هدایت شده از مسیر عفافگرایی
💢آقای دکتر اکبری:
🔺 بررسي سنت جامعه شناسي کلاسيک، دو الگوي بازنمايي کلي از شکلگيري اعيان اجتماعي را نشان ميدهد؛ يکي رويکرد وبري که در آن اعيان اجتماعي به عنوان نتيجهاي (يا ساخته شده به وسيله) از رفتار نيت مند و معنيدار انساني در نظر گرفته ميشوند و رويکرد دوم رويکرد دورکهايمي است که بر اساس آن، اعيان اجتماعي نتيجه و تحت تأثير واقعيتهاي اجتماعي بيروني و الزوامآور است.
🔺 عليت وجود شناختي اجتماعي ارائه شده مبتني بر #فرض_همزماني است. يعني اينکه اعمال اجتماعي، به توليد و بازتوليد ساختارهاي اجتماعي ميپردازند و همزمان ساختارهاي اجتماعي عامليت (توانش) و تمايلات عاملين را بر #کنش_اجتماعي تجهيز، ترغيب و تحديد مينمايند. فرض اساسي: ماهیت پوشش و حجاب بعنوان يک پديده اجتماعي، برآيندي از رابطه همزيگري عامليت و ساختار است. ماهیت پوشش (حجاب) به عنوان يک پديده اجتماعي، برآيندي از رابطه عامليت(هاي فردي/ جمعي) و ساختار اجتماعي است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔺 تعاریف مردم پدیده های اجتماعی را تشکیل میدهد. رابطه دورانی بین عاملیت و ساختار وجود دارد. چه میشود که در عاملیت ساختار، تغییر به وجود میآید؟ گروهی می توانند در برابر گروه دیگر، همچنین بچه ها در مقابل والدین بایستند. وقتی از جامعه صحبت می کنیم، از یک سیستم سخن میگوییم که اجزای به هم مرتبطی دارد. تغییر در هر جزئی از سیستم باعث تغییر در کل سیستم میشود. عناصر اجتماعی، پرورش ها، سبک زندگی، تعاملات اجتماعی و غیره تغییر کرده است و نمی توان انتظار نوع پوشش همان صد سال پیش را داشت. در برخی از خانوادههای مذهبی بعضاً ماهواره وجود دارد، وسایل خارجی هم وجود دارد، اما هنوز بر روی همان پوشش سنتی پایبند هستند! ولی به صورت منطقی نباید اینگونه باشد. وقتی در سیستم خانواده، خیلی چیزها تغییر کرد، نمی توان چیزی را ثابت نگه داشت. ثابت نگه داشتن پوشش به لحاظ منطقی ممکن نیست.
🔺 #عاملین_اجتماعی دو دسته هستند که یک دسته خواهان تغییرند و دسته دیگر خواهان عدم تغییر و دلیل این مسئله بحث منافع می باشد. در پوشش و حجاب هم همینطور. گاهی در مورد یک نفر دو رفتار دیده می شود. یکی از عناصر اصلی ساختار اجتماعی که می تواند همزمان بر روی هر دو گروه تأثیر بگذارد، نوع #پوشش است. این دو گروه در خصوص پوشش به رقابت می پردازند که در نهایت به پذیرش یکدیگر می رسند. مثلاً در تهران دو الگوی رقابتی در بین پوشش وجود دارد. دسته اول، افرادی که خواهان پوشش کامل هستند و افرادی که خواهان آزادی هستند. این دو گروه در #بردباری و #تعادل، به پذیرش هم نزدیک می شوند ولی هیچ یک بر دیگری غلبه پیدا نمیکنند. بردباری مکانیزم حل تضاد در جامعه می باشد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
💢 گزیدهای از نظرات برخی از حاضران در کارگروه
🔺 آقای دکتر صمدی: در یکی از نظرسنجی هایی که صورت گرفته بود، مشخص گردید که مصادیق حیا و عفاف در نظر افراد متفاوت است. مصاحبه ای که از برخی دانشآموزان در مدارس پخش شده بود را، احتمالاً دیده اید. این که در آن مصاحبه، زمانی که از دانش آموزان سؤال شده بود که چند درصد بچه های مدرسه نماز نمی خوانند، پاسخ آنها نسبت به آن که از آنها پرسیده بودند که آیا خودتان نماز می خوانید یا نه، بیشتر بود. جالب اینجاست که طبق آمار به دست آمده، با این که بچه ها به نماز خواندن خود اذعان کرده بودند، اما دیگران را دارای این ویژگی نمی دانستند.
