eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
465 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
https://www.hegmataneh-news.ir/sl/44126 ✍انتشار مقاله [پژوهشی در پاسخ به شبهه درج نشدن واژه شهادت در تقویم‌های قبل ۱۳۷۲ش] در روزنامه هگمتانه تقدیر و تشکر از نویسنده محترم حجت‌الاسلام استاد سیدمحمد فاضلیان پژوهشگر https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ در کجای جبهه ایم؟ در کدام جبهه ایم؟ ✍️ استاد جواد محدثی گاهی «حقیقت»،پشت پردۂ«دروغ»می ماند. گاهی«واقعیت»،قربانی«کتمان»می شود. گاهی«تزویر»، نقاب چهرۂ«نفاق» می گردد. گاهی«عنوان»، شخص را مغرور می کند و اشخاص دیگر را فریب می دهد. گاهی«شهرت»، دام ابلیس وچاه سقوط می شود. گاهی «القاب»و«عناوین»، غرور وغفلت می آورد. گاهی«ایمان»،هدف تیرهای «شبهه» قرار می گیرد و زخمی می شود. گاهی«مال»،« وبال »می شود. و...گاهی « علم »،ابزار«تحریف» می گردد. اینجاست که «تبیین»، وظیفه می شود، و«افشاگری»، تکلیف آگاهان می گردد. و«سکوت»،گناه به شمار می آید وتوبه ی مناسب می طلبد. باید با«تیغ بیان»، پردۂ«کتمان»را درید، وبا«شمشیرزبان»،نقاب«تزویر»راکنار زد، وبا«چراغ هدایت»، ظلمت «جهالت وضلالت» را ازافق ذهن ها زدود. باید بادفاع صریح از حق،«مؤمنان مظلوم» را از محاصرۂ «احزاب منافق» نجات داد. باید میان حق وباطل، ظالم ومظلوم، راست ودروغ، خودی و بیگانه وخط علوی واموی وجبهه حسینی ویزیدی، خطی کشید وخندقی کند، تااحزاب، به« مدینه ایمان » نفوذ نکنند و باورمردم را به تاراج نبرندو «اعتمادعمومی» را غارت نکنند. تکلیف،به تناسب طاقت و موقعیت است. هرکه آگاهتر، مسئولیتش سنگین تر، وهرکه محبوبتر،تکلیفش حساس تر، وهرکه مشهورتر،انتظارازاوافزون تر. درجبهه صفّین امروز، کجایند عمارها؟! https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.   وَجِيءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ ۚ يَوْمَئِذٍ يَتَذَكَّرُ الْإِنْسَانُ وَأَنَّىٰ لَهُ الذِّكْرَىٰ ۲۳ در آن روز دوزخ را بیاورند، در آن روز انسان متذکّر شود و کجا این تذکر برای او سودمند افتد؟! 🌸تفسیر: جِی‌ءَ»: آورده شد. 🔸 مراد از حاضر کردن دوزخ، نشان دادن آن است. «یَتَذَکَّرُ»: به خود می‌آید. بیدار می‌شود. و پند می‌گیرد. «أَنّی»: کی؟ این واژه اسم استفهام است و معنی نفی دارد. «الذِّکْری»: به خود آمدن. پند گرفتن. 🔹انسان با دیدن جهنم به خود میآید و متذکر میشود اما دیگر دیر شده است. در آن روز پند گرفتن سودی ندارد. https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
هدایت شده از معارف اعتقادی
👇👇👇
هدایت شده از معارف اعتقادی
⁉️⁉️ بفرمایید که:1. در حالی که چیزی از نجاست سگ در قرآن ذکر نشده است، چطور در فقه اسلامی بیان می شود که سگ نجس است؟ 2. اگر نجس است بفرمایید که چرا شکار کردن (که شکار با دهان سگ حمل می شود) و نگهبانی با آن اجازه داده شده است؟ ✅پاسخ اجمالی احکام اسلام منحصراً از قرآن کریم استفاده نمی‌شود، بلکه احادیث پیامبر اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) و سنت و سیرۀ آن بزرگواران نیز از منابعی است که احکام و دستورات شرعی از آنها استفاده می‌شود. نجاست سگ در قرآن نیامده، ولی با توجه به روایات و احادیث، نجاست آن ثابت شده است. ✅پاسخ تفصیلی 📌احکام اسلام منحصراً از قرآن کریم استفاده نمی‌شود، بلکه احادیث پیامبر اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) و سنت و سیرۀ آن بزرگواران نیز از منابعی است که احکام و دستورات شرعی از آنها استفاده می‌شود. بسیاری از جزئیات احکام در قرآن نیامده ولی در کلام معصومان(ع) به آن اشاره شده است، به عنوان مثال تعداد رکعات نماز در قرآن نیامده ولی با توجه به احادیث و سنت پیامبر(ص) همۀ مسلمانان جهان در تعداد رکعات نماز اختلافی ندارند. بنابراین، اگر نجاست سگ در قرآن نیامده اما با توجه به روایات و احادیث، نجاست آن ثابت شده است. 🔵بله اگر چه سگ نجس است[1] ولی برای برخی از کارها می‌توان از آن استفاده کرد، نگهبانی از خانه و مزرعه و..، و شکار از جمله اموری است که سگ به خوبی آن‌را انجام می‌دهد؛ لذا در اسلام از آن منع نشده است، بلکه خرید و فروش سگ شکاری یا سگ نگهبان به علت همین استفادۀ عقلایی که دارد، در اسلام مجاز شمرده شده است.[2] 🔵پس نجس بودن آن باعث نمی‌شود از برخی از منافع عقلایی آن چشم پوشی کرد، امروزه خون و فرآورده‌های آن، اگر چه نجس می‌باشد ولی به جهت فواید عقلایی زیادی که دارد و موجب زنده نگه‌داشتن افراد زیادی می‌شود در تمام جهان به صورت گسترده این نوع خرید و فروش رایج است و اسلام نیز آن‌را مشروع می‌داند.[3] 🔵شکار کردن با سگ شکاری نیز دارای آدابی است که در صورت رعایت شدن آن، می‌توان از شکار استفاده کرد: 1. شکار مورد نظر از حیوانات وحشی و حلال گوشت باشد. 2. سگ به طوری تربیت شده باشد که به فرمان صاحبش عمل کند و هر وقت او گفت به دنبال شکار برود. 3. هنگامی که سگ به شکار می‌رسد عادت نداشته باشد از شکار بخورد. 4. صاحبش آن‌را به دنبال شکار بفرستد، پس اگر از پیش خود برود خوردن شکار حرام است. 5. کسی که سگ را دنبال شکار می‌فرستد باید مسلمان باشد. 6. در وقت فرستادن سگ به سمت شکار، صاحبش باید نام خدا را بر زبان جاری کند. 7. شکار باید به وسیلۀ زخم دندان سگ مرده باشد، پس اگر به واسطۀ دویدن یا ترس یا خفه شدن توسط سگ مرده باشد، شکار حرام است. 8. وقتی شکارچی به شکار می‌رسد باید شکار مرده باشد، پس اگر هنوز زنده است و وقت هم هست، باید شکار را ذبح شرعی کند، در غیر این صورت خوردن شکار حرام است.[4] با تمام این تفاصیل شکاری را که سگ برای صاحبش می‌آورد به این علت که سگ نجس است، باید محل دهان و دندان سگ تطهیر و پاک شود تا بتوان از آن شکار استفاده کرد.[5] [1]. امام خمینی، سید روح الله، توضيح المسائل، (محشى)، ج‌1، ص 67، دفتر انتشارات اسلامی، قم، 1424ق. [2]. توضيح المسائل (محشى)، ج‌2، ص 198‌. [3]. امام خمینی، سید روح الله، توضيح المسائل، مصصح، مسلم قلی پور، ص 615، بی‌جا، 1426ق. [4]. توضيح المسائل (محشى )، ج ‌2، ص 587. [5]. بهجت، محمد تقی، استفتاءات، ج ‌1، ص102، دفتر معظم له، قم، 1428ق. اعتقادی👇🌹 https://eitaa.com/ehyakalam
روابط بهائیت و اسرائیل ۳.aac
4.48M
روابط بهائیت واسرائیل قسمت سوم ارتباط شوقی افندی با اسرائیل شوقی: اسرائیل وعده الهی است... استقبال از تشکیل دولتی غاصب نام گذاری اسرائیل به ارض اقدس اولین بار توسط بهائیت حجت‌الاسلام جمشیدی پژوهشگر کلامی احیاء https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰دنيا رنج است اگر اسيرش باشى و سود است، اگر اميرش بشوى. 🔹دنيا بد نيست، كم است. دنيا رنج است اگر اسيرش باشى و سود است، اگر اميرش بشوى.دنيا پا است اگر با آن راه بروى و بار است اگر او تو را راه ببرد. دنيا نور است و همچون خورشيد است. اگر با آن نگاه كنى مى ‏بينى، اگر به آن نگاه كنى كور مى ‏شوى و رنج مى‏برى و مى ‏سوزى.و دنيا مردار است اگر ذبحش نكنى و به كارش نگيرى و مرداب است اگر به جريانش نيندازى. 🔹ما با دنيا و ثروتمان، بخواهيم يا نخواهيم، مردار زمين و مرده زمان خواهيم بود مگر آنجا كه حركتى بگيريم و حياتى بدست بياوريم و سپس، خويش را ذبح كنيم و ذبيح الله شويم.آن هم رو به قبله ‏ى حق، نه قبله ‏ى هوس. و با دست ابراهيم و يا دست مسلم، نه با دست كافر و چنگال مشرك.و آن هم با حديد و آهن نه نرمش و بازى. 🔹و آن هم با قطع چهار رگِ نفس، خلق و دنيا و شيطان و گسستن اين پيوندها و اسارت‏ها و رسيدن به ذبح و حيات بزرگ‏تر. آنها كه ذبح مى ‏شوند، به حيات و زندگى عظيم‏ترى مى‏رسند و در اندام تكامل يافته‏ ترى نيرو مى‏ گيرند. ❛❛ عین‌صاد 📚 روش نقد مکاتب(آرمان، آگاهی و عرفان) | ص ۷۱ https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا