eitaa logo
معارف اعتقادی
2.9هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.6هزار ویدیو
451 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بهائیت و دشمنی با امام حسین.aac
5.25M
💢 بهائیت و دشمنی با امام حسین(ع) ✍حجت‌الاسلام زارع پژوهشگر https://eitaa.com/ehyakalam
🔰🕌نــمـــــــــــازگــــــــــــــزاران🕌🔰 🌷سفارش شهیدان به نماز🌷 شهيد بني سعيد، سيد محمدحسن: هرگاه در نماز حضور قلب نداشتيد بعد از آن يك صفحه قرآن بخوانيد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀☀جـــــرعـــه ای نـــــور☀☀ 🌷خدا می بیند! 🌷 🌱أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَىٰ علق14 🍃مگر ندانسته که قطعاً خدا [همه کارهایش را] می بیند؟ 🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam
❓❓❓ ✅پرسش: آیا با سحر و طلسم، می شود تقدیر را عوض کرد؟ قسمت اول: 🌺 پاسخ: انسان موجود پيچيده‌ و ناشناخته اي است، مي‌تواند کارهاي خارق ‌العاده و غير طبيعي انجام دهد. اين قبيل کارها از ابعاد مادي و غير مادي وجود انسان سرچشمه مي‌گيرد. از جهت مادي انسان مي‌تواند با کمک ابزار مادي و با انجام برخي تمرينات، سرعت خود را در انجام برخي کارها افزايش دهد و يا نسبت به برخي پديده‌ها عادت کند که براي ديگران تعجب آور باشد. از جهت معنوي نيز انسان با به کارگيري نيروي‌هاي رواني و روحي کارهاي فوق العاده انجام مي دهد. يکي از اين امور خارق العاده طلسم است. 🌸مجمع البحرين در ذيل کلمه طلسم مي نويسد: «سه نظريه مشهور درباره واژه طلسم وجود دارد: 1. از دو لفظ طلٌ به معناي اثر و اسم ترکيب يافته است. 2. لفظي است يوناي به معناي گره غير قابل گشودن. 3. مقلوب کلمه مسلط است». [1] ☘️نويسنده «کشٌاف اصطلاحات العلوم و الفنون» مي نويسد: «عبد العلي بيرجندي در شرح تذکره گويد: طلسم عبارت از خارقي است که مبدأ آن قواي فعٌاله (اثر گذار) آسماني آميخته با قوابل زميني منفعله (اثر پذير) است، تا بدان امور شگفت و غريب پديد آورند؛ زيرا براي حدوث کائنات عنصري که اسباب آنها قواي آسماني است، شرايط مخصوصي است و به اين شرايط استعداد قابل، کمال مي پذيرد و از اين رو کسي که احوال قابل و فاعل را بشناسد و بر جمع ميان آنها قادر باشد، مي تواند به ظهور آثار عجيب و شگفتي پي برد». [2] پس اولاً؛📌 در طلسم از طريق برخي ابزار و وسايل مادي، نيروهاي ماورائي جهت انجام کارها به خدمت گرفته مي‌شوند. ثانيا؛ 📌طلسم کار ساده و راحتي نيست و از دست هر کسي برنمي آيد. بايد توجه داشت که از هر کسي که ادعاي دانستن اين امور را دارد، نبايد به راحتي پذيرفت؛ چون بسياري از سودجويان از اين راه براي خود منبع درآمد درست کرده و مردم را فريب مي دهند. ثالثاً؛ 📌طلسم خرافه نيست و داراي اثر و واقعيت است. ابن سينا بر اين باور است که سبب سحر نفوس قوي هستند که بدون استفاده از ابزار مادي به وقوع مي پيوندد؛ ولي طلسم از ارتباط قواي آسماني و قواي زميني ناشي مي شود. ادامه دارد.. پی نوشت: 1. طريحي، فخر الدين، مجمع البحرين، ج5، ص107 2. طهانوي، کشٌاف اصطلاحات العلوم و الفنون، ج2، ص1138
: 📌 پاسخ: «پديده هاي غير عادي در جهان طبيعت از سه منشأ سرچشمه مي گيرند: الف. هيئت نفساني، ب. خواص اجسام عنصري؛ مثل جذب آهن توسط مغناطيس، ج. قواي آسماني که در اثر ارتباط با قواي زميني آثار عجيب را در پي دارد. سحر از نوع اول است، ولي طلسم از نوع سوم است». [1] 🌸مرحوم شهيد اول بعد از بيان تعريفي نزديک به تعريف ياد شده از بيرجندي، مي نويسد: «طلسم حرام و کسب درآمد کردن از اين راه نيز حرام است». [2] طلسم علي‌رغم وجود و تأثيرات غير قابل انکار آن، قابل ابطال است. ابطال طلسم از طرق مختلف امکان پذير است. ☘️از آن جا که يگانه قدرت مؤثر در عالم خداي قادر متعال است. لذا بهتر است براي حل مشکلات به جاي روي آوردن به سحر، طلسم، جادو و امثال آن به درگاه رحمت حضرت حق پناه بريم، «و من يتوکل علي الله و کفي بالله وکيلا». مسبب حقيقي و مسبب الاسباب تنها خداوند است. اگر طلسم و سحر و مانند آن تاثير و سببيتي نيز داشته باشند، خداوند آنها را سبب قرار داده است. ✍️بنابراين؛ بهترين شيوه براي ابطـال طلسمات، توکـل به خداوند قهـار و جبار و پناه بردن به اقيانوس بي‌کران رحمت او، قرآن کريم است؛ چرا که «ما آنچه از قرآن فرستيم شفا و رحمت الاهي براي اهل ايمان است». [3] 🌱براي جلوگيري از تأثيرات سحر و طلسم قرائت قرآن کريم به خصوص سوره‌هاي کافرون، اخلاص، فلق و ناس بسيار مؤثر است. دعاهايي نيز در برخي از کتب دعا؛ مانند مفاتيح الجنان ذکر شده است. 🌸در نتيجه سحر اثر دارد ولي بدون اذن الهي نمي تواندتقديرات را عوض کند. پی نوشت: 1. دائرة المعارف تشيع، ج 9، ص117 2. سفينة البحار، ج 4، ص91 3. اسراء، 82. 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
"بسم الله الرحمن الرحیم" ✍️همراهان گرامی بمناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پویش بزرگ مردمی آغاز بکار کرد. 👈 9 شعار محرمی در قالب های مخصوص طراحی شده، کاربران گرامی می توانند با انتخاب و اعلام یکی از 9 شماره، همراه با ارسال کد مورد نظر خود، عکس پروفایل محرمی خودشون رو تحویل بگیرند. ⭕️از ارسال هرگونه عکس تکراری خودداری نمایید.👇👇👇👇👇👇👇👇 @Ali3132020 🌺باتوجه به تعداد بالای پیام ها پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما سپاسگزاریم. 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2.docx
102.2K
💢 بهائیت و مخالفت با تحری حقیقت ✍سرکار خانم س.ن پژوهشگر https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷ایا نمازم قبول شده🌷 امام صادق عليه السلام: مَنْ اَحَبَّ اَنْ يَعْلَمَ اَقُبِلَتْ صَلاتُهُ اَمْ لَمْ تُقْبَلْ، فَلْيَنْظُرْ هَلْ مَنَعَتْهُ صَلاتُهُ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ؟ فَبِقَدْرِ ما مَنَعَتْهُ قُبِلَتْ مِنْهُ. كسى كه دوست دارد بداند نمازش قبول شده يا نه؟ بايد ببيند آيا نمازش او را از زشتى ها و ناپاكى ها دور كرده است يا خير؟ به همان اندازه كه دور كرده، قبول شده است. 🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam
1⃣ ❇️ غفلت از آسیب‌های اجتماعی بی‌حجابی 🖋 محمد صادق احمدی 🔢 بخش نخست: مقدمه 🔸 این روزها مشاهده می‌کنیم عده‌ای با الزام حکومتی نسبت به حجاب مخالفت دارند. گرچه این عده پرچم آزادی‌خواهی بلند کرده‌اند و به لزوم انتخاب حجاب توسط خود فرد تأکید می‌کنند؛ ولی به نظر می‌رسد اصل ماجرا به گونه دیگری است و آنچه در پس‌زمینه ذهنی این افراد وجود دارد که سبب مخالفت با «الزام به حجاب» می‌شود این است که برای بی‌حجابی آسیب اجتماعی جدی قائل نیستند. 🔹 شاهد مدعا این است که چنین افرادی معمولا الزام حکومتی را در مواردی غیر از حجاب که به ظاهر آزادی‌های فردی را محدود می‌کند از قبیل قوانین راهنمایی و رانندگی (الزام به کمربند ایمنی و یا کلاه ایمنی و ...) از حیث نظری می‌پذیرند و برای چنین مسائلی پرچم آزادی‌خواهی یا بسنده‌کردن به کار فرهنگی صرف را بلند نمی‌کنند. 🔹 مثال بهتر در این زمینه اتفاقاتی است که در سالهای گذشته به جهت بیماری کرونا در کل دنیا و از جمله کشور ما افتاد. محدودیت‌هایی که گاها بسیار سخت و آزاردهنده بود از ماسک‌زدن گرفته تا رعایت فاصله اجتماعی و محدودیت‌های سنگین سفر و ... که اگر هم عده‌ای با این موارد مخالفت می‌کردند عمدتا به جهت انکار اصل بیماری کرونا یا انکار تاثیرگذاری چنین محدودیت‌هایی بود؛ نه به جهت آزادی‌خواهی. 🔹 به همین جهت می‌توانیم ادعا کنیم اصلی‌ترین عامل مخالفت با الزام حکومتی نسبت به حجاب، آسیب‌زا ندانستن بی‌حجابی برای اجتماع و مسأله‌ی شخصی دانستن حجاب است. (روی سخن با کسانی که مغرضانه و به جهت ترویج فساد با الزام حکومتی نسبت به حجاب مخالفت می‌کنند نیست). 🔹 از این رو در این نوشتار سعی شده برخی از آسیب‌های بسیار مهم اجتماعی که نتیجه بی‌حجابی است تبیین گردد تا خطای کسانی که حجاب را صرفا مسأله‌ای شخصی می‌دانند روشن شود. 📌 ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 قبل از انتقاد از تمدن غرب، به فکر درستی تلقی خود از اسلام باشیم 🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam
💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام: 💥وَاعْلَمُوا أَنَّهُ لَيْسَ عَلَى أَحَد بَعْدَ الْقُرْآنِ مِنْ فَاقَة، وَ لاَ لاَِحَد قَبْلَ الْقُرْآنِ مِنْ غِنىً 🌖«و بدانيد هيچ کس با داشتن، فقر و بيچارگى ندارد و هيچ کس بدون آن غنا و بى نيازى نخواهد داشت» 📚 📚 ۱۷۶ 🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 برخورد با بد یا بی حجابی در صدر اسلام؛ آری یا خیر؟! 📌امروزه فراوان شنیده می شود که در خصوص برخورد حکومتی با بد یا بی حجابی در صدر اسلام سوال می شود. این که گزارشی از صدر اسلام در خصوص مجازات بد یا بی حجابی نداریم بدین دلیل است که واقعا معضل اجتماعی نبوده و حجاب رعایت می شده. و اگر احیانا کوتاهی بوده به صورت فردی بوده و واکنش به آن در حد تذکر بوده مانند تذکر امیرالمومنین ع به اهل عراق در خصوص حضور دوشادوش زنانشان با مردان در کوی و برزن. که حضرت با تشر اما تغارون (غیرت ندارید؟)با آنها برخورد کردند. ◀️اما از آیات و روایات به خوبی استفاده می شود که اگر بی یا بد حجابی مانند امروز و به صورت سازماندهی شده در آن زمان وجود داشت قطعا برخورد سختی صورت می گرفت. به همان آیات حجاب در سوره احزاب نظری بیفکنید. ◀️ابتدا در آیه ۵۹ نوع جلباب پوشیدن (و نه اصل آن، زیرا اصل آن وجود داشت)را تذکر می دهد سپس با شدت تمام در آیه ۶۰ و ۶۱ به منافقین و مریض القلبها هشدار می دهد که اگر دست از ایذاء زنان برندارید پیامبر را بر ضد شما برمی انگیزیم که از مدینه اخراجتان کند. در آیه ۶۱ می فرماید در مرحله بعد مساله قتل در میان است: ملعونین اینما ثقفوا اخذوا و قتلوا تقتیلا. 📌وقتی با افراد مزاحم به نوامیس مردم چنین برخوردی می شود اگر در آن زمان بی یا بد حجابی معضل آشکار بود قران چه معامله ای می کرد؟؟؟ 📌در حجه الوداع همه خوانده ایم که رسول خدا ص وقتی دیدند فضل بن عباس که بر ردیف رسول خدا ص بر مرکبش نشسته بود خیره به چهره زن زیبایی شده که مناسکش را از رسول خدا ص سوال می کرد با دستان مبارکشان میان چشمان فضل و صورت آن زن حائل ایجاد کردند. این یعنی اقدام عملی در برابر زمینه فساد. حال چنین پیامبری اگر امروز با خود فساد از نوعی که می بینیم مواجه می شد چه می کرد؟ تماشا؟ یا برخورد جدی؟ ✍️ حجت الاسلام دکتر جباری ادامه مصاحبه در لینک زیر: 👇👇 https://b2n.ir/375934 🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam
💢نظر علماء غیرشیعه در مورد آیه55مائده💢 ✅علماء اهل سنت در مورد این آیه ؛تطبیق به امیرمومنان ع کرده اند طبری در تفسیر خود به نقل از مجاهد نوشته است: {إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ}الآیة. نزلت فی علی بن أبی طالب تصدق وهو راکع. 📚تفسیر الطبری ج 6 ص 390 این آیه در باره علی بن أبی طالب علیه السلام نازل شده است و او در حال رکوع صدقه داده است. همچنبن ابن أبی حاتم در تفسیر خود از عتبة بن أبی حکیم همین مطلب را نقل کرده است: 📚تفسیر ابن أبی حاتم ج 4 ص1162. ابن تیمیه در باره تفسیر طبری و تفسیر ابن أبی حاتم گفته: تفاسیرهم متضمّنة للمنقولات التی یعتمد علیها فی التفسیر. 📚منهاج السنة، ج7، ص179. تفسیر طبری و ابن ابی حاتم از تفاسیری است که روایات نقل شده در آن‌ها، در تفسیر قرآن قابل اعتماد هستند. آلوسی در باره شأن نزول این آیه گفته است: وغالب الأخباریّین على أنّ هذه الآیة نزلت فی‌علی‌کرّم اللّه‌وجهه. 📚روح المعانی، ج6، ص167. اکثر صاحبان روایت، بر این باور هستند که این آیه در باره علی کرم الله وجهه نازل شده است. و همچنین گفته است: والآیة عند معظم المحدثین نزلت فی علی. 📚روح المعانی، ج6، ص186. از دیدگاه بیشتر محدثین، این آیه در باره علی بن ابی طالب علیه السلام نازل شده است. {یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا اُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ} المائدة: 67. اى پیامبر! آنچه از طرف پروردگارت برتو نازل شده است، به طور کامل (به مردم) ابلاغ کن؛ و اگر چنین نکنى، رسالت او را انجام نداده اى. خداوند تو را از (خطرات احتمالى) مردم، حفظ مى کند. ابن أبی حاتم در تفسیر خود از ابو سعید خدری نقل کرده است: نزلت هذه الآیة... فی علی بن أبی طالب. 📚تفسیر ابن أبی حاتم، ج 4 ص1172. این آیه در باره علی بن ابی طالب نازل شده است. 🔴آلوسی در تفسیر خود می‌نویسد: روی ابن مردویه عن ابن مسعود قال کنا نقرأ على عهد رسول الله (ص): بَلِّغْ مَا اُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ إنّ علیّاً ولیُّ المؤمنین وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ. 📚روح المعانی، ج6، ص193 ابن مردویه از ابن مسعود نقل می‌کند که ما در زمان رسول الله صلی الله علیه واله وسلم این آیه را اینگونه می‌خواندیم: آنچه از طرف پروردگارت برتو نازل شده است که «علی ولی مومنین است» را به طور کامل (به مردم) ابلاغ کن، و اگر چنین نکنى، رسالت او را انجام نداده اى. و سیوطی این روایت را این چنین نقل کرده است: بَلِّغْ مَا اُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ إنّ علیاً مَولَی المؤمنین وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ. 📚الدر المنثور ج2ص298 و فتح القدیر ج 2 ص60 والمنار: ج 6ص463. آنچه از طرف پروردگارت برتو نازل شده است که «علی مولای مومنین است» را به طور کامل (به مردم) ابلاغ کن، و اگر چنین نکنى، رسالت او را انجام نداده اى. {أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمْ الاِْسْلاَمَ دِیناً}. 📖المائدة: 3 امروز، دین شما را برایتان کامل کردم؛ و نعمت خود را بر شما تمام نمودم؛ و اسلام را به عنوان آیین (جاودان) شما پذیرفتم. 🔴خطیب بغدادی با سند معتبر نقل کرده است که این آیه بعد از معرفی امیرمؤمنان علیه السلام در غدیر خم، نازل شده است: وَهُوَ یَوْمُ غَدِیرِ خُمٍّ لَمَّا أَخَذَ النَّبِیُّ?ص? بِیَدِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ، فَقَالَ: " أَلَسْتُ وَلِیُّ الْمُؤْمِنِینَ؟ "، قَالُوا: بَلَى یا رَسُولَ اللَّهِ، قَالَ: " مَنْ کُنْتُ مَولاهُ فَعَلِیٌّ مَوْلاهُ "، فَقَالَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ: بَخٍ بَخٍ لَکَ یَابْنَ أَبِی طَالِبٍ أَصْبَحْتَ مَوْلایَ وَمَوْلَى کُلِّ مُسْلِمٍ، فَأَنْزَلَ اللَّهُ: {الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ}. 📚تاریخ بغداد ج8 ص284 روز غدیر خم، زمانی که پیامبر دست علی بن ابی طالب را گرفت، سپس فرمود: آیا من سرپرست مومنان نیستم؟ گفتند: بله ای رسول خدا! فرمود: هرکس که من مولای او هستم پس علی مولای اوست. پس از آن، عمر بن خطاب گفت: تبریک تبریک بر تو ای فرزند ابی طالب ؛ زیرا از این پس تو مولای من و مولای کل مسلمانان هستی، سپس این آیه نازل شد: امروز، دین شما را برایتان کامل کردم. 🔴ابن کثیر نقل کرده است که عمر خطاب به امیرمؤمنان علیه السلام گفت: أصبحت الیوم ولی کل مؤمن. 📚البدایة والنهایة ج 7 ص350. تو از این پس، سرپرست تمام مومنان شدی. 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
💠 دوره شهید محسن نظربیگی💠 🔵با موضوع نقد مدعیان دروغین یمانی 🔵 💠تحت اشراف حضرت آیت الله اراکی 🔸با حضور اساتید برجسته کشوری 🔹تاریخ شروع دوره: ۸ مردادماه ۱۴۰۱ 🔹مزایای طرح: 1️⃣ مجازی 2️⃣ ثبت نام رایگان 3️⃣ اعطای گواهینامه رسمی 4️⃣ امکان شرکت در دوره تکمیلی 5️⃣پشتیبانی اساتید توانمند کشوری 6️⃣ ارائه جزوات آموزشی حین دوره 7️⃣اهدا درسنامه دوره به پذیرفته شدگان 🔴لینک ثبت نام در دوره: 🌐: 👇🏻👇🏻👇🏻 https://survey.porsline.ir/s/meYIfv9 پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، عضویت در کانال ضروری ست : 👇🏽 https://eitaa.com/joinchat/2880372923C7fa5001ed0 ⚠️ برای هر گونه سوال، پیشنهاد و یا کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره زیر با ما در تماس باشید : ☎️‌ :۰۹۳۳۴۳۲۱۸۴۶ و یا شماره ۰۹۱۹۰۰۳۹۶۳۴ لطفاً در این امر خیر شریک و سهیم باشید.(رسانه باشید) 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا