eitaa logo
جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی
914 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
224 فایل
این کانال با هدف انعکاس فعالیت‌های تشکل‌های مردم بنیاد در سه عرصه علمی، فرهنگی و عملیاتی در راستای تشکیل جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی در سطح ملی و بین المللی راه اندازی شده است. ارتباط با ادمین کانال: @markaz_rahbari
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺آموزش مجازی اقتصاد مقاومتی 🔺 ✅ به مناسبت ماه مبارک رمضان، اپلیکیشن آموزش مجازی اقتصاد مقاومتی وابسته به انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی، رونمایی شد. ❗️ این اپلیکیشن را می توانید از آدرس زیر دریافت و از دوره های متنوع آن استفاده کنید. 🔘 https://lms.modaresan.info/app.php 📚 دوره های مختلف آموزش مجازی اقتصاد مقاومتی: 🔸تربیت مدرس اقتصاد مقاومتی درجه ۳ 🔹تربیت مدرس اقتصاد مقاومتی درجه ۲ 🔸کارآفرینی و مهارتهای کسب و کار 🔹آشنایی با نظام بانکی آسیب شناسی مسئله فساد 🔸اصلاح الگوی مصرف 🔹 تربیت اقتصادی 🔸 و ... ✳️ این دوره ها علاوه بر اپلیکیشن در سایت آموزش انجمن نیز قابل دسترسی است. 🌍 lms.mosaresan.info ❇️ شرکت کنندگان پس از موفقیت در آزمون پایانی هر دوره می توانند مدرک معتبر مشترک دانشگاه امام حسین(ع) و انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی را دریافت کنند. @modaresan_info 🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید👇 🆔 @eghtesad_mardomi
🌹به مناسبت روز جهانی کارگر و به یاد تمام کارگرانی که در این روزهای کرونایی بیکار شدند. 🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید👇 🆔 @eghtesad_mardomi
💢برای تصویب از مایه نگذارید.💢 🔸نامه مفصل کمیته پولی و مالی اسلامی حوزه خطاب به حجت الاسلام والمسلمین حسین‌زاده‌بحرینی، رئیس کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس، 🔰 دلایل مخالفت مراجع عظام تقلید با طرح جدید بانکداری ❇️ بررسی ماده به ماده طرح جدید توسط کارشناسان فقه اقتصادی حوزه ⚠️ باز تولید الگوی بانکداری غربی ⚠️ از دست رفتن جنبه های مثبت قانون ۱۳۶۲ ⚠️ عدم تضمین کاهش تخلفات شرعی ⚠️ انتخاب ساختاری نامطمئن برای بانک مرکزی ⚠️ برداشت اشتباه از استقلال بانک مرکزی ⚠️ ضعف نظارت بر بانک مرکزی و مقامات آن ⚠️ تجویز دریافت جریمه تأخیر 🔺برای مطالعه متن کامل نامه کلیک کنید. 👇 🖥https://hawzahnews.com/news/898070 ✳️مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه 🆔 https://eitaa.com/emh_ismc_ir
🔊 صوت درسگفتار استاد غلامعلی معصوم‌نیا ✅ پژوهشگر اقتصاد مقاومتی و جنگ اقتصادی 💦عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی ✴️ در دوره تخصصی تربیت مبلغ اقتصاد مقاومتی پزوهشگران حوزه علمیه قم؛ اردوگاه امام رضا(علیه‌السلام) 27 مرداد ماه 1397 🎧 تاریخ مکاتب اقتصادی؛ تفاوت اساسی چارچوب‌های علم اقتصاد متعارف (لیبرال ـ سرمایه‌داری) با علم اقتصاد مقاومتی👇 🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید👇 🆔 @eghtesad_mardomi
هدایت شده از مدرسه اقتصاد
دکترمعصومی‌نیا-تاریخ اقتصاد1.mp3
3.53M
🔊 صوت درسگفتار حجه‌الاسلام دکتر معصوم‌نیا ✴️درجمع پژوهشگران‌ومبلغان اقتصادی حوزه‌علیمه 🎧 نگاهی به تاریخ مکاتب اقتصادی و مقایسه اقتصاد سرمایه‌داری با اقتصاد مقاومتی (قسمت اول) خلاصه مطلب در پست بعدی👇👇 🆔 @schoolofEconomics
