eitaa logo
«سبک زندگی عفیفانه» بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین
150 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.8هزار ویدیو
58 فایل
☘️کانال بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین با هدف دستیابی به حیات طیبه در سایه سبک زندگی عفیفانه ایجاد شد.
مشاهده در ایتا
دانلود
12.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃 💢من زن هستم حق انتخاب دارم❗️ ❌مرا با دیگران قیاس نکنید ❗️ ❇️ من ارزشمندم ❗️
💠 پرسش: آيا حجاب در دين اسلام در سطح اجتماع اجباري است؟و اينکه دلايل اجباري شدنش تو ايران چيه ؟ پاسخ: ✍️نکته اول برای روشن شدن موضوع این است که دستور رعایت حجاب دستوری صریح از جانب قرآن است وبر هرمرد و زن مسلمان لازم است حدی از پوشش را رعایت نماید البته حد و مرز و نوع پوشش برای زن و مرد متفاوت است.بنابراین پذیرش حجاب و رعایت آن امری تعبدی است همچون نمازخواندن و روزه گرفتن. دقت کنید که وقتي دین اسلام برای ما مسلمانان با اختيار و حكم عقل و فطرت، حق شناخته شده، ديگر بايد به لوازم اين عقيده پايبند باشیم و حجاب از لوازم این اعتقاد محسوب می شود و به عنوان يكي از ضروريات دين به حساب مي آيد. نکته قابل توجه بعدی این است که دستور حجاب یک دستور اجتماعی است و نه صرفا فردی، هرچند کسی که حجاب را رعایت می کند از حیث فردی نیز از مزایای آن برخوردار می شود اما در عین حال یکی از فلسفه های مهم رعایت حجاب تاثیر آن در اجتماع است. نکته سوم این که هر جامعه ای دارای قوانین خاص خودش است که فارغ از صحیح یا ناصحیح بودن آن قوانین، رعایت آن قوانین بر مردم آن اجتماع لازم و ضروری است چرا که جامعه بدون قانون جامعه ای پرهرج و مرج خواهد بود و بیشتر شبیه جنگل می شود تا اجتماع. وقتی قانونی در یک جامعه وضع می شود ممکن است مطابق میل همگان نباشد اما قانونگذار قطعا هدفی را برای وضع آن قانون دنبال می کند. در جامعه اسلامی، قوانین منطبق بر آموزه های اسلام است و قانونگذار هدفش از وضع قوانین، سعادت و سلامت دنیوی و اخروی انسان است.لذا خلاف میل بودن قانون برای برخی، دلیل مناسبی برای حذف قانون نمی تواند باشد. حجاب تا زمانی که بحثی فردی باشد شخص در رعایت یا عدم رعایتش آزاد است اما وقتی تبدیل به یک قانون اجتماعی می شود و با حقوق دیگران ارتباط پیدا می کند و عدم رعایتش خسارتهای متعددی بر پیکره اجتماع وارد می آورد حکومت و حاکم آن جامعه می تواند برای حفظ اخلاق و حیا در جامعه آن را الزامی نماید بنابراین حجاب، افزون بر اينكه تكليف شخصي بانوان مسلمان است، حق جامعه ي ديني نيز مي باشد. مسئله ي پوشش حقي شخصي نيست كه بتوان آن را در حوزه ي حريم خصوصي جاي داد. بلكه «حق الناس» است و درست رعايت نكردن آن تجاوز به حقوق ديگران محسوب مي گردد. افزايش امنيت اجتماعي زنان،استحكام پيوند خانوادگي، افزايش بهره‌وري شغلي و مشاركت اجتماعي، بالا بردن ارزش و احترام زن از جمله فواید و فلسفه های وجوب حجاب است و حکومت اسلامی نیز که هدفش رشد و تكامل مادي و معنوي انسانهاست موظف به اجراي اين حکم با بهترين و مؤثرترين شيوه و شكل ممكن مي باشد.
🎥 نماینده پارلمان اتریش واسه اعتراض به منع قانون حجاب در مدارس ابتدایی، روسری سرش میکنه و میگه حجاب به کسی آسیب که نمیزنه هیچ باعث مصونیت میشه! +درد و بلاش بخوره تو سر یسری غربگدای داخلی و اپوزیسیون
متن پیام استاد ارزشمند قرائتی به شرح ذیل می‌باشد: بسم الله الرحمن الرحیم گوهر پاکی و پاکدامنی خواهرم و دخترم! چون نمی‌ دانم دامنه مطالعات و مقدار تحصیلات شما چقدر است، از همه استدلال‏‌های علمی و فنی دوری می‌‏کنم و ساده و خودمانی حرف می‌‏زنم و خیلی هم با شما بیگانه نیستم. سالهاست شب‏‌های جمعه در تلویزیون منزل شما هستم. خواهرم و دخترم! غفلت بزرگترین خطر برای انسان است. غفلت از خدا و قیامت؛ غفلت از جوانی، استعدادها، ارزش‏ها و کرامت‌‏های انسانی؛ غفلت از جامعه، دوستان و محرومان‏؛ و غفلت از توطئه‌ ها و طرفندهای دشمنان. خواهرم و دخترم! هرچیز و هر کس ما را غافل کند، ما را به خطر انداخته و دشمن ماست و هر چیز و هر کس ما را از غفلت بیرون آورد و هشدار دهد، بهترین دوست ماست. دوست ما، خداوند است که هستی را به ما داد و همه چیز را در اختیار ما گذاشت و به ما عقل، فکر، علم، هدایت، قدرت تشخیص و انتخاب داد و طبیعت را تسخیر ما کرد و کارهای نیکوی ما را چندین برابر خریداری می‌‏کند. دوست ما، پیامبر عزیز اسلام است که در روزگاری که دختر مایه ننگ بود و چه بسا زنده به گور می‌شد، با بوسیدن دخترش، به دختران مقام داد و برای زنان حق مالک‏ شدن، رأی داشتن، تحصیل کردن، انتخاب همسر و نظارت بر امور جامعه، یعنی حق امر به معروف و نهی از منکر قائل شد و زن را مثل مرد، مستعدّ رسیدن به همه کمالات دانست. دوست ما، شهدایی هستند که با قبول جراحت و اسارت و شهادت، دشمن را از این کشور بیرون راندند، تا من و شما هر شب در امنیت استراحت ‏کنیم. اما دشمن ما، شیطان است که پدر و مادر ما، آدم و حوا را به نافرمانی خدا کشاند که نتیجه اش کنار رفتن پوشش آنها شد. آری اولین پیروی از وسوسه شیطان، نتیجه اش برهنگی بود. دشمن ما، تفکری است که زن را برای کامیابی و هوسبازی می خواهد و تصویر نیمه عریان او را وسیله تبلیغات اجناس قرار می دهد. خواهرم و دخترم! آیا تاکنون به این سوالات فکر کرده‌اید: ۱٫ چرا دشمنان اسباب پیشرفت‌‏های علمی را از ما بخل و نسبت به آنچه دختران و پسران ما را منحرف می‌سازد، بخشش می ‏کنند؟ ۲٫ در دفاع از میهن، مادران محجبه فرزندان خود را به جبهه فرستادند یا زنان بی‌‏حجاب؟ ۳٫ اگر امروز به کشور عزیز ما هجومی شود، مردان و زنان باایمان ایستادگی می‌کنند یا عناصر سست‏ ایمان؟ ۴٫ در همه جوامع بشری، آزار دختران عفیف و پوشیده بیشتر است یا دختران رها و لاابالی؟ ۵٫ اگر برادر شما بنای ازدواج داشته باشد و شما را وکیل خود کند، شما دختری را انتخاب می‌کنید که هر روز خود را در معرض نگاه جوانان هرزه قرار داده یا کسی که عفاف و حجاب او کامل‏تر و از چشم هوسبازان‏ به دور بوده است؟ ۶٫ آمار طلاق، افت تحصیلی، افسردگی و اضطراب، امراض روانی و مقاربتی، سقط جنین، فرار از خانه، اسراف و تجمل‏گرایی، گناه و بی ‏بند و باری در میان دختران پاک و عفیف بیشتر است یا دختران رها و لاابالی؟ خواهرم و دخترم، حجاب از ضروریات دین است و شما بحمدللَّه فرزند اسلام هستید. امروز هزاران دختر تحصیلکرده با حجاب کامل به عالی‏ترین درجات علمی رسیده‌اند و با حضور خود در عرصه‏ های علمی، سیاسی و اقتصادی، نشان داده اند که حجاب مانع فعالیت‌های اجتماعی و رشد و پیشرفت نیست. خواهرم و دخترم، اگر هر چیز را انکار کنیم، مرگ را نمی‌‏توان انکار کرد. من و شما دیر یا زود باید پاسخگوی کارهای خود در برابر خدا باشیم. در حجاب کامل رضای خدا، پیامبر خدا و امامان معصوم است، ولی در کشف حجاب و ولنگاری، رضای شیطان و افراد لاابالی و چشم‏چرانان هرزه است. خواهرم و دخترم، مگر شما خود طلا و جواهرات قیمتی را در پوشش قرار نمی‌‏دهید و آنها را از دسترس نااهلان دور نگه‏ نمی‌دارید؟ چه گوهری گرانبهاتر از وجود خود شما است؟ چرا خود را ارزان در برابر هر چشمی قرار دهید؟ مگر نه این است که چشمان ناپاک شما را برای خودشان‏ می‏ خواهند و خدا شما را برای خودتان می‏‌خواهد؟ خواهرم و دخترم، اگر جلوه‏ گری امروز شما دلربایی کرد و علاقه مردی را به همسرش کم کرد، فردا زن زیبایی با جلوه ‏گری خود، دل شوهر شما را خواهد ربود و رونق زندگی شما را کم خواهد کرد. خواهرم و دخترم، لباس و آرایش فریبنده شما در خیابان، زخمی را در دل فقرایی که این نوع لباس‏ها را ندارند، به وجود خواهد آورد که با آه خود از شما انتقام خواهند گرفت. خواهرم و دخترم، مراقب دوستان خود باشید، زیرا بعضی غافل و گول ‏خورده‌اند. خیال می‌‏کنند بی‌‏حجابی نشان تمدن است یا گمان می‌‏کنند جلب توجه و نگاه دیگران، به سود آنهاست. خیال می‌ کنند جلوه‏ گری گناه ساده‏ ای است، ولی نمی‏ دانند چه بسا آرامش خانواده‌ای را به نگرانی تبدیل می‌‏کند. این نامه ‏را به خاطر در امان ماندن شما و جامعه از خطرات غفلت و وسوسه‌های شیطان نوشتم؛ یک بار دیگر آن را بخوانید و اگر مفید دیدید به دیگران نیز بدهید. اگر مرا معلم خود می‌دانید، حق معلمی را ب
ا نماز و تقوا و قرب به خدا ادا فرمایید.
✅خانومها، خودشان را دست کم نگیرند. ┄┅┅❁🌱✨🏴✨🌱❁┅┅┄ 🔶همسر زهیر بن قین شوهر خود را به یاری امام حسین علیه السلام دعوت کرد 🔶همسر مسلم بن عوسجه همراه همسرش به اردوگاه امام حسین علیه السلام آمد، و بعد از شهادت مسلم، فرزند خود را به میدان فرستاد. 🔶 همچنین همسران و مادرانی که هنگام جانبازی و رشادت عزیزان خود، در مقابل خیمه ها ایستاده بودند و آنان را نظاره می کردند و مشوق بودند. ✍امام خمینی(ره) : « از دامن زن، مرد به معراج می رود.» 💔
7.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹دستگیری اعضای فرقه بهائیت در پوشش مربیان مهدکودک‌های بدون مجوز
