eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
465 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️ ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین 🖋 حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). ــــــــــــــــ 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پس از سوریه نوبت لبنان بود/ شبی که سردار حسین همدانی سوریه را از چنگال خبیث داعش نجات داد؛ کشوری که ۹۰ درصدش سقوط کرده بود ، توسط یک ژنرال ایرانی نجات یافت . 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
🔮 مجموعه پیام‌های مکتب عاشورا ♨️ پیام چهارم: همراهی با امام زمان(عج)، مبنای آزمایشِ مسلمانی‼️ ✅ امام معصوم(ع)، «صراط مستقیم» است. پیروی از امام، مبنای آزمایشِ مدّعیانِ مسلمانی در هر دوره‌ای بوده است! 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
28.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌پاسخ به شبهات محرم 🏴چرا هر سال واسه عرب هایی که دشمن ایران و ایرانی بودن عزا میگیرین؟ دشمنی امام حسین با ایرانی ها(قسمت دوم) 📽️پاسخ از محمد رضا ترک https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این تصاویر را شبکه های bbc، صدای آمریکا، ایران اینترنشنال و دویچه وله، وابسته به سرویس‌های اطّلاعاتی بیگانگان، هرگز نشان نخواهند داد. شبکه های ماهواره ای بریتانیا، آمریکا، سعودی و آلمان و فرانسه، فقط دیوانه بازی ها، جهل و خرافات و انحرافات را به صورت گسترده پوشش داده و پخش می‌کنند. 🇮🇷 کانال خبری تحلیلی صفرمرزی https://eitaa.com/joinchat/309329995Cb940a36589
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 چرا امام دستور قتل را صادر کرد ،جواب رمان، رمان است! نه دستور قتل !؟ 🔷 واکنش دولت های اروپایی در برابر حکم امام چه بود؟ در پایان چه کسی عقب نشینی کرد؟ ✅ استاد حسن رحیم پور ازغدی 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
اولین برنامه از سلسله نشست‌های علمی 《حسینیه اندیشه》در همدان کتابخانه عمومی اعتمادیه واقع در خیابان بهارستان با موضوع و با ارائه حجت‌الاسلام استاد مهدی صفایی 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 نام کتاب: بررسی سکولاریسم سیاسی در نگاه نو معتزله عرب 🖌 نویسنده: جواد گلی 📝 چکیده: نومعتزلیان سکولار عرب با اتکا بر مبانی معرفتی سکولار و ادله عقلی و نقلی، مرجعیت متون دینی در امور اجتماعی را نفی می کنند. در مقابل، نومعتزلیان اسلامگرای عرب با تکیه بر مبانی معرفتی اسلامی و ادله عقلی و نقلی، به حاکمیت شریعت اسلامی در اجتماع و حکومت تأکید دارند و به نقد مبانی و ادله سکولارها پرداخته اند. هدف این پژوهش ارزیابی نظریه های متفکران برجستة این دو جریان فکری در زمینۀ سکولاریسم سیاسی است. 💰قیمت:740،000ریال 💳 تخفیف:20 درصد 📬 آدرس سایت فروش:hatif.ir 📲 لینک مستقیم خرید: https://eshop.iki.ac.ir/shop/7/Product/4780 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌پاسخ عالمانه حجت الاسلام دکتر رفیعی به کلیپ حُرّ حسن آقامیری: این تفکر از داعش خطرناک‌تر است! 🔹آقامیری در سخنرانی محرم خود توبه حر را مثال می‌زند و با خشم می‌گوید حر با همه این کارهایی که کرد، امام حسین(ع) توبه‌اش را پذیرفت اما ما دم از حر می‌زنیم و بازیگر زمان شاه و خواننده آن‌ور آب را دق می‌دهیم. شما بیجا می‌کنید دم از حر می‌زنید. 🔹 استاد رفیعی: این داد و فریاد کردن خودش با اسلام رحمانی که از آن دم می‌زنید در تناقض است. علاوه بر اینکه کسانی که از آن‌ها دفاع می‌کنید هیچ کدام مثل حر اصلا توبه نکرده‌اند. در سپاه امام حسین هم برخی بودند که حضرت به آنها امتیاز نداد و از ایشان جدا شدند. این تفکر شما از داعش خطرناک‌تر است. 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
🔮 مجموعه پیام‌های مکتب عاشورا ♨️ پیام چهارم: همراهی با امام زمان(عج)، مبنای آزمایشِ مسلمانی‼️ ✅ امام معصوم(ع)، «صراط مستقیم» است. پیروی از امام، مبنای آزمایشِ مدّعیانِ مسلمانی در هر دوره‌ای بوده است! 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام سجاد (علیه السلام) : مردمانی که در زمان غیبت مهدی(عج الله تعالی فرجه الشریف) به سر می برند و معتقد به امامت او و منتظر ظهور وی هستند از مردمان همه زمان ها برتر هستند. 📚بحار الانوار، ج52، ص122 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
🔮 مجموعه پیام‌های مکتب عاشورا ♨️ پیام پنجم: زیارت کعبه، یعنی درک امام زمان خود‼️ ✅ همنشینی با کعبه و زیارت و مجاورتِ همه‌ی معابد و زیارتگاه‌ها، اگر باعث درکِ کعبه‌ی حقیقی یعنی امام زمان(عج) و پیروی و همراهی ایشان در هدف اصلی که برای نجات بشریت دارند( یعنی احیای حدود و احکام الهی بر مبنای قرآن) نشود، چیزی جز لعنت خداوند را به همراه نخواهد داشت! 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
🌱 برای پیدا کردن علاقۀ به خدا، باید تمام حبّ‌الدنیا را در دلت از بین ببری، ولی برای پیدا کردن علاقۀ به حسین(ع) این گونه نیست؛ یعنی با داشتن حبّ‌الدنیا هم می‌شود حسین(ع) را دوست داشت و شیرینی محبت او را تجربه کرد. اگر کسی می‌خواهد حبّ‌الله را تجربه کند و بفهمد که از چه جنسی است، می‌تواند با تجربه‌کردن و چشیدن لذت محبت حسین(ع) به این درک برسد. 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیدن ، انتشار و استوری کردن این پست واجبه پاسخ به دروغ پردازی و توهم های دو آتئیست، آدمای ساده لوحی که ذره ای تحقیق درمورد مسائل ندارن و یا تعصب و منافع اونا باعث شده به تخریب روی بیارن و فکر میکنن میشه با در افتاد اما زهی خیال باطل،چرا که از بین نمیره , 🇮🇷 کانال خبری تحلیلی صفرمرزی https://eitaa.com/joinchat/309329995Cb940a36589
🔮 مجموعه پیام‌های مکتب عاشورا ♨️ پیام ششم: شیعه‌ی اهل‌بیت(ع)، نه محبّ اهل‌بیت(ع)‼️ ✅ «محبّت» اهل‌بیت(ع) به تنهایی، نجات‌دهنده نیست؛ آن‌چه ما را نجات می‌دهد، «تشیّع» است؛ یعنی پیروی از امام معصوم(ع) در افکار و گفتار و رفتار! امام زمان(عج)، «مُحِبّ» نمی‌خواهد، «شیعه» می‌خواهد؛ یعنی پیروی‌کننده و همراهی‌کننده! آیا ما واقعاً شیعه‌ایم؟! 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam