✅ افتتاحیه دومین مرحله برنامه فاخر《حسینیه اندیشه》به همت #موسسه_کلامی_احیاء_همدان و اداره کل کتابخانههای استان همدان و باحضور کتابداران و کتابدوستان
در این جلسه پس از خوانش اشعار آئینی و گرامیداشت کنگره ۸ هزار شهید استان همدان، استاد گرانقدر حجتالاسلام والمسلمین سیدحسین موسوی به تبیین عقلانیت گریه بر مصائب سیدالشهداء پرداختند که مورد تحسین و تمجید حضار قرار گرفت و پس از آن از خانواده سردار شهید حاج میرزا محمدسلگی و نویسنده کتاب خاطرات او《عشق هرگز نمیمیرد》خانم اسکندری تجلیل به عمل آمد. ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
بازتاب خبری👇🌷
https://defapress.ir/607363
https://dnws.ir/607362
https://defapress.ir/607367
⭕️ سوال
سلام و عرض ادب، استاد بزرگوار امام سجاد (علیه السلام) بعد از واقعه کربلا ۴۰ سال اندوهگین و همیشه گریه میکردند، مگر امام معصوم نیست که بتواند پدرش امام حسین و عمویش حضرت ابوالفضل را اشراف در برزخ داشته باشد و ببیند... تا دل امام سجاد آرام بگیرد و خود را شکنجه نکند با این همه عذاب گریه و اندوهگین ماندن...؟
✅ پاسخ:
بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم
آن وجودِ ناسوتیِ امام بود که گریه میکرد و عرض کنم که آن صحنههای ناسوتی را دیده بود؛ این دوتا را باید از هم جدا کنید.
بله وجودهای ملکوتی باهم هستند، پیش هم هستند، مشکلی ندارند، اما وجود ناسوتی که اینجوری نیست!
دیگر وجود ناسوتی امام حسین پیش امام سجّاد نیست، وجود ناسوتی اباالفضل و علی اکبر، دیگر پیش امام سجّاد نیستند؛ آنها را دیده که آنجا ارباً اربا شدند و تکّه تکّه شدند.
مطلب بعدی این که، این عزاداری امام سجّاد علیه السلام صرفا ابراز احساسات و اینها نبود! [درواقع] حفظ کربلا بود و حفظ دستاوردهای کربلا و منتقل کردنش به نسل آینده بود. این، درواقع این برخوردها، تا حدّ زیادی جنبهی سیاسی داشت تا بخواهد جنبهی احساسی و عاطفی داشته باشد.
#عزادار_حسینم
#رسانه_حسینی
♻️معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
متن شبهه :
عذاب قوم عاد چند روز طول کشید؟
یک روز (سوره 54 آیه 19) یا چندین روز (سوره 4 آیه 16، سوره 69 آیات7-6)؟
📌پاسخ به شبهه👇
✳ یکی از تعارضاتی که به اشتباه به قرآن مجید نسبت داده شده است این است که در یک آیه داریم که قوم عاد در یک روز دچار عذاب شدند.
إِنَّا أَرْسَلْنَا عَلَيْهِمْ رِيحًا صَرْصَرًا فِي يَوْمِ نَحْسٍ مُّسْتَمِرٍّ (قمر، ۱۹)
ما تندباد وحشتناک و سردی را در روزی شوم مستمر بر آنان فرستادیم.
در آیه دیگری داریم که در چند روز دچار عذاب شدند.
فَأَرْسَلْنَا عَلَيْهِمْ رِيحًا صَرْصَرًا فِي أَيَّامٍ نَّحِسَاتٍ لِّنُذِيقَهُمْ عَذَابَ الْخِزْيِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا (فصلت، ۱۶)
سرانجام تندبادی شدید و هول انگیز و سرد و سخت در روزهایی شوم و پرغبار بر آنها فرستادیم تا عذاب خوارکننده را در زندگی دنیا به آنها بچشانیم.
در آیه دیگری نیز داریم که هفت شب و هشت روز گرفتار عذاب شدند.
سَخَّرَهَا عَلَيْهِمْ سَبْعَ لَيَالٍ وَثَمَانِيَةَ أَيَّامٍ حُسُومًا (الحاقه، ۷)
(خداوند) این تندباد بنیان کن را هفت شب و هشت روز پی در پی بر آنها مسلّط ساخت.
✳ تعارض ظاهری این آیات به راحتی برطرف میشود، منظور از "یوم" در آیهی اول (قمر، ۱۹) یک روز نیست بلکه منظور مطلق زمان است که اشاره به بخشی از زمان دارد. کلمهی "مستمر" در این آیه هم نشان میدهد که عذاب این قوم چند روز بوده است، و مراد از یوم، بخشی از زمان بوده که استمرار داشته است.
در زبان عربی گاهی "یوم" به معنای دوره و برههای از زمان به کار میرود مانند اینکه:
در نهج البلاغه آمده: «الدهر يومان: يوم لك و يوم عليك».
روزگار دو روز است، روزی برای تو و روزی علیه تو.
در فارسی هم گاهی روز به معنای بخشی از زمان به کار میرود؛ مانند اینکه:
روزی که مردم ایران انقلاب کردند به آزادی و استقلال رسیدند.
در حالی که انقلاب حدود پانزده سال طول کشید.
آیهی آخر (الحاقه، ۷) هم میزان دقیق چند روز عذاب آنان را نشان میدهد که هفت شب و هشت روز بوده است.
#شبهه
#قرآن
♻️معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
5.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰🎥 کلیپ خبری/ گروهک تروریستی ارتش مردمی را بیشتر بشناسید.
گروهکی که قرار بود مردم ایران را به خاک و خون بکشد.
#محرم
#امنیت
#کلیپ_خبری
♻️معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🟢 طرح وارونه مسئله پوشش و حجاب؛
به نام زن و به کام مرد!
🔹 درست است که صورت ظاهر مسئله این است که زن چه بکند؟ پوشیده بیرون بیاید یا عریان؟ یعنی آن کس که مسئله به نام او عنوان میشود زن است و احیاناً مسئله با لحن دلسوزانهای طرح میشود که آیا بهتر است زن آزاد باشد یا محکوم و اسیر و در حجاب؟
🔸اما روح مسئله و باطن مطلب چیز دیگر است و آن اینکه آیا مرد باید در بهرهکشی جنسی از زن، جز از جهت زنا، آزادی مطلق داشته باشد یا نه؟ یعنی آن که در این مسئله ذینفع است مرد است نه زن، و لااقل مرد از زن در این مسئله ذینفعتر است. به قول ویل دورانت:
«دامنهای کوتاه برای همه جهانیان به جز خیاطان نعمتی است».
🔹 پس روح مسئله، محدودیت کامیابیها به محیط خانوادگی و همسران مشروع، یا آزاد بودن کامیابیها و کشیده شدن آنها به محیط اجتماع است.
🔸 از نظر اسلام محدودیت کامیابیهای جنسی به محیط خانوادگی و همسران مشروع:
از جنبه روانی به بهداشت روانی اجتماع کمک میکند
و از جنبه خانوادگی سبب تحکیم روابط افراد خانواده و برقراری صمیمیت کامل بین زوجین میگردد
و از جنبه اجتماعی موجب حفظ و استیفای نیروی کار و فعالیت اجتماع میگردد
و از نظر وضع زن در برابر مرد، سبب میگردد که ارزش زن در برابر مرد بالا رود.
📗 استاد مطهری، مسئله حجاب، ص۷۶-۷۵
♻️معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
May 11
این عشق آتشین ز دلم پا نمی شود
مجنون به غیر خانه ی لیلا نمی شود
بالای تخت یوسف کنعان نوشته اند
هر یوسفی یوسف زهرا نمی شود
.
یا اباصالح المهدی ادرکنی
اللهم عجل لولیک الفرج
#جمعه
#دلتنگ_یار
♻️معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b