♨️ از نظر براندازا و فمنیستا فقط زنی که عریان بشه، زنه! نه زن متفکر و مسلمان
فوت مریم میرزاخانی مهم بود چون:
حجاب نداشت؛ ایران نبود ؛ ساکن کالیفرنیای آمریکا بود؛ ضد نظام بود...
اما فوت خانم #طوبی_کرمانی نخستین بانوی فیلسوف تاریخ ایران مهم #نبود چون:
حجاب داشت ؛ مسلمان بود ؛ پایبند به ارزش های نظام بود ...
پس اینها #زن و علم و ارزش های زن براشان مهم نیست بلکه فقط دنبال موج سواری هستند
تا بتازند بر ایران و نظام و اسلام
🆔 @basiratafzayi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸حجاب در دنیا در حال پیشروی است🔸
عده ای میخواهند «بی حجابی» را عادیسازی کنند. در مقابل، انقلاب اسلامی دارد «#حجاب» را در عالَم #عادیسازی میکند، نظام، خوب برخورد میکند!
ببینید من درعینحالی که میگویم بدحجابی چه مقدار خطرناک است، اما وقتی این خانم میرود برای مسابقات تیراندازی، این نشانه ی پیشروی شما است. چون دارید حجاب را میبرید داخل محیط هایی که اصلاً نمیتوانستند حجاب را تحمل کنند!
اینها با نظر رهبری است و از #خوش_فهمی او است که این کارها را میکند. نمیخواهد حجاب را دستکم بگیرد. اما قومی که اصلاً سرِ پوشیده را خرافات میدانستند، وقتی مشاهده میکنند که زنی با سرِ پوشیده آمده و بازی میکند، درباره او فکر بهتری میکنند.
حجاب در حال پیشروی است در دنیا.
اینها را علامت عقب رفت و ابتذال فرهنگی نظام نبینید.
رهبری، آدم #کارکشتهای است. در مبارزات فرهنگی #دقیق است.
#عکس_تولیدی
🏴 @hejabuni | دانشگاه حجاب 🎓
هدایت شده از تحلیل سیاسی و جنگ نرم
خط دشمن علیه حجاب؛
بیانات سال ۹۶ رهبر انقلاب
🔹من می خواهم مسئله حجاب را ذکر کنم و اشاره کنم: پولهای زیادی خرج میکنند، فعّالیّت زیادی میکنند، صدها رسانه را -از انواع و اقسام رسانهها- به کار می گیرند برای اینکه بتوانند روی این نقطه حسّاس، نقطه هویّت مستقلّ فرهنگیِ زنِ مسلمان، اثر گذاری کنند؛ دشمنان ما واقعاً خودشان را در خارج از کشور می کشند؛
♦️از طُرق مختلف؛ حالا چقدر پول خرج میشود برای اینکه بتوانند این تلویزیون ها و این رادیو ها و این فضای مجازی و این سایتهای اینترنتی را به کار بیندازند -مدام تبلیغ بکن، بگو، بگو، صد بار- که چه بشود؟ که نتیجهاش بالاخره این بشود که مثلاً فرض کنید چهار دختر فریب بخورند و در خیابان حجابشان را بردارند.
🔹این همه خرج، این همه زحمت، این همه فکر، پشت سر این کار است، دارند تلاش می کنند، [امّا] تلاششان عقیم است؛ نتیجهاش این است که چهار نفر -حالا چهار دختر در گوشه کناری- فریب بخورند یا انگیزههای گوناگونی پیدا کنند؛ بعضیشان هم ممکن است پول بگیرند -حالا من نمی دانم، نمی توانم قطعاً بگویم- و این روسری را از سرشان بردارند یعنی مثلاً ما چه شدیم! نتیجه همهی آن تلاش، خلاصه می شود در این نتیجهی کوچکِ حقیر.
♦️خب، تا اینجا مسئله ای نیست؛ [امّا] آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما میبینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله «حجاب اجباری» مطرح می شود؛ معنایش این است که یک عدّه ای نادانسته -حالا من می گویم نادانسته؛ ان شاء الله نادانسته است- همان خطّی را دنبال می کنند که دشمن با آن همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛
🔹در بین اینها روزنامهنگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [می گویند] «امام که فرمودند باید زنها با حجاب باشند، همه زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آنوقت، ما خبر داریم؛ چطور این جور است؟
♦️امام در مقابل یک منکر واضحی که بهوسیلهی پهلوی و دنبالههای پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همه منکرات، امام همینجور محکم ایستاد.
🔹همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرفنظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند.
♦️امام قرص و محکم ایستاد؛ در مقابل حرام الهی، امام بزرگوار میایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود. حالا آقا از آن طرف درآمده [میگوید] که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگ تر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمی کنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد یا بیحجاب باشد، تعقیب می کنید».
🔹ببینید چه [خطایی]؟ عدم تشخیص؛ آنچه انسان [از آن] رنج میبرد، این است که تشخیص نیست. ما که نگفتیم اگر کسی در خانه خودش در مقابل نامحرم روسری اش را برداشت، ما او را تعقیب میکنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمی کنیم، در خانه خودش است، کار شخصی می کند.
♦️آن کاری که در ملأ انجام می گیرد، در خیابان انجام میگ یرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد می کند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد.۱۳۹۶/۱۲/۱۷
#محمد_ایمانی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
هدایت شده از 🌹گاھ نوشٺھاے يڪ طلبھـ ـ ـ
❌غلبه بر شهوت و توفیق شهادت❌
❇️حضرت علی(علیه السلام):
پاداش مجاهد شهید در راه خدا بیشتر از کسی نیست که قدرت بر گناه دارد، ولی آلوده نمی شود. همانا عفیف پاکدامن فرشته ای از فرشته هاست.
🌹شهید احمدعلی نیّری در سال ۱۳۴۵ و در روستای «آینهورزان» دماوند به دنیا آمد.
خانوادهاش در کودکی او به تهران مهاجرت کرده و در محله مولوی ساکن شدند. از همان زمان کودکی پای او به مسجد امینالدوله که آیتالله حقشناس امام جماعتش بود، باز شد.
او یکی ازشاگردان خاص آیتالله حق شناس بود و در اسفند ۱۳۶۴ در حالی که تنها ۱۹ سال داشت به شهادت رسید.
🔻احمدعلی یک عارف واصل بود به طوری که آیتالله حقشناس پس از دفنش در قطعه ۲۴ بهشت زهرا-سلامالله علیها- وقتی به همراه چند نفر از دوستان به منزل این شهید رفته بودند، خطاب به برادرش گفتند: من یک نیمه شب زودتر از ساعت نماز راهی مسجد شدم . به جز بنده و خادم مسجد، این شهید بزرگوار هم کلید مسجد را داشت. به محض اینکه در را باز کردم دیدم شخصی در مسجد مشغول نماز است. دیدم که یک جوانی در حال سجده است؛ اما نه روی زمین! بلکه بین زمین وآسمان مشغول تسبیح حضرت حق است. جلوتر که رفتم دیدم احمدآقا است.
بعد که نمازش تمام شد پیش من آمد وگفت: تا زندهام به کسی حرفی نزنید…
احمد از عفاف چشم به این مقام رسید …
⭕️دکتر محسن نوری از دوستان شهید «احمدعلی نیّری» تعریف میکند که:
«یک بار از احمد پرسیدم که احمد من و تو از بچگی همیشه با هم بودیم، اما سوالی از تو دارم نمیدانم چرا در این چند سال اخیر شما این قدر رشد معنوی کردید اما من… لبخندی زد و میخواست بحث را عوض کند، اما دوباره سوالم را پرسیدم، بعد از کلی اصرار سرش را بالا آورد و گفت: طاقتش را داری؟! با تعجب گفتم: طاقت چی رو؟! گفت: بنشین تا بهت بگم.
🔻 نفس عمیقی کشید و گفت: یک روز با رفقای محل و بچههای مسجد رفته بودیم دماوند. شما توی آن سفر نبودید، همه رفقا مشغول بازی و سرگرمی بودند. یکی از بزرگترها گفت: احمد آقا برو این کتری رو آب کن و بیار تا چای درست کنیم. بعد جایی رو نشان داد و گفت: اونجا رودخانه است برو اونجا آب بیار من هم راه افتادم. راه زیادی نبود از لابهلای بوتهها ودرختها به رودخانه نزدیک شدم تا چشمم به رودخانه افتاد یک دفعه سرم را پایین انداختم و همانجا نشستم! بدنم شروع به لرزیدن کرد نمیدانستم چه کار کنم! همان جا پشت بوتهها مخفی شدم. من میتوانستم به راحتی یک گناه بزرگ انجام دهم. در پشت آن بوتهها چندین دختر جوان مشغول شنا کردن بودند. من همان جا خدا را صدا کردم و گفتم:
🤲«خدایا کمکم کن الآن شیطان من را وسوسه میکند که من نگاه کنم هیچ کس هم متوجه نمیشود اما به خاطر تو از این گناه میگذرم.»
🔻 بعد کتری خالی را از آن جا برداشتم و از جای دیگر آب آوردم. بچهها مشغول بازی بودند و من هم مشغول آتش درست کردن بودم. خیلی دود توی چشمانم رفت. اشک همینطور از چشمانم جاری بود. یادم افتاد که حاج آقا گفته بود: «هرکس برای خدا گریه کند خداوند او را خیلی دوست خواهد داشت.»
🔻من همینطور که اشک میریختم گفتم از این به بعد برای خدا گریه میکنم. حالم خیلی منقلب بود. از آن امتحان سختی که در کنار رودخانه برایم پیش آمده بود هنوز دگرگون بودم. همین طور که داشتم اشک میریختم و با خدا مناجات میکردم خیلی با توجه گفتم:
🤲«یاالله یا الله…» به محض این که این عبارت را تکرار کردم صدایی شنیدم ناخودآگاه از جایم بلند شدم. از سنگ ریزهها و تمام کوهها و درختها صدا میآمد. همه میگفتند: «سُبوحُ قدّوس رَبُنا و رب الملائکه والرُوح» (پاک و مطهر است پروردگار ما و پروردگار ملائکه و روح)‼️
🔻 وقتی این صدا را شنیدم ناباورانه به اطراف خودم نگاه کردم دیدم بچهها متوجه نشدند. من در آن غروب با بدنی که از وحشت میلرزید به اطراف میرفتم از همه ذرات عالم این صدا را میشنیدم!»
🌱 احمد بعد از آن کمی سکوت کرد. بعد با صدایی آرام ادامه داد: از آن موقع کم کم درهایی از عالم بالا به روی من باز شد! احمد بلند شد و گفت: «تا زندهام برای کسی این ماجرا را تعریف نکن»
منبع: کتاب عارفانه« شرح حال شهید احمد علی نیری»
جهت خشنودی امام زمان«عج» این متن را در گروهها و کانالهای مختلف قرار دهید. اجرکم عندالله
🌹 گاھ نوشٺ هاے یڪ طلبھـ ـ
🍀 @besmellaherrahmanerrahimm
هدایت شده از فعلِ خوبان❣
چی بگم آخه؟.pdf
2.32M
📒#فایل_pdf
#کتابکار
#کتابهمراه
👈میخوای امر به معروف کنی اما نمیدونی چی بگی؟!🤔
👈عذاب وجدان میگیری که نمیتونی حرفی بزنی؟!😐
🔻دیگه نگران نباش! یه خبر خوب😊👇
👈#کتاب جالب «چی بگم آخه؟!»
🌺مختصر | مفید | کاربردی
✓ جملات #کوتاه
✓ به قلم #روان و گفتاری
✓ فهرست #لمسی
✓ کم #حجم
┄•🌸#فعل_خوبان🌸•┄
🇮🇷 @fealekhooban
هدایت شده از شاخص
🔴نظر رهبرمعظم انقلاب در مورد حجاب اجباری
♦️آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما میبینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله «حجاب اجباری» مطرح می شود؛ معنایش این است که یک عدّه ای نادانسته همان خطّی را دنبال می کنند که دشمن با آن همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند.
♦️در بین اینها روزنامهنگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [می گویند] «امام که فرمودند باید زنها با حجاب باشند، همه زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آنوقت، ما خبر داریم؛ چطور این جور است؟
♦️امام در مقابل یک منکر واضحی که بهوسیلهی پهلوی و دنبالههای پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد.
♦️آن کاری که در ملأ انجام می گیرد، در خیابان انجام میگیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این ، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد می کند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد.۱۳۹۶/۱۲/۱
🏴 eitaa.com/shakhes1 ایتا
🏴http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
✳️ خانم جوان، با شما هستم!
🔻 خانم جوان! تو امروز با زیباییات میتوانی نگاه مردها را به خودت جلب کنی ولی بدان که با این کار به ترویج گناهی بسیار زشت در جامعه کمک کردهای؛ یعنی تجاوز به ناموس مردم، تجاوز به زن و دختر مردم. تو برای همیشه جوان و زیبا نخواهی ماند. فردا که سنت بالا رفت، دختر جوان دیگری هم از شوهر خودت دلبری میکند. تیری که تو امروز پرتاب میکنی، فردا سینهی خودت را میشکافد.
🔸 نتیجه این میشود که روابط زن و شوهر به سردی میگراید و علاقه و میل مرد به زنش کمتر میشود و همین باعث میشود که زن به شوهرش شک کند و مشاجرات و بگومگوها شروع شود و به سرانجامی ناخوشایند بکشد؛ یعنی طلاق و جدایی. این سرانجامی است که غرب به آن رسیده است.
👤 #امام_موسی_صدر
📚 برگرفته از کتاب «زن و چالشهای جامعه»
📖 صفحات ۷۱ و ۷۲
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی
#پاکدامنی
#امنیت_روانی
#پیامد_کمرنگی_عفاف
✅یکی از مؤثرترین عوامل #امنیت_روانی مرد، پاکدامنی و #عفت همسر اوست.
❇️زن به دلیل برخورداری از عواطف زیاد و روحیه لطیف، میتواند همواره آرامشبخش روح خسته از ناملایمات و سختی های محیط کاری و اجتماعی مرد باشد.
💥حال اگر زنی از این #وظیفه مهم خویش سر باز زند و کانون خانوادگی را فدای جلوه گری خود نماید، نه تنها به همسر و فرزندان خود، بلکه به اجتماع نیز #خیانت کرده است.
📛اختلال در عفت عمومی جامعه، که خاستگاهی جز مخدوش شدنِ رکن قویم عفاف زن ندارد و این ضایعه، نه تنها در خانواده و جامعه تأثیر منفی دارد که حتی سبب میشود #آثار_وضعی بیبندوباری در ذرات کائنات نیز تأثیر نماید.
♨️یکی از گناهانی که سبب میشود، باطن ناهویدای عالم و ذرات بنیادین جهان، به #تلاطم و به خشم و خروش افتند، بیعفتی است.
🔥به تعبیر دیگر #ناامنی_روانی خانواده و اجتماع و #گسل_بی_عفتی، سبب از هم فروپاشی نعمات و برکات تکوینی میشود و موجبات #نزول_بلیات را نیز فراهم مینماید.
⚠️ زنی که باید با تدبیر و نیروی فطری عاطفه و محبت خویش، کانون پر از مهر و عطوفت و صفا و صمیمیت را برای شوهر و فرزندان خود مهیا نماید و محیطی سرشار از آرامش و آسودگی خاطر فراهم آورد، به عنصری ضدآرامش و آسایش و برهم زننده #امنیت_فکری و روانی خانواده و به دنبال آن اجتماع تبدیل میشود؛
📌 جامعه ای که آرامش فکری و روحی و روانی مناسبی نداشته باشد، هرگز نمیتواند در زمینه علم و صنعت و تکنولوژی به استقلال و رشد و #بالندگی دست یابد.
✍️#سیده_فاطمه_کاملی
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🌻با سلام و احترام
📣📣📣 نوزدهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399
💬 با عنوان: "غفلت از «گنج جنگ» و «گروه دوستی» در تربیت جنسی" بخش دوم
👤ارائه دهنده: آقای دکتر حسین باغگلی، عضو هیئت علمی گروه تعلیموتربیت پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد و مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی
⏰ زمان: چهارشنبه 2 مهر ماه ساعت 15:45
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، میبایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید.
✅ ضمناً به عرض میرساند، پژوهشکده مطالعات اسلامی، ضمن رعایت پروتکلهای بهداشتی، پذیرای تعداد محدودی از علاقهمندان (با اطلاع قبلی) برای جلسه حضوری نیز، میباشد.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از نماز شب خوانها
گُلی که خاک خرابه مزار و تربت اوست
سه سالهای است که زینب اسیر همّت اوست
ز نسل بتشکن مکّه است این دختر
شکستنِ بت شامی به دست قدرت اوست
به مناسبت مناظره دکتر حسین سوزنچی و مهدی نصیری در رابطه با نظریه حجاب الزامی یا التزامی
🔻🔻🔻🔻🔻
عقل عرفی از سروش تا #مهدی_نصیری!
جعفر بحرینی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸روشنفکران دینی بعد از انقلاب، هرچند سعی کردند از مفاهیم دینی تجلیل کنند، امَّا بصورت محترمانه ، مفاهیم دینی را #منسوخ شده اعلام کردند. نمونه بارزش، عبدالکریم سروش که معجزه جاویدِ قرآن را انسانی دانست و آنرا تعابیر شخصی پیامبر(ص) تلقی کرد، مجتهد شبستری به سراغ قوانین اسلامی آمد و همسو با تفسیرهای بنیادین سروش، قوانین اسلامی را منسوخ شده و مربوط به قبائل بدوی مسلمان در 1400 سال پیش دانست.
ابوالقاسم فنایی، شاگرد سروش، دین را در ترازوی اخلاق سکولار قرار داد.
◽️نخ تسبیح تمام این تفکرات ارجاع به «عقل عرفی» است. عقل عرفی ، محصول قرون [به اصطلاح] روشنگری در اروپاست، روشنفکران اروپایی از یک طرف نمی توانستند همه چیز مثل دین و سنَّت را انکار کنند و از طرف دیگر نمی خواستند پای بند به ساختار بنیادین عقلانیت باشند. لذا راه میانه ای را انتخاب کردند ، هم خدا را خواستند و هم خرما را. هم خواستند(در ظاهر) به نظرات مردم احترام بگذارند و هم برای پیش برد اهداف لیبرالی، تیغ اکام خود را برای از میان بردن سنت و دین تیز تر کردند.
▫️حلقه سروش در ایران با در پیش گرفتن تساهل در گفتار و شدت در اقدام ، همین رویه را به پیش گرفتند. عقلانیت عرفی حلقه سروش اساسا و بصورت بنیادین دین را اشتباه و ناکارآمد تلقی می کند و قائل است که تمام مفاهیم دینی می بایست در ترازوی عقلانیت عرفی که طبعا سکولار است، تبیین و تعریف شود.نیاز به گفتن ندارد که از منظر این جماعت، هر مقدار از دین از این ترازو بیرون بماند باید محترمانه حذف شود!
▪️نکته قابل توجَّه در باره عقلانیت عرفی این است که از فطرت و اخلاق همگانی انسان ها هم به دور است و در یک تفسیر کاملا جهت دار به نفع منافع مادی دستگاه استکبار است.
اگر روزی غول های رسانه ای دنیا صلاح بدانند، همجنس بازی را در جوامع انسانی ترویج کنند و مردمی مقهور و غرِّه به این نیرنگ شوند، عقلانیت عرفی آنرا تایید خواهد کرد! ولی اگر مردمی بدنبال انقلاب دینی باشند و بخواهند به فطرت خود بازگردند، عقلانیت عرفی در اقدامی کاملا متعارض، با لطایف الحیل و زبان خوش و یا حتی با زبان تحقیر و تهدید به فکر اصلاح مردم خواهد رفت!
▪️مهدی نصیری سیر فکری و رفتاری جالبی دارد؛ هرچند عمده فعالیت او در فضای رسانه ای و ژورنالیستی بوده ولی بواسطه حضور نه چندان طولانی مدت در فضای حوزه علمیه و علیرغم ابهام در کم و کیف مطالعات حوزوی، بسیار علاقه مند است که به سراغ مفاهیم دینی و نقد آنها برود. در جنجالی ترین اقدام رسانه ای بر علیه فلسفه شورید و ادعا کرد فلسفه مدافع دین و باور های دینی نیست!
🔹برخی از جمله #جعفریان، سخنان نصیری را در چارچوب اخباری گری تحلیل کرده اند و این نگاه اجمالا قبلا هم وجود داشت امَّا برخی اظهارات و رفتارهای اخیر معلوم کرد این تعبیر و تفسیر هم در مورد او صدق نمی کند. نصیری در سیر جدید که خود نیز به تغییرش اذعان کرده، تفکُّرات و گفتمان خاصی را دنبال می کند. پرده جدیدی که نصیری برانداخته، نه با تفکراتی اخباری سازگار است و نه با تفکرات عقلگرا و فلسفی! نه با انگاره های سکولارها همخوانی کامل دارد و نه با مبانی انقلابی ها سازگار است. بلکه او را باید در همان بستر #عقلانیت_عرفی تحلیل کرد که #نسبیت_گرایی_افراطی، #تشکیک_در_بدیهیات، #تذبذب و #حیرت، لازمه و نتیجه آن است!
▫️او هر چند خود را ظاهرا مخالف روشنفکران می داند امَّا گزاره ها و منطقی که بکار می گیرد کاملا شبیه آنها است. به عنوان مثال تعابیر«اگر جامعه ای نسبت به حکمی باورش ضعیف باشد ، پس می توان آنرا کنار گذاشت» یا«هرجایی که در اجرای حکم دینی با مانع برخورد کردیم، باید کوتاه بیاییم و عرفی عمل کنیم ولو اینکه ظاهراً مسیر سکولار یا غربی باشد»،
تعابیر کادوپیچ شده تفکرات امثال سروش است!
✅نقدی بر اشکال اقای نصیری درباره حجاب
به مناسبت مناظره دکتر حسین سوزنچی و مهدی نصیری در رابطه با نظریه حجاب الزامی یا التزامی (2)
آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند.
✅چند نکته در این رابطه:
🔸1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟
🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور.
🔸3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است.
جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟
🔸4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند.
🔸5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است.
🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟
🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است.
🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟
🔸9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟
📝 محسن مهدیان
هدایت شده از Z. B
حجاب در کلام شهیدان:
"این وصیت نامه ها انسان را می لرزاند و بیدار می کند"
امام خمینی (ره)
" خواهران ما در حالی که چادر خود را محکم برگرفته اند و خود راهم چون فاطمه و زینب حفظ می کنند... هدفدار در جامعه حاضرشده اند."
(رییس جمهور شهید محمد علی رجایی)
"و تو ای خواهر دینی ام: چادر سیاهی که تو را احاطه کرده است ازخون سرخ من کوبنده تر است."
(شهید عبدالله محمودی)
"خواهرم: محجوب باش و باتقوا، که شمایید که دشمن را با چادرسیاهتان و تقوایتان می کشید." " حجاب تو سنگر تو است، تو از داخل حجاب دشمن را می بینی و دشمن تو را نمی بیند."
(سردار شهید رحیم آنجفی)
"حفظ حجاب هم چون جهاد در راه خداست "
(شهید محمد کریم غفرانی)
"خواهرم: از بی حجابی است اگر عمر گل کم است نهفته باش و همیشه گل باش."
(شهید حمید رضا نظام)
"از تمامی خواهرانم می خواهم که حجاب این لباس رزم را حافظ باشند."
(شهید سید محمد تقی میرغفوریان )
"یک دختر نجیب باید باحجاب باشد."
(شهید صادق مهدی پور)
"خواهرم: حجاب تو مشت محکمی بر دهان منافقین و دشمنان اسلام می زند."
(شهید بهرام یادگاری)
" تو ای خواهرم... حجاب تو کوبنده تر از خون سرخ من است."
(شهیدابوالفضل سنگ راشان)
"به پهلوی شکسته فاطمه زهرا (س) قسمتان می دهم که، حجاب را حجابرا، حجاب را، رعایت کنید."
(شهید حمید رستمی)
"خواهر مسلمان: حجاب شما موجب حفظ نگاه برادران خواهد شد. برادرمسلمان: بی اعتنایی شما و حفظ نگاه شما موجب حجاب خواهران خواهد شد."
(شهید علی اصغر پور فرح آبادی)
"شما خواهرانم و مادرانم: حجاب شما جامعه را از فساد به سوی معنویت و صفا می کشاند."
(شهید علی رضائیان)
"از خواهران گرامی خواهشمندم که حجاب خود را حفظ کنند، زیرا که حجاب خونبهای شهیدان است"
(شهید علی روحی نجفی)
"مادرم... من با حجاب و عزت نفس و فداکاری شما رشد پیدا کردم."
(شهید غلامرضا عسگری)
"ای خواهرم: قبل از هر چیز استعمار از سیاهی چادر تو می ترسد تا سرخی خون من."
(شهید محمد حسن جعفرزاده)
"خواهرم: زینبگونه حجابت را که کوبنده تر از خون من است حفظ کن."
(شهید محمد علی فرزانه)
منبع: دفترتحقیق و پژوهش بنیاد شهیدانقلاب اسلامی
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی
#سلامت_فرزندان_در_فضای_مجازی
⛔️عدم نمایش صحنههای غیراخلاقی در #موبایل فرزندان
🔶کنترل گوشی فرزندان و #حفاظت از آنها در برابر صحنههای غیراخلاقی در دنیای اینترنت، یکی از دغدغههای #والدین است.
🔶این در حالی است که شیوع #ویروس_کرونا و مجازی شدن آموزش مدارس باعث شده است که دانشآموزان دسترسی بیشتری به گوشی و #اینترنت داشته باشند.
🔶حالا اگر شما هم به دلایل مختلف از جمله #آموزش_مجازی ناگزیرید اینترنت و گوشی در اختیار فرزندان خود قرار دهید، میتوانید با چند #تنظیم، صحنههای غیراخلاقی جستجوی گوگل را #حذف کنید.
⚠️اغلب اوقات ممکن است فرزند شما به واسطه مواد درسی خود موضوعی را در اینترنت جستجو کند، اما گاه در لیست نتاج جستجو محتوای غیرمرتبط و #غیراخلاقی هم وجود داشته که میتواند #سلامت_فرزند شما را به خطر بیاندازد. با این حال شما میتوانید با تغییر تنظیمات گوشی یا کامپیوتر، نتایج غیراخلاقی را، پنهان یا #حذف کنید.
✅نحوه حدف نتایج غیراخلاقی در موبایل فرزندان
1️⃣داخل مرورگرتان نشانی زیر را تایپ کنید:
Google.com/preferences
2️⃣بعد از بازشدن صفحه نمایش، گزینهی فیلتر کردن نتایج غيراخلاقى را با زدن تیک کنار گزینه زیر که در ابتدای صفحه قرار دارد، فعال کنید.
Turn On SafeSearch
🔶توضیحات تکمیلی در 👇
https://rahbordemoaser.ir/fa/news/58973/
✅البته ممکن است به دلیل تنظیمات متفاوت هر سیستم، گوشی یا تبلت، اختلافات جزئی وجود داشته باشد، اما به هر حال گزینه جستجوهای ایمن وجود دارد.
📌مراقب فرزندان خود در فضای مجازی باشیم.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از جنبش مردمی حلالزادهها
❤️ امروز نیاز جامعهی ما به این است که بداند مادری، زنِ خانه بودن، کدبانو بودن یعنی چه؟
🌷 فاطمهی زهرا - سلام الله علیها - با آن رتبه و مقام و عظمت، یک خانم خانهدار است؛ این تحقیر او نیست؛ مگر این عظمت را میشود کوچک شمرد؟
🏡 یکی از شؤون و یکی از مشاغل همین عظمت عبارت است از #همسر بودن یا #مادر بودن و خانهداری کردن؛
با این چشم به این مفاهیم نگاه کنیم.
🔰 امام خامنهای، ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
#افتخار_خانه_داری
✌جنبش مردمی حلالزادهها
📡 @HalalZadeha