eitaa logo
معارف اعتقادی
2.9هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.5هزار ویدیو
442 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌متن شبهه👇 فرق انسان مسلمان با غیر مسلمان اینه که اسلام میگوید با ، و و نیاز به همه جا میرسی ولی بقیه میکنن و پیشرفت میکنن مثل اروپایی ها! 👈 پاسخ شبهه📌 1⃣کسانی که این را مطرح میکنند شاید بهتر باشد پیش از اشکال به اسلام لااقل یک دور و کلام اهل بیت را بخوانند. 2⃣اینکه باید برای رسیدن به و تلاش کرد هیچ شکی نیست. به صراحت هم در آماده است: امام رضا(ع) در رابطه درخواست پیروزی بدون از خدا میفرمایند: هر کس از خداوند، توفیق بطلبد ولی تلاش نکند، خودش را کرده است. 📚مسند الامام الرضا(ع)، ج 1، ص 283 3⃣درخواست از خدا، بدون تلاش و کوشش به جایی نمی رسد و به تعبیر امام، چنین کسی خودش را کرده است؛ مثل آن که کسی از خدا روزی بخواهد، ولی هیچ فعالیتی و تلاشی برای معیشت نکند. 📚در هم سوره هود آیه ۸۸ خداوند میفرماید: آنان که در راه ما و می کنند، ما هم راه های خود را به آنها نشان می دهیم 4⃣پس تلاش و کوشش مقدمه لازم رسیدن به موفقیت است. نه تنها عیب از نیست بلکه عیب از فهم نادرست ما از اسلام است به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
متن شایعه👇📌 نام: یزید شهرت: بنی امیه نام پدر: معاویه نام پدربزرگ: ابوسفیان نام جد بزرگ: عبدالمطلب نام: حسین شهرت: بنی هاشم نام پدر: علی نام پدربزرگ: محمد و ابوطالب نام جد بزرگ: عبدالمطلب —————————– نتیجه ⬇️ رابطه ی امام حسین و یزید: پسر پسرعمو رابطه ی امام علی و معاویه: پسرعمو رابطه ی معاویه و محمد (ص): پسرعمو رابطه ی ابوسفیان و ابوطالب: برادر رابطه ی محمد (ص) و ابوسفیان: ابوسفیان عموی محمد رابطه ی ابوسفیان و امام علی: ابوسفیان عموی امام علی ❗️علت اختلاف : دعواي خانوادگي بر سر قدرت؛ کسی نیست بگوید شما ايرانيان را چه ؟ كه سال هاست بر سر خود می زنيد ؟! خود اعراب اينها رو قبول ندارن ! شما نخود کدام آشيد ؟؟؟؟؟؟؟؟ به قول مرحوم احمد کسروی : بدبخت ملتی که تاریخ کشورش را نداند؛ شوربخت تر از آن ملتی که نخواهد تاریخ کشورش را بداند؛ تیره بخت تر از آن ملتی که تاریخ کشورش را به ریش خند بگیرد؛ و سیاه بخت تر مردمی که بخاطر تاریخ ننگین کشوری دیگر بر فرق می کوبد و عمده ی روزهای سال خود را در عزاداری برای آن بیگانگانند... حماقت، انسان را به کجا می برد !!!! در ایران باستان ٬ هنگامی کودکی به دنیا می آمد ٬ درختی در زمین می کاشتند اکنون که کودکی زاده می شود ٬ خون حیوانی را به زمین می ریزند ! بزرگترین حقارت تاریخ، یخ زدگی مغز انسانهایی ست که از اختراع ادیسون استفاده می کنند و باروشن شدن چراغ، بر اعراب، درود می فرستند .. یا اینکه در خاک سرزمین کورش بزرگ زندگی می کنند و خاک سرزمینهای اعراب را تبرک می دانند ... دلخوشیم به کدامین راه نجات ؟ 👈👈 📢📢📢📢شایعه 1⃣. دو دیدگاه در مورد "امیه" جد ابوسفیان وجود دارد. یکی آنکه او را برده ای رومی (و به احتمال زیاد یهودی) می داند که عبدشمس آزادش کرده و به فرزندخواندگی پذیرفته است و دیگری آنکه "امیه" را فرزند عبد شمس می داند که البته دیدگاه اول بسیار مستندتر است. http://www.balaghah.net/old/nahj-htm/far/id/maghaleh/siasi/38.htm 2⃣. وجود این دو دیدگاه هیچ تفاوتی در اصل موضوع ایجاد نمی کند و در حالت دوم نیز اجداد ایشان از چند نسل قبل مجزا بوده اند وحتی نسبت نزدیک داشتن ایشان نیز به دلیل اختیاری که انسان در امور دارد، ایرادی نداشت. 💎💎خلاصه شجره نامه پیامبر صلی الله علیه و آله و ابوسفیان : ✅عبدمناف – هاشم – عبدالمطلب – عبدالله – محمد صلی الله علیه و آله. ✅ عبدمناف – عبدالشمس – امیه – حرب – صخر (ابوسفیان). 3⃣. عبدالمطلب ابدا در شجره پدران ابوسفیان قرار ندارد و تنها نسب مشترک او با پیامبر صلی الله علیه و ‌آله به عبد مناف باز می گردد! یعنی امام حسین علیه السلام و یزید تا نسلها قبل نیز رابطه خویشاوندی نداشته اند! 4⃣. با توجه به موارد بالا : ✅امام حسین صلوات الله علیه و یزید پسر پسرعمو نیستند! ✅ امام علی علیه السلام و معاویه پسر عمو نیستند! ✅پیامبر صلی الله علیه و آله و معاویه پسر عمو نیستند! http://www.porseman.org/q/show.aspx?id=125189 5⃣ جناب ابوطالب پدر حضرت علی صلوات الله علیه، فرزند عبدالمطلب هستند. پس با در نظر گرفتن موارد بالا: ✅ ابوطالب و ابوسفیان برادر نیستند! ✅ ابوسفیان عموی پیامبر صلی الله علیه و‌ آله و حضرت علی علیه السلام نیست http://www.imamalinet.net/old/k/mohammad/mo4.htm 6⃣ تمام این جعلیات به این دلیل در شبهه آمده تا مخاطب را وادار به پذیرش دلیل دروغین "اختلاف خانوادگی" و "قدرت" جهت قیام امام حسین صلوات الله علیه کند! 7⃣. علل قیام امام حسین به اختصار: بیعت خواهی یزید که فردی فاسد و هرزه بود از امام معصوم و عزم قتل ایشان در صورت عدم بیعت ✅ دعوت مردم کوفه از امام حسین و تمام شدن حجت بر ایشان ✅اصلاح امت و مبارزه با فساد که جامعه اسلامی به دلیل سیاستها و فساد یزید از اسلام کاملا دور شده بود http://www.hawzah.net/fa/Question/View/12326 8⃣. دین امری فراتر از نژاد و قومیت است و ایرانیان همیشه مفتخر بودند در مسیر آزادگی و حق طلبی که همان مسیر اهل بیت علیهم السلام بوده گام بردارند. 9⃣. احمد کسروی علی رغم توانمندی در ادبیات و تسلط به چند زبان، فراماسونی دین ستیز و شدیدا به دنبال تغییر خط ایرانی به لاتین بود! او ادعای پیامبری داشت و شدیدا با اسلام و نمادهای آن در ستیز بود و به ائمه اطهار صلوات الله علیهم اجمعین اهانت می کرد. او اهل مباحثه منطقی و مودبانه نبود و مکررا به سایرین اهانت می نمود. همین اطلاعات اندک از وی کافیست تا به باطل بودن عبارات پایانی شبهه که منتسب به اوست پی ببریم. http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8810 ..... به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ سؤال 📌مگر تمامی مردان، در حادثه کربلا شهید نشدند؟ پس این مقاتل را از زبان چه کسانی نوشتند؟ ممکن است تعدادی افراد در جنگ شرکت نکرده باشند و فقط حادثه را نوشته باشند؟ و اینکه چگونه می‌توان به راستی این مقاتل اعتماد کرد 📌پاسخ :👇👇👇 خیر، تمامی مردان شهید نشدند. تاریخ ‌نگاری و وقایع نگاری در تاریخ، نیز مانند سایر علوم، از قواعد و اصول علمی برخوردار می‌باشد، تا آنجا که امروزه به عنوان یک رشته‌ ی دانشگاهی مستقل، تا سطح دکتری تدریس میگردد. بنابراین فرقی ندارد که تاریخ ایران باشد، یا تاریخ روم – تاریخ کوروش باشد یا تاریخ اسکندر – تاریخ سلسله مائوریا (هند – 250 سال پیش از میلاد باشد) باشد، یا تاریخ ساسانیان – تاریخ حضرت موسی (ع) و این قوم بنی اسرائیل باشد، یا تاریخ فرعون و قبطیان – غزواتی چون احد باشد، و یا کربلا و عاشورا و ... حال چطور شد که بخش‌ های تاریخی از دوران یا زندگی یونان باستان و شخصیت ‌هایی چون افلاطون و ارسطو، به صورت قطعی و مستند بازگو میگردد، اما وقتی به تاریخ اسلام و به ویژه کربلا و عاشورا که بسیار نزدیک‌تر از تاریخ ایران و روم باستان است می‌رسد، یک شبهه ‌ی «از کجا معلوم – چگونه میشود اعتماد کرد و ...»، به اذهان عمومی القا میگردد؟! همیشه و در هر برهه و موردی، تاریخ نگاران و وقایع نگاران، به چند گروه اصلی تقسیم میگردند، مانند : 1⃣اشخاصی که در صحنه حضور داشتند؛ که خود به دوست، دشمن، وسط و گذری‌ها تقسیم میشوند. 2⃣اشخاصی که بدون واسطه از شاهدین و حاضرین معتبر (از دوست و دشمن) نقل کرده‌اند؛ 3⃣اشخاصی که طی سال‌ها و قرون، در چارچوب و اصول "علم تاریخ"، به جمع‌ آوری مستندات تاریخی پرداختند. حال خواه "ویلی دورانت" و کتاب تاریخ تمدنش باشد و یا سید بن طاووس و کتاب لهوفش. 4⃣و البته "وحی الهی" که خداوند علیم، حکیم و شاهد، بازگو کننده‌ ی آن است، و بالتبع اخبار برخوردران از علم لدنی (اهل عصمت، حجج الهی، اولیاء الله در هر عصری)، معتبرترین اقوال تاریخی به شمار می‌آیند؛ چنان که اگر هزاران قصه از اوضاع کفار زمان حضرت ابراهیم (ع)، یا قوم بنی اسرائیل، یا قصه حضرت یوسف (ع)، بگویند، اهل کتاب، آن را با وحی و یا اقوال حجج الهی تطبیق می‌دهند. نهضت امام حسین علیه السلام : امام حسین (ع)، ده سال قبل از کربلا و واقعه عاشورا نیز امام عصر بودند، لذا حتی اگر آغاز نهضت امام حسین (ع) را از مدینه در نظر بگیرند، برهه‌های گوناگونی داشته که در هر برهه، شاهدان بسیاری داشته است. به عنوان مثال : 1⃣شاهدان دوران امامت و فتنه‌ های معاویه ‌ای [لعنة الله علیه]، سادگی، عوامی و دنیاطلبی مردمان، صدها هزار نفر از مردمان مسلمان حجاز (مکه، مدینه و ...) و نیز عراق و شامات بودند. 2⃣شاهدان خروج ایشان از مدینه به قصد مکه [و هر چه پیش آمد و هر چه فرمودند] نیز ده‌ها هزار نفر بودند. 3⃣شاهدان خروج ایشان از مکه به سوی کوفه، بر اساس دعوت‌ها، ضرورت‌ ها و ...، و آن چه خود از علل این عزم و لزوم آن فرمودند نیز هزاران نفر بودند. 4⃣شاهدان مراحل آغازین سفر، توقف‌ها، دیدار رؤسای قبایل و یا کاروان ‌های گذری و ...، بیش از هزار نفری بود که ابتدا ایشان را همراهی کردند، و هم چنین اشخاصی که با ایشان ملاقات و گفتگو نمودند. و اما در کربلا : 1⃣ایشان روز دوم محرم وارد سرزمین کربلا شدند و تا دهم محرم، اتفاق‌های بسیاری افتاد که شاهدان بسیاری داشته است. عده ‌ای تا قبل از عاشورا، در سپاه دشمن بودند و روز عاشورا برگشتند. سرآمد آنها "حرّ" است و هم چنین اشخاصی چون «زهیر بن قین، حر بن یزید، حارث بن امرءالقیس، نعمان و حلاس بن عمرو، بکر بن حی، عمرو بن ضبیعه و... » – عده‌ ای حتی تا نزدیکی ظهر عاشورا، علیه ایشان شمشیر می‌زدند، اما ناگهان به سوی ایشان بازگشتند – عده‌ای تا ظهر عاشورا در کنار امام حسین (ع) بودند و در آخر کار ایشان را ترک کردند که شاخص آنها «ضحاک بن عبدالله» می‌باشد. او با امام شرط کرده بود تا آنجا که خودش تشخیص دهد شمشیر زدن فایده‌ ای دارد می‌ماند. در ظهر عاشورا گفت: الوعده وفا – من چنین شرط کرده بودم و دیگر در ادامه فایده ‌ای نمی‌بینم. لذا صحنه را ترک کرد و رفت. بدیهی است که دوست و دشمن، همه شاهدان این وقایع بودند و نقل نمودند. 2⃣در عاشورا نیز همه مردان از سپاه امام حسین (ع) کشته نشدند، چنان که می‌دانیم حضرت امام سجاد و امام باقر علیهما السلام (اگرچه اما باقر در سنین طفولیت بودند)، در کربلا به شهادت نرسیدند، بلکه ده‌سال بعد ترور شدند. 3⃣سپاهیان عمر سعد و شمر (لشکریان یزیدی، خواه از کوفه و عراق و خواه از شام)، بالغ بر سی هزار نفر بود. هیچ شکی نیست که تمامی سی‌هزار نفر در یک سطح نبودند، چنان که بسیاری از آنان برگشتند و نیز تمامی آنها در معرکه جنگ نبودند، چون جنگ با 72 تن، چنین ضرورتی را ایجاب مینمود، بنابر این، نه تنها بسیاری مانند حرّ و سایرین، مایل به مشارکت