نهضت امام حسین یک نهضت چند ماهیتی است نه تک ماهیتی. چرا كه پدیده اجتماعی می‌تواند چندماهیتی باشد. اتفاقاً قیام امام حسین از آن پدیده‌های چندماهیتی است، چون عوامل مختلف در آن اثر داشته است.چطور؟ آن گونه كه عوامل متعددى در آن سهيم بود: 🔴تقاضاى بيعت؛ عكس العمل منفى از جنس تقوا یکی از عوامل که از نظر زمانی اولین عامل است، عامل تقاضای بیعت است. امام حسین درمدینه است. خلیفه‌‏ای خلیفه دیگر را، پسر خودش را به عنوان ولی عهد المسلمین تعیین کند. بنابراین، این بیعت تنها امضا کردن خلافت آدم ننگینی مانند یزید نیست؛ امضا کردن سنتی است که برای اولین بار وسیله معاویه می‌خواست پایه گذاری بشود. در اینجا عمل امام حسین ، از سنخ این است که آنها می‌گویند: بیعت، امام حسین می‌گوید: نه. تهدید می‌کنند، می‌گوید: حاضرم کشته بشوم و حاضر نیستم بیعت کنم. تا اینجا این نهضت ماهیت عکس العملی، آنهم عکس العمل منفی در مقابل یک تقاضای نامشروع دارد و به تعبیر دیگر، ماهیتش ماهیت تقواست، ماهیت قسمت اولِ‏ «لا الهَ الَّا اللهُ» یعنی «لا الهَ» است؛ در مقابل تقاضای نامشروع، «نه» گفتن است (تقوا). 🔴عامل دعوت مردم کوفه‏؛ عكس العمل مثبت اینجا یک دعوت است از طرف مردمی که مدعی هستند ما از سر و جان و دل آماده‌‏ایم، درختهای ما میوه داده است. حدود صدهزار نفر به او نامه نوشته‌اند. اینجا عکس‌العمل امام، عکس العمل، مثبت و ماهیت عملش ماهیت تعاون است؛ یعنی مسلمانانی قیام کرده‌اند، امام باید به کمک آنها بشتابد. اینجا دیگر عکس العمل امام ماهیت منفی و تقوا ندارد، ماهیت مثبت دارد. کاری از ناحیه دیگران آغاز شده است، امام حسین باید به دعوت آنها پاسخ مثبت بدهد. البته بايد توجه داشت،كه عدم بيعت در پى دعوت مردم نبود بلكه امام از اساس بیعت نکرد قبل از آنکه اصلًا اسم تقاضای کوفیها در میان باشد، و فرمود: من بیعت نمی‌کنم ولو در همه روی زمین مأوی‏ و ملجأی برای من باقی نماند. 🔴عامل امر به معروف و نهی از منکر؛ عكس العمل آغازگرانه از روز اولی که امام حسین از مدینه حرکت کرد، با این شعار حرکت کرد. كه من به حکم وظیفه امر به معروف و نهی از منکر باید قیام کنم؛ و نیز مسئله‌ این نبود که چون مردم کوفه از من دعوت کرده‌اند قیام می‌کنم و مساله تقاضاى بيعت و دعوت مردم كوفه هم نيست بلکه مسئله‌ این بود که دنیای اسلام را منکرات فراگرفته است؛ من به حکم وظیفه دینی، به حکم مسؤولیت شرعی و الهی خود قیام مى كنم . حماسه حسينى، ج1، رك 126_137
احساس شخصیت ☘ ✅مسئله احساس شخصیت مسئله بسیار مهمی است و از این سرمایه بالاتر برای اجتماع وجود ندارد که در خودش احساس شخصیت و منش کند برای خودش ایده آل داشته باشد و نسبت به اجتماعهای دیگر حس استغنا و بی نیازی داشته باشد. یعنی اجتماع اینگونه فکر کند که برای خودش فلسفه مستقلی در زندگی دارد و به آن مباهات کند، به آن اعتقاد و ایمان داشته باشد و او را بهتر و والاتر بداند و به آن ببالد. وای به حال اجتماعی که این حس را از دست بدهد، این یک مرض اجتماعی است، اجتماعی که این منش را از دست بدهد یعنی اگر احساس نکند که خودش فلسفه مستقلی دارد که باید به آن متکی باشد، هر چه داشته باشد را از دست می دهد ولی اگر این احساس شخصیت را داشته باشد همه چیزهای دیگر را هم از او بگیرند، باز روی پای خودش می ایستد. 🔆 امام حسین علیه السلام به جامعه مسلمین شخصیت داد و ملت مسلمان را که شخصیتشان له و کوبیده شده بود را زنده کرد. 📚 برگرفته از کتاب حماسه حسینی، ج اول، ص ۱۱۸الی۱۳۸