eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
2هزار ویدیو
477 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
14.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به شبهه دهباشی" آیا در صدر اسلام خانه های مردم مکه و مدینه درب نداشت؟ و اصولا خانه اهل بیت علیهم السلام به چه شکلی ساخته شده بود؟ کارشناس پاسخگو: 🍂 @kashkool_mashkool 🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam
در پاسخ به شبهه سید کمال حیدری.
پاسخ به شبهات کرونایی. شماره5☝ 🌹👇 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با سلام به اطلاع می رساند برای این کلیپِ، روشنگری زحمات زیادی کشیده شده است تا در آن از شبهاتی که در مورد رهبری در اذهان عمومی مردم هست رفع شبهه گردد و ان شاءالله در انتخابات آینده دقت لازم را داشته باشیم لطفاً این کلیپ را تا جایی که ممکن هست در تمامی گروه ها و اقوام و آشنایان منتشر کنید. لطفاتاانتهامشاهده وسپس نشر فرمائید. 🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلیل اهانت و بی ادبی غربیها مخصوصا مکرون به ساحت پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه و آله☝ 🌹👇 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam
پاسخ به شبهات کرونایی. شماره7☝ 🌹👇 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam
🔆 شبهه : چرا بعد از رحلت نبی اکرم افکار و عقاید عرب دوباره به دوران جاهلیت خود بازگشت؟ ایا این امر نشان دهنده این نیست که آن حضرت نتوانستند رسالت خود را به خوبی به پایان برسانند؟ 🔆 پاسخ شبهه: 📌قسمت اول 1️⃣ نتیجه رسالت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) را اگر هم اکنون مشاهده کنیم نمی توان چنین عقیده ای داشت که حضرت در رسالتشان ناموفق بودند، زیرا هم اکنون تعداد شیعیان بسیاری وجود دارد که گواه بر این مدعاست. در مورد بازگشت به جاهلیت نیز این گونه نیست که بگوییم تمام عقاید آن ها بازگشت به جاهلیت کرد، بلکه در برخی موارد مهم همان راه جاهلیت را در پیش گرفتند و با حکم خدا مخالفت ورزیدند و بعد از مدتی از اشتباه خود بازگشتند. شیعیان به تبع امامان بزرگوارشان برای صحابه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) ارزش بسیاری قائلند. اما نکته ای که شیعیان بر آن اتفاق دارند و عقل سلیم هم می پذیرد این است که صرف صحابی بودن و یا هجرت کردن از دیار خود دلیل نمی شود آن ها همگی سعادت مند شوند و بر هدایت باقی بمانند. تاریخ اسلام خود بزرگترین گواه بر این ادعاست. چه نفاق هایی که در زمان پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) صورت نگرفت و چه خون هایی که بعد از ایشان به زمین ریخته نشد! 2️⃣ برخي از اهل سنت با استناد به برخی از احاديث موجود در كتب شيعه، فرصتی پيدا كرده اند تا به هجمه و افترا عليه شيعه بپردازند و شيعه را گروهي معرفی كنند كه قائلند بعد از وفات رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)، همه مسلمين به غير از تعداد اندكی كافر و مرتد شدند؛ بريد بن معاويه از ابن جعفر (عليه السلام) نقل مى كند كه فرمود: همه مردم بعد از پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بازگشتند مگر سه نفر: مقداد بن اسود، ابوذر غفارى و سلمان فارسى. سپس مردم شناخت پيدا كردند و ملحق شدند.(1) 3️⃣ اما امامیه با دلایل مختلف این مطلب را رد می کنند و جدای بحث سندی که بر برخی از روایات اشکال وارد می کنند(2) از لحاظ دلالی نیز چنین سخنی را رد می کنند:كساني كه خلافت علی (عليه السلام) را قبول داشتند محدود به اين چند نفر نبودند بلكه بسياری از بني هاشم و غير بنی هاشم در منزل علی (عليه السلام) تجمع كرده بودند و با آن چه كه در سقيفه اتفاق افتاده بود مخالفت می كردند و از آن جا نرفتند مگر با تهديد و اجبار! ابن قتيبة می گويد: زمانی که انصار با ابوبکر بيعت کردند، بنی هاشم و زبير بن عوام ـ که خود را از بنی هاشم به شمار می آورد ـ دور علی بن ابی طالب جمع شدند ... (3). 4️⃣ هم چنين يعقوبی در تاريخ خود می گويد: "وکان المهاجرون والأنصار لا یشکّون فی علی"(4) تمام مهاجرین و انصار، در این که علی (عليه السلام) خلیفه است، شکّی نداشتند. چگونه ممكن است گفته شود مردم مرتد شدند مگر سه نفر در حالی كه صدوق (رحمه الله علیه) تعدای از منكرين خلافت ابوبكر را ذكر می كند كه بالغ بر 12 نفر از مهاجرين و انصار بودند.(5) چگونه ممكن است منظور از اين روايات معنای ارتداد ايمانی و فقهی باشد در صورتی كه در بين آن ها اشخاصی بودند كه شيعه و سني بر علو درجات آن ها شهادت داده اند؛ امثال: بلال الحبشی، حجر بن عدی، أويس القرنی.(6) پی نوشت: (1) الاختصاص، ص 6 (2) بحوث في الملل والنّحل - ج ٦، ص 421-425، (3) الإمامة و السياسة ـ ج1 ، ص 28، (4) تاریخ یعقوبی: ج 2، ص 124، (5) الاحتجاج: 75 ـ 76 طبرسی، (6) نهج البلاغة، نامه 62. ادامه دارد.. 🌹👇 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam