eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
55.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
928 ویدیو
31 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 |🔰 تصادف یا نقشه؟ 🔹️امام كاظم مى ‏فرمود:«ما مِنْ شَئٍ تَراهُ عَينُكَ الَّا و فيهِ مَوْعِظَةٌ»؛ «آنچه چشم تو آن را مى‏ يابد، در آن درس‏ها و پندهايى است.» همين است كه روح ‏هاى بيدار از هيچ صحنه ‏اى به سادگى نمى ‏گذرند و با تصادف توجيهش نمى ‏كنند؛ چون آنچه در چشم ما تصادف است و در نظر ما ناگهانى است، در چشم ‏هاى ديگر و نظرهاى ديگر با نقشه ‏هاى دقيقى همراه است و حتى قابل پيش ‏بينى است. 🔹️هنگامى كه يك مؤسّسه دو نفر از كارمندانش را كه برادر هم هستند براى لحظه ‏اى و يا ساعتى در جايى مى ‏خواهد و آن دو، بى ‏خبر از يكديگر به هم مى ‏رسند، چه بسا در اين برخورد تعجب كنند و با تصادف توجيهش كنند، در حالى كه همين تصادف با نقشه ‏هايى همراه بوده و در نظر رئيس‏ مؤسّسه قابل پيش بينى. 🔹️بر اساس اين توجه، ديگر هر تصادف و هر صحنه ‏اى پيامى دارد و حرفى دارد و مغزى و تو نمى ‏توانى از اين پيام و از اين حرف و از اين مغز به زودى بگذرى بلكه آن را زير و رو مى ‏كنى و در آن تدبر مى ‏كنى و آن را ارزيابى مى ‏نمايى و اين ارزيابى ‏هاى وسيع و مرتب به سازمان فكرى وسيعى منتهى مى ‏شود و در درون تو چشمه ‏هايى را مى ‏كارد. و در اين‏جاست كه هر دلى حرفى دارد و هر مغزى كشف تازه ‏اى و هر زبانى پيام زنده ‏اى. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۱۰ #⃣ 👤: @ad_einsad
📜 |🔰جهل و جوانی ⏳️من هنوز براى اين دنيا، براى اين هفتاد سالم كارى نكرده ‏ام، برنامه ريزى نكرده ‏ام حتى موجودى خودم را ارزيابى نكرده ‏ام چه رسد به اين كه بخواهم براى دنياهاى ديگر، برنامه كه هيچ، امكاناتى، بودجه ‏اى و وسائلى فراهم بكنم. ⏳️جوان مشكلش اين است كه تواناست و باكش نيست، اصلًا فكر نمى ‏كند؛ يعنى حساب نمى ‏كند كه نيروى اين چشم تمام مى ‏شود، باطرى او آخرين لحظه ‏هايش را طى مى ‏كند. ⏳️ با چشمش به هر چيزى نگاه مى ‏كند. با گوشش هر چيزى را مى ‏شنود. با دلش هر چيزى را جمع مى ‏كند. به هر چيزى اجازه ورود به لحظه ‏هايش را مى ‏دهد و باكش هم نيست، خيال مى ‏كند چون به همان كه مى ‏خواهد، مى ‏تواند برسد، هميشه هم همينطور خواهد بود. ⏳️ دليل آن هم اين است كه يا توانمندى ‏اش او را مغرور كرده و يا جهلش به دورى راه و به حجم مشكلات و موانع او را مغرور كرده است. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۳۳ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰 خوبی همان است که کسری های من را پر کند... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 | 🔰 خوبی همان است که کسری های من را پر کند... 🔹ما در يك مرحله خوبى را با چشممان مى ‏شناسيم. رنگ ‏هاى زنده ما را به خود مى ‏كشند و فكر و هوش ما را براى رسيدن به خويش به كار مى ‏اندازند كه گريه كنيم، با ادب باشيم، تقاضا كنيم، متكا زير پا بگذاريم و يا بدزديم. 🔹در مرحله ‏ى ديگر خوبى را با طبع، با دهانمان مى ‏سنجيم و با مزه ‏اش انتخابش مى ‏كنيم.در مرحله ‏اى ديگر از چشم و دهان مى ‏گذريم و با دل راه مى ‏رويم و با خوشايندهاى دل بال مى ‏زنيم. 🔹در اين سطح، خوبى و خوشى در يكديگر نهفته هستند و از هم مشخص نيستند؛ تا اين كه با نظارت عقل به ملاك‏ها مى ‏رسيم كه اصلًا خوبى چيست؟ تو بايد دنبال چه چيزى باشى؟ 🔹در برابر اين سؤال، به اين ملاك مى ‏رسيم كه خوبى، همان است كه كسرى ‏هاى من را پر كند. غذاى خوب، لباس خوب، لباس و غذايى است كه نياز من را تأمين كند و كمبودهايم را به من مى ‏رساند، هر چند كه خوشمزه نباشد و يا رنگ زنده ‏اى نداشته باشد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۲۴ #⃣ 👤: @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | 🔰 نجوای خدا با بندگان 📌قسمت هفتم 🎧 📚 📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید. #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_einsad
📜 |🔰مومن هم عصیان می کند! به كارهايى كه روزانه انجام مى ‏دهى فكر كن. همين كارها از چه علاقه ‏هايى منشأ مى ‏گيرند و همين علاقه ‏ها از چه فهم ‏ها و معرفت ‏هايى به دست مى ‏آيند؟ تو، كارهايى را كه انجام مى ‏دهى تحليل كن تا ديگر دنبال اين نگردى كه آيا عمل از علم برمى ‏خيرد يا از ايمان؟ عمل از علم و ايمان و تمرين تو برمى ‏خيزد. ولى در هر حال با تمامى علم و ايمان و تمرين، اين انسان، آزاد است و مى ‏تواند عصيان كند و مى ‏تواند چشم بپوشد. تنها عالِم نيست كه با علمِ به مضرات مشروب آن را مى ‏نوشد، كه مؤمن هم مبتلا مى ‏شود و عصيان مى ‏كند. انسان مى ‏تواند كافر شود و مى ‏تواند حتى با وجود يقين چشم بپوشد.انسان در هر مرحله مى ‏تواند چشم بپوشد و شيطان در هر مرحله مى ‏تواند وسوسه كند. اما اگر چشم نپوشيد او را كمك مى ‏كنند و اگر وسوسه نشد او را جلوتر مى ‏آورند. در هر حال، انسان در اين جايگاهِ خطرناك ايستاده و هر لحظه برايش احتمال سقوط و انحطاط و يا رفعت و ارتقا هست. اين طور نيست كه مأيوس شود و يا مطمئن گردد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۸۹ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🏞 | 🔰 دشمن رشد ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰 دشمن رشد 🔸️شيطان ما را گم مى‌ كند و سرمايه‌ هاى ما را مجهول مى‌ گذارد؛ چون آن‌جا كه سرمايه آشكار شود و اندازه‌گيرى شود، ناچار ضررها آشكار مى‌ شوند و دزدى‌ ها محدود مى‌ گردند و كنترل مى‌ شوند. 🔸️شيطان، دشمن رشد انسان است كه او را به غفلت مى‌خواند و با سرگرمى‌ها و هيچ‌ها و پوچ‌ها مشغول مى‌سازد و سرمايه‌هاى او را كم جلوه مى‌ دهد و مجهول مى‌ گذارد تا برداشت‌ هايش جلوه‌ اى ننمايد. 🔸️و اين ما هستيم كه بايد به اين سرمايه‌ ها و اندازه‌ ى آن‌ها پى‌ ببريم و آن‌ها را به جريان بيندازيم و زيانش را جبران كنيم، كه گفته‌ اند: "رَحِمَ اللّهُ مَنْ عَرَفَ قَدْرَ نَفْسِهِ‌" ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۱۳ #⃣ 👤: @ad_einsad
❇️ بسته ویژه نیمه شعبان ❇️ ۱. تو می آیی [تبیینی کاربردی از حقیقت انتظار] ۲. انتظار [مرحله آماده سازی برای دگرگونی بنیادین] ۳. امامت، طرح حکومتی شیعه [ زیر بنای اندیشه سیاسی شیعه] 🔴 قیمت با ۳۰ درصد تخفیف؛ ۱۲۱,۸۰۰ تومان 🗓 مهلت خرید تا ۱۷ اسفند 🔺برای سفارش این بسته وارد لینک زیر شوید 👈🏻 کلیک نمایید 👉🏻 🔺یا به ادمین فروشگاه اینترنتی لیلة القدر پیام بدهید 👇🏻👇🏻👇🏻 👤: @einsadshop_ad
📜 |🔰سود و سرمایه! 💰داده ها ملاك نيست و سودها هم ملاك نيست! 💰 داده‏ ها از خداست و سودها از سرمايه‏ ها. نه مقدار سرمايه مهم است و نه مقدار سود، بلكه نسبت سود به سرمايه مهم است. 💰 ده تا آجرى را كه يك پير زن با كم كردن غذاى خود به مسجدى كمك كرده است نمى‏ توان با ده ميليون تومان كمك تاجرى مقايسه كرد؛ چون تاجر از غذايش كم نشده و نسبت به سرمايه‏ اش كارى نكرده است. 💰مهم مبلغ سرمايه‏ اش و يا مبلغ كمكش نيست؛ كه سرمايه از ديگرى است و كمك هم مربوط به سرمايه است.آنچه براى اوست مقدار كوششى است كه بر روى سرمایه دارد. 💰اگر اين ملاك‏ ها روشن شود ديگر درس‏ها و علوم بت شاگرد نمى‏ شود و مراء و رياء بوجود نمى‏ آورد كه هر چقدر بيشتر بيابد بيشتر بايد بكوشد در حالى كه نه به يافته‏ هايش نگاه مى‏ كنند و نه به كوشش‏ هايش، بلكه به‏نسبت اين دو با هم. 💰و مهم‏ تر به جهت اين نسبت، كه براى چه كسى و در چه راهى اين همه كوشش كرده و خود را به زحمت انداخته است؟! 💰راستى چه دين عميقى كه حتى به اعمال نگاه نمى‏ كند و به نسبت‏ ها قانع نمى‏ شود كه مهم، جهت عمل است و عامل و انگيزه‏ى عمل كه‏ «إِنَّما الْأَعمال بِالنيّات‏» ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۶۷ #⃣ 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 |🔰قبرستانِ تقلید 📝مادام كه سنجشى در ميان نباشد، ناچار عادت ‏ها و سنت ‏ها و تعصب ‏ها ميانه دارى مى ‏كنند و گرد و خاك بالا مى ‏آورند و انسان را كور مى ‏سازند و او را از حركت و رشد و پيشرفت باز می دارند. 📝 اما هنگامى كه از روى سنجش انتخاب كنيم آن وقت ديگر تعصب و سنت و عادت مى ‏ميرند و شناخت و عشق، ما را به حركت و پيشرفت وا مى ‏دارند. 📝 هر حقيقت متحركى هنگامى كه از سنجش و انتخاب نباشد و به عادت و تقليد رسيد در واقع به قبرستان خود رسيده و با دست خويش گور خود را كنده است. 📝هر مذهب هنگامى كه از سنجش و انتخاب و تفكر و تعقل جدا شد از شور و عشق و حركت جدا شده و نه تنها از حركت ايستاده كه از حركت بازداشته و خود، سنگ راه گرديده است. 📝و اين است كه از جامعه و زندگى روزمره كنار مى ‏افتد و از زمين بالا مى ‏رود و به آسمان مى ‏رسد و فقط روزهاى يك شنبه پايين مى ‏آيد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۳۳ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🏞 | 🔰 نزول دوباره قرآن ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰 نزول دوباره قرآن 🔹دشمن‌ها مى‌گفتند: چرا قرآن يك باره نازل نمى‌شود و تكه تكه مى‌آيد. اين گونه تنزيل به خاطر اين است كه سينه و قلب رسول را آرام كند؛ كَذلِكَ لِنُثَبِّتَ بِهِ فُؤادَكَ وَ رَتَّلْناهُ تَرْتِيلاً. 🔹 كسانى كه تمام قرآن را در خود جارى ساخته‌اند، در لحظه‌هاى مناسب، آيه‌هاى لازم، در آنها جان مى‌گيرد و آنها را جان مى‌دهد و زنده مى‌كند و گويا دوباره بر آنها نازل مى‌گردد. 🔹قرائت مستمر قرآن و قرائت ترتيل قرآن دو مرحله‌ى نيازمند به يكديگر هستند، مادام كه آن تسلط بدست نيامده باشد، اين تثبيت و ترتيل آيه‌ها در تو شكل نمى‌گيرد و در اينجاست كه بايد ديگرى براى تو آيه‌ى مناسب را تلاوت كند و در هنگام مناسب آن را بر تو بخواند، كه تو خودت آن مرحله را نگذرانده‌اى. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۷ #⃣ 👤: @ad_einsad
📜 |🔰ارزش های تحمیلی محيط باز، محيط سرشار از تضاد و درگيرى است، محيطى است كه فكرهاى گوناگون با كودك رو به رو مى ‏شوند. تو امروز از مادرت چيزى مى ‏شنوى، پدر كارمند چيز ديگرى خواهد گفت، برادر دانشجوى تو نيز حرفى دارد. هر كدام از خواهرها و برادرهاى تو حرفى و برنامه ‏اى دارند. در مدرسه هم با استادهاى رنگارنگ برخورد مى ‏كنى كه هر كدام با قيافه ‏اى، پيامبر رسالت ‏هاى گوناگون هستند و مى ‏خواهند در تنهايى دل تو بساط خود را پهن كنند و مى ‏خواهند چيزى را به تو تحميل كنند. در چنين محيطى هر چه بيشتر تو را بسازند، زودتر خراب مى ‏شوى. و هر چه فكر بارت كنند، باعث مى ‏شود كه در جريان زندگى ‏ات آن را بيشتر زيرورو كنى و دچار شك‏ و عصيان و بدبينى و نفرت بشوى. به كفر برسى و شايد دوباره باز گردى و ايمان بياورى و لنگر بيندازى. در چنين محيطى نمى ‏شود براى كودك ارزش ‏ها و يا خصلت ‏ها را ديكته كرد و حرف‏ها را مطرح نمود. هيچ مكتب و مذهبى نمى ‏تواند اصالت ها و يا حرف‏هاى ساده و سطحى خود را به بچه ‏ها تحميل كند؛ چون بچه ‏ها مشغول داد و ستد هستند، مبتلا هستند. آنچه امروز در ذهن بچه مى ‏نشيند، فردا پاهاى سنگين رهگذران نمى ‏گذارند در وجود او جوانه بزند، خشكش مى ‏كنند، از ريشه درش مى ‏آورند و حتى تخم نفرت را به جاى اين بذر كهنه مى ‏كارند. در اين محيط برخوردهاى شخصيت ‏ساز و سؤال ‏هاى دقيق و توجه ‏هاى غير مستقيم و بى ‏اعتنايى ‏هاى حساب شده، اثر بيشتر دارد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۷ #⃣ 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰انتظار، نه احتراز است نه اعتراض! 🕊ميرفطروس در كتاب خود، انتظار را مذهب احتراز معرفى مى كند؛ مذهب كناره‏ گيرى و گوشه‏ گيرى، مذهبى كه نمى‏ تواند كارى‏ صورت دهد، پس دهن‏ كجى مى‏ كند و كنار مى‏ كشد. 🕊 دكتر شريعتى، انتظار را مذهب اعتراض مى‏ دانست؛ مذهبى كه حرفى دارد و كارى مى‏ تواند و به آنچه مى‏ گذرد دل نمى‏ بندد و همه ظلم‏ ها و بيدادها را با يك نه‏ ى بزرگ كه از سقيفه آغاز شد، پيش مى‏ راند. 🕊انتظار نه احتراز، نه اعتراض، كه آمادگى و سازندگى و تقدير و تدبير و تربيت و تشكّل جديد را در دامان خويش دارد. 🕊روح انتظار با دستيابى به امن و رفاه و رهايى كه آرمان ‏هاى انسان معاصر و شايد خود ما هم باشد، آرام نخواهد گرفت و كسانى كه همراهى حجّت و معيّت محمّد و آل محمّد را مى‏ خواهند نمى ‏توانند تا اين سطح قرار بگيرند و تا اين حدّ آرام باشند. 🕊 ما كه از ضرورت وحى و اضطرار به حجّت و انتظار حجّت دم مى ‏زنيم بايد از اول حساب را روشن كنيم و سنگمان را حق كنيم! 🕊 چون ما مدعى هستيم كه آدم براى بيشتر از هفتاد سال برنامه ‏ريزى شده و معتقد هستيم كه بافت و ساخت انسان و جهان با اين سطح از رفاه و امن و رهايى، سازگار نيست. تحول نعمت ‏ها و محدوديت ‏ها و خودآگاهى و مرگ ‏آگاهى، آدمى را در متن رفاه، راحت نمى ‏گذارد. 🕊اگر ما مسأله قدر و استمرار و ارتباط هاى حتى محتمل و پيچيده با عوالم مشهود و غيب را در نظر بگيريم و اگر ما براى اين وسعت، طرح و تدبير و تربيت و تشكّل را دنبال كنيم، ناچار انتظار ما از حجّت و انتظار ما براى حجّت شكل ديگرى مى ‏گيرد و انتظار ما در جايگاه خويش مى ‏نشيند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۲ #⃣ 👤: @ad_Einsad
❇️ بسته ویژه نیمه شعبان ❇️ ۱. تو می آیی [تبیینی کاربردی از حقیقت انتظار] ۲. انتظار [مرحله آماده سازی برای دگرگونی بنیادین] ۳. امامت، طرح حکومتی شیعه [ زیر بنای اندیشه سیاسی شیعه] 🔴 قیمت با ۳۰ درصد تخفیف؛ ۱۲۱,۸۰۰ تومان 🗓 مهلت خرید تا ۱۷ اسفند 🔺برای سفارش این بسته وارد لینک زیر شوید 👈🏻 کلیک نمایید 👉🏻 🔺یا به ادمین فروشگاه اینترنتی لیلة القدر پیام بدهید 👇🏻👇🏻👇🏻 👤: @einsadshop_ad
🌄 | 🔰مناجات شعبانیه ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰من عشق را با تو تجربه کرده ام! 💚خصومت با اولياى خدا از ما دور نيست! دشمنى با اولياء خدا و خصومت با محمد و آل محمد، همراه تحوّل مقاصد و يا جا به جايى منافع، طبيعى است. 💚در عاشقانه ‏ترين حالت ‏ها در مورد حضرت حجت گفته بودم كه: «من عشق را با تو تجربه كرده‏ ام». 💚 يادم نمى ‏آيد در زندگى عاشق شده باشم. در حوزه ‏هاى ديگر، مرغ و كبوترى داشته ‏ام، سرگرمى ‏هاى اين چنينى زياد داشته ‏ام. 💚ما عشق را با آنها تجربه كرده ‏ايم! 💚گاهى از خودم مى ‏پرسم كه آيا مى ‏شود اين دل عاشق ما اين‏قدر متحول بشود؟! 💚دلى كه در لحظه ‏هايى، پينه ‏هاى پاى على را از طوطيا نرم ‏تر مى ‏داند و اين‏قدر عاشق و مشتاق است، چه طور مى ‏شود به على ضربه بزند؟! از ما دور نيست!! 💚 خدايا! بصيرت ما را، اهداف ما را، منافع ما را همسو با اهداف و بصيرت و منافع محمد و آل محمد قرار بده، كه با آنها نجنگيم و در برابر آنها نايستيم و با آنچه كه از آنها گرفته ‏ايم، خود آنها را نكوبيم! ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۳۲ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰 برای کسی که هنوز دنيا وسعت دارد، در خيمه مهدی (عج) جایی نیست. ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad