبایست محیط باز اطراف، حوض ارزشمند موجود و مسیر آب جاری مجاور آن در طرح حفاظتی و نگهداری این بنای تاریخی مورد لحاظ قرار گیرد…»
اما در کمال تعجب به فاصله سه ماه از تاریخ نامه قبل در تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۴ طی مکاتبهای دکتر احمد دانایی که مسئولیت حفظ میراث فرهنگی و آثار تاریخی کاشان را به عهده دارد به شهردار کاشان اعلام میکند: «این بنا طی ((سالهای)) اخیر با توجه به آسیبهای وارده در حال حاضر احداث بلوار و میادین نزدیک این بنا و ((فرسودگی بیشازحد)) …وضعیت فعلی این بنا ((فاقد ارزشهای معماری)) میباشد»
خانه تاریخی کاشانی بلافاصله پس از صدور این نامه، در تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۵ تخریب شد!
از این مسئول اداره میراث فرهنگی باید پرسید چه اتفاقی ظرف سه ماه افتاده است که این بنای ارزشمند که در طرح تفصیلی پیشنهادی کاشان بهعنوان بنای ارزشمند ستارهدار مشخص گردیده و «بنای تاریخی» به آن اطلاق شده بود ناگهان فاقد ارزشهای معماری شده و مجوز تخریب آن صادر گردیده است.
اگر در حفاظت آن کوتاهی صورت گرفته است مسئول مستقیم آن شما هستید و علاوه بر اینکه به وظیفه خود عملنکردهاید باید پاسخ دهید با چه جرئتی مجوز تخریب میراث تاریخی این مرزوبوم را صادر میکنید؟
تخریب عمدی یک اثر تاریخی به دستور مسئول حفاظت از میراث فرهنگی فاجعه است.
شما که مسئول حراست و نگهبانی از این آثار هستید چرا باید در تخریب عمدی این بنا همکاری کنید؟
شما که مأمور به مراقبت از آن بودهاید چرا با تخریبکنندگان همراهی کردهاید.
ادعای بیارزش بودن این بنا یک دروغ است، چراکه رئیس قبلی اداره میراث فرهنگی کاشان ارزشمند بودن این بنا را اعلام کرده بود و شما نیز طی دو نامه بر آن صحه گذاشتهاید.
بکار بردن کلمه سالها برای فرار از مسئولیت است و انداختن گناه آن به گردن دیگران، اما فراموش کردهاید که سه ماه قبل طی دو نامه بر ارزشمند بودن آن را تائید کردهاید!
استعفای شما نشانه مسئولیتپذیری است چراکه شما با این اقدام نشان دادید که صلاحیت حفاظت از میراث فرهنگی را ندارید.
از طرفی نیز بر اساس ماده ۶۶ قانون آیین دادرسی کیفری که بیان داشته: «سازمانهای مردم نهادی که اساسنامه آنها درزمینهٔ حمایت از اطفال و نوجوانان، زنان، اشخاص بیمار و دارای ناتوانی جسمی یا ذهنی، محیطزیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، بهداشت عمومی و حمایت از حقوق شهروندی است، میتوانند نسبت به جرائم ارتکابی درزمینهٔ های فوق اعلامجرم کنند و در تمام مراحل دادرسی شرکت کنند» فعالان میراث فرهنگی کاشان و راوند قانوناً حق دارند از این اقدام شهرداری کاشان و اداره میراث فرهنگی کاشان در مراجع قضایی اعلامجرم کنند.
منبع: کاشان نیوز-گروه میراث فرهنگی
تاریخ انتشار: 7 آذر 1401
⚖️ رسانه عدالتخواهان کاشان
@edalatkhahanekashan
6.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏚️ خانه تاریخی ایزدی آران و بیدگل در سایه بیتوجهیها، آرام آرام فرو میریزد. این درحالی است که بازسازی خانههای تاریخی در بسیاری از نقاط کشور رونق گرفته است.
🎥 سیدشهاب مرتضوی فعال رسانهای آران و بیدگل میگوید آخرین نفس های دردناک این خانه تاریخی به گوش میرسد اما هنوز دیر نشده است.
منبع: کاشانی ها
⚖️ رسانه عدالتخواهان کاشان
@edalatkhahanekashan
🔴🔵⚪️شما هم منتشر کنید❕
☑️ امام خمینی (ره):
🔰غدیر یادآور الگوی حکومتداری
مسئله غدیر، اقامه عدل است
مسئله این است که چطور باید تبیعت کنیم
🔰 غدیر در همه اعصار باید باشد
#مسئله_غدیر، جشن و قصیدهخوانی و مداحی نیست.
💠عید سعید غدیر خم بر همه مسلمین جهان بخصوص محبین مولا امیرالمومنین علی(ع) تبریک و تهنیت باد
⚖️ رسانه عدالتخواهان کاشان
@edalatkhahanekashan
شما هم منتشر کنید❕
🔵🔴⚪️ چگونگی تمسک به ولایت امیرالمؤمنین (ع)در کلام امام خمینی (ره)
🔸در این روز سعید یکی از چیزهایی که وارد شده است این است که بگوییم، بخوانیم:
الْحَمْدُللَّه الّذی جَعَلَنا مِنَ الْمُتَمَسِّکینَ بِوَلایَة امیر الْمُؤمِنینَ وَ اهْلِ بَیْتِهِ.
🔸تمسک به ولایت امیرالمؤمنین چی هست؟ یعنی ما همین این را بخوانیم و رد بشویم؟ آن هم تمسک به ولایت امیرالمؤمنین در روزی که ولایت به همان معنای واقعی خودش بوده است، نه تمسک به محبت امیرالمؤمنین، تمسک به محبت اصلاً معنا هم ندارد، تمسک به مقام ولایت آن بزرگوار به اینکه گرچه ما و بشر نمیتواند به تمام معنا آن عدالت اجتماعی و عدالت حقیقی را که حضرت امیر قدرت بر پیاده کردنش داشت، نمیتوانیم ماها و هیچ کس، قدرت نداریم که پیاده کنیم، لکن اگر آن الگو پیدا شده بود و حالا هم ما باید به یک مقدار کمی که قدرت داریم تمسک کنیم.
🔸تمسک به مقام ولایت معنایش این است که، - یکی از معانیاش این است که - ماظِلّ آن مقام ولایت باشیم. مقام ولایت که مقام تولیت امور بر مسلمین و مقام حکومت بر مسلمین است، این است که چنانچه حکومت تشکیل شد، حکومت تمسکش به ولایت امیرالمؤمنین و این است که آن عدالتی که امیرالمؤمنین اجرا میکرد، این هم به اندازه قدرت خودش اجرا کند.
🔸به مجرد اینکه ما بگوییم ما متمسک هستیم به امیرالمؤمنین، این کافی نیست، این تمسک نیست اصلش. وقتی که حکومت الگو قرار داد امیرالمؤمنین - سلام الله علیه - را در اجراء حکومتش، در اجراء چیزهایی که باید اجرا بکند، اگر او را الگو قرار داد، این تمسک کرده است به ولایت امیرالمؤمنین. چنانچه او الگو نباشد، یا اینکه تخلفات حاصل بشود از آن الگوی بزرگ، هزار مرتبه هم روزی بگوید «خدا ما را از متمسکین قرار داده است»، جز یک کذبی چیزی نیست!
🔸و مجلس که از مقامات بلند یا بلندترین مقام کشوری است، چنانچه الگو قرار داد آن چیزی که امیرالمؤمنین میخواست، و آن عدالتی را که آن در همان برهه کمی که به او مجال دادند - خیلی کم مجال پیدا کرد - اگر الگو قرار بدهند آن را برای اینکه احکام را و اموری که باید محوّل به آنهاست به آن نحو اجرا بکنند، به آن نحو تصویب بکنند و دقت بکنند، آن وقت میشود گفت که مجلس ما هم از متمسکین به امیرالمؤمنین هستند.
🔸و ما چنانچه مجلس نتواند این کار را بکند، یا خدای نخواسته نخواهد این کار را بکند، یا بعض افراد نگذارند که این کارها بشود، آن وقت ما نمیتوانیم بگوییم که یک مجلس متمسک به ولایت امیرالمؤمنین داریم. و هکذا قوّه قضائیه، اگر قوّه قضائیه هم تبعیت نکند از آن قضاء امیرالمؤمنین که «اقْضاکُمْ عَلِیٌ» و اگر تبعیت نکند از قضاوت اسلام، متشبث به همان قضاوت اسلامی نباشد، آن هم هرچه بگوید ما متمسک هستیم، بر خلاف واقع است.
🔸تمسک وقتی است که قوّه قضائیه هم کارهایی که میکنند از روی الگوی علوی باشد که همان الگوی اسلامی است. و مردم ما هم که این دعا را یا این فقره را میخوانند آنها هم باید توجه کنند به اینکه تمسک به ولایت حضرت امیر برای آنها تبعیت از مقاصد اوست.
🔹بخشی از بیانات امام خمینی(ره) - ۱۳۶۲/۷/۴ - سخنرانی به بمناسبت عید غدیر
💠عید سعید غدیر خم بر همه مسلمین جهان بخصوص محبین مولا امیرالمومنین علی(ع) تبریک و تهنیت باد
⚖️ رسانه عدالتخواهان کاشان
@edalatkhahanekashan