eitaa logo
برکچیان | ویرایش یک
122 دنبال‌کننده
141 عکس
51 ویدیو
12 فایل
😎 اینجا، ویرایش یک از تفکرات یه طلبه تمدنی رو با صاحب نظران علوم انسانی اسلامی به اشتراک میذارم 🌱 امیدوارم در تضارب آرا ٕ به صواب برسیم رزومه من 🌐 www.editone.ir کانال دیگم 🆔 @practicallogic_ir 🆔 @karrarpaintball_ir ارتباط با من 🆔 @barakchian
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 شرکت الگوی دینی راهبردی تربیت کودک، نوجوان و جوان در جایزه ملی سیاستگذاری 📌 روش شناسی الگوی دینی راهبردی تربیت 📌 مسئله الگوی دینی راهبردی تربیت 📌 غایت تربیت و هدف نهایی الگوی دینی راهبردی تربیت 📌 مرکز ثقل الگوی دینی راهبردی تربیت 📌 ادوار تربیت و مراحل الگوی دینی راهبردی تربیت 📌 چالش های تربیت از منظر الگوی دینی راهبردی تربیت 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
🔰 نفوذ و حساب احتمالات 📌 اثبات مسأله نفوذ اینگونه نیست که یک سند رو کنیم یا یک عکس منتشر کنیم، بعد توقع داشته باشیم افراد نسبت به مسأله نفوذ قانع بشوند و آنرا بپذیرند 📌 راه اثبات مسأله نفوذ این هستش که مثل یک کارآگاهی که بر اساس تجمیع شواهد و قرائن دزد پیدا میکنه، شما هم بر اساس تجمیع شواهد و قرائن نفوذی پیدا کنی. 📌 هر کدوم از این شواهد و قرائن به تنهایی چیزی رو ثابت نمی‌کنند. اما وقتی این شواهد و قرائن رو کنار یکدیگر میگذارید، یک ظن قوی ایجاد می شود. به عبارت فنی روش اثبات نفوذ، «روش حساب احتمالاتی» است 📌 طبیعتاً تجربه در این روش نقشی اساسی ایفا میکند به این معنا که یک کارآگاه وقتی بر اساس نوع به هم ریختن وسائل خانه حدس می‌زند که دزد آشنا بوده، این حدسش مبتنی بر تجربیاتی است که از خانه های دزد زده داشته. تجربه ای که افراد عادی چنین تجربه ای را نداشته اند 📌 کشف نفوذ هم اینچنین است. یعنی یک نیروی امنیتی تجربه ای را دارد که مردم عادی چنین تجربه ای را ندارند. لذا یک نیروی امنیتی بر اساس تجربه ای که دارد راحت حدس می‌زند که فلان شخص نفوذی است و وقتی جلو میرود شواهد و قرائن نیز آن را تایید میکنند و حدسش درست از آب در می آید. اما مردم عادی چون چنین تجربه ای را ندارند، پشتوانه های معرفتی یک نیروی امنیتی را درک نمی‌کنند و حرفش را نمیفهمند. لذا به راحتی شواهد و قرائن را زیر سوال میبرند و میگویند مگر چنین مطلبی میتواند دلیلی بر نفوذی بودن باشد 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
🔰 روش طرح حق 📌 باید حق آنگونه مطرح بشود که ... 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
اخوی شما موضعت رو شفاف بگو؛ چرا بحث رو میپیچونی؟ 🤦‍♂ 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 در راه تمدن سازی اسلامی دچار سو ٕ ظن به خدا نشوید 📌 تجربه نشان داده است که اینها همه، کارهای ممکن و در دسترس توانائیهای جوامع ما است. نباید با نگاه شتابزده یا بدبینانه به این چشم‌‌انداز نگریست. بدبینی به توانائیهای‌‌خود، کفران نعمت الهی است؛ و غفلت از امداد الهی و کمک سنتهای آفرینش، فرو لغزیدن به ورطه‌‌ی: «الظّانّین باللَّه ظنّ السّوء» است. ما میتوانیم حلقه‌‌ی انحصارات علمی و اقتصادی و سیاسیِ قدرتهای سلطه‌‌گر را بشکنیم و امت اسلامی را پیشروِ احقاق حق اکثریت ملتهای جهان که اینک مقهور اقلیت مستکبرند، باشیم. 📌 تمدن اسلامی میتواند با شاخصه‌‌های ایمان و علم و اخلاق و مجاهدت مداوم، اندیشه‌‌ی پیشرفته و اخلاق والا را به امت اسلامی و به همه‌‌ی بشریت هدیه دهد و نقطه‌‌ی رهائی از جهان‌‌بینی مادی و ظالمانه و اخلاقِ به لجن کشیده‌‌ای که ارکان تمدن امروزیِ غربند، باشد. 🎙 بیانات در اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی ۱۳۹۲/۰۲/۰۹ 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
🔰 روش صدور انقلاب 📌 نقش خواص و اقلیت صالح و مصلح در حمایت از مردم مظلوم غزه 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
.۱ سلام و رحمه 🖐 خداقوت .
.۲ یک مسئله ای رو چند وقتی هست با تعدادی از دوستان داریم مباحثه میکنیم، گفـتم با شـما هم درمـیـون بذارم ⁉️😇 .
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.۳ اول از همه صحبت های ایشون رو ببینید 📽❌⛔️ .
.۴ مسئله ای که میخواهیم باهم مباحثه کنیم مسئله سـاده ای نیـست و بـسیار پـر دامـنـه و دنباله دار خواهد بود . . به عبارت دیگه پاسخ به این مسئله معادل یک درس دو واحدی هست 😎😇 .
.۵ اگر این مسئله روشن بشود، به دنبال آن خیلی از مباحـث و مسـائل روشن خواهد شد 🔆 . . مثلا یکیش اینه که میفهمیم در انقلاب فرهنگی دنبال چی بودیم؟ ⁉️🧐 .
.۶ به همین دلیل اگر فکر میکنید کسی هست که این سـوال رو داره، دعـوتش کـنید اینـجا تا شما هم در ثواب هدایت چند نفر و باز شدن گره های ذهنی دیگران شریک بشوید 🙏🤲 .
.۷ پاسخهاتون به اشکال زیبا کلام رو اینجـا بـه صـورت نـاشـنـاس بـرام بنویسید 👇 . 🔗 https://harfeto.timefriend.net/16790858870944 👈 . . بهم بگید علم می‌تونه دینی و غیر دینی داشته باشه یا نه؟ ⁉️ .
.۸ بسیار عالیه 👌 اما نظر شما ترکیبی از چند نظریه در علم دینی هست: 1⃣ اول صحبتتون از أثرگذاری مبانی پاردایمیک در علوم انسانی صحبت کردید که شبیه نظریه پروفسور گلشنی و دکتر خسرو باقری مبنی بر علم مبتنی بر پیش فرض های دینی در عرصه جهان بینی است 2⃣ در ادامه علم رو به گونه ای معنا فرمودید که همه علوم در این عالم تحت اراده الهی هستند که شبیه نظریه آیة الله جوادی آملی هست 3⃣ در انتها ٕ فرمایشاتتون موضع اسلام رو نسبت به علوم تجربی نظارت دانستید که چیزی شبیه نظریه آیة الله مصباح یزدی مبنی بر علم هماهنگ با مبانی، ارزشها و هنجارهای دینی است .
.۹ حالا قسمت جالب ماجرا اینه که «هر کدوم از این نظریه ها دقیقا چی می‌خـوان بگن؟» و جـالـبتـر اینکه: «آیا می‌توانند گره سردرگم علم دینی در جمهوری اسلامی رو باز کنند یا خـیر؟» بـحثـی هـست که قراره اینجا بهش بپردازم ✌️ .
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.۱۰ 🔰 مراتب دین 📌 چرا امثال زیبا کلام حرف حضرت آقا رو نفهمیدند؟ 📌 دین چه سطوحی داره؟ 📌 وقتی از علم دینی صحبت میکنیم کدام سطحش رو در نظر داریم؟ . 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
.۱۱ حالا که بحث اقسام و مراتـب دیـن شـد حیفم میاد این نکته رو هم ضمیمه نکنم .
. ۱۲ اقسام دین از منظر مرحوم علی صفائی حائری .
. ۱۲ اقسام دین از منظر مرحوم علی صفائی حائری .
.۱۳ خوبه تقسیم مرحوم صفایی با مراتـب دینی که در کلیپ توضیح دادم رو با هم مقایسه کنیم. مقایسه این دو تقسیم مسئله روش تعـریـف دین و مفاهیم اعتباری رو به دنبال خواهد داشت که در سرفصلهای بعدی بهش می پردازم .
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.۱۴ 🔰 چیستی علم دینی 📌 علم دینی چیست؟ 📌 دین چیست؟ 📌 علم چیست؟ 📌 روح کلی علم دینی چیست؟ 📌 دغدغه علم دینی چیست؟ 📌 آیا علم دینی واقع نمایی دارد؟ 📌 علم دینی ضریب خطا ندارد؟ 📌 جایگاه دستاوردهای بشری در علم دینی کجاست؟ . 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
.۱۵ ⁉️ سوالی داشتی اینجا بپرس 👇 🔗 https://harfeto.timefriend.net/16790858870944 .
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.۱۶ 🔰 قلمرو دین 📌 چه نظریاتی در باب قلمرو دین وجود دارد؟ 📌 دیدگاه ضد دین چیست؟ 📌 دیدگاه حداقلی چیست؟ 📌 دیدگاه حداکثری به صورت مطلق چیست؟ 📌 دیدگاه حداکثری در عرصه هدایت چیست؟ 📌 دیدگاه حداکثری در عرصه کلیات چیست؟ 📌 چرا هنوز یه عده ضرورت علوم انسانی اسلامی رو نفهمیدند؟ . 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
ما نسلی بودیم که رجایی ها را درک نکرده بودیم اما الآن میفهمیم مفهوم رجایی را میفهمیم ریاست جهادی را میفهمیم خدمت برای خدا را میفهمیم موقعیت ها مهم نیستند، موضع‌گیری‌ها مهم هستند را میفهمیم تفاوت کار واقعی و کار نمایشی را می فهمیم دویدن برای مردم را میفهمیم منشأ بخشی از مشکلات جامعه و شبهات را و این فهمیدن ها نه از کتاب و سخنرانی که از رفتار و عملکرد یک خدمتگزار انقلابی حاصل شده رفتار یک مسئول، رفتار یک انسان در هر شغلی که باشد، اعتقادها را جابه جا می کند و چقدر نیازمند هستیم به مسئولینی که خودساخته باشند مسئولینی که جغرافیای ظهور را بفهمند مسئولینی که برای پست بعدی کار نکنند و همه اینها را خدا با بردن خادم الرضای خود به ما ارزانی داشت چقدر باید زور می‌زدیم تا این مفاهیم را به نسلی که رجایی ندیده بفهمانیم. آنهم امثال بنده ای که خودمان هم چنین مسئولانی را از نزدیک لمس نکرده ایم و در دولتشان نفس نکشیده ایم. اما خدا با خریدن یکی از دوستدارانش کلاس معرفت برگزار کرد تا قدرت قیاسی فراهم آورد بین اتمسفر رسانه و اتمسفر میدان بین کار واقعی و کار نمایشی بین اذهان رسانه زده و اذهان حاضر در میدان تا بفهمیم چگونه میشود که نمی‌فهمیم نزدیک قله ایم؟ چگونه می شود ایادی شیطان پرده ای بر حقائق می افکنند و نمی‌گذارند خدمت را ببینیم و احساس امید کنیم؟ ممنون که حال و هوای اوائل انقلاب را برای ما زنده کردی رئیسی عزیز ممنون که امید را در دلها زنده کردی ممنون که ریاست جهادی را به نمایش گذاشتی ممنون که ... 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir
🔰 میدان یا گفتمان مسئله این است 📌 یک مسئله ای که در روزهای منتهی به انتخابات پیش رو به صورت پررنگ در حال مطرح شدن و خودنمایی است و روز به روز دارد داغ میشود، دوگانه میدان و گفتمان است 📌 کاری به بروز و ظهور این مسئله در اشخاص و افرادی که طرفدار هرطرف هستند ندارم. بیشتر نظرم روی این مسئله هست که: «کدامیک از میدان یا گفتمان اهم است؟» فارغ از اینکه چه کسانی دوطرف این مسئله را نمایندگی میکنند 📌 این مسئله اختصاصی به انتخابات کشور ندارد و در تمام عرصه ها ساری و جاری هست. 📌 عرصه تعلیم و تربیت هم یکی از این عرصه ها هست و عیناً همین مسئله در این زمینه مطرح میشود ادعاهایی که طرفین مطرح میکنند، ادله ای که در اثبات مدعای خود اقامه میکنند و نقدهایی که در رد مدعای طرف مقابل مطرح میکنند همه و همه زمینه پدیدار شدن یک کارگاه در سطح ملی را پدید آورده است تا بر اساس حسن السوال نصف العلم و العلم علیه قفل و مفتاحه السوال، یک مسئله جدی را پیش روی صاحب نظران قرار بدهد. استاد این کارگاه هم خود خداوند است که با چینش هنرمندانه، توانسته است این گردنه را نمایان کند تا با حل آن بتوانیم رشد کنیم و سلوک و اسفار تمدنی خود را تمام کنیم 📌 نقطه مختصات این بحث در مباحث تعلیم و تربیت هم در کتاب الگوی دینی راهبردی تعلیم و تربیت » مقدمات و کلیات» روش شناسی تولید علم دینی هست 📌 هدف هم این است که اگر خواسته باشیم در زمینه تعلیم و تربیت دست به تحقیقات تمدنی بزنیم، مشی ما باید چگونه باشد؟ 📌 مسئله بحث هم این است که «در عرصه تعلیم و تربیت آنچه مهم است و اولویت دار است میدان است یا گفتمان؟» 📌 طبیعتاً کسانی که قائل هستند میدان مهم هست، به صورت کلی حرکت گفتمانی و علمی را نفی نمی‌کنند از آنطرف کسانی که قائل هستند گفتمان مهم است نیز به صورت کلی حرکت میدانی را نفی نمی‌کنند و معتقد هستند العلم یرشدک و العمل یبلغ بک الغایه ⁉️ پس تفاوت در چیست؟ تفاوت در میزان و ضریب پرداختن به میدان و گفتمان است. یک مرز باریکی بین میدان و گفتمان هست که نه آنهایی که در میدان سیر میکنند از این منازل باریکتر از مو باخبر میشوند و نه آنهایی که گوشه کتابخانه روی گفتمان تحقیق میکنند 📌 این انتخابات را و بحث و گفتگوهایی که بین دو طیف رد و بدل میشود را به چشم یک کارگاه عملیاتی ببینید و سعی کنید پاسخ این مسئله را بدهید که: «مرز بین میدان و گفتمان چیست؟» 🌐 www.editone.ir 🆔 @editone_ir