هدایت شده از مدرسه اقتصاد
دکترمعصومی‌نیا-تاریخ اقتصاد2.mp3
2.62M
🔊 صوت درسگفتار حجه‌الاسلام دکتر معصوم‌نیا ✴️درجمع پژوهشگران‌ومبلغان اقتصادی حوزه‌علیمه 🎧 نگاهی به تاریخ مکاتب اقتصادی و مقایسه اقتصاد سرمایه‌داری با اقتصاد مقاومتی (قسمت دوم) خلاصه مطلب در پست بعدی👇👇 🆔 @schoolofEconomics
خلاصه درسگفتار حجه‌الاسلام دکتر غلامعلی معصوم‌نیا 🔊♦️ موضوع: نگاهی به تاریخ مکاتب اقتصادی 💦 و مقایسه اقتصاد سرمایه‌داری با اقتصاد مقاومتی (1) 📚نگاهی به مکاتب اقتصاد مرسوم (سرمایه‌داری) از گذشته تا کنون از مقدمات جدی فهم عمیق مسائل اقتصادی و مبحث اقتصاد مقاومتی است. توضیح اجمالی مرکانتلیسم و اقتصاد کلاسیک و نئوکلاسیک را باید دانست. ✅ در سال 1756 آقای فرانس کنه یک پزشک فرانسوی، نظریه فیزیوکراسی را به صورت نظم طبیعی بیان کرد که 20 سال این تفکر پابرجا بود. پدر علم اقتصاد، آدام اسمیت، الهام گرفته از شالوده فکری فرانس کنه بود. او در سال 1776 کتابی می‌نویسد که به پدر مکتب کلاسیک مشهور می‌شود. ✳️کلیسا هم مثل همه مکاتب الهی، می‌گوید حرص و طمع بد است؛ ولی آدام اسمیت گفت: این غرائز انسان است و خیلی خوب است. او توجهی به سایر نیازها و فطرت الهی انسان نداشت و یکجانبه بحث می‌کرد. از نظر امثال اسمیت، اساس علم اقتصاد این است. زیربناهای تفکر اقتصاد سرمایه‌داری «اصالت نفع شخصی و اصالت فرد» است. ✳️ کسانی که اصالت نفع شخصی و اومانیسم را پذیرفتند، دو دسته شدند. دسته اول قائل بودند که در اصل حرص، طمع و منفعت‌طلبی شخصی بد است؛ ولی لازم است. عده‌ای مثل آدام اسمیت گفتند اصالت منفعت خوب و لازم است. آدام اسمیت می‌گفت ما باید مردم را مجاب کنیم که بر اساس نفع شخصیشان عمل کنند. 🍅🍅بنای همه این اصل‌ها، اومانیسم است. اقتصاد سرمایه‌داری مبتنی بر اومانیسم و آزادی بی‌بندوبار انسان و تعقیب منافع شخصی و اصالت فرد است. 💥♦️نتیجه‌ای که اومانسم قهرا می‌آورد، چند چیز است؛ اول باید اقتصاد مبتنی بر بازار آزاد باشد که نتیجه‌اش ظلم به اکثر مردم است. دوم، مردم باید مالکیت‌شان نامحدود باشد که نتیجه‌اش اختلاف طبقاتی باشد. نتیجه سوم، رقابت آزاد و داروینیستی است؛ یعنی قانون جنگل و ضعیف‌کشی بی‌قید. الزام بعدی، عدم دخالت دولت در اقتصاد است که بیشتر به مثابه شعار اقتصاد سرمایه‌داری است...ادامه در قسمت دوم:👇👇 🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید👇 🆔 @eghtesad_mardomi
خلاصه درسگفتار حجه‌الاسلام دکتر غلامعلی معصوم‌نیا 🔊♦️ موضوع: نگاهی به تاریخ مکاتب اقتصادی 💦 و مقایسه اقتصاد سرمایه‌داری با اقتصاد مقاومتی (2) ✳️بعد از آدام اسمیت، اقتصاددانان زیادی ظهور کردند؛ مثلا مالتوس که سومین اقتصاددان غرب است، با نظریه «لزوم کاهش جمعیت برای جلوگیری از بحران رزق»؛ نظریه‌ای که رازقیت خداوند و قدرت طبیعت و دانش بشر برای تامین نیازها را به هیچ می‌انگارد. دوم نظریه ریکاردو با عنوان «دست‌مزد آهنین»؛ ❇️این‌ها مبانی اقتصاد غرب را شکل می‌دهند که نتبجه‌اش بوجود آمدن دو طبقه، سرمایه دار و فقیر است؛ هرکس سرمایه‌دار نباشد، باید اسیر و نوکر ثروتمندان باشد. با اعمال این نظریه، به شدت افراد فقیر مورد ظلم و تحقیر قرار گرفتند. خود ما را تصور کنید؛ به‌خاطر نظریه دست نامزئی، نظریات ریکاردو، جان استوارت میل و دیگران، گرفتار چه ابتلائاتی هستیم. دیگران طبق این مدعیات شبه‌علم [و در واقع جهل مرکب] باید بایستند جلو و ما را اسیر خود کنند؛ به ما بگویند باید روزی 14-16 ساعت خودت، زن و بچه ات کار کنید تا یک چیز بخور و نمیری به شما بدهیم. 🔴 دنیای غرب این تاریخ را گذرانده است و الان لاپوشانی می‌کنند یا کتمان. البته الان هم وضع به همین صورت است و رفاه حداقل افراد در فقر حداکثر افراد است و روز به روز در غرب، به دلیل همین نظریات شبه‌علمی، به تعداد فقرا دارد افزوده می‌شود. ♻️توده مردم روزی 16 ساعت کار می‌کردند به‌خاطر یک لقمه نان بخور و نمیر؛ خب مردم گرسنه بودند. تظاهرات کردند و دوتا مکتب را بوجود آوردند؛ سوسیالیست‌های تخیلی و سوسیالیست‌های علمی. سوسیالیست‌های علمی همان مارکسیست‌ها هستند. سوسیالیست‌های تخیلی بیشتر فرانسوی هستند. این‌ها می‌گویند شالوده نظام سزمایه‌داری درست است و ما باید در پارادایم سرمایه‌داری اصلاحات ایجاد کنیم. ✅ مارکس آمد در مقابل اصالت فرد غربی، اصالت جمع را مطرح کرد؛ این یعنی آزادی اقتصادی ممنوع. مالکیت خصوصی را تعطیل کرد. رقابت اقتصادی را از بین برد؛ چهارم این بود که مالکیت را به دولت داد. مارکسیسم این طوری بوجود آمد؛ مارکس تحلیل شرایط کرد و گفت نگرانی و ناراحتی کارگران باعث طغیان می‌شود؛ پس اولین انقلاب کمونیستی در انگلیس و فرانسه اتفاق می‌افتد. ولی خود مارکسیسم هم مشکلات زیادی در شوروی داشت تا بدانجا که به فروپاشی رسید. 🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید👇 🆔 @eghtesad_mardomi
✅رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مجموعه‌های تولیدی به‌مناسبت هفته کارگر: 🔹 تولید را میتوان به سیستم ایمنی و دفاعی بدن تشبیه کرد. این روزها مسئله کرونا هم مطرح است. نقش سیستم دفاعی بدن در مواجهه با ویروس‌ها، میکروب‌ها و مهاجم‌های ضد سلامت نقش خیلی مهمی است. همین ویروس کرونا بلاشک وارد خیلی از بدنها شد لکن آنها مریض نشدند. چرا؟ به خاطر این که یک سیستم دفاعی سالم خوبی داشتند توانست دفاع کند و امنیت بدن را تأمین بکند. 🔹در اقتصاد کشور اگر ما اقتصاد را به یک بدن تشبیه کنیم، بدن انسان تشبیه بکنیم، سیستم دفاعی و امنیت‌بخش اقتصاد عبارت از تولید است. یعنی آن چیزی که میتواند ویروسهای مهاجم و میکروبهای مهاجم به اقتصاد را خنثی بکند و اقتصاد را سالم نگه دارد تولید در کشور است. 🔸ما البته اقتصادمان متأسفانه دچار میکروب‌ها و ویروس‌های طبیعی متعددی است و ویروس‌های دست‌سازهم مثل تحریم و مسئله قیمت نفت هم حوادثی هستند که به اقتصاد ضربه میزنند. اگر ما تولید خوب و مناسب و شایسته و روبه‌رشد همواره در کشور داشته باشیم در مقابل این ویروس‌ها میتوانیم مقاومت بکنیم. 🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید👇 🆔 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ کتاب «اقتصاد کرونا» + دانلود ❇️ کتاب با محوریت تحلیل شرایط اقتصادی پیش آمده ناشی از ویروس کرونا، به قلم و تنظیم دکتر حجت الله عبدالملکی و جمعی از اساتید اقتصاد مقاومتی منتشر شد. 🔺 امکان دریافت نسخه pdf رایگان کتاب در سایت انجمن به ادرس زیر وجود دارد.👇👇👇 🌍 http://modaresan.info/1406-13 🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید👇 🆔 @eghtesad_mardomi