eitaa logo
مرکز تخصصی احیاء امر
988 دنبال‌کننده
320 عکس
37 ویدیو
7 فایل
تا رسیدن به سبک زندگی حسینی اندیشکده مطالعات حسینی روضه خانگی | طرح سدره @sedreh_com فصلنامه مطالعات آیینی «ع» @ainmag_ir محصولات آیینی لواء @lewaa_ir همایش علمی هیأت @heyat_conf 👤 پشتیبانی @ehyadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
** هر بلایی به قدر بزرگی‌اش می‌تواند انسان را از حجاب تعلّقات برهاند. با این حساب، *عظیم‌ترین* بلا می‌تواند *عمیق‌ترین* و *غلیظ‌ترین* حجاب *تعلّقات* را از جان آدمی برکند و او را به‌سوی اوج پرواز دهد. پس وقتی *اعظم مصائب هستی* ، ماجرای *عاشورا* ست یعنی *همه* و حتّی *اولیا الهی* همچون ابراهیم ع نیز این سفر و آنند. هنوز هم که هنوز است هر شب جمعه، *جمیع انبیاء* و *اولیاء الهی* به زیارت کربلا می‌روند تا از او اندکی نوش جان کنند و از داغ بلای او به شیرینی جدیدی راه می‌یابند و شاید برای همین است *هر کس که در وجودش عشق لقاء حق جوششی دارد* ، *بی‌تاب زیارت کربلا است* . 📚 ۵۶ ✳️ @heyatiha72
*هیئت فقط مجلس روضه و سینه‌زنی نیست...* البتّه که نباید از *مکر شیطان* و بالاتر از آن از *مکر نفسانیّت* خود غافل ماند که اتّفاقاً ظریف‌ترین مکرها و حیله‌های نفسانی و شیطانی، مخصوص *سالکان راه حق* است و *اهل روضه چه بخواهند و چه نخواهند با وارد سلوکی الهی شده‌اند.* در مجلس روضه هرچند خبر از نفسانیّت‌ها و وسوسه‌های معمول شیطانی نیست، امّا *ابلیس* برای کسانی هم که تا *نزدیک قلّه* آمده‌اند حیله‌ها و نقشه‌هایی ظریف و حساب شده دارد که لزوم *مراقبه* و *دقّت* برای *پرهیز از رگه‌های پنهان امّا هلاک‌کننده عُجب و ریا و سایر مکاید نفس* را دوچندان می‌کند. یکی از *حربه‌های مهم شیطان* در مسیر سلوک، *متوقف نمودن* او در یکی از منازل میان راه است به این توهم که اینجا *مقصد* و *نقطه اوج کمال* است و دیگر راهی برای رفتن باقی نمانده است. با این حساب، اگر *چهار سفر* دارد نباید در سفر دوم متوقف شد و باید سفرهای سوم و چهارم آن را هم با *نور حسین ع* پیمود. اینجاست که ضرورت حضور و هدایت عالمان ربّانی و زمانه‌شناس در دوچندان می‌شود. *هیئت فقط مجلس روضه و سینه‌زنی نیست* ، بلکه باید مجلسی باشد که با حضور و ارشاد ، اهل سلوک حسینی را دائماً از حربه‌های شیاطین جنّی و انسی آگاه کند و ادامه راه را به آن‌ها بنمایاند. 📚 ۱۳۰ ✳️ @heyatiha72
** این راه راهی نیست که تو با *پای نفسانیت‌های معمولت* بتوانی در آن قدمی بگذاری و اگر هم مرتکب چنین خطایی شوی خیلی زود پایت بر روی زمین *لیز* و *سست* هواهای نفسانی *می‌لغزد* و از ادامه راه باز می‌مانی....... در *قافله حسین ع* بویی از *نفسانیت* نمی‌آید؛ آنجا از *کودک* سه‌ساله‌ای چون رقیه تا *پیرمردانی* چون حبیب‌بن‌مظاهر همه *فقط بوی حسین* و *خدای حسین* می‌دهند و هر کس که با پای در این مسیر گامی نهد قطعا است. * مسیرِ معنوی، همیشه بابت نفسانیت‌هایش نگران و مراقب است.* به قول عارف دلسوخته‌ای: *گر می‌روی بی‌حاصلی گر می‌برندت واصلی* در مسیر معنوی *خوف* و *رجا* همیشه با هم آمیخته است از *تیرگی نفسانیت‌هایت* که تو را از پشت به سمت خود می‌کشد و امید به نوری که از پیش رو تو را به سوی خود فرا‌می‌خواند. اما.... برخلاف سایر راه‌های ، در *کفه امید بسیار سنگین‌تر* است. اینجا وقتی پا در مجلسش می‌گذاری شاید به اشتباه خیال کنی که با پای خودت به این مجلس راه یافته‌ای اما همین که در قلبت شعله می‌کشد خودت احساس خواهی کرد که او *دستت* را گرفته است و این اوست که تو را با خود می‌برد. از اینجا به بعد فقط باید حواست باشد که دستت را از دستش بیرون نکشی حتی وقتی که از مجلس عزایش بیرون می‌آیی آنوقت *او تو را آرام آرام در تمام این سفرها همراهی خواهد کرد و تو با پای او، همسفرش می‌شوی!* 📚 ۱۹۵ ✳️ @heyatiha72
** اهل روضه باید بداند که اگر در زندگی به مشکلی برخورد، جمعی از دوستان مثل کوه پشتش خواهند بود. آن‌ها منتظر نخواهند ماند تا او به آن‌ها رو بزند، بلکه خود *پیگیر مشکلاتش* خواهند بود و چنین هدفی تنها زمانی امکان‌پذیر است که *هم‌هیئتی‌ها* ، از طرق مختلف به یکدیگر متّصل شوند و این ، نیاز به تدبیر *هیئت داران* دارد. مثلاً.... ❓چه ایرادی دارد که هر هیئت، برای رفع مشکلات اعضای همان هیئت داشته باشد. ❓چه ایرادی دارد که آن هیئت، سیستمی برای تهیه *ارزاق با کیفیت* و *اسلامی* و با هزینه‌ای مناسب، برای اعضای آن هیئت داشته باشد. ❓چه ایرادی دارد که هیئت، *برنامه‌هایی تفریحی* برای جمع حسینیان داشته باشد. ❓چه ایرادی دارد که آن هیئت، با *تعاون* اعضایش *کار و تولیدی اقتصادی و سرمایه‌آفرین* داشته باشند. ❓چه ایرادی دارد که ** ، از طریق شبکه هیئت به یکدیگر وصل شوند و در *تربیت فرزند* و *مطالعه کتاب* و ده‌ها کار مفید دیگر، با هم *مشارکت* کنند. *و این البتّه تنها بخشی از صدها کاری است که می‌توان کرد.* ۱۴۴۳ 📚 ۱۹۱ ✳️ @heyatiha72
اگر مراح‍ل را پذیرفته باشیم باید تلاش کنیم تا ، نماد هر چهار سفر از *اسفار اربعه سلوک عاشورایی* باشند. ما بیشتر عادت کرده‌ایم که هیئت، بزمی برای نوشیدن از باشد و بعد از این، دو سفر اول از اسفار اربعه حسینی، کارمان با هیئت تمام می‌شود. البتّه سفر *سوم* و *چهارم* سلوک عاشورایی، محدود به مجلس عزای حسین ع نیست و ادامه این سلوک عاشورایی در بیرون از مجالس عزا جریان می‌یابد، امّا چه خوب است و بلکه لازم است تا *هیئات* ، برای ادامه این مسیر نیز *برنامه و تدبیری* داشته باشند. *در سلوک ، هیچ‌چیز به‌اندازه مسیر را برای سالک هموار نمی‌کند.* ❗️سالک وقتی خسته می‌شود، این رفیق سلوکی اوست که او را کمک خواهد کرد. ❗️سالک وقتی در معرض پرتگاه‌ها قرار می‌گیرد، این رفیق سلوکی اوست که دستش را می‌گیرد. ❗️سالک وقتی در برابر مانعی قرار می‌گیرد که زورش به آن نمی‌رسد، این رفیقان سلوکی او هستند که با هم آن مانع را از پیش رو برمی‌دارند. ✅ *پیمودن سفر سوم و چهارم از اسفار اربعه حسینی به‌تنهایی ممکن نیست* و اگر سالک روضه‌ها، رفیق همراهی می‌خواهد چه کسی بهتر از های او؟ * همان‌هایی که با هم و در یک مجلس سفر اول و دوم را پیموده‌اند. * همان‌هایی که با هم، مجلس حسین ع را گرم کرده‌اند. چرا حالا با هم، زندگی خود را با نور حسین ع گرم نکنند؟! ما در روضه‌ها، را حس می‌کنیم امّا حالا که یک پدر داریم، چرا حق برادری میان خود را ادا نمی‌کنیم؟! مجلس که تمام می‌شود این برادران حقیقی هرکدام به‌سویی می‌روند و آن نیروی عجیب تولید شده در مجلس حسین ع، متشتّت و پراکنده می‌شود. *اینجاست که هیئات، باید جلوی تشتّت و از دست رفتن این نیروی عظیم الهی را با تدبیر و تلاش خود بگیرند.* همچون رودخانه‌ای که بر آن سدّی می‌زنند و پشت سدّ، هزاران زمین بایر آباد می‌شود؛ اگر تنها بخشی از ظرفیت تولید شده در مجلس حسین ع به طور جمعی مدیریت شود، *کارهای نشدنی فراوانی شدنی می‌شود.* ✅ اولین این کارها *آباد کردن* و *رفع گرفتاری* از زندگی همین هم‌هیئتی‌هایی است که به مقام برادری با یکدیگر رسیده‌اند. ۱۴۴۳ 📚 ۱۸۹ ✳️ @heyatiha7
** ❗️مگر آن‌ها که به بهانه منافع دنیوی از گذشتند به منفعتی رسیدند؟! ❗️مگر عمر سعد به منفعت گندم ری رسید؟! ❗️مگر بعد از حسین علیه‌السّلام کوفیان روی خوش دنیا را هم دیدند؟! *کربلا* نه تنها *اوج ارزش‌مداری تشیّع* که *اوج عقلانیت تشیّع* نیز هست و اگر عده‌ای در روز واقعه، این را نفمهیدند، بعدها بارها تجربه کردند که با حکومت یزدیان هیچ‌گاه رنگ *عدالت و منفعت مادّی* را هم نخواهند دید. خدای حسین ع عجله‌ای ندارد و کسی از حکومت او راه فراری ندارد. او می‌گذارد *گردونه فلک* آن‌قدر بچرخد تا در هزار هزار تجربه تاریخی بشریت بالاخره به این دست یابد که جز بر محور راهی برای وصول به منافع دنیوی پایدار و عادلانه وجود ندارد. اینک در *آخرالزمان* این حقیقت *مجال ظهور تاریخی* خود را بیش از هر زمان دیگر یافته است و برخلاف دولت‌های دست‌نشانده، این *حقیقت* را با *پوست و گوشت* خود لمس کرده‌اند. ۱۴۴۳ 📚 ۱۸۲ ✳️ @heyatiha72
مسلم‌بن‌عقیل نه معصوم بود و نه با امامش حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام قابل مقایسه! امّا امروز همه می‌دانند که بیعت با او، بیعت با بود و خذلان و تنها گذاشتن او نیز، خذلان و تنها گذاردن حسین ع بود. مسلم‌بن‌عقیل یک استثناء نیست، بلکه در سراسر تاریخ تشیّع هر عالم وارسته و زمانه‌شناسی که مجری اوامر دین بوده، به حکم عقل و نقل، وارث انبیاء و امامان است و همین حکم را دارد. از شیخ مفید و سید مرتضی تا محقق کَرَکی و علامه مجلسی تا میرزای قمی و میرزای شیرازی و تا امام خمینی رحمة‌الله‌علیه و آیت‌الله خامنه‌ای مدظلّه، همگی مسلم‌بن‌عقیل حسینِ زمانه‌اند. هرکس آن‌ها را تنها گذاشته باشد، حسین ع را تنها گذاشته است و هرکس آن‌ها را یاری کرده باشد، حسین ع را یاری کرده است. این‌چنین ، تنها برای عصر ما نیست بلکه از همان زمان که امیرالمؤمنین علیه‌السّلام ، مالک اشتر را به مصر و حسین ع ، مسلم‌بن‌عقیل را به کوفه فرستاد ماجرا، ماجرای ولایت فقیه بوده است. ۱۴۴۳ 📚 ۱۷۹ ✳️ @heyatiha72
*پیشنهاد ویژه* 🔰 دو کتاب « ** » و « ** علیه‌السلام» از مجموعه کتاب‌های هیئتی هسته احیای امر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام به مناسبت ایام اربعین حسینی با تخفیف ویژه عرضه می‌شود: 📚1. قدم عاشقی: حرکت کاروانی اربعین؛ امتداد عاشورا تا ظهور بیانات و تحقیق 📚2. هم‌سفر حسین علیه‌السلام: تحلیلی نو از سلوک عاشواریی عزاداران حسینی در چهار سفر عرفانی به قلم و تحقیق قیمت 2جلد کتاب با تخفیف ویژه و ارسال رایگان به سراسر کشور 👈 64000 تومان https://rushda.ir/?p=8595 ✳️ @heyatiha72
*عزاداری بدون اربعین ناقص است* جاری کردن جریان و به فعلیت رساندن ظرفیت های آن، امروزه به وسیله *مجالس عزای حسینی* که در اطراف و اکناف کل عالم در حال برگزاری است، در حال محقق شدن است. اما.... جریان ، مأموریت متفاوت و البته مکملی را دنبال می‌کند که جهانی کردن جریان عاشورا و تکمیل مأموریت آن است و *اگر این ظرفیت مورد استفاده قرار نگیرد، جریان عاشورا ناقص و ابتر می‌ماند.* به تعبیر دیگر، ، حادثۀ را حفظ ‌می‌کنند و جریان ، این حادثه را گسترش ‌می‌دهد و موجب بیداری دل‌های جهانیان می‌شود. در جریان اربعین، *«حرکت»* صورت می‌گیرد که این مرتبۀ بالاتری از تحقق عاشوراست که در مجالس عزاداری دنبال می‌شود. *یعنی مجالس عاشورایی در پیاده‌روی اربعین به فعلیت بالاتر خود نزدیک می‌شوند و نصرت امام و پیام‌رسانی و تبلیغ، توأمان محقق می‌گردد.* *جریان اربعین برخلاف عزاداری‌ها که سبقه محلی و منطقه‌ای دارد، جریانی یک‌پارچه و جهانی است که کثرت عزاداری‌‌‌ها به وحدت عزای جهانی و مرتبط با عالم انسانی بدل می‌شود.* لذا مأموریت و ، مکمل یکدیگر بوده و بسیار زیرکانه و دقیق برنامه‌ریزی شده است. هرکدام کارایی خاصی دارند و عزاداری های بدون وجود جریان عظیم اربعین، کامل نمی‌شود و *اثر نهایی خود را ندارد.* 📚 ۹۴_۹۵ ✳️@heyatiha72
شب‌های جمعه حتماً تابه‌حال طعم متفاوت زیارت برخی از معصومین علیهم‌السّلام را چشیده‌اید و می‌فهمید که طعم زیارت امام رضا علیه‌السّلام در مشهد با طعم زیارت امیرالمؤمنین علیه‌السّلام در نجف و *طعم زیارت اباعبدالله علیه‌السّلام* در کربلا فرق می‌کند. هرکدام از این زیارت‌ها رنگ و بویی دارد و شاید رنگ و بوی زیارت حضرت سیدالشّهدا علیه‌السّلام، رنگ *چشیدن مقام فناء* را داشته باشد. از آداب زیارت این است که ابتدا استراحت نمایی و سپس غسل کنی و بعد با لباسی معطر و پاکیزه، با طمأنینه به بارگاه امام معصوم علیه‌السّلام وارد شوی؛ امّا در زیارت اباعبدالله علیه‌السّلام ادب، چیز دیگری است. آن‌جا، *ادب فنای مقرّبان* است. آن‌جا باید همان‌طور خاک‌آلوده و خسته و سراسیمه، خود را به درگاهش رسانی و به‌جای عرض ادب، عرض جان نمایی! وقتی‌که در دیدار نخست به یاد مصائبش، تمام جانت آتش گرفت، آرزو کنی که ای کاش تو نیز در معرکه بودی تا جانت را فدایش می‌کردی! و آن‌گاه از این‌که آن‌جا نبودی تا جانت را فدایش کنی، بُغضی گلویت را می‌فشرد و نمی‌دانی چگونه رهایش کنی هر قدر هم که می‌گریی این بغض رهایت نمی‌کند. شاید اگر جانت به درآید، این بغض فروخفته هم مجال رهایی یابد. 📚 ۸۱ ✳️@heyatiha72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🎶 نواهنگ قسمت اول: «همراهی با حسین علیه‌السلام» 🚩 🏴 برگرفته از صفحه ۱۲۰ ▪️▪️▪️ ✳️ @heyatiha72
*یزیدیان زمان* و اقامه عزای نیازی به پیوست سیاسی ندارد، *بلکه سیاست در ظاهر و باطن آن موج می‌زند.* این ندای هر عاشورایی در است که من تا روز قیامت *با هرکس که با شما در سلم و سلامت است، در سلم و سلامت هستم و با هرکس که با شما سر جنگ دارد، در جنگم.* با این حساب آیا می‌شود کسی خودش را اهل بداند، امّا نسبت به حسینیان زمان و یزدیان زمان بی‌تفاوت باشد؟! 📚 ۱۸۱ ✳️@heyatiha72
خودت را به کاروان برسان از مطالعه حوادث ، این مطلب به دست می‌آید که این جریان یک «حرکت کاروانی» است که بر اساس الگوی کامل جمعی به پیش می‌رود. طراحی حرکت از ابتدا به صورت یک کاروان است. در این کاروان، مردان، زنان و کودکان، همه با هم در یک مسیر حرکت ‌می‌کنند. ثمرۀ این طراحی کاروانی آن است که اگر کسی بخواهد با جریان اباعبدالله الحسین‌ ع ارتباط برقرار کند، ارتباط او، ارتباط با یک کاروان و ارتباط با یک جمع خانوادگی خواهد بود که این جمع، مبتنی بر نظام اصیل خانواده با تمام اشکال خانوادگی اعم از پدر، مادر، همسر، فرزندان، عمو، دایی و... شکل گرفته است. اساسا محب و زائر باید ارتباط خودش را با این حرکت به صورت طراحی کند و با خانواده اش ، خود را به این جریان برساند. با این نگاه، هرکس می‌تواند به اقتضای خودش، الگوی خود را در این کاروان بیابد و حرکتش را با او آغاز نموده و را همراهی کند. گویی خانواده او نیز به می پیوندد و این مسأله به زیباترین صورت در جریان پیاده روی اربعین طراحی و نمود یافته است که نشان از همراستایی این جریان با جریان اصیل عاشورادارد. 📚 ۱۰۲_۱۰۳ ✳️ @heyatiha72
انقلابی ماندن اگر مضمون توصیه‌های رهبری در یک کلام این است که باید بمانیم، این روحیه انقلابی از پای مجالس حسینی در رگ‌های جامعه جاری می‌شود و نمی‌گذارد تا گذر ایام و هزاران نواقص گذشته و موانع پیش رو، ما را از ادامه مسیر باز دارد. 📚 ۱۷۷ ✳️ @heyatiha72
*آتش فراق* ما مفلسان دنیازده که ادّعایی در میان محبّان نداشتیم و مشغول دنیای خود بودیم..... این بود که ناگاه ما را از دالان بلای عظیمش به محبّان کشاند. ما اهل چنین مجالسی نبودیم و در همان لذائذ پست دنیا غرق بودیم که او یکباره دستمان را گرفت و در طوفان بلای خویش ما را به ساحل *بزم محبّان* رساند. این *حسین ع* بود که ما را بد عادت کرد و درحالی‌که در اوج غرق بودیم، هوای می و مطربِ بزم محبّان را در قلب‌مان روشن کرد. *او* خودش بود که ما را به یک‌باره میان انبوه محبّانش در جاده‌های ** راه ‌داد. امّا حالا... حالا که بعد از چند سال به بزم محبّتش عادت کرده‌ایم این چه تقدیری است که را به جان محبّانش انداخته است؟! ~ دلمان خوش بود سالی یکبار در *گلستانی میان نجف تا کربلا* در میان محبّانش به تفرّج می‌رویم. ~ دلمان خوش بود به جام شرابی که هرسال از می‌نوشیدیم و تا سال بعد به یادش گرم و مست بودیم. ~ دلمان خوش بود که ما را هم میان جمع محبّانش راه داده‌اند. ~ دلمان خوش بود که ما هم همچون محبّان و عاشقانش، آواره دشت و بیابان می‌شویم. تازه در این وانفسای دل‌خوشی شیرینی از جنس حسین ع یافته بودیم. روزها را می‌شمردیم تا اربعینش فرا رسد و خود را در میان *اقیانوس محبّانش* چون *قطره‌ای ناچیز* غرق کنیم.♡ 📚 ۱۶۲ ✳️ @heyatiha72
مرکز تخصصی احیاء امر
*دریچه نگاه * حسین ع سالکان روضه‌هایش را با خود می‌برد. چه بدانی و چه ندانی اگر دل به داده باشی، او تو را خواهد برد. منزل به منزل و سفر به سفر و در میانه این سفر، تو ناگهان خود را در میان انبوه پیاده‌روان به‌سوی کربلا خواهی یافت. تو کجا و اینجا کجا؟! تا به خودت بیایی یک نفر چای تعارفت می‌کند، دیگری با اصرار از تو می‌خواهد که شبی را او باشی، کودکی پابرهنه لیوان آب در دستش گرفته و پیرزنی سینی خرما بر سر گذاشته و میان جمعیّت نشسته است. همه تو را حسینی می‌نگرند و تو هم از دریچه نگاه حسین ع به همه می‌نگری. همه در سفر سوم از اسفار حسینی‌اند و گویی این رزمایشی است برای سالکان حسینی تا طعم را چند روزی با تمام وجود حس کنند. حتّی نازل‌ترین ابعاد وجودت با حسین ع و در راه او متعالی شده است. خوردنت، خوابیدنت و همه شیرینی‌های این راه به‌جای این‌که شیرینی‌هایی نفسانی و شهوانی باشند، همه رنگ او را برداشته است. اینجا تو همچون عارفانِ بلاکش از سختی‌های راه لذّت می‌بری و این لذّت عارفانه ، تو را هرسال بی‌تاب‌تر از قبل می‌کند. اینجا تو مثل بقیه سفرها دنبال رفاه و تفریح و آسایش‌های معمول نفسانی نمی‌گردی، بلکه لذّت تو در خوابیدن در همان خاکی است. تو در خسته شدن پایت در راه حسین علیه‌السّلام است. لذّت تو در خاکی است که از پای زائران بر چهره‌ات می‌نشیند. لذّت تو در فشردن میان جمعیّتی است که همه به‌سوی حسین علیه‌السّلام رهسپارند. اینجا لذّت تو در این است که میان حسینیان می‌خوابی، بلند می‌شوی، راه می‌روی، غذا می‌خوری و ... . اینجا حسین علیه‌السّلام همه جا را پر کرده است و جایی برای غیر نگذاشته است! 📚 ۱۵۹ ✳️ @heyatiha72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🎶 نواهنگ قسمت سوم: «نوح زائر؛ جبرئیل روضه خوان» 🚩 🏴 برگرفته از صفحات ۳۹ الی ۴۲ ▪️▪️▪️ ✳️ @heyatiha72
-1049420031_-211295.mp3
3.5M
⁦🎙️⁩ | آیت‌الله سیدمحمدمهدی : روضه، زیارت و سفر جلوه‌ای از *ضیافت امام* است... ⁦⏱️⁩ مدت: ۷ دقیقه 📌 باز نشر از @7minutes_ir 🖇️کانال بله و ایتا هیئتی‌ها: ⁦✳️⁩ @heyatiha72
** تا از حیوانیّت‌هایمان قدری نمیریم، به انسانیّت راه نمی‌یابیم و برای ما که از همان حیات حیوانی آغاز نموده‌ایم، این مردن کار دشوار و خلاف عادتی است. این است که انبیاء علیهم‌السّلام خون دل‌ها خورده‌اند تا ما را از سطح آن حیات مأنوس حیوانی به حیاتی انسانی دست‌گیری کنند. امّا *حسین علیه‌السّلام این راه دشوار را با بلایش آسان کرده است* . ** ، همان استجابت دعوت خدا و رسول صلّی‌الله‌علیه‌وآله است و ما در این لبیک، طعم حیات دیگری را چشیده‌ایم. ما با حسین علیه‌السّلام از سطح حیات حیوانی رهیده‌ایم. ما با حسین علیه‌السّلام طعم انسانیّت را چشیده‌ایم. گریه‌های بر حسین علیه‌السّلام، ما را از رِجس شهوات و امیال حیوانی پاک می‌کند و به ما اجازه می‌دهد تا همچون انسان‌ها زندگی کنیم. *«حسین علیه‌السّلام هست، یعنی هست.»* این را اهل روضه‌های حسین علیه‌السّلام فهمیده‌اند. آن‌ها حیات قلب‌شان را مدیون حسین علیه‌السّلام اند و اگر چند وقتی از روضه‌های او دور بمانند، مردن قلبشان را حس می‌کنند. برای همین زود به زود بی‌تاب روضه‌اش می‌شوند و در بیابان برهوت دنیا، تا چند جرعه از آب حیات او ننوشند، آرام نمی‌گیرند. 📚 ۱۵۴ ✳️ @heyatiha72