eitaa logo
معارف اعتقادی
2.8هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
457 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
♻️معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
من نوکر حسینم و حق دارم هر طور دلم می‌خواهد عزاداری کنم! ✍️ حجت الاسلام دکتر محمد مطهری؛ عضو هیات علمی گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره 🔹هر یک از ما که مدعی نوکری امام حسین‌(ع) باشیم، خود را «عاشق»، «دلداده» و «دیوانۀ» آن حضرت می‌دانیم؛ اما باید از خود بپرسیم که آیا ما صرفا «دوستدار» امام حسین (ع) هستیم و یا واقعا این دوستی به حد عشق و نوکری رسیده است؟ 🔸 یکی از ملاک‌هایی که می‌تواند در تشخیص «دوستدار» امام حسین‌(ع) از «عاشق» و «نوکر» آن حضرت کارگشا باشد، این است که دوستدار یک فرد به دنبال آن است که محبوب او چه خواسته‌ای دارد تا آن را برآورده سازد، اما نکته اینجاست که این دوستی فقط آنگاه به حد عشق و نوکری می‌‌رسد که وقتی فرد حتی «احتمال» می‌دهد مولا و معشوق او به امری راضی نباشد، به شدت از آن پرهیز کند. محال است کسی از عمق جان بگوید «من عاشق مادر خود هستم» ولی کاری را انجام دهد که «احتمال می‌‌دهد» مادرش راضی نیست‌. 🔹 ریشه این تصور نادرست که به نام نوکری امام حسین(ع) می‌توان عزای حسینی را بر خلاف فتاوی حتی به سبک کنسرت غربی و با حرکات موزون انجام داد چیست؟ این خطا از آنجاست که «نوکری» حضرت با نوکری در کارهای عادی (مثل خدمتکاری یک منزل) که یک وظیفه مقطعی است و سرتاسر زندگی فرد را در بر نمی‌گیرد، اشتباه گرفته می‌شود. خدمتکار یک خانه کافی است دستورهای سرپرست خودش را اجرا کند و به موقع، نظافت و پذیرایی را انجام دهد، اما اینکه با همسرش بدرفتاری کند یا در جامعه حق دیگران را رعایت نکند، به کیفیت نوکری او برای صاحبکارش آسیب نمی‌رساند. نوکری از نوع خدمتکاری، یک وظیفۀ همیشگی و همه‌جانبه نیست. 🔸اما نوکری امام حسین (ع) امری است همه جانبه و دائمی و برخاسته از عمق وجود و روحیه تسلیم. نوکر اباعبدالله(ع) نمی‌تواند بگوید من نوکرم و عزاداری به فلان سبک بهتر به من می‌چسبد. نوکری امام حسین(ع) نه استثنای زمانی برمی‌دارد نه مکانی، و نه به فرد اجازه می‌دهد که حتی آنچه را «احتمال می‌دهد» که مولایش از آن ناراضی است انجام دهد. 🔹برخی از سبک‌های جدید و من‌درآوردی در عزاداری ولو با نیت خالص انجام گیرد هیچ‌گاه از یک عاشق و نوکر امام حسین(ع) که معنای نوکری را می‌فهمد سر نمی‌زند، زیرا فرد با وجود مخالفت علمای بزرگ، لااقل احتمال نارضایتی حضرت را می‌دهد. 🔸عزاداری امام حسین(ع) باید به سبکی انجام شود که صاحبان عزا، یعنی اهل بیت عصمت علیهم السلام، خود دستور داده و به عزا می‌نشسته‌اند. آیا برگزارکنندکان عزاداری‌های خودساخته، حدیث و روایتی دیده‌اند که عزاداری را طوری برگزار کنید که جوانان بیشتری جذب شوند؟ آیا شخصیت استثنایی امام حسین(ع) برای حتی لاابالی‌ترین جوان‌های امروز، وجوه جذابیت کمی دارد که به بهانه اینکه این‌ها اگر اینجا نیایند، پای ماهواره می‌روند، برای عزاداری مظلوم کربلا چیزی مشابه «دوپس، دوپس» در موزیک غربی درست کنیم؟ مسئولیت اصلی ما برگزاری درست عزاداری مطابق رضای خداوند است یا جذب این و آن به مراسم؟ 