🌺 نقش عفاف گرایی در تحكيم خانواده
❣با عفاف گرایی ، اطمينان و اعتماد همسر را، به پاكي خود جلب ميكنيم و بيترديد چنين اعتماد و اطميناني در تحكيم خانواده، نقش بهسزايي دارد. چه بسا عدم اين اطمينان، گاه منجر به تنش و سردي روابط زن و شوهر شود و سرانجام به نزاع و طلاق و جدايي بينجامد
❣اگر ما فردي عفيف باشيم و در خارج از محدوده زندگي زناشويي، از طریق نگاه و گفتگو و خلوت و اختلاط و ... به لذت ها و ریزه خواری های جنسي نپردازيم، بهطور طبيعي به همسر خود بيشتر توجه ميكنيم و در نتيجه روابط صميميتر و لذت بخش تر ميشود و بنيان خانواده، استوارتر ميگردد.
✅ کانون «امین»
مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفاف😇
💞 نقش عفاف گرایی در تحكيم خانوادههاي ديگر
اگر ما عفيف و پاكدامن باشيم، اين سبب ميشود تا ديگران به وسيلة ما تحريك نشوند و در نتيجه خانوادههاي ديگر، استوارتر مي مانند.
💝 پس بياييد با عفاف گرايي و پاكدامني، كانون خانوادة خود و ديگران را استوار سازيم و از تزلزل، سردي و جدايي خانوادهها پيشگيري کنيم 💝
✅ کانون «امین»
مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفاف😇
⁉️ «هوش هيجاني جنسی» ⁉️
«هيجان» عبارت است از انگيزشي شديد، كه موجب پيدايش واكنش هاي فيزيولوژيك آشكاري در ارگانيزم ميشود
انسان موفق و نرمال كسي است كه هوش هيجاني خود را به كار اندازد و بحرانها را كنترل و مديريت كند و سپس خواستههاي خود را در چارچوب مشروع و قانوني برآورد
آن كسي كه از «هوش هيجاني» بهرهاي داشته باشد ميتواند شهوتش را كنترل كند و هيجان غريزةجنسي را مهار نمايد و بدينترتيب از زيانهاي فراوان انحرافات اخلاقي در امان بماند
طرح مباحثی همانندتقویت «خویشتنداری و خودکنترلی»پرورش «هوش هيجاني» و افزایش «عزّت نفس» در روانشناسي غرب، اگرچه به معناي «تقوا» و خودسازي در فرهنگ اسلامي نيست ليكناز برخی جهات به مفهوم «تقوا»نزديك ميباشد
✅ کانون «امین»
مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفاف😇
🔭🔬 هم اكنون در غرب پژوهش هايي صورت گرفته مبني بر اينكه، کودکان و نوجواناني كه در كنترل غرايز (گرسنگي، تشنگي، خشم و...) سستي ميورزند در آينده افرادي شرور، بزهكار و جاني ميشوند. و بهعكس، نوجوانان صبور، خويشتندار و برخوردار از هوش هيجاني و توانمند بر كنترل غرايز، در بزرگسالي افرادي دلسوز، خير رسان و خدمتگزار به اجتماع ميگردند.
(جوان، هيجان و خويشتنداري ص85)
✅ کانون «امین»
مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفاف😇
🔬 برخی از پژوهش ها نیز نشان می دهد که توانایی به تعویق انداختنِ رضامندیِ کوتاه مدت، عنصر مهمی در پیشرفت و موفقیت است. طی مطالعه ای معلوم شد کودکانی که در 4 سالگی توانایی بیشتری در به تعویق انداختن رضامندی و خوشیِ کوتاه مدت داشته اند، در دوران نوجوانی از لحاظ تحصیلی شایستگی بیشتر، و در کنار آمدن با استرس، توانایی بیشتری از خود نشان دادند.
(انگیزش و هیجان، ص26، رابرت فرانکن، تهران نشر نی1389. مترجمان: حسن شمس اسفندآباد/غلامرضا محمودی/سوزان امامی پور)
✅ کانون «امین»
مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفاف😇
📰 در سال 2002 در امريكا بودجه ای اختصاص يافته به آموزش خويشتنداري جنسي، 119 ميليون دلار براي اقشار و سنين مختلف؛ و 102 ميليون دلار براي نوجوانان بوده است و در سال مالي 2006 براي طرح هاي خويشتنداري 172 ميليون دلار صرف شد. كه اگر هر دلار را معادل 3000 تومان ايران به حساب آورديم تنها در سال2002 براي طرح هاي خويشتنداري جنسي، 663ميليارد تومان هزينه شده است!
(رک: دختران به عفاف روي مي¬آورند، ص69-70، نويسنده: وندي شليت، ترجمه: سمانه مدني)
✅ کانون «امین»
مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفاف😇
📰 دولت امریکا طی پنج سال گذشته هزینه ای معادل یک میلیارد دلار 😳 صرف تشویق جوانان کرده تا به آنها بفهماند سالم ترین شکل روابط جنسی تنها از طریق ازدواج امکان پذیر است. آنها در یک پروژه 450 میلیون دلاری که در آن هفده آژانس مستقل شرکت کرده بودند ـ محققان تحت نظارت بیرمن(استاد دانشگاه کلمبیا) بیش از 200هزار دختر جوان را تحت آموزش برنامه «حفظ عفت» قرار دادند.
(رک: زلال عفت، ص51)
✅ کانون «امین»
مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفاف😇
🔅مهدی یاوران عزیز
🔺با توجه به تاکیدات و توضیحات مربوط به طرح ۴۰ روزه ی #چشم_ها_را_باید_شست برای تعجیل در فرج، آیا مایل هستید در این طرح دسته جمعی با نیت تعجیل در فرج، در همه جای دنیا شرکت کنید و گناهان چشم را ترک کنید؟
(انواع و اقسام گناه های چشمی عبارتند از: نگاه به نامحرم، نگاه به فیلم های مستهجن، نگاه تحقیرآمیز، نگاه به متن کتب یا کانالهایی که آدمو از خدا دور میکنه، نگاه به آلت قمار، چشم و هم چشمی و... )
📅 شروع طرح از فردا پنجشنبه ۱۱ مرداد الی ۱۹ شهریور (روز عاشورا)
برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به این طرح #حتما لینک زیر را مطالعه و سپس اعلام حضور کنید 👇
https://t.me/Mahdiaran/6677
👤برای حضور و شرکت در این طرح وارد لینک زیر شوید👇
https://t.me/Mahdiaran/6720
📚 امام صادق (ع) نيز ميفرمايد:
« رَكعَتَانِ يَصَلِّيهِما الْمُتَزَوِّج أفضَل مِن سَبعِينَ رَكعَةً يُصَلِّيهِما أعزَب »
دو ركعت نماز كسي كه ازدواج كرده، برتر است از هفتاد ركعت نماز انسان بيهمسر.
(وسائل الشيعه، ج 14، ص 6، ب 2، ح 1)
✅ کانون «امین»
مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفاف😇
😇 عفت ابن سیرین ...
جواني خوش سيما به نام «اِبنِ سِيرِين » كه در يك دكّان بزّازي، شاگردي ميكرد مورد طمع زني هوسباز قرار گرفت؛ آن زن براي رسيدن به خواهش شهواني و شيطاني خويش نقشهاي ريخت، بدين صورت كه روزي به دكان بزازي رفت و پارچههاي زيادي خريداري كرد و چون حمل آن پارچهها برايش دشوار بود به صاحب دكان گفت: اگر ممكن است، اجازه بدهيد شاگرد شما مرا در حمل پارچهها كمك كند.
آقاي بزاز نيز موافقت كرد و ابن سيرين پارچهها را برداشت و همراه زن به خانه او رفت. زن بيدرنگ ماجراي عشق خود را نسبت به او بازگو كرد و گفت: خريد اين همه پارچه نقشهاي بود تا تو را به خانهام بياورم و اكنون هيچ محدوديتي براي تو وجود ندارد!
ابن سيرين كه مانند هر جوان ديگر، ميل جنسي داشت در آغاز تحريك شد ليكن لحظهاي انديشيد، نخست رسوايي و بدنامي در اين جهان را به ياد آورد و اينكه اين رسوايي سبب ميشود تا از يك زندگي سالم و انساني محروم بماند، سپس عذابهاي سخت عالم قبر و قيامت از خاطرش گذشت و ديگر اينكه از نعمتهاي بيكران بهشتي بي بهره مي شود. و از همه اينها غمناكتر اينكه خداوند مهربان، از او ناخشنود ميگردد.
اين انديشهها سبب گرديد تا شهوتش فروكش كند و خود را نگهدارد. سرانجام ابن سيرين، از اين كار، روي برتافت و زن را سخت، پند و اندرز داد، ليكن اين پند و اندرزها در دل شيطاني او اثر نگذاشت.
زن او را تهديد كرد كه اگر به خواسته من تن ندهي، با داد و فرياد همسايهها را خبر ميكنم و به آنها ميگويم تو قصد بدي نسبت به من داشتهاي! و بدین ترتیب آبرویت را می برم و تو را به دست قانون و قاضی می سپارم!
ابن سيرين كه خود را در يك دام خطرناك و شيطاني ميديد لحظهاي انديشيد، ناگهان نقشهاي به ذهنش رسيد، سپس اظهار تمایل كرد و اجازه خواست براي آمادگی به دستشويي برود، زن نيز به او اجازه داد.
ابن سيرين بيدرنگ به آنجا رفت و لباسش را با اندکی نجاست آلوده كرد و با همان حال به نزد او بازگشت!
زن با ديدن اين صحنه از او بدش آمد و با بد و بيراه گفتن، او را از خانهاش بيرون كرد.
پس از اين جريان بود كه خداوند به ابن سيرين علم تعبير خواب بخشيد. و سپس يكي از عالمان و قاضيان مشهور عصر خويش گرديد.
آري ابن سيرين پذيرفت كه چند دقیقه لباسش را اندکی آلوده كند تا لباس تقوا و روحش آلوده نگردد؛ چه اينكه آلودگي لباس و بدن، گناهي نيست و با مقداری آب پاكيزه ميگردد ليكن آلودگي روح و جان آدمي بسيار زيانبار است و گناهي بس بزرگ ميباشد و انسان را از درگاه خداي مهربان دور ميكند و از نعمتهاي بيپايان بهشتي محروم ميسازد و در دنيا نيز، جز بيماري و رسوايي و بدنامي و گرفتاري، چيزي برايش نميماند.
البته خداي مهربان و توبه پذير، راه توبه و بازگشت را در هر شرايط براي بندگانش باز گذاشته است، ليكن گناه نكردن، حلاوت و شيريني ديگري دارد و جايزههاي ويژهاي را نصيب انسان ميكند و مبارزاني همانند ابن سيرين، براي هميشه زنده و خوش نام ميمانند و در پيشاني تاريخ ميدرخشند و براي جوانان همه نسلها الگو و نمونه ميگردند.
(برگرفته از داستان ابن سيرين در « الكني و الالقاب » ج1، ص308، شيخ عباس قمي، قم: بيدار1357)
✅ کانون «امین»
مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفاف😇
http://efaf-amin.blogfa.com/
http://kanoon-amin.rzb.ir/
😇 عفافگرايي سيد ميرداماد و سير در افلاك ... 😇
سال ها پیش در بیرون از شهر قزوین که در آن زمان پایتخت ایران زمین بود، مدرسه ای وجود داشت که دانش پژوهان علوم دینی در آن جا تحصیل می کردند ،عصر پنج شنبه ای بود که همگی به خانه های خود رفته بودند، و تنها محمد باقر در مدرسه مانده بود.
تازه نماز مغربش تمام شده بود که در مدرسه کوبیده شد. بی درنگ برخاست، چراغ را برداشت و به سوی در شتافت .
محمدباقر چون در را باز کرد، ناگاه دختر جوانی را دید!
من برای تفریح از شهر خارج شده بودم لیکن به هنگام بازگشت هوا تاریک شد واکنون نگهبان ها درهای شهر را بسته اند و رفته اند، خواهش می کنم اجازه بدهید امشب را در نزد شما بمانم . من تاکنون تنها نمانده ام و به ویژه از خلوت شب بسیار وحشت دارم خواهش می کنم مرا پناه دهید و گرنه جانوران مرا خواهند درید یا راهزنان مرا خواهند دزدید!
محمدباقر به ناچار درخواست او را پذیرفت و چون سایر حجره ها قفل بود، او را به حجره خویش راه داد. او بدون اینکه بار دیگر به دختر جوان نگاه کند و با او سخن بگوید، به گوشه ای رفت و در زیر نور شعله چراغ به مطالعه پرداخت .
پس از ساعتی شیطان به سراغش آمد. جنگی سخت میان عقل و شهوت، در درون جانش درگرفت؛ شهوت او را به گناه فرا می خواند و عقل یادآور ناخشنودی خداوند و رسوایی و عذاب های پس از گناه می شد .
محمدباقر بیدرنگ به خدا پناه برد و گفت: خدایا! به ضعف نفسم اعتراف می کنم . او در این راز و نیاز بود که چشمانش به شعله چراغ خیره شد. به ناگاه انگشتان دستش را برروی شعله چراغ گرفت تا سوزندگی آتش جهنم را با تمام وجود حس کند .
پس از دقایقی که سوزش انگشتانش کمتر شد ، دوباره شیطان به او هجوم آورد. آن شب محمدباقر تا سحر بیدار بود و چندین بار ، انگشتانش را سوزاند! دختر جوان هم در گوشه ای از حجره، نشسته بود و در سکوت شب ، با بهت و حیرت، این صحنه های اعجاب انگیز را تماشا می کرد!
اینک وقت نماز شب شده بود، لیکن این نمازش، با همه نمازهایی که تاکنون خوانده بود بسیار تفاوت داشت. حلاوت و شیرینی نماز ،سخت او را مجذوب خود کرده بود. با طلوع خورشید که دروازه های شهر گشوده گشت، دختر جوان به خانه اش بازگشت و محمدباقر نیز برای این توفیق و پیروزی به سجده رفت و از خدای مهربان سپاسگزاری کرد .
او که به سبب روزه داری و بیداری شب بسیار خسته و گرسنه بود اندکی نان خورد و بی اختیار به خواب فرو رفت. چند ساعتی نگذشته بود که همهمه ها و سروصداهایی او را از خواب بیدار کرد، برخاست، به سوی پنجره رفت و با دیدن صحنه ای، سخت نگران شد!
او شاه عباس صفوی را دید که همراه آن دختر جوان، با قاضی القضات شهر ، و با تعدادی از افسران و سربازان به سوی مدرسه می آمدند. با خود گفت : نکند تهمتی به من زده باشند و اکنون ...!
شاه به سوی محمدباقر آمده بود، دربرابرش ایستاد! و گفت: دیشب تا به صبح نگران دخترم بودیم. همه جا در پی او گشتیم و برای سالم یافتن او نذر و نیازها کردیم! چند ساعت پیش دخترم آمد و تمام ماجرا را برایم بازگو کرد!
اینک اگر افتخار بدهید ، میخواهم او را به همسری شما در آورم!
محمدباقر که تا این لحظه نگران بود،یکباره نفس سرد و راحتی کشید و در دل خدا را شکر کرد .
او که لبخند مؤدبانه بر لبانش نقش بسته بود سرش را بالا گرفت، نگاهی به شاه کرد و بدین ترتیب با عزت و سرافرازی و پاکدامنی ، داماد شاه گشت .
محمدباقر میرداماد در بسیاری از علوم بویژه در فلسفه و عرفان و علوم غریبه ، به مدارج عالی رسید، به گونه ای که ملاصدرای شیرازی( معروف به صدرالمتألهین) یکی از شاگردان ممتاز او گردید .
⭕️در كتابهاي معتبر نقل شده كه ميرداماد بارها جسدش را رها كرد و به سير در عالم ملكوت پرداخت و دوباره به بدنش بازگشت
(موسوی خوانساری، محمدباقر،روضات الجنات،ج2،ص64)
✅ کانون «امین»
مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفاف😇
http://efaf-amin.blogfa.com/
http://kanoon-amin.rzb.ir/
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
خلاصه ای از نشست تخصصی کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی
با عنوان "سند مؤسسه بین المللی دیده بان خانواده؛ تهدیدهای پنهان 2030 "(بخش دوم)
با ارائه آقای دکتر علیرضا رسولی
چهارشنبه 2 مرداد ماه
خانم اسلاتر، مدیرعامل مؤسسه بین المللی دیده بان خانواده، اقدام به تحلیل سند 2030 نموده است و در نوشتاری با عنوان "تحلیلی بر دستور کار سند ۲۰۳۰ سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار؛ تهدیدهای پنهان برای زندگی، خانواده و کودکان" به نقد اهداف اصلی و فرعی سند 2030 پرداخته است.
ایشان با اینکه نگاه اسلامی به سند 2030 نداشتند، با نگاهی انسانی و اخلاقی، به بررسی این سند پرداخته و تهدیدهای این سند را برای خانواده و کودکان مشخص نمودند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
به نام خدا
آقای دکتر رسولی
CSE :
برای برانگیختن تمایلات جنسی کودکان طراحی شده است.
از مطالب صریح و بی پرده برای ترویج رفتارهای جنسی پرخطر و بی قاعده به کودکان استفاده میکند.
تمرکز وسواس گونه ای دارند که به کودکان آموزش دهند چگونه از هر راهی به لذت جنسی برسند.
هدف نهایی CSE تغییر دادن هنجارهای جنسی و جنسیتی جامعه است. بههمین علت است که میتوان گفت چرا CSE باید به شکل دقیقتر آموزش سقطجنین، لاابالی گری و حقوق LGBT خوانده شود.
وکلای سازمان چند میلیارد دلاری Planned Parenthood در طی مذاکرات SDG در تکاپو بودند تا اطمینان پیدا کنند که CSE یکی از اهداف فرعی SDG باشد.
استانداردهای سازمان بهداشت جهانی WHO در راستای CSE است که شامل موارد زیر است:
از زمان نوزادی تا سن 4 سالگی آموزش در مورد خود ارضایی،
از 4 تا 6 سالگی آموزش در مورد "هنجارهای مختلف درمورد تمایلات جنسی"،
از 6 تا 9 سالگی آموزش در مورد "روشهای مختلف پیشگیری از بارداری" و "ابراز علاقه به همجنس"،
از 9 تا 12 سالگی آموزش در مورد "لذت جنسی، خود ارضایی و ارگاسم" و "حقوق جنسی مبتنی بر تعریف فدراسیون جهانی Planned Parenthood"،
از 12 تا 15 سالگی آموزش در مورد "گرایش جنسی و هویت جنسیتی"،
از 15 سالگی به بعد آموزش در مورد "دیدگاهی انتقادی پیرامون هنجارهای مذهبی/ فرهنگی گوناگون" و پذیرش و ارج نهادن به "تفاوتهای جنسی".
آموزش بهداشت باروری و جنسی شامل CSE میگردد.
کشورهای عضو باید امکان دسترسی نوجوانان به اطلاعات مربوط به مسائل جنسی و باروری را فراهم نمایند.
هدف آموزش "فراگیر" ترویج CSE است.
هدف اصلی 4. تضمین آموزش با کیفیت، برابر و فراگیر و ترویج فرصتهای یادگیری مادام العمر برای همه.
هدف فرعی 4-الف) ایجاد و به روز رسانی امکانات آموزشی متناسب با کودکان، معلولان و جنسیتها و تأمین فضاهای یادگیری موثر، فراگیر، به دور از خشونت و امن برای همه.
هدف فرعی 4-الف برای تجهیزات آموزشی "متناسب با جنسیت" و "فراگیر" میتواند بهعنوان مطالبه ای برای CSE، به کار گرفته شود (در جهت تامین حقوق LGBTها).
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
اهداف UNFPA
"موانع آموزش جنسیتی مانند رضایت والدین" را حذف نمایند.
"موانع دسترسی به خدمات سقط جنین ایمن، مانند نیاز به مجوز شخص ثالث (بخوانید رضایت والدین برای سقط جنین)" را حذف نمایند.
اقدامات UNFPA تاکنون:
تفسیر هدف فرعی 7-4 از مجموعه اهداف SDG را به معنای "آموزش جنسیتی" برای آموزش "حقوق بشر"، "هویت جنسیتی" و "تنوع فرهنگی" تحت عنوان "درصد مدارسی که مهارتهای زندگی مبتنی بر HIV و آموزش جنسیتی را ارائه میدهند".
"بهداشت باروری" و "حقوق باروری" ترویج سقطجنین را هدف گرفتهاند.
مرکز حقوق باروری یکی از فعال ترین سازمانها در حوزه حقوق سقطجنین، "حقوق باروری" را به گونه ای تفسیر مینماید که سقطجنین را نیز در بر بگیرد.
شاخص های سنجش حقوق باروری و بهداشت باروری از دید UN Women:
"نسبت (درصد) کشورهای دارای قوانین و مقرراتی که تضمین کننده دسترسی تمام زنان و نوجوانان به خدمات بهداشت باروری و جنسی (بخوانید: سقطجنین جلوگیری از بارداری) هستند".
"دسترسی به خدمات بهداشت باروری و جنسی بدون نیاز به مجوز شخص ثالث (از همسر، قیم، والدین یا دیگران) باشد".
دسترسی به خدمات بهداشت باروری و جنسی بدون هیچگونه محدودیتی در سن و وضعیت تأهل باشد (بخوانید: سقطجنین و جلوگیری از بارداری برای افراد زیر سن قانونی)".
ادعای کشورهای توسعه یافته و حامیLGBT :
بجای واژه نهاد خانواده واژه انواع مختلف خانواده گنجانده شود.
در سند 2030 در ارتباط با مشارکت در پرورش محیط آموزش برای کودکان آمده:
”ما همچنان تلاش میکنیم تا برای کودکان و جوانان محیطی پرورشی فراهم آوریم تا آنها به فهم کاملی از حقوق و ظرفیت هایشان برسند و از طریق ایجاد مدارس امن و جوامع منسجم و خانواده ها به کشورهایمان کمک می کنیم تا سود حاصل از جمعیت را متعلق به خود نمایند“
هشدار: سند نهایی دستور کار 2030 سرشار از عبارات مبهمی است که میتوانند برای ترویج حقوق جنسی چالشبرانگیزی که نهاد خانواده را تضعیف میکنند به کار رود از طرف دیگر این سند، نهاد خانواده را بهعنوان یک واحد بنیادین اجتماع یا بهعنوان یکی از اصلی ترین مشارکتکنندگان در راه توسعه، به رسمیت نمی شناسد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
در ادامه جلسه کارگروه، آقای دکتر حسن اسلامیان به ارائه و معرفی انواع جنسیت ها که به گفته خانم اسلاتر، در فیسبوک به بیش از 50 مورد آن اشاره شده است، پرداختند که به خلاصه ای از آن اشاره می گردد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
آقای دکتر اسلامیان:
۱. لزبین یا هم جنسگرا زن : زنانی که کششی جنسی، احساسی، جسمی و/یا روحی را نسبت به سایر زنان تجربه میکنند.
۲. گی یا هم جنسگرا مرد : به مردانی اطلاق میشود که به صورت احساسی، شهوانی و/یا عاطفی به مردان دیگر گرایش دارند.
۳. دوجنسگرا: فردی که کششی جنسی، احساسی، جسمی و/یا روحی را هم نسبت به همجنسان خود و هم نسبت به جنس مخالف تجربه میکند.
۴. ترانس یا تراجنسی: فردی که با جنسیتی غیر از جنسیت هنگام تولدش زندگی میکند. گرایش جنسی افراد متنوع است و به هویت جنسی آنها بستگی ندارد.
۵. ترازن: برچسب هویتی که گاهی از سوی تراجنسیهای مذکر یا مونث استفاده میشود تا نشان دهد زن هستند در حالیکه هنوز بر گذشتهی تراجنسیتی خود تأکید میکنند.
۶. ترامرد :برچسب هویتی که گاهی از سوی تراجنسیهای مذکر یا مونث استفاده میشود تا نشان دهد مرد هستند در حالیکه هنوز بر گذشتهی تراجنسیتی خود تاکید میکنند.
۷. کوئیر یا همه جنسگرا : یک بیانیهی سیاسی و همچنین گرایشی جنسی است که طرفدار زیر پا گذاشتن تفکر دوتایی و سیال در نظر گرفتن گرایش جنسی و هویت جنسی است. این اصطلاح یک برچسب ساده برای توضیح دادن مجموعهی پیچیدهای از رفتارها و امیال جنسی است.
۸. بلاتکلیف : فردی که از هویت جنسی و/یا گرایش جنسی خود نامطمئن است و/یا در جستوجوی آن است.
۹. بیناجنس : مجموعهای از مشکلات درمانی که شامل ناهنجاریهای مادرزادی دستگاه تولیدمثل و جنسی میشود. یعنی افراد بیناجنس با کرموزومهای جنسی، اندامهای تناسلی خارجی، یا دستگاههای تولیدمثلی داخلی به دنیا میآیند که نه برای جنس مونث و نه برای جنس مذکر، استاندارد نیست.
۱۰. بی جنس گرا : فردی که کشش جنسی را تجربه نمیکند. آنها ممکن است کشش عاطفی، جسمی، یا احساسی را تجربه کنند یا تجربه نکنند.
۱۱. آرومانتیک :فردی که کشش احساسی کمی نسبت به دیگران تجربه میکند یا اصلا آن را تجربه نمیکند.
۱2. هم سوجنس : کسی که با هویت جنسی منسوب به او بر اساس جنسیت زمان تولدش احساس راحتی میکند.
و ....
https://eitaa.com/umefafgaraei