🔺 آقای محمدی مقدم: این که فرمودید خود مردم قبول میکنند که چه پوششی بر جامعه حاکم باشد، این قضیه در غرب اتفاق نیفتاد و فشار و تصمیم گرفته شده از بیرون، باعث تحمیل نحوه پوشش در جامعه شده است و این نظریه در جامعه وجود ندارد. وقتی غربی ها یک با حجاب را نمی توانند تحمل کنند و او را از اماکن آموزشی اخراج میکنند، چگونه ممکن است که یکدیگر را بپذیرند؟
🔺 خانم صراف نژاد: نظریه اجتماعی شما را در پوشش می پذیرم، اما بحث فقط مربوط به پوشش نیست. ارزش های انسانی نیز مطرح است. این مدل دودستگی مطرح شده را نیز، قبول ندارم که فرد با پوششی سنتی، حیا و عفت نداشته باشد. متأسفانه زمانی که حیازدایی در خانوادههای مذهبی رخ می دهد، پوشش هم تغییر می کند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔺 خانم قوی پنجه: مسئله حجاب در چندین جای قرآن کریم آمده است و مسئله دینی می باشد. با توجه به اینکه گفتید که مسئله پوشش در جامعه تغییر می کند، چطور می توان این را با مبانی دین و قرآن تبیین نمود؟ در اسلام و قرآن آمده است که حجاب از گذشته بوده است. زمانی که آن جوان با دیدن پوشش نامناسب خانمی، به پیامبر اعتراض نمود و آن آیه حجاب نازل شد. به عقیده بنده حجاب امروزی جامعه امروز متأثر از هجمه های بیرونی خارج از کشور می باشد.
🔺 آقای بنده ئی: آن گونه که در کشورهای غربی، افراد از نظر اعتقادی و پوشش رویش دارند، در کشور ما افرادی هستند که از این لحاظ دارای ریزش هستند که باید دلایل آنها مورد بررسی قرار گرفته شود.
🔺 آقای دکتر رضوی: طبق مبانی اجتماعی، اگر رفتارهای افراد جامعه را بر روی نمودار ترسیم نماییم، درصدی از افراد پوشش نامطلوب و درصدی پوشش مطلوب دارند و بخش زیادی از افراد جامعه به حالت بینابین و متوسط هستند. ما باید سعی کنیم که افرادی را که پوشش نامناسب دارند، کاهش دهیم و آنها را به سمت افراد بینابین سوق بدهیم.
🔺آقای دکتر باغیشنی: در ارائه امروز، بین تغییر و سلب تفاوت قائل شده است. با توجه به بردباری های اجتماعی، در دانشگاه به عنوان یک جامعه کوچک، به نظر چه کاری می شود انجام داد که نیروهای طرفدار حجاب حالت اکثریت را پیدا کنند که در دانشگاه، پوشش مطلوب به عنوان یک محیط نخبگانی رعایت گردد؟
🔺 آقای دکتر حسین زاده: به نظر می رسد که زاویه دید شما با اعضای کارگروه متفاوت است و این تفاوت زاویه دید نقطه اختلاف ما و شما می باشد. شما نگاه تان از پایین به بالا می باشد و این نگاهی اجتماعی است و نگاه ما از بالا به پایین و این نگاهی واقع گرایانه می باشد. هر کس بیشتر از سیاست گذاری و سیاست اندیشی کار کند، پیروز و موفق می باشد. ما نیاز به این دید داریم و فکر میکنم که باید نگاه از بالا به پایین باشد.
🔺 آقای وارسته پور: در خصوص پیشبینی شما که فرمودید طی ۱۰ یا ۱۵ سال آینده به تحمل و بردباری اجتماعی می رسیم بهتر است بگوییم که جریان جامعه در آینده به دو بخش عفیفانه و غیر عفیفانه خواهد شد. جریان اول تهاجم فرهنگی و نکته دوم مسائل داخلی می باشد و بعید است که جریان اسلامی داخل غرب را تحمل کند و بعید میدانم که به یک پایداری برسیم.
🔺 آقای دکتر تقی پور: آیا بردباری اجتماعی به خاطر مصادیق به وجود میآید؟ آیا تغییرات انجام شده، برگشت به اصول دارد؟ حفظ حجاب را در این تغییر و تحولات چطور می بینید؟
🔺آقای دکتر طهمورث پور: بنده حجاب را مرتبط بر مسائل فرهنگی و آن را ریشه می دانم؛ اما مسائل فرهنگی ریشه ای تر هستند. فکر می کنم تا زمانی که آنها را حل نکنیم، نمی توانیم مسئله حجاب و پوشش را حل کنیم. برای مثال در کشوری مثل لبنان یک دختر بدحجاب و یک دختر باحجاب، هر دو در یک حزب و گروه هستند و این بردباری را که شما فرمودید، در کشوری مثل لبنان زیاد مشاهده می شود. برای مسئله حجاب باید عوامل اصلی حل شود تا بتوان حجاب را حل نمود.
🔺 آقای دکتر سعیدی رضوانی: زمانی که بحث ساختارها مطرح شد این تصور بود که تأثیر ساختارها بسیار مهم است و بدون توجه به آنها به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید. نگاه ما ساختاری می باشد و دنبال این هستیم که چطور ساختارها را عوض کنیم. پاداش اجتماعی بدترین عامل برای بدحجابی می باشد. چرا که اگر در محله های پایین شهر، فردی مانتوی کوتاه و پوشش نامناسبی داشته باشد، مورد توجه دیگران قرار میگیرد و افراد محله با خود فکر میکنند که این فرد از جای دیگری آمده و متعلق به این منطقه نیست. چرا که پوشش او متفاوت است و نگاه های خاصی به او می کنند و این نگاهها حس خوبی به آن فرد بدحجاب میدهد که باعث میشود کوشش خود را به همین صورت ادامه بدهد. در نقد مباحث استاد گرامی جناب دکتر اکبری باید گفت که جهتگیری تغییرات مهم است. نه آن که گفته شود حامیان حجاب تداوم خواه هستند و مخالفان حجاب تغییرخواه. برای مثال مجموعه ما نیز موافق تغییر ساختار فعلی هستیم. همانطور که بدحجابان خواستار تغییر پوشش به شکل آزادتری هستند، ما نیز ساختار تغییر پوشش به سمت کاملتر را خواهانیم. پس ما نیز جزء کنشگران تغییر محسوب می شویم نه کنشگران تداوم خواه.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
💢 دکتر اکبری:
🔺طبق تحقیقاتی که انجام شده است، اهمیت مذهب خانواده و بازگشت به سنت ها مطرح شده است. با اینکه غرب از مرحله مدرن عبور کرده و وارد دوره پست مدرن شده است. چطور می شود ادراکات افراد را تغییر داد و اطلاعات جدید را تعریف نمود؟ دختر ۱۰ ساله بنده کیس مطالعاتی من است. وقتی در انیمیشن ها و بازی های موبایلی، زیباییها را نشان می دهند، فرزند من تا چه حد میتواند در مقابل آنها #مقاومت نماید؟ بنده به شخصه خودم دیدگاههای مذهبی دارم اما تا کجا می توانم در مقابل این #هجمه_ها استقامت کنم؟ در حال حاضر منابع بیشتر در دست دوستان تداوم خواه است اما قدرت بیشتر در دست گروه تغییرخواه. امروزه افراد، #حیا و #پاکدامنی و #حجاب را با یکدیگر مغایر می دانند. من نیز معتقدم برداشت های کف جامعه در خصوص این مقوله ها تفکیک شده است. یعنی مردم جامعه کمکم به این دیدگاه می رسند که کسی که حجاب ندارد، لزوماً بی حیا نمی باشد و کمکم بحث پوشش را از حیا جدا می کنند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔺 در پاسخ به این که در سطح دانشگاه چه میشود کرد؟ باید گفت در حد تحول های فردی می توان اقدام نمود و از طریق ادراک سازی و نمونه سازی نمی توان افراد را متحول کرد. بایدها و نبایدها باید تبدیل به مطلوب شوند. یعنی افراد دوست داشته باشند که نسبت به امور عمل کنند و از روی اجبار نباشد. بنابراین با غفلت از ساختارها، برگزاری جلسات، طراحی پوستر، برگزاری کارگاه، کلاس و ... خیلی فایده ندارد. در تصریح صحبت یکی از اعضای کارگروه پدیده خود مقدس انگاری و دیگری پلید انگاری، پدیده رایج و صحیح می باشد. این پدیده در همه حوزه ها شایع میباشد که ریشه در عوامل سطح بالاتر دارد که دورویی در آنها بالاست. متأسفانه در مصاحبه های صورت گرفته دیگری نیز، فرد با دیدن تصاویر مربوط به نوع پوشش، پوششی را انتخاب می کند که پوشش خود متفاوت با آن می باشد.
