eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
61.9هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
38 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰نقشه ای برای لذ‌ّت 🗺 سعى كن تا حالت‏ها و حرف‏ها و نگاه‏هايت، دنيا و لذت‏ها و سرگرمى‏ها را در دل‏ها بزرگ نكند و آن‏ها را از هدف و حركت باز ندارد. 🗺 نمى‏گويم از زندگى دنيا بهره نگير و لذت نبر. مى‏گويم در اين باتلاق فرو نرو و غرق نشو! 🗺 سوار و مسلط باش و سعى كن كه لذت‏ها و خوردن‏ها و خوابيدن‏ها و شادى‏ها و رنج‏هاى تو، در برنامه‏ى تو باشد و روى حساب و نقشه باشد تا همين كارهاى عادى، با اين انگيزه و هدف، باعث حركت و وسيله‏ى قرب تو باشد. 🗺مؤمن لذت مى‏برد و عميق‏ترين لذت‏ها را مى‏برد 🗺 به شرط آن‏كه به تمامى وجودش برسد و به تمامى نيازهايش فكر كند! 🗺 وگرنه مثل كسى مى‏ماند كه سرش را پوشانده، ولى پاهايش رارها كرده و يا غذا برداشته و از تشنگى به مرگ رسيده يا مثل ماشينى مى‏ماند كه از بنزين پر شده و شيشه‏ها و چراغ‏هايش روبه‏راه گشته، ولى چرخ‏هايش سوراخ مانده و از كار افتاده است. ❛❛ عین‌صاد 📚  نامه های بلوغ | ص ۱۳۲ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺جلوه های دنیا﮺ 🎙 عین‌صاد در روایت هست عبد من شبی... چند شب بیدارش می‌کنم، مأنوس می‌شود، نماز شبی، ذکری... می‌گوید خوابش می‌کنم. یکی دو شب... بلند می‌شود، «ساخطٌ لِنَفسِه ماقِتٌ لَها». به خودش سَخَط دارد، مَقت دارد. این حالا به من نزدیک شده است؛ نه آن موفع. آن موفع به خودش نزدیک شده بود. به خودش متوجّه بود. بت ها یکی و دوتا نیستند؛ حالا نفس خودش میلیاردها جلوه دارد؛ بماند. دنیا جلوه ها دارد؛ بماند... شیطان از این دو جلوه داخل می شود در وجود ما؛ «أُغْوِيَنَّ» و «أُزَيِّنَنَّ» نفس را تحریک می کند و دنیا را زینت می‌دهد؛ بماند. از همه این مراحل که گذشتی به تکبیر رسیدی، به توحید رسیدی، به رسالت، به ولایت رسیدی، خودت را کاشتی دعوت به روییدن کردی؛ باز هم حالات خوب تو و اعمال خوب تو، تو را مغرور می‌کند. آنچه تو را از او باز دارد صنم است. «إِنَّمَا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْثَانًا» این فرمایش ابراهیم(ع) است. آنچه جز خدا می‌پرستید وثن است. هرچه باشد... 🔗 لینک دانلود از آپارات #⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🌐 | سایت انتشارات لیله القدر | | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰 دین در نگاه "عین‌صاد" 🔸دین سنتی چه مشکلات و محدودیت هایی دارد؟ 🔸 چگونه بار سنگین تکالیف دینی را به دوش بکشیم؟ 🔸 آیا مکاتب غربی و شرقی در فرض توانایی اداره ی زندگی بشر جایگزین دین هستند؟ 🔸 چرا دین به اهداف و آرمان های بشری مثل آزادی، عدالت و تکامل قانع نیست؟ 🔸 چرا ما میان احکام دین و عقل تعارض احساس می کنیم؟ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔹این سوالات بخشی از مسائلی است که مرحوم استاد صفایی حائری در کتاب های زیر به آنها پرداخته‌اند. این بسته شامل کتاب های: ۱. روش نقد جلد ۱ ۲. روش نقد جلد ۲ ۳. روش نقد جلد ۳ ۴. روش نقد جلد ۴ ۵. روش نقد جلد۵ ۶. اندیشه من ۷. از وحدت تا جدایی ۸. نقدی بر هرمنوتیک ۹. بررسی 🔺
قیمت بدون تخفیف بسته:  ۳۶۴,۰۰۰ تومان 
🔻قیمت با تخفیف این بسته: ۳۰۹,۴۰۰ تومان 🚚 ارسال این بسته رایگان می باشد. 🛒 برای سفارش به einsad.ir مراجعه کنید . و یا به آی دی زیر پیام دهید 👇🏻 👤 : @einsadshop_ad | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰 بهترین حال... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰 امامت در نگاه "عین‌صاد" 🔸اگر هدف امام حسین علیه السلام قیام در برابر یزید بود، چرا بعد از سدّ راه حرّ، پیشنهادِ برگشت به مدینه را مطرح کردند؟ 🔸چه کمبودی در حیات بشر در جوامع مختلف موجب، انتظار منجی شده است؟ 🔸 با چه بینشی از انتظار به حجت، به اضطرار به حجت خواهیم رسید؟ 🔸 چرا با آن همه تاکید رسول صلوات الله علیه مردم سراغ علی علیه السلام نیامدند؟ 🔸 چرا حضرت زهرا سلام الله علیها برای پا باز پس گیری فدک تلاش و اصرار داشت؟ 🔸 چگونه ممکن است مردمی که عاشق پیامبر بودند چندی پس از او به دختر یگانه اش چنین ستم کنند؟ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔹این سوالات بخشی از مسائلی است که مرحوم استاد صفایی حائری در کتاب های ولایت و امامت خود به آنها پرداخته‌اند. این بسته شامل کتاب های: ۱. وارثان عاشورا ۲. عاشورا ۳. غدیر ۴. تو می آیی ۵. روزهای فاطمه ۶. خورشید در خاک نشسته ۷. امامت، طرح حکومتی شیعه 🔺
قیمت بدون تخفیف بسته:  ۳۰۵,۰۰۰ تومان 
🔻قیمت با تخفیف این بسته: ۲۵۹,۲۵۰ تومان 🚚 ارسال این بسته رایگان می باشد. 🛒 برای سفارش به einsad.ir مراجعه کنید . و یا به آی دی زیر پیام دهید 👇🏻 👤 : @einsadshop_ad | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰 من برای شناخت هدف و شناخت نقش خودم، باید به خودم باز گردم... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |روبیکا| |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰 من برای شناخت هدف و شناخت نقش خودم، باید به خودم باز گردم... 🔹آن‏ها كه خود آگاهى ندارند، از بدبختى ‏ها بى‏ خبرند و خوشند و اين است كه اگر من هم بخواهم به خوشى برسم، مجبورم خودم را از شر اين فكر و عقل خلاص كنم و به گفته ‏ى حافظ به خمره بزنم و قرابه‏ كش شوم، تا «دمى ز وسوسه‏ ى عقل بى‏خبر باشم». 🔹نه استعداهاى من با خوشى هماهنگ است و نه وضع كارگاه من با اين كار مى‏ خواند. از آن‏جا كه من بيشتر از بزغاله ‏ها سرمايه دارم، كار من هم ناچار زيادتر از بزغاله‏ هاست. من براى شناخت هدف و شناخت نقش خودم، بايد به خودم باز گردم. 🔹براى شناخت يك اتاق و اين كه براى چه كارى ساخته شده، بايد به خود اتاق بازگردم. همان طور كه از وسايل يك اتاق مى‏ توانم بفهمم كه آن چه اتاقى است، اتاق خواب است يا عمل يا نشيمن، همين طور از استعدادها و نيروهايى كه در درون انسان نهفته، مى ‏توانم بفهمم كه كار او چيست و براى چيست؟ ❛❛ عین‌صاد 📚مسئولیت و سازندگی | ص ۱۵۱ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰درک گناه 🌱 هنگامى كه زبانى سنگين مى‏ شود، انسان با قلبش و با دلش حرف مى‏ زند، ولى باز آن هم دلى كه جرم‏ هايش به هلاكتش رسانده؛ رَبِّ أُناجيكَ بِقَلْبٍ قَدْ أُوبَقَهُ جُرْمُهُ. 🌱 ما از اين جرم‏ ها با شكست نفسى حرف مى‏ زنيم، وگرنه راستش اين‏ها را قبول نداريم. 🌱 ولى هنگامى كه كينه‏ ها و اميدها و يأس‏ ها و سرورها و حزن‏ ها و يادها و غفلت‏ هاى ما كنترل بشود، آن وقت مى‏ فهميم كه چقدر براى غير او بوده‏ ايم و آن وقت مى‏ فهميم كه جرم تا چه حد گسترده است و آن وقت كه رابطه‏ ى يك جرم را با تمام هستى و با تمام عوالم حس كرديم، آن وقت است‏كه اين گونه مى‏شوريم و مى‏ناليم. 🌱 آنها كه از گناه چنين احساس وسيعى گرفته‏ اند و تا اين حد ظلم‏ ها و ذنب‏ ها و جرم‏ ها را شناخته‏ اند، ديگر غرورشان مى‏ ريزد و سركشى‏ شان مى‏ سوزد. و راستى كه تمام وجودشان مى‏ شود حسرت و ندامت و تمام وجودشان مى‏ شود شَكَت و درد. 🌱 اين جاست كه احساس گناه نياز به اميدهايى دارد كه انسان را از بحران روحى به تعادل برساند. او را از غرورها و يأس‏ ها، از گردنكشى‏ ها و سر در گريبان بردن‏ ها بيرون بياورد. 🌱 درک گناه تا اين وسعت، انسان را از خامى و سركشى و غرورش جدا مى‏ كند. 🌱 انسان مى‏يابد استعدادهايى كه در مسير، به جريان نيفتاده‏ اند و اسراف شده‏ اند، چه فسادهايى به بار آورده‏ اند. انسان مى‏ يابد با يك سلامتى چه كارهايى مى‏ توانسته انجام بدهد و با يك ليوان آب مى‏ توانسته چه پيوندهايى به وجود بياورد. 🌱 و مى‏ يابد از اين پيوند چه بهره‏ هايى مى‏ توانسته بگيرد و چه موج‏ هايى از آگاهى و شعور و از حركت و شور مى‏ توانسته به راه بيندازد، ولى از تمام آنها به سادگى گذشته است. ❛❛ عین‌صاد 📚 بشنو از نی | ص ۵۹ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰تخفیف ویژه کتاب های استاد علی صفایی حائری (عین_صاد) 🔺۲۰ درصد تخفیف ویژه ی دوره ی کامل کتابها به همراه🚚 ارسال رایگان 🔸جهت سفارش می‌توانید به سایت انتشارات مراجعه بفرمایید: 🔗www.einsad.ir 🔹برای سفارش به آی دی زیر پیام بدهید. 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 👤| @einsadshop_ad ╭✤ 🛒 @EinSadShop ✤╮
🔰 امام حسن علیه‌السلام تخفیف نداد ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ (ع) ‌ ☑️ |روبیکا||اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🌐سایت انتشارات لیله القدر | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰امام حسن علیه‌السلام تخفیف نداد 🔹صلح امام حسن چيزى جز آتش بس نبود، كه حضرت از هدف خود تخفيف نداد و از باطل براى حق نردبان نساخت؛ چون هر مبارزى كه از هدف مايه بگذارد و كوتاه بيايد، بر فرض ببرد، باخته است. بگذر از اين‏كه باخت ‏ها حتمى است، كه در موضع ضعف كارى نمى ‏توان كرد و تخفيف‏ ها از اين موضع ضعيف خبر مى‏ دهند. 🔹امام حسن (ع) سازشگر نيست؛ چون نه تخفيف داده و نه تسليم شده؛ چون ياورى ندارد، تحميل نمى‏ كند؛ مى‏ ايستد تا زمينه را فراهم نمايد. 🔹مبارزه‏ اى كه به خاطر خدا و بالاتر از عدالت و تكامل شكل گرفته، چگونه مى‏ تواند حتى در سطح مبارزه با استثمار و استعمار و استبداد بماند و چگونه مى‏ تواند تخفيف بدهد و تا سطح نان و مسكن تنزل كند و مستند هم دست و پا كند؟ كه: «مَنْ لامعاشَ لَهُ لا مَعادَ لَه». 🔹مبارزى كه تخفيف مى ‏دهد، مبارز نيست، كه سازشگر است. و واقع گرايى هم توجيه اين انحراف نيست كه اولين مسأله‏ ى انسان را نان و مسكن بدانيم، كه انسان خودآگاه اولين مسأله‏ اش بودن و چگونه بودن و براى چه بودن است. ❛❛ عین‌صاد 📚 تطهیر با جاری قرآن، جلد اول | ص ۳۰۵ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰بیشتر از بهشت 🌍 هر شناختى، عقيده‏ اى را به دنبال مى‏ كشد و عقيده‏ ها و عشق‏ ها حركت و كوشش را سبز مى‏كنند. 🌍 هنگامى كه انسان، عظمت خود را شناخت، به كم قانع نمى‏ شود و حتى به بهشت دلخوش نمى‏ گردد! 🌍 هنگامى كه وسعت هستى را شناخت و دورى راه را شناخت، در تنگناى يك مرحله نمى‏ ماند و آرام پيش نمى‏ رود. 🌍 هنگامى كه دنيا را یک راه ديد، در آن نمى‏ ايستد و هنگامى كه آن را كلاس ديد، از آن درس مى‏ گيرد و هنگامى كه آن را كوره ديد، از دردهايش عقده نمى‏ آورد. 🌍 و هنگامى كه كارش را شناخت، بى‏ كار نمى‏ نشيند و هنگامى كه جهتش را شناخت ديگر كُند نمى‏ رود و درنگ نمى‏كند. 🌍 چون در كاروان متحرك هستى، ركود و درنگ، كمتر از عقب گرد نيست و عقب گرد، جز تنهايى نيست و تنهايى در راه و در كوير هستى جز هلاكت نيست. 🌍 بر پايه‏ ى اين شناخت‏ ها و اين عقيده‏ ها بارهاى سنگين تكليف قرار مى‏ گيرد و با اين موتور نيرومند و با اين پاى قوى، احكام وسيع و نظام‏ هاى سنگين اسلامى به مقصد مى‏ رسد. ❛❛ عین‌صاد 📚  اندیشه من| ص ۷۹ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰هنر و هنرمند 🖼 هنر، بزرگ‏تر از زندگى است.هنر، فرزند آرزوهاى انسان است. آرزوهايى كه زندگى را و توليد را و جامعه را شكل داده‏اند. 🖼 هنر دريچه‏اى است به سوى دنياى مطلوب و نقبى است در بن‏بست تكرار. و از اين رو هنر، طراح زندگى است و جلودار و پيشرو آن. 🖼 هنر روزنه‏اى است به سوى دنياى خواسته‏ها و آرزوها؛ آرزوهايى بزرگ‏تر از زندگى و بيشتر از امروز، آرزوهايى كه نيازها را رويانيده‏ اند و نيازهايى كه زندگى را به چرخ انداخته‏اند. 🖼 هنرمند، از تسخيرها و تكرارهاى خسته فرار مى‏كند و با هنر، طرحى نو مى‏اندازد و نقبى به نور مى‏زند و دريچه‏اى به سوى كوچه‏ى محبوب و روزنه‏اى به سوى دنيايى بزرگ‏تر از امروز! 🖼 در لحظه‏اى كه انسان نان ندارد، هنر، طراح نان است و آنجا كه به رفاه رسيده و در تكرار مانده، هنر، پيامبر تنوع است و در بن‏بست تنوع‏ها، هنر الهام بخش عصيان است و هميشه هنر، بزرگ‏تر از زندگى واقعى انسان، از زندگى عادى اوست. 🖼 بين سبك‏هاى هنرى هيچ تضادى نيست، كه هر كدام از دنياى موجود به دنيايى مطلوب راه باز مى‏كنند. 🖼 اين دنيا براى گرسنه، نان است و براى شاهزاده تنوع و براى وازَده، عصيان و براى عاصى، قيام و تحرك، نه تنوع و تلوّن! ❛❛ عین‌صاد 📚  استاد و درس(ادبیات، هنر و نقد) | ص۲۸_۲۷ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰به کم قانع نمی‌ شوم 🔹انسان مى ‏خواهد تمام استعدادهاى خود را بارور كند و تمام سرمايه‏ ها را زياد كند. انسان مى ‏خواهد خودش را زياد كند نه ثروت و قدرت و علمش و در اين سطح است كه مى ‏تواند ثروت و قدرت و علم را جهت بدهد و از آن‏ها به خوبى بهره بردارد. مى‏ تواند امير باشد و مى‏ تواند از اسارت ‏ها آزاد گردد. من هنگامى كه عظمت خودم را شناختم ديگر به كم قانع نمى‏ شوم و از اسارت‏ ها آزاد مى‏ گردم. همان طور كه با شناخت عظمت خودم از اسارت توپ ‏ها و عروسك ‏هايم رها شدم. 🔹 با تفكر در مقدار استعدادها، مى‏ يابيم كه انسان چقدر ادامه دارد و در نتيجه هستى تا كجا گسترده مى ‏شود. ما از مقدار نفتى كه در چراغ است، مى‏ توانيم حدود روشن بودنش را حدس بزنيم و از مقدار سوختى كه در ماشين است، حدود حركت آن را و ... 🔹 ما از استعدادهاى اضافى جنين در شكم مادر، كشف مى ‏كنيم كه او براى نُه ماه نيست و براى اين محدوده نيست؛ چون او در آن جا بدست و پا و ... كارى ندارد. در آن محدوده به بيش از جفت، نياز نيست. 🔹در نتيجه ما از استعدادهاى عظيم انسان كشف مى ‏كنيم كه براى اين محدوده ‏ى هفتاد ساله نيست؛ چون بيش از اين حرف‏ ها سرمايه دارد. ❛❛ عین‌صاد 📚 مسئولیت و سازندگی | ص ۱۵۶ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰تعارضی در هستی نیست! 🪐 اگر ما حضور خدا را و احاطه او را بر ملك وملكوت وملك، به دليل و يا تجربه و يا شهود، پذيرفتيم، و كار آدمى را حركت، و جهان را راه و كلاس و كوره براى آدمى حساب كرديم، ديگر تعارضى با خواست خدا و تناقضى در نظام هستى نخواهد بود. 🪐 كه درد و رنج، عامل حركت، و ظلم و ستم علامت آزادى، و تبعيض و تفاوت نياز جمع و سازمان است و ملاك افتخار و معيار ارزش هم نيست. 🪐 كه اساس مسؤليت است و بازدهى مى‏خواهد و در هنگام محاسبه نسبت‏ها را در نظر مى‏گيرند و بر اساس وسعت و آنچه كه داده‏اند، عمل مى‏خواهند كه سعى مطرح است، نه عمل بدون نسبت. 🪐 عملى را مى‏خواهند كه با توانايى آدمى و با زمان مناسب و با جايگاه مطلوب و با كارهاى ديگر هماهنگى داشته باشد. 🪐 با توجه به قدر و استمرار و ارتباط در آدم و با توجه به نظام و جمال و مراحل و هدف دارى در جهان و با توجه به قانون‏ها و سنت‏ها و با توجه به آزادى و تجاوز و كفر و يا آزادى و انتخاب و ايمان و شكر و بلاء، ديگر نه تعارضى در برابر حق است و نه تناقضى در فعل و تدبير او. ❛❛ عین‌صاد 📚  از معرفت دینی تا حکومت دینی | ص ۵۴ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca