eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
55.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
926 ویدیو
31 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰قبرستانِ تقلید 📝مادام كه سنجشى در ميان نباشد، ناچار عادت ‏ها و سنت ‏ها و تعصب ‏ها ميانه دارى مى ‏كنند و گرد و خاك بالا مى ‏آورند و انسان را كور مى ‏سازند و او را از حركت و رشد و پيشرفت باز می دارند. 📝 اما هنگامى كه از روى سنجش انتخاب كنيم آن وقت ديگر تعصب و سنت و عادت مى ‏ميرند و شناخت و عشق، ما را به حركت و پيشرفت وا مى ‏دارند. 📝 هر حقيقت متحركى هنگامى كه از سنجش و انتخاب نباشد و به عادت و تقليد رسيد در واقع به قبرستان خود رسيده و با دست خويش گور خود را كنده است. 📝هر مذهب هنگامى كه از سنجش و انتخاب و تفكر و تعقل جدا شد از شور و عشق و حركت جدا شده و نه تنها از حركت ايستاده كه از حركت بازداشته و خود، سنگ راه گرديده است. 📝و اين است كه از جامعه و زندگى روزمره كنار مى ‏افتد و از زمين بالا مى ‏رود و به آسمان مى ‏رسد و فقط روزهاى يك شنبه پايين مى ‏آيد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۳۳ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🏞 | 🔰 نزول دوباره قرآن ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰 نزول دوباره قرآن 🔹دشمن‌ها مى‌گفتند: چرا قرآن يك باره نازل نمى‌شود و تكه تكه مى‌آيد. اين گونه تنزيل به خاطر اين است كه سينه و قلب رسول را آرام كند؛ كَذلِكَ لِنُثَبِّتَ بِهِ فُؤادَكَ وَ رَتَّلْناهُ تَرْتِيلاً. 🔹 كسانى كه تمام قرآن را در خود جارى ساخته‌اند، در لحظه‌هاى مناسب، آيه‌هاى لازم، در آنها جان مى‌گيرد و آنها را جان مى‌دهد و زنده مى‌كند و گويا دوباره بر آنها نازل مى‌گردد. 🔹قرائت مستمر قرآن و قرائت ترتيل قرآن دو مرحله‌ى نيازمند به يكديگر هستند، مادام كه آن تسلط بدست نيامده باشد، اين تثبيت و ترتيل آيه‌ها در تو شكل نمى‌گيرد و در اينجاست كه بايد ديگرى براى تو آيه‌ى مناسب را تلاوت كند و در هنگام مناسب آن را بر تو بخواند، كه تو خودت آن مرحله را نگذرانده‌اى. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۷ #⃣ 👤: @ad_einsad
📜 |🔰ارزش های تحمیلی محيط باز، محيط سرشار از تضاد و درگيرى است، محيطى است كه فكرهاى گوناگون با كودك رو به رو مى ‏شوند. تو امروز از مادرت چيزى مى ‏شنوى، پدر كارمند چيز ديگرى خواهد گفت، برادر دانشجوى تو نيز حرفى دارد. هر كدام از خواهرها و برادرهاى تو حرفى و برنامه ‏اى دارند. در مدرسه هم با استادهاى رنگارنگ برخورد مى ‏كنى كه هر كدام با قيافه ‏اى، پيامبر رسالت ‏هاى گوناگون هستند و مى ‏خواهند در تنهايى دل تو بساط خود را پهن كنند و مى ‏خواهند چيزى را به تو تحميل كنند. در چنين محيطى هر چه بيشتر تو را بسازند، زودتر خراب مى ‏شوى. و هر چه فكر بارت كنند، باعث مى ‏شود كه در جريان زندگى ‏ات آن را بيشتر زيرورو كنى و دچار شك‏ و عصيان و بدبينى و نفرت بشوى. به كفر برسى و شايد دوباره باز گردى و ايمان بياورى و لنگر بيندازى. در چنين محيطى نمى ‏شود براى كودك ارزش ‏ها و يا خصلت ‏ها را ديكته كرد و حرف‏ها را مطرح نمود. هيچ مكتب و مذهبى نمى ‏تواند اصالت ها و يا حرف‏هاى ساده و سطحى خود را به بچه ‏ها تحميل كند؛ چون بچه ‏ها مشغول داد و ستد هستند، مبتلا هستند. آنچه امروز در ذهن بچه مى ‏نشيند، فردا پاهاى سنگين رهگذران نمى ‏گذارند در وجود او جوانه بزند، خشكش مى ‏كنند، از ريشه درش مى ‏آورند و حتى تخم نفرت را به جاى اين بذر كهنه مى ‏كارند. در اين محيط برخوردهاى شخصيت ‏ساز و سؤال ‏هاى دقيق و توجه ‏هاى غير مستقيم و بى ‏اعتنايى ‏هاى حساب شده، اثر بيشتر دارد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۷ #⃣ 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰انتظار، نه احتراز است نه اعتراض! 🕊ميرفطروس در كتاب خود، انتظار را مذهب احتراز معرفى مى كند؛ مذهب كناره‏ گيرى و گوشه‏ گيرى، مذهبى كه نمى‏ تواند كارى‏ صورت دهد، پس دهن‏ كجى مى‏ كند و كنار مى‏ كشد. 🕊 دكتر شريعتى، انتظار را مذهب اعتراض مى‏ دانست؛ مذهبى كه حرفى دارد و كارى مى‏ تواند و به آنچه مى‏ گذرد دل نمى‏ بندد و همه ظلم‏ ها و بيدادها را با يك نه‏ ى بزرگ كه از سقيفه آغاز شد، پيش مى‏ راند. 🕊انتظار نه احتراز، نه اعتراض، كه آمادگى و سازندگى و تقدير و تدبير و تربيت و تشكّل جديد را در دامان خويش دارد. 🕊روح انتظار با دستيابى به امن و رفاه و رهايى كه آرمان ‏هاى انسان معاصر و شايد خود ما هم باشد، آرام نخواهد گرفت و كسانى كه همراهى حجّت و معيّت محمّد و آل محمّد را مى‏ خواهند نمى ‏توانند تا اين سطح قرار بگيرند و تا اين حدّ آرام باشند. 🕊 ما كه از ضرورت وحى و اضطرار به حجّت و انتظار حجّت دم مى ‏زنيم بايد از اول حساب را روشن كنيم و سنگمان را حق كنيم! 🕊 چون ما مدعى هستيم كه آدم براى بيشتر از هفتاد سال برنامه ‏ريزى شده و معتقد هستيم كه بافت و ساخت انسان و جهان با اين سطح از رفاه و امن و رهايى، سازگار نيست. تحول نعمت ‏ها و محدوديت ‏ها و خودآگاهى و مرگ ‏آگاهى، آدمى را در متن رفاه، راحت نمى ‏گذارد. 🕊اگر ما مسأله قدر و استمرار و ارتباط هاى حتى محتمل و پيچيده با عوالم مشهود و غيب را در نظر بگيريم و اگر ما براى اين وسعت، طرح و تدبير و تربيت و تشكّل را دنبال كنيم، ناچار انتظار ما از حجّت و انتظار ما براى حجّت شكل ديگرى مى ‏گيرد و انتظار ما در جايگاه خويش مى ‏نشيند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۲ #⃣ 👤: @ad_Einsad
❇️ بسته ویژه نیمه شعبان ❇️ ۱. تو می آیی [تبیینی کاربردی از حقیقت انتظار] ۲. انتظار [مرحله آماده سازی برای دگرگونی بنیادین] ۳. امامت، طرح حکومتی شیعه [ زیر بنای اندیشه سیاسی شیعه] 🔴 قیمت با ۳۰ درصد تخفیف؛ ۱۲۱,۸۰۰ تومان 🗓 مهلت خرید تا ۱۷ اسفند 🔺برای سفارش این بسته وارد لینک زیر شوید 👈🏻 کلیک نمایید 👉🏻 🔺یا به ادمین فروشگاه اینترنتی لیلة القدر پیام بدهید 👇🏻👇🏻👇🏻 👤: @einsadshop_ad