🔹 ما در زمانی زندگی می‌کنیم که فیلم یک مراسم کوچک، ساعتی بعد در کل جهان دست به دست می‌چرخد و دشمنان کینه‌توز اهل بیت در به در به دنبال لکه دار کردن شیعه و پیروان امام حسین(ع) هستند. آیا از عاشق و نوکر حسین(ع) برمی‌آید که در این شرایط هر بلایی که می‌خواهد بر سر مراسم عزاداری سیدالشهداء‌(ع) بیاورد، قمه زنی و تیغ‌زنی کند و یا کلمات کفرآمیز بر زبان جاری کند؟ 🔸کج فهمی است کسی از مطالب بالا چنین برداشت کند که می‌خواهیم با یک خط‌کش میزان مقبولیت عزاداری عزاداران در آخرت را تعیین کنیم. ما چه می‌دانیم؟ شاید یک «یا حسین» مشروبخواری که با گفتن این جمله دست از این گناه عظیم بر می‌دارد مقبول‌تر از فعالیتهای بانی یک هیئت باشد که دهها سال با نیتی نیمه‌خالص مجلس عزای حسینی برگزار می‌کند. مسألۀ ما در اینجا مناقشه ‌در میزان پذیرش عزاداری این و آن نیست. آن را خداوند و خود حضرتش می‌داند و بس؛ مسأله، بیان وظیفه کسی است که خود را نوکر حضرت می‌خواند. 🔹 مظلومیت امام حسین(ع) یک مظلومیت مضاعف است، چرا که از ظلم برخی علاقه‌مندان خود هم مصون نیست و چه مظلوم است حسین(ع) که مراسم مصیبتش هم مصیبت در مصیبت است. نگذاریم امام حسین (ع) در عزاداری‌هایش هم مظلوم بماند و آن، وقتی است که «نوکری نفس» به نام «نوکری امام حسین(ع)» انسان را فریب می‌دهد. شیعه پیش از آنکه به مصیبت زده و نوکر امام حسین(ع) نیاز داشته باشد به شیعیانی نیاز دارد که با نوع عزاداری خود، پیام حسین(ع) را که می‌تواند عالمی را تحت تأثیر خود قرار دهد در جهان لکه‌دار نکنند. ♻️معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 اشعار ======================= @shere_aeini در حرم چشم انتظارانِ فراوان داشت حیف علقمه بی تاب بود آنروز مهمان داشت حیف سهم آبش را سه روزی سهم طفلان کرده بود روی لبها از ترک زخمی نمایان داشت حیف رفت سمت خیمه‌ها  اما هوا تاریک شد علقمه از تیر و تیغ و نیزه باران داشت حیف خم شده بر مشک اما دستها را جا گذاشت این پناه خیمه‌ها ردی شتابان داشت حیف یک سه‌شعبه آمد و در جا سه جایش را شکست حیف شد ماه حرم انبوهِ مژگان داشت حیف مشک را وقتی به دندان داشت چشمش را زدند مشک را وقتی به دندان داشت دندان داشت حیف کم‌کم از قد رشیدش در مسیرش ریخت ریخت کاشکی این ضربه‌های سخت پایان داشت حیف با سه‌شعبه ناگهان اُفتاد با صورت زمین بین صدها درد ، این دردی سه چندان داشت حیف خورد با صورت زمین  پهلویش اما درد کرد خورد پیش مادری که دست لرزان داشت حیف می‌زدند و دور می‌گشتند و هی می‌آمدند لشگری که چند صد قاری قرآن داشت حیف تا تکان می‌خورد  جمعیت به هرسو می‌دوید لشگری که تیغ عریان داشت او جان داشت حیف خواهری از  خیمه دارد روسری می‌آورد مادری بی شیر هم  طفلی به دامان داشت حیف دخترک کنج خرابه دست بر مویش کشید با خودش می‌گفت روزی هم عمو  جان داشت حیف 🔸 شاعر: ========================= https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🖊 مظلوم غیر از منظلم هست. منظلم، ظلم پذیر است و در برابر ظالم، منفعل. مظلوم، ظلم ستیز است و در برابر ظالم، فعال. 🔹منظلم، ترسو هست و بی تدبیر. مظلوم، شجاع هست و مسلح به تدبیر. ♦️مظلوم، با کمی یار و پر تلاش در کار، ظالم را از رسیدن به هدفش باز می دارد. 🔹مظلوم در راه مبارزه با ظلم و ظالم به هدفش می رسد حتی به قیمت جان. ✅ اهل بیت علیهم السلام، مظلوم بودند نه منظلم. "السلام علی الحسین الشهید المظلوم" علیه السلام. ♻️معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
29.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 دهه محرم جای بی‌حجابی و خوردن حرام و ... نیست؛ بپا کجا داری گناه میکنی! این دهه مواظب خودت باش! 🎙استاد شیخ حسین انصاریان؛ محرم۱۴۰۲ پ.ن: 1. قابل توجه نظریه پردازان فاقد صلاحیت که این ایام فراوان شده اند و از پیش خود و بدون صلاحیت علمی در قلمرو معرفت دینی نظر میدهند؛ 2. قابل توجه مؤمنان انقلابی و مدافعان نهضت حسینی: مواظب باشیم فریب ترفندهای رسانه های مزدور را نخوریم و با مشاهده 1-2 دقیقه کلیپ تصویری یا چند جمله از یک عالم دینی، به قضاوت ننشینیم. ✍️ مهدی عبدالهی ♻️معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🏴 در کربلا چه گذشت... 8⃣ هشتم محرّم الحرام | قحط آب در خیمه‌های حسینی/ ملاقات امام (علیه‌السلام) با عمر سعد 🗓 ♻️معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حکم شرعی چیست؟ ⁉️ سینه و اگر موجب سرخی و کبودی بدن شود، اشکال دارد؟ ♻️معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃چطور ایمان آگاهانه داشته باشیم؟ 🍃 بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب: ایمانی لازم است که آن‌چنان آگاهانه انتخاب شده باشد که در سخت‌ ترین شـــرایط هم آن ایمان از او گرفته نشود. «اِلّا مَن أُکرِهَ وَ قَلــبُهُ مُطـــمَئِنٌّ بِالإِیـــمانِ» (نحل۱۰۶) آیــه‌ی قـــــرآن می‌گوید: اگر در زیر شکنجه، برای خاطر آنـــکه دشمــن را از خود، لحظه‌ای منصـــرف کنی، یک جمله گفتی، بگو، ایـــمان تو ایمانی نیست که با شکنـــجه از قلبـــت زائـــل بشود. آن ایمــانی که خَبّاب‌بن اَرَت دارد، آهــــن را داغ می‌کــــردند به گردنــش می‌چسباندند، شوخــــی نیست، آهـــن گـــداخته را به بدنــش نزدیـــک می‌کردنــد و به پوســت بدنـــش می‌چسبانیدند، او به‌خاطــر آن ایــــمان آگاهــانه‌ی عمیقش، دست برنمی‌داشت، ایــــــمان ایــــــــن اســــــت. ♻️معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🔷معرفی‌ پنجاه و شش وبگاه علمی کشور ۱. قائمیه ghbook.ir بیش از 15 هزار جلد کتاب با دسته بندی موضوعی و به 8 فرمت جهانی وورد پی دی اف اندروید ای او اس و ... قرار داده است که بسیار سایت مفید و پر کاربردی می باشد. ۲. المکتبه الشیعه http://www.shiaonlinelibrary.com این سایت همان مکتبه اهل بیت نسخه 1 است که کتابهای آن را در بخش الکتب می شود یافت. ۳. پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران Lib.ir ۴. گنج؛ پایگاه اطلاعات علمی ایران https://ganj.irandoc.ac.ir ۵. کتابخانه دیجیتال نور http://www.noorlib.ir/view/fa/default مرکز نور کتابهای موجود در نرم افزار های خود را در سایت عرضه کرده و قابلیت دانلود 30 صفحه از کتاب را دارد شرط استفاده از این سایت عضویت و پرداخت هزینه می باشد. ۶. کتابخانه مدرسه فقاهت http://lib.eshia.ir کتابخانه مدرسه فقاهت در موضوعات مختلف تاریخی، علوم قرآنی تفسیر علوم حدیث و فقه کتابها را رایگان با قابلیت جست و جو در متن و کپی به کاربران ارائه میدهد. ۷. التفسیر http://www.altafsir.com/ این سایت کتابهای تفسیری و تجوید و ... را به زبان عربی ارائه می دهد. ۸. مکتبه الوقفیه http://waqfeya.com از بهترین سایتهای کتابخانه ای به زبان عربی که در موضوعات مختلف کتابهای مرجع بسیاری را دارد. ۹. المکتبه الشامله shamela.ws ۱۰. کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات قم http://dl.islamicdoc.com/faces/home.jspx زیر نظر دفتر تبلیغات قم می باشد تعداد زیادی منابع را ارائه می دهد. ۱۱. کتابخانه کتاب پدیا ( کتابهای تخصصی عربی) http://www.ketabpedia.com ۱۳. کتابخانه دیجیتالی تبیان https://library.tebyan.net ۱۳.کتابخانه یعسوب الدین http://www.yasoob.com بیش از 3 هزار منبع از شیعه و سنی در موضوعات مختلف ۱۴. دایره المعارف بزرگ اسلامی https://www.cgie.org.ir ۱۵. دانشنامه جهان اسلام http://rch.ac.ir/home ۱۶. پایگاه مقالات علوم قرآن و حدیث https://maarefnet.ir ۱۷. جامع علوم و معارف قرآن ، مقالات قرآنی https://quran.isca.ac.ir/fa/article/Index ۱۸. پاسخ به شبهات فضای مجازی http://www.ghorbanimoghadam.ir ۱۹. سایت پارس قرآن http://www.parsquran.com ۲۰. اندیشه قم http://www.andisheqom.com ۲۱. قرآن اِستادیز http://www.quranstudies.ir ۲۲. اهل بیت http://www.ahlolbait.com ۲۳. پایگاه اطلاع رسانی اسلامی پارسا http://islamicdatabank.com ۲۴. حدیث نت http://www.hadith.net ۲۵. شهر حدیث http://hadithcity.com ۲۶. جست و جوگر حدیثی میزان http://mizan.hadith.net اگر به دنبال یافتن حدیثی در موضوع خاص یا از معصوم خاص باشید این سایت کمک خوبی برای یافتن حدیث می باشد. ۲۷. پرسمان http://www.porseman.org ۲۸. مرکز ملی پاسخ گویی به سوالات دینی http://www.pasokhgoo.ir ۲۹. پایگاه پاسخگویی به شبهات http://x-shobhe.com ۳۰. تبیان http://www.tbyane.net ۳۱. تنزیل http://tanzil.net/#19:1 ۳۲. شیعه سرچ http://www.shiasearch.com/fa/%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C.html ۳۳. امام علی imamalin.net ۳۴. الشیعه http://farsi.al-shia.org ۳۵. مرکز اطلاع رسانی غدیر http://www.ghadeer.org/Home ۳۶.الجامعه الاسلامیه http://www.uofislam.net/uofislam ۳۷. دانشنامه اسلامی http://wiki.ahlolbait.com/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87%D9%94_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C ۳۸. ویکی فقه http://fa.news.wikifeqh.ir/wiki/index.php ۳۹. ویکی شیعه http://fa.wikishia.net/view/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87%D9%94_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C ۴۰. اسلام کوئست http://www.islamquest.net/fa ۴۱. اسلام پدیا http://islampedia.ir/fa ۴۲. پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی https://www.sid.ir/fa/journal ۴۳. بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی http://iranemoaser.ir ۴۴. پایگاه تخصصی نهج البلاغه http://www.balaghah.net ۴۵. واژه یاب https://www.vajehyab.com ۴۶. آبادیس https://dictionary.abadis.ir علاوه بر لغتنامه های فارسی لغت و متون انگلیسی و سایر زبان ها را نیز ترجمه می کند. ۴۷. گوگل ترنسلیت https://translate.google.com ۴۸. اصطلاح نامه علوم اسلامی https://thesaurus.isca.ac.ir ۴۹. پژوهه ؛ بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی http://pajoohe.ir ۵۰. پرتال جامع علوم انسانی ensani.ir ۵۱. حوزه نت hawzah.net ۵۲. مقالات https://www.magiran.com ۵۳. پایگاه مجلات تخصصی https://www.noormags.ir ۵۴. پیشخوان برخط اجرای نرم افزارهای نور https://abrenoor.ir ۵۵. پایگاه مطالعات انقلاب اسلامی http://negaresh57.whc.ir ۵۶. پرسمان اعتقادی [ فرزانگان ] https://eitaa.com/joinchat/1120272523Cfbc7256076
👈🏼👈🏼 ، نقل مى کند که: امام صادق(علیه‌السلام) به‌من فرمود: "یا معاویة! لا تدع زیارة قبر الحسین علیه‌السلام لخوف، فان من ترك زیارته رأى من الحسرة ما یتمنى أن قبره کان عنده، أما تحب أن یرى الله شخصك وسوادك فیمن یدعو له رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وآله وعلی وفاطمة والأئمة علیهم‌السلام". 📝 ای معاویه!(معاوية بن وهب) به خاطر ترس و وحشت زیارت قبر امام حسین علیه السلام را ترک مکن، زیرا کسی که زیارت آن حضرت را ترک کند، چنان حسرتی بخورد که آرزو نماید قبر آن حضرت نزد او باشد و بتواند زیاد به زیارتش برود. آیا دوست داری که خداوند تو را در زمره کسانی ببیند که پیامبر و امیرالمومنین و فاطمه و ائمه (سلام الله علیهم اجمعین) در حقشان دعا فرموده‌اند؟! 📚 کامل الزیارات، (ط موسسة نشرالفقاهة)، ص۲۲۷ 📚 کامل الزیارات، (ط موسسة نشرالفقاهة)، ص۲۴۳ ♻️معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
💥 شرح فرازی از زیارت‌نامه حضرت عباس (سلام الله علیه) 🔹 أشْهَدُ لَكَ بِالتَّسْلِيمِ وَالتَّصْدِيقِ وَالْوَفاءِ وَالنَّصِيحَةِ لِخَلَفِ النَّبِيِّ صَلَّى اللّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ 🔸تسلیم: اسلام، دین تسلیم است. «فَلا وَ رَبِّکَ لا یُؤْمِنُونَ حَتَّی یُحَکِّمُوکَ فیما شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لا یَجِدُوا فی أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمَّا قَضَیْتَ وَ یُسَلِّمُوا تَسْلیماً»(نساء/۶۵) وجود مقدس قمر بنی‌هاشم، در عظیم‌ترین درگیری‌های تاریخ وارد شده و تسلیم محض بوده است. اگر الان برای ما مسئله، بعد از ۱۴۰۰ سال حل شده غیر از آن زمان است؛ زیرا آن زمان، خیلی‌ها که خودشان را بزرگ می‌دانستند و صحابی بودند و وجود مقدس نبی اکرم و امیرالمومنین و امام مجتبی را درک کرده بودند و شاگردی آن حضرات را کرده بودند، نمی‌توانستند بپذیرند که این راه، راه صوابی است. تسلیم شدن نسبت به وجود مقدس سیدالشهداء در این بلاء عظیم، در این امتحان سخت و سر باز نزدن و قوای خود را در اختیار معصوم قرار دادن قدم اول است. تسليم مقام اسلام است؛ يعني قلب انسان دنبال قلب وليّ خدا حركت كند و سلم در مقابل او باشد. 🔸 التصدیق: قدم دوم، تصدیق است. یعنی امام را عین صدق محض بدانی و شک و ریب و تکذیب نسبت به امام، در انسان پیدا نشود. خیلی‌ها در ته دلشان نسبت به حقانیت سیدالشهداء(ع) تردید کردند. ما یک تصدیق داریم، نقطه مقابلش از شک شروع می‌شود، بعد به ریب و بدگمانی می‌رسد، بعد به تکذیب ختم می‌شود. مقابل تصدیق، تکذیب است. انسان، معصوم را تکذیب می‌کند و می‌گوید: درست نیست، صدق نیست، فرمان خدا نیست، راه صواب نیست. اولش هم از یک تردید و شک آغاز می‌شود. انسان اگر در حقانیت جبهه انبیاء و اولیاء الهی تردید کرد این تردید، همین جا نمی ماند؛ بلکه شیطان، انسان را قدم به قدم پیش می‌برد تا به مقام ریب و بعد هم مقام تکذیب می‌رساند. تصدیق کردن معصومین و آنها را عین حق و صدق دانستن و شک نکردن در سختی‌ها به‌خصوص آنجایی که به حسب ظاهر با تعلقات ما درگیر می‌شود، کار بسیار سختی است؛ چون ما وقتی می‌خواهیم تصدیق کنیم، ترازوی ما، تعلقات ما هستند. تصديق، يعني در امواج سنگين‌ترين ابتلائات و امتحان‌هايي كه وليّ خدا از انسان می‌گیرد در ورود به باب او ترديد به‌ خود راه ندهد و ذرّه‌اي در حقّانيت و صدق و پاكي و طهارت او شک نکند. با يقين كامل وليّ خدا را همراهي كند. 🔸 الْوَفاء: آدمی که تسلیم امام است؛ به فهمی می‌رسد و محاسباتش با امام همراه می‌شود. عقل عملش، تعلقاتش، خوب و بد کردن‌هایش، زشت و زیبا کردن‌هایش، درکش از معروف و منکر، با امامش هماهنگ شده و تابع و دنباله‌رو امام و نورانی به نور امام می‌شود. حالاست که می‌تواند وفا بکند و پیمانه‌اش را پر می‌کند و عهدهایی که با امامش داشته، بتمامه انجام دهد. «وافی» آن کسی است که پیمانه را پر می‌کند. قرآن می فرماید «وَ مَنْ أَوْفی بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذی بایَعْتُمْ بِهِ». کسی با خدا وفا کرد، خدای متعال در وفاداری، بر همه، سابق است و اصلاً وفاداری همه، از او است. روز قیامت، همه شهدا و خصوصاً شهدای کربلا که گُل سرسبد گل‌ها هستند؛ وقتی جایگاه حضرت ابالفضل را نسبت به حضرت سیدالشهداء می‌بینند، غبطه می‌خورند. وفا، يعني اين‌كه همۀ سرمايه‌اش را بدهد و خود را نه‌تنها هيچ‌كاره، که بدهكار بداند. 🔸النصیحه: از این لطیف‌تر، نصیحت است. نُصحِ برای امام؛ به معنای نصیحت کردن و موعظه کردنِ امام نیست، بلکه بیش از وفا، و به‌معنای خیرخواهی کردن است؛ یعنی پیمانه ات را که پر کردی، آنچه را هم که از تو نخواستند، بروی انجام بدهی؛ یعنی کار را زیباتر و بیشتر از آنکه خواستند، انجام دادن. همان که خدای متعال در قرآن خطاب به پیامبر فرمود: «طه * ما أَنْزَلْنا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ لِتَشْقی»(طه/۱-۲) پیغمبر ما! نگفتیم این قدر زحمت بکشی؛ بلکه ما گفتیم برو دست بندگان ما را بگیر و بیاور. برو عالم را آباد کن و با عبادت خودت عالم را نورانی کن. نگفتیم این‌طور به زحمت بیفت. این نصیحت است. سیدالشهداء، امام است؛ اگر کاری بکنی که بگویند او نسبت به امامش نصیحت کرد و بیش از آنکه وظیفه‌اش بود و عهد داشت، با امام خودش نُصح داشت که خیلی چیز عجیبی است. این است که حضرت فرمود: عموی من در روز قیامت یک درجه‌ای دارد که همه شهدا به او غبطه می‌خورند. این است که همه ائمه علیهم السلام ایشان را دوست دارند و افتخار می‌کنند. در حالی که معصوم، مدار همه کائنات است؛ ولی به مثل حضرت اباالفضل افتخار می‌کنند و حرفش در دستگاه آنها ردخور ندارد. نصیحت؛ يعني بالاتر از تكليف بار برداشتن. ♻️معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ نقد:ما را به لاک ‌ناخن‌ بی‌حجاب عقب هیئت ببخش ⁉️ ❌حجاب و مبارزه با بی‌حجابی در کربلا❌ ⛔️ ۲۵ نمونه حجاب در کربلا ⭕️ (پاسخ: مرتضی‌ کهرمی ) (لطفا پخش کنید تا همه سخنرانان و مداحان این ایام به مردم بگن) ♻️معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻شناخت دین آری یا خیر؟! 1️⃣ آیا واقعا برای بهتر شناختن دین اسلام فکری کرده‌ایم؟ 2️⃣ تفاوت ما با کفار چیست؟ 3️⃣ از اهل بیت چه چیزی یاد گرفتیم؟ 4️⃣ هدف چیست؟ 💯 پاسخ از: استاد حسن رحیم پور ازغدی ⭕️ مطرح شده در: طرح ولایت معلمین و فعالین فرهنگی تابستان ١۴٠٢ مشهدمقدس ♻️معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
  السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام... یاد تو یارانت هر ساله در دلِ اهل عالم زنده تر خواهد شد... ♻️معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💭کتابی آمریکایی درباره امربه‌معروف مایکل کوک پس از ۱۳ سال مطالعه و تحقیق در سال ۲۰۰۱ کتابی به اسم «امر به معروف و نهی از منکر در اندیشه اسلامی» نوشت. کوک برای نوشتن آن بیش از 2هزار کتاب و مقاله به زبان‌های مختلف مطالعه کرد. ♻️معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام... 🖤🖤🖤 حسین علیه السلام و پیروانش هیچ گاه در طول زمان زیر بار ظلم و ستم نمی روند و نخواهند رفت... ♻️معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
من نوکر حسینم و حق دارم هر طور دلم می‌خواهد عزاداری کنم! ✍️ حجت الاسلام دکتر محمد مطهری؛ عضو هیات علمی گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره 🔹هر یک از ما که مدعی نوکری امام حسین‌(ع) باشیم، خود را «عاشق»، «دلداده» و «دیوانۀ» آن حضرت می‌دانیم؛ اما باید از خود بپرسیم که آیا ما صرفا «دوستدار» امام حسین (ع) هستیم و یا واقعا این دوستی به حد عشق و نوکری رسیده است؟ 🔸 یکی از ملاک‌هایی که می‌تواند در تشخیص «دوستدار» امام حسین‌(ع) از «عاشق» و «نوکر» آن حضرت کارگشا باشد، این است که دوستدار یک فرد به دنبال آن است که محبوب او چه خواسته‌ای دارد تا آن را برآورده سازد، اما نکته اینجاست که این دوستی فقط آنگاه به حد عشق و نوکری می‌‌رسد که وقتی فرد حتی «احتمال» می‌دهد مولا و معشوق او به امری راضی نباشد، به شدت از آن پرهیز کند. محال است کسی از عمق جان بگوید «من عاشق مادر خود هستم» ولی کاری را انجام دهد که «احتمال می‌‌دهد» مادرش راضی نیست‌. 🔹 ریشه این تصور نادرست که به نام نوکری امام حسین(ع) می‌توان عزای حسینی را بر خلاف فتاوی حتی به سبک کنسرت غربی و با حرکات موزون انجام داد چیست؟ این خطا از آنجاست که «نوکری» حضرت با نوکری در کارهای عادی (مثل خدمتکاری یک منزل) که یک وظیفه مقطعی است و سرتاسر زندگی فرد را در بر نمی‌گیرد، اشتباه گرفته می‌شود. خدمتکار یک خانه کافی است دستورهای سرپرست خودش را اجرا کند و به موقع، نظافت و پذیرایی را انجام دهد، اما اینکه با همسرش بدرفتاری کند یا در جامعه حق دیگران را رعایت نکند، به کیفیت نوکری او برای صاحبکارش آسیب نمی‌رساند. نوکری از نوع خدمتکاری، یک وظیفۀ همیشگی و همه‌جانبه نیست. 🔸اما نوکری امام حسین (ع) امری است همه جانبه و دائمی و برخاسته از عمق وجود و روحیه تسلیم. نوکر اباعبدالله(ع) نمی‌تواند بگوید من نوکرم و عزاداری به فلان سبک بهتر به من می‌چسبد. نوکری امام حسین(ع) نه استثنای زمانی برمی‌دارد نه مکانی، و نه به فرد اجازه می‌دهد که حتی آنچه را «احتمال می‌دهد» که مولایش از آن ناراضی است انجام دهد. 🔹برخی از سبک‌های جدید و من‌درآوردی در عزاداری ولو با نیت خالص انجام گیرد هیچ‌گاه از یک عاشق و نوکر امام حسین(ع) که معنای نوکری را می‌فهمد سر نمی‌زند، زیرا فرد با وجود مخالفت علمای بزرگ، لااقل احتمال نارضایتی حضرت را می‌دهد. 🔸عزاداری امام حسین(ع) باید به سبکی انجام شود که صاحبان عزا، یعنی اهل بیت عصمت علیهم السلام، خود دستور داده و به عزا می‌نشسته‌اند. آیا برگزارکنندکان عزاداری‌های خودساخته، حدیث و روایتی دیده‌اند که عزاداری را طوری برگزار کنید که جوانان بیشتری جذب شوند؟ آیا شخصیت استثنایی امام حسین(ع) برای حتی لاابالی‌ترین جوان‌های امروز، وجوه جذابیت کمی دارد که به بهانه اینکه این‌ها اگر اینجا نیایند، پای ماهواره می‌روند، برای عزاداری مظلوم کربلا چیزی مشابه «دوپس، دوپس» در موزیک غربی درست کنیم؟ مسئولیت اصلی ما برگزاری درست عزاداری مطابق رضای خداوند است یا جذب این و آن به مراسم؟ 🔹 ما در زمانی زندگی می‌کنیم که فیلم یک مراسم کوچک، ساعتی بعد در کل جهان دست به دست می‌چرخد و دشمنان کینه‌توز اهل بیت در به در به دنبال لکه دار کردن شیعه و پیروان امام حسین(ع) هستند. آیا از عاشق و نوکر حسین(ع) برمی‌آید که در این شرایط هر بلایی که می‌خواهد بر سر مراسم عزاداری سیدالشهداء‌(ع) بیاورد، قمه زنی و تیغ‌زنی کند و یا کلمات کفرآمیز بر زبان جاری کند؟ 🔸کج فهمی است کسی از مطالب بالا چنین برداشت کند که می‌خواهیم با یک خط‌کش میزان مقبولیت عزاداری عزاداران در آخرت را تعیین کنیم. ما چه می‌دانیم؟ شاید یک «یا حسین» مشروبخواری که با گفتن این جمله دست از این گناه عظیم بر می‌دارد مقبول‌تر از فعالیتهای بانی یک هیئت باشد که دهها سال با نیتی نیمه‌خالص مجلس عزای حسینی برگزار می‌کند. مسألۀ ما در اینجا مناقشه ‌در میزان پذیرش عزاداری این و آن نیست. آن را خداوند و خود حضرتش می‌داند و بس؛ مسأله، بیان وظیفه کسی است که خود را نوکر حضرت می‌خواند. 🔹 مظلومیت امام حسین(ع) یک مظلومیت مضاعف است، چرا که از ظلم برخی علاقه‌مندان خود هم مصون نیست و چه مظلوم است حسین(ع) که مراسم مصیبتش هم مصیبت در مصیبت است. نگذاریم امام حسین (ع) در عزاداری‌هایش هم مظلوم بماند و آن، وقتی است که «نوکری نفس» به نام «نوکری امام حسین(ع)» انسان را فریب می‌دهد. شیعه پیش از آنکه به مصیبت زده و نوکر امام حسین(ع) نیاز داشته باشد به شیعیانی نیاز دارد که با نوع عزاداری خود، پیام حسین(ع) را که می‌تواند عالمی را تحت تأثیر خود قرار دهد در جهان لکه‌دار نکنند. ♻️معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 چرا حضرت اباالفضل العباس علیه السلام با وجود تشنگی شدید در کنار شریعه فرات آب ننوشیدند ؟ 🎥 گوشه ایی از بیانات استاد حسین گنجی اشتهاردی ♻️معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا