eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
396 دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
233 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر_شاعر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی_فرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر:@mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان:#آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از میرمریم
🏴 🟢 (سلام الله علیها) بعد از شهادت حضرت رسول اکرم(ص) به فاصله کمی به پدر بزرگوارشان ملحق شدند. در این فاصله اندك تا شهادت خود حضرت(س) گریه و حزن ایشان به قدری بود، که نام ایشان جزء بکائین خمسه می باشد. امام صادق(ع) در این باره می فرماید : 📋《الْبَكَّاءُونَ خَمْسَة : آدَمُ(ع)، و يَعقُوبُ(ع)، و يُوسُفُ(ع) وَ فَاطِمَةُ(س) بِنتُ مُحَمَّدِِ(ص) وَ عَلِىُّ بنُ الحُسَينِ(ع)! وَ أَمَّا فَاطِمَةُ(س) فَبَكَتْ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ(ص) حَتَّى تَأَذَّى بِهِ أَهْلُ الْمَدِینَةِ فَقَالُوا لَهَا : قَدْ آذَیْتِینَا بِكَثْرَةِ بُكَائِكِ! إِمَّا أَنْ تَبْكِی بِاللَّیْلِ وَ إِمَّا أَنْ تَبْكِی بِالنَّهَارِ فَكَانَتْ تَخْرُجُ إِلَى الْمَقَابِرِ مَقَابِرِ الشُّهَدَاءِ فَتَبْكِی حَتَّى تَقْضِیَ حَاجَتَهَا ثُمَّ تَنْصَرِفُ》 ♦️گريه كنندگان -معروف تاريخ- پنج نفرند : آدم(ع) و يعقوب(ع) و يوسف(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) وامام سجاد(ع)! امام صادق(ع) درباره علت گريه حضرت فاطمه(س) فرمود : حضرت فاطمه(س) در فراق رسول اکرم(ص) به قدرى گریه كرد كه اهل مدینه خسته و ناراحت شده و به او گفتند : تو به واسطه كثرت گریه‏ ات ما را اذیّت مى‏ كنى! باید یا شب گریه کنی و یا روز گریان باشی! لذا حضرت زهرا(س) از مدینه خارج و به سوى قبر شهداء مى‏ رفت، وقتى ناراحتی هاى قلبى خود را با گریستن خالى مى‏ كرد، به سوى مدینه باز مى‏ گشت.(۱) اما حقیقت این است که گریه حضرت فاطمه(س) تنها براى از دست دادن پدر نبود، بلکه گریه های ایشان، مردم را به یاد وقایعی مى انداخت، که نسبت به آن بی تفاوت شده بودند و این دل حضرت فاطمه(س) را به درد می آورد، از جمله بی حرمتی و بی اعتنایی به فرمایشات رسول اکرم(ص) در مورد جانشینی امام علی(ع) و هجوم و اهانت به خانه وحی و نادیده گرفتن و حتی فراموشی واقعه غدیر و اینکه حضرت(س) به واسطه این گریه ها به نوعی درصدد اثبات حقانیت و مظلومیت امام علی(ع) بود. چون با شعار《فُقِدَ النَّبِیُّ وَ ظُلِمَ الْوَصِیُّ》این راه را پیش گرفتند. اما اینکه آیا این گریه ها موجب آزار اهل مدینه بوده است یا نه؟!! 👤علامه مرحوم سید جعفر مرتضی عاملی در این باره می‏ گوید : «ما تصور نمی‏ كنیم كه گریه زهرا(س) در فراق پدرش آسایش مردم را به هم زد و موجب اعتراض آنان شد بلكه آنچه آنان را ناراحت كرد و به واكنش واداشت چیزی است كه وجود زهرا(س) در كنار قبر پدرش با حالتی از حزن و اندوه و دلتنگی و دل شكستگی برمی‏ انگیخت (یعنی) مظلومیت زهرا(س) كه بلافاصله پس از درگذشت پدرش به سراغ او آمده بود و نمایانگر حالت تحریك مداوم مردم پاك نهاد و مخلص و با ایمان و در نتیجه نابودی خطی بود كه از انجام هیچ عملی در راه رسیدن به خواسته‏ هایش فرو گذار نكرد. گریه زهرا در فراق شخص رسول خدا(ص) به اندازه گریه آن بانو در تجسم سرنوشت غمباری كه به مجرد وفات پیامبر اسلام، بر خاندان پیامبر(ص) وارد شد نبود (در واقع گریه اصلی برای اوضاع پس از رحلت پیامبر(ص) بود)»(۲) به هر حال پس از فشار حاکمان و اعتراض همسایگان، امام علی(ع) در قبرستان بقیع، اتاقى براى فاطمه زهرا(س) ساخت که (بیت الاحزان) نام گرفت. پس از آن حضرت فاطمه(س) در آن شروع به گریه نمودند؛ و به این نحو، گریه را علنی تر کردند. البته گریه حضرت(س) در خانه ی خودش تا حدودی علنی بود، چون خانه امیرمومنان(ع) به مسجد النبی(ص) چسبیده بود و درب آن به داخل مسجد باز می شد. لذا تمام اهل مسجد آن گریه های اعتراض را می شنیدند و برایشان یقین حاصل می شد که آن حضرت(س)، از ابوبکر و مردم مدینه رنجیده اند. لذا بر آنها واجب می شد که رضایت حضرتش را جلب کنند، امّا چنین نکردند. البته طبق احادیث خود اهل سنّت، ابوبکر و عمر اقدام نمودند به جلب رضایت آن حضرت(س)، ولی آن حضرت(س) رضایت ندادند که هیچ، بلکه تأکید نمودند که هیچگاه آنها را نخواهند بخشید.(۳) در روایات دیگری آمده است که حضرت فاطمه(س) پس از رسول اکرم(ص) همیشه محزون و غمگین بود و هیچگاه نخندید و آنگاه که بیمار شد، در شکایت خود به سوى خدا چنین مى گفت : 📋《يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ! بِرَحْمَتِكَ أَسْتَغِيثُ فَأَغِثْنِي اَللَّهُمَّ زَحْزِحْنِي عَنِ اَلنَّارِ وَ أَدْخِلْنِي اَلْجَنَّةَ وَ أَلْحِقْنِي بِأَبِي مُحَمَّدٍ(ص)》 ♦️اى خداوند زنده و پاينده، به رحمت تو پناه مى برم پس به فريادم برس! بار خدايا! مرا از آتش جهنم دور گردان و به بهشت وارد كن و مرا به پدرم رسول خدا(ص) ملحق ساز.(۴) 📚منابع : ۱)الخصال شیخ صدوق، ج۱، ص۲۷۲ ۲)مأساة الزهراء(س)، مرتضى عاملى، ج۱، ص۳۳۵ ۳)صحیح بخاری، ج۶، ص۱۴۵ ۴)بحارالانوار مجلسی، ج۷۸، ص۲۳۳ 📌 https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3786 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از میرمریم
🟢 🏴شهادت هنگام هجوم توسط مهاجمان که مورد اتفاق شیعه و اهل سنت :👇 📌 https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3787 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از میرمریم
🏴 🔰مساله سقط شدن حضرت محسن (ع) و شهادت ایشان توسط هجوم مهاجمان مورد اتفاق شیعه و سنی می باشد و جای انکار نمی باشد که به برخی از این مدارک اشاره می شود :👇 📚کتب اهل تسنن : 1⃣مرحوم ابن شهر آشوب از کتاب معارف ابن فتیبه از علمای برجسته اهل سنت نقل می کند : «فرزندان فاطمه (س) حسن(ع) و حسین (ع) و زینب (س) و ام کلثوم (س) و محسن (ع) بودند و همانا محسن از ضربه قنفذ کشته شد.» 📚منبع : مناقب ابن شهر آشوب، ج۳، ص۱۳۲ ┈┉┅━━━━━━━━┅┉┈ 2⃣بلاذری در انساب الاشراف خودش نقل می کند : «فاطمه (س) برای علی (ع) چند فرزند به دنیا آورد که عبارتند از؛ حسن (ع) با کنیه ابامحمد و حسین (ع) با کنیه اباعبدالله و محسن (ع) که در کودکی از دنیا رفت.» 📚منبع: انساب الاشراف بلاذری، ج۱، ص۴۰۴ ┈┉┅━━━━━━━━┅┉┈ 3⃣مسعودی می نویسد : «آنان در هجوم خود به خانه فاطمه (س) سیده زنان را در پشت درب چنان فشردند که محسن(ع) را سقط کرد.» 📚اثباه الوصیه مسعودی، ص۱۴۲ ┈┉┅━━━━━━━━┅┉┈ 4⃣شهرستانی از «نظام» که از علمای برجسته اهل سنت است نقل می کند : «همانا عمر چنان ضربه ای به شکم فاطمه (س) در روز بیعت زد که فاطمه (س) جنین خود را از شکم انداخت.» 📚منبع: الملل و النحل شهرستانی، ج۱، ص۵۷ ┈┉┅━━━━━━━━┅┉┈ 5⃣ابن ابی الحدید از استادش نقیب نقل می کند که می گفت : «پیامبر (ص) اگر در زمان فاطمه (س) زنده بود بدون شک خون کسانی که فاطمه را ترساندند تا بچه از شکمش افتاد را مباح می کرد.» 📚منبع : شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید معتزلی، ج۱۴، ص۱۹۲ ┈┉┅━━━━━━━━┅┉┈ 6⃣طبری می نویسد : «فاطمه (س) برای علی(ع) حسن(ع) و حسین(ع) و محسن(ع) را به دنیا آورد، لکن محسن(ع) در کودکی از دنیا رفت.» 📚منبع : ذخائر العقبی طبری، ص۵۵ ┈┉┅━━━━━━━━┅┉┈ 7⃣ذهبی عالم برجسته اهل سنت از احمد حماد کوفی که از حافظان اهل سنت است نقل می کند : «بدون شک عمر چنان لگدی به فاطمه (س) زد که محسن از او سقط شد.» 📚منبع : لسان المیزان ذهبی، ج۱، ص۲۶۸ ┈┉┅━━━━━━━━┅┉┈ 8⃣صفدی نیز در کتاب خود می نویسد : «بدون شک عمر در روز بیعت چنان فاطمه (س) را زد که محسن(ع) را از شکم انداخت.» 📚منبع : الوافی بالوفیات صلاح الدین صفدی، ج۶، ص۱۵ ┈┉┅━━━━━━━━┅┉┈ 9⃣جوینی از بزرگان اهل سنت از پیامبر(ص) چنین نقل می کند که می فرمود : «هرگاه فاطمه (س) را می بینم به یاد مصیبت هایی که پس از من بر او وارد می شود می افتم وگویی که من خود شاهد آن اتفاقات هستم ومی بینم که ذلت به خانه او وارد شده وحرمتش را هتک نموده وحق اورا غصب وارث اورا منع و پهلویش را شکسته وجنین اورا سقط نموده اند.» 📚منبع : فرائد السمطین جوینی، ج۲، ص۳۴ ┈┉┅━━━━━━━━┅┉┈ 🔟ذهبی در شرح حال ابن ابی دارم می گوید : ابن ابی دارم شخصی بود که در طول عمر خود با رعایت اعتدال زندگی کرد، ولی در آخرین روزهای عمرش بیشترین چیزی که برای او خوانده می شد روایات معایب بود. برای او این روایت خوانده شد و او نیز تایید می کرد. «عمر به پهلوی فاطمه (س) لگد زد و محسنش را سقط نمود.» 📚منبع : سیر اعلام النبلاء ذهبی، ج۱۵، ص۵۷۸ ┈┉┅━━━━━━━━┅┉┈ 📚کتب شیعه: 1⃣مرحوم طبرسی نقل می کند که امام حسن(ع) خطاب به مهاجم خانه حضرت زهرا(س) عرضه می داشت : «تو کسی هستی که بر فاطمه (س) دختر پیامبر(ص) ضربه وارد کردی تا فرزند درون شکمش را سقط کرد.» 📚منبع : الاحتجاج طبرسی، ج۱، ص۲۷۸ ┈┉┅━━━━━━━━┅┉┈ 2⃣سلیم بن قیس نقل می کند : «به زهرا (س) ضربه و آسیب رساندند تا جنینش سقط شد و به واسطه این ضربه شهید شد.» 📚منبع: کتاب سلیم بن قیس هلالی، ج۲، ص۵۸۸ ┈┉┅━━━━━━━━┅┉┈ 3⃣امام صادق(ع) فرمود : «عمر با پایش به زهرا (سلام الله علیها) ضربه وارد کرد در حالی که او حامله به محسن(ع) بود و پس از آن ضربه محسن(ع) از او سقط شد.» 📚منبع: الاختصاص شیخ مفید، ص۱۸۵ ┈┉┅━━━━━━━━┅┉┈ 4⃣در روایت دیگر فرمود : «قنفذ به امر عمر با شمشیر بر فاطمه (س) ضربه وارد کرد و او محسن(ع) را سقط کرد.» 📚منبع: دلائل الامامه طبری شیعی، ص۱۳۴ ┈┉┅━━━━━━━━┅┉┈ 5⃣شیخ صدوق روایت می کند که پیامبر گرامی(ص) فرمود : «فاطمه (س) سیده زنان عالمین و پاره تن من و نور چشم من می باشد. پس از من حرمتش شکسته می شود و حقش غصب می شود و فرزندش سقط می شود و او ندا می دهد یا محمد! اما اجابت نمی شود.» 📚منبع : امالی شیخ صدوق، ص۱۱۴ ┈┉┅━━━━━━━━┅┉┈ 6⃣در روایت دیگر آمده است : «آنان به منزل زهرا (س) حمله کردند و سبب سقط محسن شدند.» 📚منبع : بحار الانوار مجلسی، ج۳۰، ص۲۹۵ ┈┉┅━━━━━━━━┅┉┈ 7⃣در کتاب ارشاد القلوب آمده است که حضرت زهرا (س) فرمود : «آنان سبب سقط محسن شدند، بدون آنکه او جرمی کرده باشد.» 📚منبع : بحار الانوار مجلسی، ج۳۰، ص۳۵۰ 📌 https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3787 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
15.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝 🎥 ❓آیا لباسی که روحانیون می پوشند همان لباس پیامبر گرامی اسلام است؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🔲مجازات فردی که در تصادف خود را راننده معرفی می‌کند چیست؟؟ 📌 در حوادث و سوانح در صورتی که راننده اصلی خودرو متواری شود و کسی دیگر جایگزین او شود👇👇 🔹 هرگاه شخصی برخلاف واقع خود را به عنوان راننده وسیله نقلیه مسبب حادثه معرفی کند به ٣ ماه تا ٦ ماه حبس محکوم می شود. 🔹راننده نیز چنانچه در این امر تبانی کرده باشد به مجازات مذکور محکوم می شود. ┈┉┅━━━━━━━━┅┉┈ 🔲 آیا دیه زن نصف دیه مرد است؟ ✅ خیر، توضیح را بخوانید👇 🔹 علت اینکه میگفتن دیه زن نصف دیه مَرده به دلایل تاریخیه، قدیما مَرد نیروی کار و مسئول کسب درآمد بود و زن هم مسئول مدیریت خانه و خانواده، در صورت فوت مرد، زن دچار مشکل معیشتی زیادی میشد برای همین دیه مرد رو بیشتر قرار دادن تا وارثش یعنی زن بتونه زندگیش رو ادامه بده 🔹 ولی اگه زنی فوت میکرد شوهرش از نظر مالی دچار مشکل نمی شد برای همین دیه زن کم تر در نظر گرفته شد چون وارثش یعنی مرد به اون پول نیاز زیادی نداشت، پس این قانون نصف بودن دیه زن در واقع به نفع خانما بود تا آقایون👌🏻 📌 حالا آیا هنوزم دیه زن نصف دیه مَرده؟ 🔹 طبق تبصره ماده ۵۵۱ قانون مجازات اگه قرار باشه آقا دیه خانمی رو بده تا نصف دیه رو از جیب میده بقیه رو پرداخت میکند👇 🍂 در واقع الان دیه کاملِ زن و مرد برابره 🍂 🔹فقط یه نکته؛ طبق ماده ۵۶۰ قانون مجازات دیه غیر از قتل برای زن در صورتی که کمتر از یک سوم باشه با مرد مساوی و بیش از اون نصف دیه حساب می‌شود. ┈┉┅━━━━━━━━┅┉┈ 🔲 چند نکته مهم پیرامون 🔹در طلاق توافقی، زن و شوهر باید در خصوص تمامی مسائل مثل نفقه، مهریه و نگهداری فرزندان، جهیزیه و...توافق نمایند 🔹این توافق می‌بایست درگواهی عدم سازش که توسط دادگاه تنظیم می‌شود ذکر گردد. 🔹تمامی مسائل طرفین برمبنای رضایت و توافق صورت می‌گیرد و گواهی عدم امکان سازش که توسط دادگاه صادر می‌شود مدت۳ ماه از تاریخ ابلاغ رای قطعی به زن و شوهر است 🔹 به عبارتی زن و شوهر می‌بایست ظرف مدت ۳ماه در دفتر طلاق حاضر و صیغه طلاق و ثبت آن را انجام بدهند. 🔹چنانچه زن و شوهر در موعد ۳ماهی را که دادگاه در گواهی عدم سازش ذکر و فرصت داده منقضی شود این گواهی باطل و طرفین مجددا می‌بایست دادخواست طلاق داده دوباره و همان مسیر را مجدد طی نمایند. ┈┉┅━━━━━━━━┅┉┈ 🔲کنترل و شنود تلفن افراد در چه مواردی مجاز است؟؟ 📌 براساس ماده ۱۵۰ قانون آیین دادرسی کیفری فقط در مواردی مجاز است که به کشور مربوط باشد. 🔹 اما کنترل مکالمات تلفنی اشخاص و مقامات موضوع ماده (۳۰۷) این قانون منوط به تأیید است و این اختیار به سایرین نیست. 🔹 بنابراین شرایط و کیفیت کنترل ارتباطات مخابراتی به موجب مصوبه تعیین می‌شود 🔹 همچنین محکومان جز به تشخیص که رأی زیر نظر آن اجراء می‌شود یا ، است. ┈┉┅━━━━━━━━┅┉┈ 🔲حکم فرزندان متولد شده در ازدواج سفید 🔹 ازدواج سفید در ایران نه تنها شناخته شده نیست، بلکه از طرف مردم نیز پذیرفته نشده است. این نوع ازدواج دارای ثبت رسمی نیست، در نتیجه هیچ تعهد قانونی بین دو طرف وجود ندارد. 🔹 با توجه به اینکه در ازدواج سفید عملا نکاح به صورت قانونی محقق نمی شود رابطه زوجیت نیز مشروع و قانونی نمی باشد و هر که از این رابطه به وجود بیاید حکم دارد 🔹 طبق ماده ۱۱۶۷ قانون مدنی طفل متولد از زنا ملحق به زانی نمی شود. نکته حائز اهمیت، بیشتر فرزندان متولد شده در شیوه زندگی هم‌خانگی «سقط» می‌شود. 🔹ازدواج سفید می تواند تحت عناوین مجرمانه ای مانند رابطه نامشروع یا در قالب جرم زنا، مورد پیگرد قانونی قرار گیرد. و در صورت اثبات این جرائم در دادگاه، طرفین این ازدواج به مجازات مندرج در قانون مجازات اسلامی در خصوص این جرائم محکوم می شوند. https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3788 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
📩شناسه۱۳۹۴۰۴۱۱۱۶۰۶ 📜#اسناد_مازندران 🔎#روخوانی_سند 📝#انجامه #ملامحسن_علی 🗓۲۳ جمادی الاولی سنه ۱۲۵۸ ق
📩شناسه۱۳۹۴۰۴۱۱۱۶۰۶ 📜 🔎 📝 🗓۲۳ جمادی الاولی سنه ۱۲۵۸ قمری برابر با ۱۱ تیر سال ۱۲۲۱ شمسی 🌍اشاره به مناطق و محلات شرق مازندران تا..... 3⃣پست سوم 🧷پست قبلی {{ (( لیس لوقعتها کاذبه)) ⬅️ادامه دارد. 👇👇 {{ ...[ناخوانا] ساکنان خطه متکازن به حوادث زمان در وصف جاجیم مازندری نطق زنند ایضا گورستان. از پرجی و سمچول و پچت و شلر و یخکش ور روانه آن سامان طریق معرفت گیر ...[ناخوانا] به شربت در قُرمِض زرن دین. به مصحف کریم سپس بخوان ((و ما علینا الا البلاغ المبین)) در سرای درویش خلعت مضاف خط داری و در کِنِت روعت سطوت سلاطین به آثار خاک و باد و نار. جان جبار به کمند کوهسار مجال اقامت کرد که از خطه خیران تغلب دشمن عجز است...}}🔎 ..... ⬅️ادامه دارد. 👇 👈این خوانش ادامه دارد. 📜 🖊 ۱۳۹۲/۰۴/۱۱ 👇👇 📌این اثر فاخر خطی به نوعی محسوب می گردد که به بیان برخی از محلات، چشمه ها، غارها، کوها، واژگان بومی نیز اشاراتی دارد. 📝: ۱/: روستای متکازین شهرستان بهشهر ۲/: به نظر می رسد که روستای پارچ بخش یانه سر بهشهر باشد. ۳/: روستایی در شهرستان بهشهر ۴/: روستایی در شهرستان بهشهر ۵/: روستای شیلر شهرستان بهشهر ۶/ ور: به نظر میرسد که روستای یخکش شهرستان بهشهر باشد. ۷/: چشمه آب معدنی در شهرستان نکا ۸/: به نظر میرسد که روستای زرندین در بخش مرکزی شهرستان نکا باشد. ۹/: قرآن کریم ۱۰/#و ما علینا الا البلاغ المبین: سوره یاسین آیه ۱۷ ۱۱/ خلعت: ممکن است منظور نگارنده روستای درویش خاک یا درویش خلک در شهرستان نکا باشد. ۱۲/ سرای درویش خلعت: در منزل درویشی که هبه و هدیه مضاعف است. | حاتم طایی ۱۳/: روستایی در شهرستان بهشهر ۱۴/: خوف ۱۵/: ابهت، جذبه، رعب، شوکت، حشمت، عظمت، مهابت، وقار، هیبت، حمله، تاخت وتاز، هجوم، یورش، سلطه، غلبه، قهر، حمله کردن، هجوم بردن، غلبه یافتن، به قهرگرفتن ۱۶/: به نظر می رسد که مراد نگارنده روستای کوهسارکنده شهرستان نکا باشد. ۱۷/: به نظر می رسد که مراد نگارنده روستای خیرآباد فعلی در شهرستان نکا باشد. ۱۸/: ریسمان بلندی برای گرفتار و اسیر کردن شخص یا جانوری به کار می‌رود. | در نسخه‌های خطی، کمند جدول اصلی حاشیه متن است که پیرامون متن را احاطه کرده و از بقیه جدول‌ها کمرنگ‌تر است.| افزون بر این، گاهی کمند برای نام بانوان نیز به کار می‌رود. 🔴 به‌ منظور حفظ حریم شخصی، انتشار نمایه یا اصالت سند و یا نام دارنده ی این اسناد به خودشان واگذار شده است. https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3789 📙📘📓📗📒📕📔 📄 💌چاپ و نشر مطالب بردن از منبع مجاز نبوده و درج منبع الزامی است. 🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند. در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت. 🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است. ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا