eitaa logo
قَبَسُ النُّورِ
446 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
2.3هزار ویدیو
132 فایل
این کانال تحت إشراف #سید_سلمان_هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر می باشد. Eitaa.com/ejta_ir https://eitaa.com/seyed_salman_hashemi hashemi.ir" rel="nofollow" target="_blank">www.s-hashemi.ir سایت رسمی اینستاگرام www.s_hashemi.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓 |‌‌ شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ @ejta_ir
⭕️ 🔸امام صادق (علیه السلام ): 🔹به راستى که دل در درون سینه بى قرار است و به دنبال حق مى‏ گردد و، چون به آن رسید، آرام و قرار مى‏ گیرد. (کافى، ج ۲، ص ۴۲۱) 🆔 @ejta_ir
🔻 مشروح خطبه های نماز جمعه ۹ مهرماه ۱۴۰۰ 🎙 حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ»، تحریف سِر و باطن دین[علویت و ولایت] به ظاهر دین[شریعت] اساس انحراف جامعه اسلامی بعداز شخصیت آسمانی خاتم الانبیاء محمد مصطفی(ص) است. تعلق انسان به مظاهر دنیا اساس انحراف است، منتهی چه می شود که انسان به این مرحله از پرتگاه می رسد که می‌تواند هم مسلمان باشد و هم فرزند پیامبر را به شهادت برساند‌؟ می‌تواند در کنار پیامبر(ص) شمشیر بزند و در برابر امام زمان خود بایستد. نفس پرستی و تعلق به مظاهر دنیا، انسان را از اولیای الهی نه تنها جدا می‌کند بلکه آدمی را در مقابل ولی و حجت الهی قرار می دهد. چه می‌شود که تقریبا ۵۰ سال از رحلت پیامبر اکرم(ص) می‌گذرد و جامعه اسلامی به مرحله ای از انحطاط راه پیدا می‌کند که ظواهر دین را دارد اما از سِر و باطن دین هیچ خبری نیست تا آنجا که برای کسب مطامع دنیا حاضر است خیمه های ولی خدا و اهل بیت(ع) را به آتش بکشد و آنها را به اسارت ببرد. کثیری از آنها در رکاب شخصیت آسمانی پیامبراکرم(ص) جنگیده بودند و توصیه های اهل بیت(ع) را شنیده بودند، بر همه آنها حجت تمام شده بود اما چگونه دنیاپرستی در آنها رسوخ پیدا کرد؟ اینقدر از مظاهر دنیا در آیات قرآن و روایات نکوهش می شود اما چه می شود انسان در پرتگاه راه پیدا می کند و چه شد که امت رسول الله(ص) به این دنیا چنان تعلقی پیدا کند که با کمال تاسف حاضر شود برای ابد این ننگ را برای خود ثبت کند و این رسوایی را به بار بیاورد. ریشه همه این انحرافات یک جمله است، سقیفه بنی ساعده دین را به شکلی تحریف کرد. رهبرمعظم انقلاب فرمودند اگر تحریف در این نظام برداشته شود تحریم هیچ چیزی نیست. دشمن خیلی تلاش می کند که کتاب و سنت را تحریف شده جلوه دهد و به شکلی دین را تحریف کردند که انسان هم می‌تواند دین داشته باشد و مسلمان باشد و هم خون امام خود را بریزد. «يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَى رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلَاقِيهِ»، لقاء خداوند متعال قله و هدف نهایی است، اساس این لقاء توحید می باشد و طریق تحقق این توحید در عالم فقط یک مساله است و آن مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) « إنّی تارکٌ فیکُمُ الثَّقَلَین، ما إن تَمَسَّکتُم بهما لَن تَضلّوا: کتابَ اللّه وَ عترَتی أهلَ بَیتی»، تنها مجاری که انسان می تواند به اسرار راه پیدا کند. «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ»، برای رسیدن به قله باید دستمان در دست انسان کامل باشد اما انسان آلوده نمی تواند با انسان پاک جمع شود بلکه باید پاک باشد. فروع دین مناسک دینداری است اما اصل جای دیگر است، اینها شعبی هستند که انسان را به حقیقت توحید و ولایت می رسانند[نماز، روزه، حج، جهاد و...]. باطن همه اعمال یک چیز است و آن ولایت. اگر نماز و روزه من را به امام برساند نماز و روزه است و خودشان می فرمایند ریشه همه خوبی‌ها اهل بیت(ع) است. نقطه آغاز انحراف آنجایی بود که جایگاه فروع و اصول جابجا و تحریف شد. مقصد لقای خداوند متعال است و مسیر انسان برای این لقا، فقط صراط اولیای الهی[صراط مستقیم] است و لا غیر. «وَ مَن يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنعَمَ اللَّهُ عَلَيهِم مِنَ النَّبِيّينَ وَالصِّدّيقينَ وَالشُّهَداءِ وَالصّالِحينَ وَحَسُنَ أُولئِكَ رَفيقًا» تمام انبیاء اگر خداوند در حقشان لطف کرده و جزء أَنعَمَ اللَّهُ عَلَيهِم قرار گرفتند تنها به دلیل یک جمله است و آن صراط مستقیم می باشد که امیرالمؤمنین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند. در هر عبادتی اگر خداوند متعال قربی قرارداده از معبر ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عبور می کند و موجب تقرب انسان می شود. هر عمل صالحی در عالم باطنش امیرالمؤمنین(ع) است، اگر حضرت را به معنای واقعی پذیرفتیم همه را پذیرفته ایم. همه فروع باید از یک مسیر عبور کنند و آن مسیر امیرالمؤمنین(ع) است. «فَمَنْ كَانَ يَرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا»، اهل بیت(ع) باطن همه اعمال صالح هستند. ایام جانسوز رحلت خاتم الانبیاء محمدمصطفی(ص)، شهادت امام مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را تسلیت عرض می کنم. رحلت جانسوز استاد عزیز ما حضرت آیت الله حسن زاده آملی[قرن ها باید بگذرد تا حوزه های علمیه بتوانند یکی مثل آیت الله حسن زاده آملی تربیت کنند و در این قرن های اخیر کمتر پیدا می شد کسی که بتواند ذوالفنون باشد] را تسلیت عرض می کنم.
همچنین شهید بهنام محمدی دوم ما، شهید فهمیده دوم ما، شهید "علی لندی"، افتخار ایران اسلامی، خوزستان و ایذه است. خداوند متعال لطف در حق این جوان کرده که اینگونه برای ما کسب آبرو می کند. روایتی از پیامبراکرم(ص) است که اگر کسی یک نفر را از آسیب آتش و... نجات دهد خداوند متعال بهشت را بر او واجب می کند. در کشور مشکلات است، دولت سیزدهم اگر بخواهد برای انقلاب اسلامی و مردم کاری انجام دهد، رهبرمعظم انقلاب فرمودند اگر مدیر جهادی، انقلابی، پاکدست، کاربلد و متعهد پای کار بود نه تنها مشکل نداشتیم بلکه تماما رشد و تعالی بود. در عرصه معیشت و اقتصاد مردم، تمام رده های مسئولیتی مخصوصا میدان داران از افراد شایسته و مدیران توانمند و انقلابی با خصوصیت فوق انتخاب شوند. شایسته سالاری باید حاکم شود و آیت الله رئیسی نیز این نکته را فرمودند. حتی مسئولان جزء در نظام مقدس اسلامی باید با همین ویژگی ها باشند در غیر اینصورت خواهید باخت. باید شب و روز برای مردم خوب، ولایتمدار و نجیب ایران اسلامی مخصوصا استان خوزستان کار کرد و با شعار نمی توان کار را پیش برد. در داستان اربعین حسینی، برای سال آینده تمام کسانی که در چرخه خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) قرار دارند باید عشق به حضرت داشته باشند و سهل ترین طریق را انتخاب نکنند، باید به معنای واقعی ولایی و حسینی باشند. شیوه های تکریم زائر اگر درست انجام پذیرد دیگر شاهد برخی از رفتارهای ناشایست نخواهیم بود. این حقیر از روزها قبل پیش بینی می کردم که طرف عراقی دقیقه آخری مرزها را باز می کند و باید خود را آماده کنیم. برخی ناجوانمردانه با زائرین برخورد کردند. راهش این بود که محترمانه با زائرین برخورد شود. برای سال آینده یک مأمور غیر حسینی و ولایی نباشد و یک نفر از اینها سم قاطع است، مدیران بالادستی همراه هستند اما کسانی که کارشکنی می کنند پایین دستی ها هستند. وقتی حقیر با آیت الله رئیسی رئیس جمهور محترم صحبت کردم، این بزرگوار، انقلابی در مرزها ایجاد کرد. با خیلی ها از جمله وزیر کشور صحبت کردم. در بالادست عزم و اراده اما در کف میدان متاسفانه. در کف میدان باید مدیران انقلابی، متعهد، جهادی و پاکدست باشند. ✅ @mousavifard_ir
🔴فوتی‌های کرونا در کربلا بعد از اربعین هم صفر است 🔹بنابر آمار اعلامی وزارت بهداشت عراق تعداد فوتی‌های در شهر کربلای معلی صفر بوده است. 🔹آمار فوتی‌ها در شهر کربلای معلی در حالی صفر است که ۴ روز از اربعین حسینی و اجتماع بیش از هفده میلیون نفری فوق‌متراکم در کربلا می‌گذرد و بیش از یک ماه است که انبوه زائران حسینی در کربلا معلی حضور دارند. @ejta_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️09-07-1400 - دهه آخر صفر ✔️سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی ◀️بیت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی @ejta_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️عاقبت بخیری 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام ┄┅═✧🌺یازهرا🌺✧═┅┄ ✅ @ejta_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️عاشورای جوان 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام ┄┅═✧🌺یازهرا🌺✧═┅┄ ✅ @ejta_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️نوای کریمه 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام ┄┅═✧🌺یازهرا🌺✧═┅┄ ✅ @ejta_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️عاقبت بخیری 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام @ejta_ir
🌸 سلسه بحث آفت زبان : قسمت هفتم :بخش دوم پیامدهاى آخرتى و معنوى غیبت ۲ – مانع پذیرش اعمال نیک: ۳ – انتقال نیکى ها غیبت موجب انتقال نیکى هاى شخص غیبت کننده ، به نامه اعمال کسى که از او غیبت شده است ، مى شود. پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود: شخصى را روز قیامت به پیشگاه الاهى مى آورند و نامه عملش را به او مى دهند. متوجه مى شود از کارهاى خوب او در نامه عملش خبرى نیست . مى گوید: خدایا! این نامه عمل من نیست . من در آن عبادت هایم را نمى بینم به او گفته مى شود: خداوند هیچ گاه کار کسى را فراموش و عوض نمى کند. اعمال تو با غیبت کردن از بین رفته است ، دیگرى را مى آورند و نامه عملش ‍ را به او مى دهند. مى بیند که خوبى هاى بسیارى در آن وجود دارد. مى گوید: خدایا! من چنین طاعاتى را انجام نداده ام . به او گفته مى شود: فلانى از تو غیبت کرد؛ در نتیجه حسنات او به تو رسید. ۴ – تاءخیر پاداش و تقدیم مجازات : حضرت صادق (علیه السلام ) مى فرماید: اوحى الله تعالى عزوجل الى موسى بن عمران (علیه السلام ): المغتاب ان تاب فهو آخر من یدخل الجنه و ان لم یتب فهو اول من یدخل النار. خداوند متعالى بر موسى بن عمران (علیه السلام ) وحى کرد: غیبت کننده اگر توبه کند [و حلالیت بطلبد] آخر کسى است که وارد بهشت مى شود و اگر موفق به توبه نشود، نخستین کسى است که وارد جهنم مى شود. ۵ – عذاب قبر (مجازات عالم برزخ ): مجازات غیبت کننده پس از این دنیا، با ورود او به عالم برزخ آغاز مى شود. از ابن عباس روایت شده :عذاب القبر ثلاثه اثلاث ، ثلث للغیبه و… عذاب قبر به سه بخش تقسیم مى شود: یک سوم آن مربوط به غیبت است و… اخلاق الهی جلد چهارم آفات زبان. @ejta_ir