🌄 | 🔰مناجات شعبانیه ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰من عشق را با تو تجربه کرده ام! 💚خصومت با اولياى خدا از ما دور نيست! دشمنى با اولياء خدا و خصومت با محمد و آل محمد، همراه تحوّل مقاصد و يا جا به جايى منافع، طبيعى است. 💚در عاشقانه ‏ترين حالت ‏ها در مورد حضرت حجت گفته بودم كه: «من عشق را با تو تجربه كرده‏ ام». 💚 يادم نمى ‏آيد در زندگى عاشق شده باشم. در حوزه ‏هاى ديگر، مرغ و كبوترى داشته ‏ام، سرگرمى ‏هاى اين چنينى زياد داشته ‏ام. 💚ما عشق را با آنها تجربه كرده ‏ايم! 💚گاهى از خودم مى ‏پرسم كه آيا مى ‏شود اين دل عاشق ما اين‏قدر متحول بشود؟! 💚دلى كه در لحظه ‏هايى، پينه ‏هاى پاى على را از طوطيا نرم ‏تر مى ‏داند و اين‏قدر عاشق و مشتاق است، چه طور مى ‏شود به على ضربه بزند؟! از ما دور نيست!! 💚 خدايا! بصيرت ما را، اهداف ما را، منافع ما را همسو با اهداف و بصيرت و منافع محمد و آل محمد قرار بده، كه با آنها نجنگيم و در برابر آنها نايستيم و با آنچه كه از آنها گرفته ‏ايم، خود آنها را نكوبيم! ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۳۲ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰 برای کسی که هنوز دنيا وسعت دارد، در خيمه مهدی (عج) جایی نیست. ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰انتظار حقیرانه 🌼مسأله‏ ى انتظار ما از حجت مسأله‏ ى توسل را توضيح مى‏ دهد. 🌼اين درست كه ما آن‏ها را شفيع و همراه طلب خود ساخته‏ ايم و حتى نمك طعام و رنج فرزندانمان را با آن‏ ها در ميان مى‏ گذاريم و اين درست است كه ما جز از اين‏ ها نمى‏ خواهيم ولى درست‏ ترين، اين است كه از اين‏ ها جز خودشان را نخواهيم. 🌼 از آن‏هابراى رسيدن به بت‏ ها و عروسك‏ هاى حقير و ناچيزمان استفاده نكنيم و اين‏ ها را براى رسيدن به اين آرزوهاى كوچك زير پا نگذاريم تا آن‏جا كه با اشك و سوز بگوييم مهدى جان! آقا جان! اگر جواب مرا ندهى بر مى‏گردم! 🌼راستى به كجا بر مى‏ گرديم؟ به سوى چه كسى و در چه دنياى بزرگ و كوچكى؟! 🌼 ما همه‏ى اين راه‏ ها را تجربه كرده‏ ايم و از همه‏ ى بن‏ بست‏ ها زخم خورده‏ ايم تا به اين‏ ها روى آورديم. حال چگونه با برآورده نشدن خواسته‏ هاى كوچكمان و دعاهاى ريزو درشتمان از اين‏ ها بر مى‏ گرديم و با آن‏ها قهر مى‏كنيم؟! 🌼اگر ما به خاطر اين خواسته‏ ها از اولياء خود بريديم و حتى در دلمان بر آن‏ ها خرده گرفتيم، معلوم مى‏ شود كه ما اين خواسته‏ ها را از آن‏ها ضرورى‏ تر و مهم‏ تر مى‏ دانيم و در هنگام تعارض، آن‏ ها را زير پا مى‏ گذاريم، و بر آن‏ها مى شوريم! 🌼 در حالى‏كه آن‏ها آمده‏ اند تا به من بياموزند كه چگونه با رنج‏ ها برخورد كنم و چگونه از نعمت‏ ها به غرور و تكاثر نرسم و چگونه در هر موقعيت، موضع‏ گيرى مناسب داشته باشم و از بدى‏ ها خوب استفاده كنم و به كوثر دست بيابم. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۴۱ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🏞 | 🔰 کسی که سر در لاک تعلق ها و بت ها دارد، نمی‌تواند به مهدی (عج) روی بیاورد. ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
❇️ بسته ویژه نیمه شعبان ❇️ ۱. تو می آیی [تبیینی کاربردی از حقیقت انتظار] ۲. انتظار [مرحله آماده سازی برای دگرگونی بنیادین] ۳. امامت، طرح حکومتی شیعه [ زیر بنای اندیشه سیاسی شیعه] 🔴 قیمت با ۳۰ درصد تخفیف؛ ۱۲۱,۸۰۰ تومان 🗓 مهلت خرید تا ۱۷ اسفند 🔺برای سفارش این بسته وارد لینک زیر شوید 👈🏻 کلیک نمایید 👉🏻 🔺یا به ادمین فروشگاه اینترنتی لیلة القدر پیام بدهید 👇🏻👇🏻👇🏻 👤: @einsadshop_ad
📜 |🔰باید دید... 👓نبايد مسائل تربيتى و معاشرتى را سطحى حل كنيم و با چند تا حرف كارش را بسازيم و از علت‏ ها و عوامل غافل بمانيم و فقط معلول‏ ها را محاكمه كنيم. 👓 وگرنه روح‏ هاى عاصى از راه مى‏ گريزند و روح‏ هاى معتدل، سست بار مى‏آيند و مرده و بى‏ تفاوت و يا سازشگر و بازيگر مى‏ گردند. 👓براى تربيت دانش آموز هنگامى كه به او ملاك‏ ها را نشان داديم و برايش زمينه‏ ها را فراهم كرديم خود او بهتر مى‏ تواند حركت كند و بهتر مى‏تواند در برابر مانع‏ ها ايستادگى كند و از آنها بگذرد. 👓 آنها كه تمام راه را ديده‏ اند و آمده‏ اند ديگر آماده هستند. اما آنهايى كه آمده‏ اند تا ببينند، به جايى نمى‏ رسند و در اولين برخورد از پاى مى‏افتند! 👓بايد ديد و آمد نه اين كه آمد و ديد! 👓براى اين ديدار پيش از عمل به طرح كلى نياز هست. ما در اين طرح، مجموعه‏ ى عمل را مى‏ بينيم و در عمل اين مجموعه را پياده مى‏ كنيم و در نتيجه، گرفتار خرابكارى و دوباره كارى و كند كارى نمى‏ شويم . ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۴۶ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰مناجات شعبانیه ❞ عین‌صاد #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 کتاب صوتی صراط 🔺 با صدای نجم الدین شریعتی منتشر شد. 📣 اثر جدید انتشارات لیله القدر 📥جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید. | عضو شوید 👉🏻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰جلساتِ بی سود 📉جامعه ‏ای که با نیازها یا با غریزه ‏ها پیوند می ‏خورد، سپس با اُنس ‏ها و الفت‏ ها مرتبط می ‏شود و با این رهبری، رشد و حرکت می‌ ‏کند، می ‏رسد و می‌ رساند؛ می ‏رسد به هدف، و می‌ ‏رساند به شکوفایی استعدادها. 📉اگر هدف از گردهمایی‌ ها و اجتماعاتمان، تأمین کردنِ نیازهایمان باشد، خواه‌ ناخواه کیفیت شروع آن، ختم آن، برنامه‌ های آن و تنظیم آن، حساب‌شده است. 📉 اما از آنجا که جلسه ‏ها و برخوردهای ما، یا از عادت ‏ها یا از هوس ‏ها و یا از تقلیدها مایه می‌ ‏گیرند و نیازها در آن منظور نیستند، بلکه هوس ‏ها منظورند، شکل آن، شکلی خاصی، و برنامه‌ هایش برنامه ‏های خاصی می ‏شود که در آن باری برداشته نمی‌ شود و نیازی تأمین نمی ‏شود. 📉 فقط حرف‌ هایی در گوش می‌ ‏آید و غذاهایی در شکم؛ که این حرف‌ ها نه نیاز فکری ما را تأمین می‌ ‏کند، نه نیاز روانی، نه نیاز اقتصادی‌ مان را. لذا سودی هم ندارد. 📉ما در جلسه ‏ها و برخوردها به همدیگر تکیه نداریم؛ تکیه‌ مان به دیوارهاست؛ درحالی‌ که اویس قرنی ها با اینکه از هم دور بودند، به هم تکیه داشتند و دست ‏هاشان در دست هم بود و دست ‏های در دست هم، دست حق بود که این معنی «بیعت» است. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۵۵ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰مناجات شعبانیه ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad