eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
462 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️روزه نمیگیری نگیر، بین تو و خداست! اما برای خدا گردن کلفتی نکن و حرمت ماه مبارک رمضان‌ رو نگه دار! با خدا نجنگ... 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_10357966636.mp3
3.95M
📖 ترتیل سریع جزء بیستم قرآن کریم 🎙 قاری محترم استاد معتز آقایی ❤️ 👌 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 مسابقه قرآنی شماره بیست از جزء بیستم قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان ✅ نحوه ارسال پاسخ : ارسال پاسخ صحیح به صورت یک عدد سه رقمی به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۳۵۳۵۵ 🔷 مهلت ارسال پاسخ : ساعت ۲۴ امشب 🎁 به شرکت کنندگان در این مسابقه روزانه به قید قرعه کارت هدیه ۵۰۰.۰۰۰ ریالی اهدا می شود . ❓ جهت اطلاع بیشتر و دیدن نتایج مسابقه به لینک زیر مراجعه کنید‌. https://eitaa.com/ShamimVahi 🤝 با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حر اسلامیه 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📳 دومینوی دروغ و رسوایی کارشناسان شبکه‌های وهابی 📛 (علیه السلام) شهید محراب نبود و اصلا در مسجد به شهادت نرسید!!! پاسخ به اراجیف وهابیت👇👇👇
📛 شبهه 📛 نحوه كشته شدن علي ابن ابيطالب و دروغ شاخدار روحانيون شيعه انچه حاصل اين تجسس تاريخي است اين است كه علي در حين سجده ضربت نخورده (خلاصه شده) ❇️ پاسخ شبهه: ❇️ ⚜️علـی(علیه السلام) چه به صورت طبیعی رحلت فرماید یا در نبرد با کفار و مشرکین در میدان رزم به شهادت برسد، چه در محراب مسجد و چه غیر آن،📍علی با حق است و حق با علی است. http://yon.ir/Alihaq (حدیث علی مع الحق) ✍🏻چگونگى ضربت خوردن امیرالمؤمنین علی(علیه‎السلام) در نوشته تاریخ ‎نویسان پیشین یکسان نیست و در این باره دو نقل وجود دارد؛ ❶- در محراب و هنگام سر بر داشتن از سجده. ❷-در هنگام ورود به مسجد. 🗃امـــا نگاهی مختصر بر مستندات قول نخست؛ (❶)◽️شیخ طوسی روایت می کند که امام سجاد فرمودند: « وقتی ابن ملجم می خواست به امام على ضربه بزند، شخص دیگری با او همدست بود که ضربه اش به دیوار برخورد کرد، امّا ضربه ابن ملجم به آن حضرت اصابت کرد و در حالی که امام در سجده بود، بر سر آن حضرت فرود آمد....» 📔امالی طوسی ص۳۶۵ (❷)◽️در کنزالعمال در باب فضائل علـــی (ع) آمده است: « هنگامی که حضرت علی سر از رکوع برداشت، ابن ملجم ضربه خود را وارد کرد. حضرت به کنار رفت و فرمود: نمازتان را تمام کنید و کسی را مقدم (امام جماعت) نکرد.» 📔کنزالعمال ج۱۵ ص۱۷۰ (❸)◽️تاریخ دمشق در شرح حال امام علـــی (ع) آورده است: « عبدالرحمان بن ملجم در حالی که آشفته بود در نماز صبح علی را به وسیله شمشیری که سمّی بود ضربت زد ...» 📔تاریخ دمشق،ترجمه امیر المومنین ،ح ۱۳۹۷ (❹)◽️هنگامی که امام علی سر از رکوع برداشت، ابن ملجم ضربه خود را وارد کرد. 📔کنز العمال: ج۱۵/ص۱۷۰، ط ۲، حدیث: (۴۹۷) (❺)◽️در زیارت جامعه ائمه المؤمنین به نقل از ائمه معصومین : و بعضی از شما اهل بیت در محراب عبادت به زمین افتاده در حالی که شمشیر زهرآلود فرق مبارکش را شکافته است. 📚بحارالانوار،ج۹۹،ص۱۶۵ ➕ منابع دیگر که مجال نیست. ✓حتی پذیرفتن نقل دوم نیز ذره ای از مقام شامخ و ملکوتی امام علی (ع) نمی‌کاهد و این بر همگان روشن و مسلم است. ✅ بنابراین، موضوعی نیست تا دستمایه قرار گیرد. ✅آنچه حائز اهمیت است،منش و سلوک اخلاقی والای ایشان است که ستودنی است.👇🏻 📝وصیت امیرمومنان علی علیه السلام درباره برخورد با قاتل خویش! « پسران عبدالمطلب! نبینم در خون مسلمانان فرو رفته‌اید و گویید امیر مؤمنان را کشته‌اند! بدانید جز کشنده_من نباید کسی به_خون من کشته شود. بنگرید! اگر من از این ضربت او مردم، او را تنها یک ضربت بزنید و دست و پا و دیگر اندام او را مبرید .... .» 📚نهج البلاغه، ترجمه شهیدی، نامه ۴۷، صص ۳۲۰-۳۲۱. 🌱سفارش به برخورد انسانی با قـاتل خویش؛🌱 «اطیبوا طعامه و الینوا فراشه » غذاهای خوب و بستر نرم به او دهید. 🗞انساب الاشراف، ج ۳، ص ۲۵۶; الامامة والسیاسة، ج ۱، ص ۱۸۱ 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
⛔️ شبهه ⛔️ پرسش: منظور از قضا و قدر چیست؟ اگر منظور این است که خداوند سرنوشت هر فردی را معین کرده است، پس نقش اختیار و عبادات ما در شب قدر چیست؟ ❇️ پاسخ شبهه ❇️ ♦️ آنچه حتمي و غير قابل تغيير است "قضاي الهي" است، ولي "تقدير" كه قبل از قضا است قابليت تغيير دارد و به اختیار انسان‌ها است. ♦️دقت شود که قضا و قدر الهی، هیچ گاه به جزئیات تعلق نمی‌گیرد، یعنی چنین نیست که قضای الهی به این تعلق گرفته باشد که فلانی حتماً الآن سرما بخورد یا ورشکست شود، بلکه به کلیات تعلق می‌گیرد، یعنی به قوانین. یعنی اگر این فرد اکنون خودش را در معرض ویروس قرار داد، حتماً سرما می‌خورد و اگر در تجارت چنین کرد، نتیجه‌اش ورشکستگی می‌باشد. پس اگر کسی در معرض آلودگی قرار گرفت، به حکم قضای الهی بیمار می‌شود و این می‌شود سرنوشت او در این مقطع یا موضوع. لذا اختیار سلب نشده است، چون می‌تواند خود را در معرض بیماری قرار ندهد و این همان قدر است . ♦️بخشی از سرنوشت جبر است، یعنی قانون اثرگزاری ویروس را در بدن، شما خلق نکرده‌اید(قضا) و بخشی دیگر اختیار است که خود را در معرض ابتلا قرار می‌دهید یا خیر؟(قدر) 🔺قدر یعنی اندازه گیری. قدر در تمام جلوه‌های خدا وجود دارد. نظام خلقت نظام اندازه (قضا و قدر یا نتیجه و اندازه) است . 💫در فیزیک می‌خوانیم اگر یک نیوتون نیرو به چیزی وارد کنید یک نیوتون هم نیرو به دست شما وارد می‌شود. هر چه قدر نیرو وارد کنیم به لیوانی، اندازه‌ای که نیرو می‌دهیم اگر زیاد شود نتیجه‌اش شکستن است. هر قدری دهیم یک قضا (نتیجه) دریافت می‌کنم. مراعات بهداشت کنیم نتیجه‌اش سلامتی است، مراعات نکنیم بیماری است. پس در تمام نظام خلقت چیزی به نام عمل و عکس العمل، در فیزیک، که در فلسفه علت و معلول و در دین قضا و قدر به آن گفته می‌شود وجود دارد. هر کاری انجام دهیم (قدر) یک نتیجه(قضا) را دریافت می‌کنیم. این قضا و قدر، اندازه ها و نتیجه‌هایی است که خداوند در نظام خلقت قرار داده است. ♦️نمک می‌خوریم یک آثاری دارد، از یک حدی بیشتر بخوریم یک آثار دیگری دارد، حتی میلی گرم هم تاثیر دارد، دکتر دارو می‌نویسد میلی گرم هم مشخص می‌کند یعنی اگر قدرَ ده گرمی برای شما خوبه، اگر سی میلی گرم خوردی عوارض دارو تبدیل میشه به سکته و... 🔷پس اگر کسی مرد به معنای این انیست که خواست خدا بوده، این انسان در رفتارش با بدن یک قدری را انتخاب کرده است که قضای آن مردن بوده، خودش انتخاب کرده، نه اینکه خدا می خواسته بمیرد. ✅ پس قضا و قدر الهی منافاتی با مختار بودن ما ندارد. نقش آرزو، دعا، تلاش، خودسازی و...روشن است.  👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بگذارید بدانیم.pdf
12.33M
📌زنان و جمهوری اسلامی (1) به مناسبت روز دوازده فرودین کاربردی مطالعه مقایسه ای مسئله زن در غرب، پهلوی و نظام جمهوری اسلامی. 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_10369175542.mp3
4.04M
📖 ترتیل سریع جزء بیست و یکم قرآن کریم 🎙 قاری محترم استاد معتز آقایی ❤️ 👌 و یکم https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 مسابقه قرآنی شماره بیست و یک از جزء بیست و یکم قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان ✅ نحوه ارسال پاسخ : ارسال پاسخ صحیح به صورت یک عدد سه رقمی به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۳۵۳۵۵ 🔷 مهلت ارسال پاسخ : ساعت ۲۴ امشب 🎁 به شرکت کنندگان در این مسابقه روزانه به قید قرعه کارت هدیه ۵۰۰.۰۰۰ ریالی اهدا می شود . ❓ جهت اطلاع بیشتر و دیدن نتایج مسابقه به لینک زیر مراجعه کنید‌. https://eitaa.com/ShamimVahi 🤝 با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حر اسلامیه 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
⛔️ شبهه: ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻲ ﺭﻭﺯﻱ ۱۰۰۰ﺭﻛﻌﺖ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﻲ ﺧﻮاﻧﺪﻩ ،ﺣﺎﻝ ﻫﺮ ﭼﻬﺎﺭ ﺭﻛﻌﺖ ۲ ﺩﻗﻴﻘﻪ طول بکشه ، میشه ۲۰۰۰ دقیقه!!! که اونم میشه بیشتر از ۳۳ ساعت، در حالیکه، شبانه روز ۲۴ ساعته!! ❇️ پاسخ ❇️ روایات فراوانی وجود دارد که بر اساس آن، امام علی (ع) و دیگر امامان طی یک شبانه روز (24 ساعت) هزار رکعت نماز می خواندند.[1] در این زمینه نکاتی قابل توجه است: 1⃣ تقریبا تمام این روایات به شبانه روز یعنی 24 ساعت اشاره دارند، نه فقط شب؛ یعنی 12 ساعت و اگر در روایتی هم تنها شب ذکر شده باشد، بر اساس ادبیات عرب می توان آن را به شبانه روز تفسیر کرد. 2⃣ در هیچ روایتی نیامده که ائمه در تمام عمرشان مقید به انجام چنین عبادتی بودند، بلکه در برخی از آنها تصریح شده که آن بزرگواران در پاره ای از زندگی خود هزار رکعت نماز در شبانه روز می خواندند.[2] 3⃣ می‌دانیم که در نمازهای مستحبی، خواندن حمد کفایت می کند و قرائت سوره لازم نیست. بر این اساس، یک نماز دو رکعتی را به خوبی می توان طی 70 ثانیه بجا آورد و در نتیجه در کمتر از ده ساعت می توان هزار رکعت را انجام داده و به همین دلیل، حتی انجام هزار رکعت در یک شب نیز محال نیست، گرچه همان گونه که اشاره شد، بیشتر روایات به انجام آن در یک شبانه روز دلالت دارند. [1] ر.ک: حر عاملی، محمد بن الحسن، وسائل الشیعة، ج4، ص 100-97، احادیث 4612 تا 4620، مؤسسة آل البیت، قم، 1409 هـ ق. [2] همان، ح 4612.(از این روایت هم می توان برداشت کرد که تفسیر روز یا شب، به شبانه روز صحیح است). _علیه السلام 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 شبهه 📛 کارشناس وهابی: چطور است که شما می‌گویید حضرت علی (ع) در نمازشان متوجه بیرون آوردن تیر از پایشان نمی‌شوند ولی از آنطرف به فقیر انگشتر می‌دهند و متوجه او می‌شود؟ ❇️ پاسخ ❇️ ✅ پاسخ استاد رفعتی به شبهه خدمتی کارشناس شبکه وهابی کلمه السلام 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b