💢 قبل از آغاز جلسه و در ساعت 15 نیز، مستند "قهرمانان خانه ما" پخش گردید که روایتگر یک معلم پرورشی سبزواری است که با ابتکار، بچهها را در مسیر پژوهش تاریخ شفاهی از خانوادههایشان قرار میدهد. آشنا کردن نسل جوان با خاطرات انقلاب و جنگ، کار مقدس و شایستهای است که در این فیلم دیده میشود.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی
#حیاورزی
💠روزی فاطمه زهرا سلام الله علیها به اسماء فرمودند: "چه بد است این تختههایی که بدن مرده را برای تشییع جنازه روی آن میگذارند! زیرا وقتی زنی را روی آن قرار می دهند و پارچه ای بر بدنش می کشند، حجم بدن او معلوم است".
💠اسماء گفت: "من که در حبشه بودم، میدیدم مردم آنجا تابوتی از چوب درست میکردند و مرده را داخل آن میگذاشتند. شاید دیدنش شما را به شگفتی بیاورد؟ می خواهید آن را برای شما بسازم؟"
💠حضرت پاسخ فرموند: "آری"
💠سپس اسماء تختی را طلبید و آن را واژگون بر زمین نهاد و سپس چند چوب خواست و آنها را بر پایه های تخت محکم کرد. بعد هم پارچه ای به روی آن کشید و به فاطمه علیهاسلام نشان داد.
💠حضرت فاطمه تبسمی بر لب آوردند و فرمودند: "این خیلی خوب است. وقتی مرده را داخل آن قرار دهند و پارچهای روی آن بکشند، دیگر معلوم نمیشود مرده مرد است یا زن". و فرمودند: "پس از مرگم، مانند همین را برای من بساز و مرا بپوشان. خداوند تو را از آتش بپوشاند".
📚منبع: کلینی، 228.3، ابن عبدالبر، 1897.4
#شهادت_حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها_بر_تمام_عفافگرایان_تسلیت_باد .
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#تربیت_عفیفانه
🔻#مادر كسى است كه در همان دوران #كودكى، #بذر عقيده، فضائل و #ارزشهاى_اخلاقى را مى كارد.
🔥اگر #مادر فاسد شود،
👦🏽👧🏽👶🏽 فرزند
✅در #عبادت سستى مى كند!
✅#حجاب را فرو مى افكند!
✅به دنبال لهو و لعب، از #خدا و آخرت غافل مى شود!
✅و براى فتنه از خانه خارج مى شود!
🔻و وقتى كه او #مادر شد، ديگر چيزى از عقيده، فضيلت و اخلاق نمى داند كه به #فرزندش بياموزد.
🔻كسى كه چيزى ندارد! نمى تواند آن را به ديگران نيز #اعطا كند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از عفاف گرایی
📸زنی که به دلیل ویروس کرونا ماسک پوشیده است، در حال چک کردن تلفن همراه خود در شانگهای چین
برخی برای در امان ماندن از ویروس کرونا خودشان را بهشدت میپوشانند ولی در برابر ویروس بیعفتی و انحراف جنسی که زیانبارتر از ویروس کرونا است خود را نمیپوشانند!!!
@efaf_amin
Kanoon-amin.ir
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی
#معرفی_کتاب📚
#کتاب_تبرج
🔹این اثر گران سنگ که با رویکردی فقهی، اجتماعی و سیاسی، به بررسی مسئله #تبرّج و تبیین رابطه آن با فحشاء و فسادهای جنسی پرداخته، در سال 1398 چاپ گردیده و دارای نه فصل به شرح زیر می باشد:
1️⃣قرآن و جاهلیّت
2️⃣قرآن و تبرّج
3️⃣فتوای مراجع عظام
4️⃣بانوان مؤمن و عرصۀ فعالیّت
5️⃣زن در نگاه سیاستمداران فاسد
6️⃣ولایت مطلقۀ فقیه
7️⃣زنان و قانون اساسی جمهوری اسلامی
8️⃣خطر تعطیل شدن کامل أمر به معروف و نهی از منکر
9️⃣وظایف بانوان
🔹در فصول دوم و سوم، ادلّه فقهیِ حرمت تبرّج بررسی و همچنین فتاوای مراجع عظام تقلید در این موضوع بیان شده است.
🔹در فصل چهارم، مصادیق فراوانی از بانوان مکرّمۀ اسلام و دفاع از جایگاه حجاب و پاسخ به شبهۀ تزاحم حجاب با حضور اجتماعی بانوان در عرصه های مختلف مطرح گردیده است.
🔹در فصل پنجم، با بیان آمار فسادهای جنسی و اخلاقی، رابطۀ تبرّج و فحشاء را به ذهن تقریب نموده و از سوءاستفادۀ سیاستمداران فاسد، از جنسیّت زن پرده برداشته شده است.
🔹شاید برجسته ترین و جذّاب ترین فصل از نگاه آشنایان با شبهات روز جامعه، فصل ششم باشد که در آن تلاش شده به شبهاتی از قبیل شیوه تعامل رهبر معظّم انقلاب با تبرّج و بی حجابی، قابل پذیرش بودن تبرّج امروزی در قالب احکام حکومتی و تزاحم برخورد با تبرّج و بی حجابی با جذب حداکثری، پاسخ داده شود.
🔹در مجموع می توان هشتمین کتاب حضرت آیت الله وفسی را مکمّل و متمّم کتاب ارزشمند حجاب قرآنی ایشان و شاهکاری دیگر در راستای احیای فرهنگ ناب فاطمی و دفاع از ارزش های انقلابی دانست.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
💠نشستی صمیمی با حضور #زوج_جوان_روسی_تازه_مسلمان، آقای #دکتر_نیکی_تال و سرکار خانم #داریا_فیودوروا، در کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی در تاریخ سه شنبه 8 بهمن ساعت 12:30 الی 14:00 برگزار گردید. این زوج که به تازگی و در تاریخ 21 دی ماه، در دانشگاه تربیت مدرس، با ادای شهادتین به دین مبین اسلام مشرف شده بودند، جهت زیارت حرم مطهر امام رضا علیه السلام به مشهد مقدس سفر نموده و در این جلسه حضور یافتند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
💠دکتر نیکی تال، ریاضیدان و دانشجوی پسادکتری دانشگاه تربیت مدرس و خانم داریا فیودوروا دانشجوی رشته کارگردانی تئاتر دانشگاه مسکو، اذعان نمودند که تا پیش از گرایش به دین مقدس اسلام، فاقد هرگونه اعتقادات و گرایشات مذهبی بودند. دکتر نیکی تال 31 ساله که متولد سن پترزبورگ هستند، پس از گرایش به دین مبین اسلام و تحت تأثیر شخصیت والای شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نام خود را #قاسم نهادند و خانم داریا فیودوروا نیز که 26 سال دارند، بین انتخاب دو نام #زینب و سکینه مردد هستند. دکتر قاسم در پاسخ به سؤال حاضرین و دلیل برگزیدن دین اسلام اظهار نمودند، علیرغم اینکه به گونهای دیگر متولد شده بودم، بهدلیل درگیریهای ذهنی با مسائل اعتقادی، تصمیم به تغییر مسیر زندگی خود گرفتم. چرا که احساس نمودم بدون برخورداری از اعتقادات، فردی غیرمفید هستم. ایشان دلیل گرایش به اسلام و مذهب شیعه را حاصل مطالعات چند ساله، ارتباطات با مسلمانان روسی، توضیحات پدر غیرمسلمان خود و در نهایت دستیابی به شناخت بیشتر در ایران، عنوان نمودند. خانم زینب نیز دلیل گرایش خود به دین اسلام را ندای درونی قلب خود دانستند و در پاسخ به این سؤال که اگر در روسیه نسبت به نوع پوشش شما اعتراض گردد، چه عکسالمعلی را نشان خواهید داد، پاسخ دادند که دلیل انتخاب این پوشش را توضیح خواهم داد و نوع نگاه و برخورد اطرافیان نیز، اهمیت چندانی نخواهد داشت. ایشان همچنین از دیدن پوششهای کامل بانوان در ایران اظهار خرسندی و رضایت نمودند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
💠#هدیه_مقام_معظم_رهبری به #زوج_تازه_مسلمان_روسی آقای دکتر#نیکی_تال و خانم #داریا_فیودوروا (#قاسم و #زینب)😊 😊
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔸 #معرفی_کتاب
کتاب «#همسران_همراه» سیره خانوادگی همسران علما و بزرگان
🔹کتاب همسران همراه نوشته جمعی از پژوهشگران مدیریت مطالعات معاونت تهذیب و تربیت است، که خاطراتی ارزشمند و زیبا از سیره فردی و خانوادگی تعدادی از همسران علما و بزرگان حوزه را به تصویر کشیده است.
🔹همسر مکرمه امام خمینی قدس سره، علامه طباطبایی، علامه جعفری، آیتالله کوهستانی، شهید مطهری، شهید آیتالله صدر، شهید آیتالله سعیدی، شهید اندرزگو، شهید نواب صفوی رضوان الله علیهم اجمعین و نیز همسر محترمه رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی؛ از جمله افرادی هستند که این کتاب به شرح زندگی آنها پرداخته است.
🔹طلاب و روحانیون که به عنوان #الگوی_اخلاقی، #معنوی و #رفتاری در جامعه نگریسته می شوند، افزون بر خود باید به همسران خود نیز توجه کرده و زمینه های رشد آنان را فراهم سازند؛ چراکه رشد و کمال معنوی همسر، موجب استحکام، پویایی و تعالی #خانواده گشته و تربیت #نسلی_پاک و صالح را در پی دارد.
🔹کتاب همسران همراه می کوشد فضاهایی از دانش و مهارت ها را در برابر دیدگان همسران طلاب و روحانیون با استفاده از زندگی همسران موفق علما و بزرگان دین ترسیم کند تا بدان وسیله بتوانند به اهمیت نقش خود در خانواده، تربیت نسل و نیز در جامعه پی برده و برای رسیدن به جایگاه الگویی تلاش کنند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی
#عفت_در_پوشش
🌺 شهید مدافع حرم حسین #حریری
📝 من حاضرم مثل علی اکبر امام حسین (ع) اِرباً اِربا بشوم، ولی #حجاب ناموس اسلام حفظ شود.
🔸شادی روح #شهدا #صلوات🌷
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#حفظ_بنیان_خانواده
🔹عامل دوم #طلاق ها، طبق برخی از تحقیقات خانواده درمانی، مسئله #دخالتهای_خانواده می باشد.
🔹گزینه های مواجهه زوج ها با دخالتهای خانواده:
1️⃣ گزینه اول این است که شروع کنید به #تقابل کردن با والدین و وابستگان همسرتان؛ که طبیعتاً در این جدال، نه شما منفعتی خواهید برد و نه آنها و #آرامش_روانی هر دو هم به خطر خواهد افتاد.
2️⃣ گزینه دوم این است که با حالت #انفعالی برخورد کنید و هر آنچه آنها بگویند را بی چون و چرا بپذیرید که این شیوه قطعاً به آرامش روانی خود فرد #آسیب می رساند.
3️⃣ گزینه سوم این است که فرد قطع رابطه کند و در واقع صورت مسئله را حذف کند. قطع ارتباط هم باعث می شود فرد و همسرش از حمایت های عاطفی و شناختی #محروم شوند که این هم قطعاً خلاف دیدگاه اسلام و آموزه های دینی ما مبنی بر حفظ حرمت و #احترام_والدین، می باشد.
4️⃣ بهترین گزینه، این است که افراد راهکار #تعامل را در پیش گیرند. فرد خانواده همسرش را با همان ویژگی هایی که دارند بپذیرد و توجه کند که آنها قابل تغییر نیستند و اگر هم قابل تغییر باشند سالها زمان می برد. چراکه آنها در سنین بزرگسالی اند. حال که نمی توان آنها را تغییر داد، باید رفتار خود را #تغییر داد، شیوه تعامل خود را #اصلاح نمود و مهارت های خود را افزایش داد.
🔹مسئله دخالت والدین گاهی اوقات #توهم_دخالت است نه دخالت. اگر عضوی از خانواده همسر، انتقادی می کند، حتماً به معنای دخالت او در زندگی ما نیست و در صورت مفید بودن آن را پذیرفت.
👤 دکتر #مهدی_عباسی
🌐 vasael.ir/00047x
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#تربیت_جنسی_فرزندان
#تربیت_جنسی_خانواده_محور
#پیشگیری_از_بلوغ_زودرس
🔺فرزند تا رسیدن به سن #بلوغ، باید در فضایی تربیت شود که آلوده به #مسائل_جنسی نباشد. زیرا در این دوران حساس، اگر مسائل جنسی به کودکان آموزش داده شود، آنها گرفتار #بلوغ_زودرس جنسی می شوند و ناخواسته وارد مسائلی می شوند که هنوز آمادگی لازم برای هضم آن را ندارند و قطعا دچار #انحرافهای_اخلاقی خواهند شد.
☑️ مسائل جنسی باید در نزدیکی سن بلوغ، آنهم توسط #والدین_همجنس به فرزندان شروع شود. پدر برای آموزش به پسر و مادر برای آموزش به دختر.
☑️#والدین، بهترین مربی برای آموزش مسائل جنسی به فرزندان هستند. باید والدین را آگاه کرد و آموزش داد، نه کودکان و فرزندان را. این نکته مهمی است.
☑️مادری که در سن بلوغ بصورت محرمانه و خصوصی مسائلی را برای دخترش بازگو می کند و او را در زمینه قاعدگی، رفتار جنسی، ارتباط با نامحرم، پوشش و حجاب آموزش می دهد، به وظیفه مادری خود عمل کرده است.
☑️ پدری که فرزند پسر خود را در آغوش گیرد و با او ارتباط صمیمی برقرار کند، می تواند در سن بلوغ مسائلی در رابطه با میل جنسی، کنترل رفتار جنسی، شناخت محرم و نامحرم، غسل جنابت و مسائل دیگر را بصورت خصوصی با فرزندش در میان بگذارد. در اینصورت فرزند هم یاد می گیرد که این مسائل خصوصی است و اینها را در جایی بازگو نمی کند، ولی آموزش دیده است.
🔵 متأسفانه اشکال کار در اینجاست که فضای مجازی و گوشی های تلفن همراه، کار را خراب کرده اند و متأسفانه بعضاً فرزندان ما با دیدن فیلمها و عکسهای نامناسب، آلوده به مسائل غیراخلاقی و بلوغ زودرس جنسی شده اند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از ❤️ امام خوبی ها ❤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تصویری
❤️یعنی خدایی که اینقدر میگن مهربونه❤️
🌋حاضره یه خانم رو واسه اینکه چند تار موش رو بیرون گذاشته بسوزونه⁉️
@Emamkhobiha🌹
هدایت شده از 🇱🇧🚩 دختــران چــادری 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتقاد حجتالاسلام حسینی در برنامه سمت خدا به تیپ و حجاب بازیگران در جشنواره فيلم فجر :
من یک سال درباره حجاب صحبت میکنم؛یک جشنواره فجر انقلاب، همه بحثهای ما را از بین میبرد
🔹دین به کنار، از این مردم خجالت نمیکشید با این تیپ و قیافهها جلویشان رژه میروید؟
_____________
⇱ ڪلیــڪ ڪنید ⇩⇩⇩
🌸 eitaa.com/joinchat/3093102592Cc9d364a057
هدایت شده از بانوی تمدن ساز 🇵🇸🇮🇷
⛔️ ۱۲ میلیون جوان ایرانی در انتظار اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان!
📢 فراخوان پویش نماینده دوازده میلیونی!
🔻فلسفه وجودی تشکیل مجلس شورای اسلامی ورود نمایندگان مردم به ساختمان بهارستان برای پیگیری حقوق آنان است، ولی عجیب آن است که در طی سال های گذشته، ۱۲ میلیون جوان مجرد در سن ازدواج، تقریبا هیچ نماینده ای در مجلس ندارند که حقوق آنان را پیگیری کند
🔻تا جایی که ۱۴ سال از تصویب قانون تسهیل ازدواج جوانان می گذرد ولی به جز چند نماینده دغدغه مند، غالب نمایندگان در مورد این قانون سکوت کرده و نظارت بر اجرای قانون را که از وظایف اصلی نمایندگان است به فراموشی سپرده اند. آن هم در وضعیتی که میانگین سن ازدواج در دختران و پسران به ترتیب به ۲۴ و ۲۷ سال افزایش پیدا کرده و فاصله بین بلوغ تا ازدواج به بیش از یک دهه رسیده است.
🔻حال از نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس انتظار می رود، موضع خود را به صورت شفاف و مشخص در قبال اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان و دیگر مطالبات این جمعیت ۱۲ میلیونی که با احتساب والدین آن ها که درگیر با این مسئله هستند، حدود نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند بیان کنند، تا مردم بتوانند با آگاهی بیشتری درباره انتخاب نماینده موردنظر خود تصمیم بگیرند.
✍ ✍✍امضا بیانیه پویش #نماینده_دوازده_میلیونی:
📎 bit.ly/nm12m
@Namayande_12M
@banooyetamadonsaz
هدایت شده از بیداری ملت
🔴نمونه ای از مدیریت فرهنگی:
با پول بیت المال جشنواره فجر راه می اندازیم، بازیگر زن معلوم الحال روسری اش را برمیدارد، به ریش همه می خندد، بعد هم اتفاقی نمی افتد وفیلمش اکران می شود!
بعد درخیابان گشت ارشاد میگذاریم تا با کسانی که آن زن را به عنوان الگوی خود پذیرفته اند برخورد کنیم!
* امیرحسین ثابتی *
@bidariymelat
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی
#تشکر_بابت_حجاب
#تشکر_کاغذی 📝
🌸آیا تاکنون از #بانوان خوش حجاب، بابت رعایت حجاب #تشکر کرده اید؟
🔺اکثر مادران ما، از قبل از سن تکلیف #محجبه بودند و وظیفه شرعی خود میدانستند که از نامحرم رو بگیرند. هنوز هم گروه کثیری از زنان ایرانی، این چنین مقید و مستوره اند.
🔺اما در این روزگار بعضی از بانوان، دچار تغییر عقیده شده اند. نه اینکه از دین رو برگردانده باشند. نه... اما در مقوله #حجاب، شبیه مادران خود نیستند.
🔺یکی، دوتا و صدتا و هزارتا هم نیستند که بشود، ندیدشان گرفت. اتفاقاً خیلی هم به #چشم میآیند و گاه و بیگاه #خشم و #غیرت اکثر آقایان را برمیانگیزند.
🎈 بنابراین آنهایی که هنوز رعایت حجاب را، وظیفه شرعی، عرفی و قانونی خود می دانند، شایسته #تقدیرند.
https://eitaa.com/umefafgaraei