eitaa logo
(شیخ محمدحسن قمی)
1.4هزار دنبال‌کننده
868 عکس
619 ویدیو
26 فایل
√مدرّس خارج وسطوح عالی حوزه علمیه قم @mh_qomi √کانالهای درسی: @bohoos_qomi بحوث @feqh1_qomi فقه استدلالی ایروانی @feqh2_qomi قواعد فقهیه ایروانی @osool_qomi خارج اصول @halaqat2_qomi حلقه دو @halaqat1_qomi حلقه یک و سه
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم عرفی سازی دین، آفت حکومت دینی تشکیل حکومت دینی اگر چه از وظائف قطعی و تردید ناپذیر است اما یکی از بزرگترین خطرات و آفاتی که حکومت دینی میتواند در پی داشته باشد خطر عرفی سازی دین است. حکومتها بصورت طبیعی نیازمند همراهی عمومی و مقبولیت مردمی هستند خصوصا حکومتهایی که مشتمل بر انتخابات و رجوع به آرای عمومی هستند. فلذا برای بدست آوردن آراء عمومی و کسب مقبولیت مردمی، تلاش میکنند آنچه مورد پسند و دلخواه عموم مردم است را فراهم کنند. بی شک ، برخی از آنچه عموم مردم میپسندند بر خلاف مصالح و منافع عمومی جامعه است و حکومت دینی که وظیفه اش اداره جامعه بر اساس رهنمودهای اسلام است در این میان با چالش بیشتری مواجه خواهد بود. طی چند سال اخیر، نوع واکنش مسئولان جمهوری اسلامی به مساله حجاب و طیفی دیگر از احکام و رهنمودهای اسلام، به وضوح برای جامعه دینی و مذهبی روشن کرده است که اولویت مسئولین جمهوری اسلامی، - اعم از چپ و راست و اصطلاح طلب و اصولگرا و انقلابی و غیرهم - جلب رضایت مردم است نه جلب رضایت خدا. و البته این امر تا حدی طبیعی و مورد توقع است چون به هر حال، قدرت و ریاست امری جذاب و فریبنده است. اما آنچه طبیعی نیست و هرگز توقع نمیرود این است که روحانیت ماله به دست بگیرد و ارزشهای دینی را به گونه ای دوباره تعریف و ترسیم نماید که مورد پسند مذاق عامه مردم قرار گیرد. این همان عرفی سازی دین است که بسیار بسیار خطرناک است. عرفی سازی دین اگر توسط هر قشری بجز علماء دین انجام شود چندان خطرناک نیست. خطر آنگاه بسیار جدی است که علماء دین و روحانیون و عمامه برسرها برای کسب مقبولیت مردمی و تقویت و حمایت از نظام اسلامی و توجیه کوتاهی مسئولین و دولتمردان و حاکمان، اقدام به کمرنگ کردن دین کنند. اینجاست که دین در معرض زوال و نابودی قرار میگیرد. عرفی سازی دین چیزی جز تحریف و نابودی و محو تدریجی دین نیست. و لذا اهل بیت علیهم السلام در مواجهه با قیاس و استحسان و تفسیر به رای موضع بسیار سخت و قاطعی را اتخاذ مینمودند. و اتفاقا در برخی روایات تعلیل فرمودند که اگر فهم و تفسیر دین بر اساس دلخواه افراد باشد دین محو خواهد شد. نوع مواجهه روحانیت با سنتهای ایران باستان همچون شب یلدا و عید نوروز و سیزده به در و چهارشنبه سوری و.. و همچنین ازدواج موقت و تعدد زوجات و برخی موضوعات دیگر، قبل و بعد از انقلاب متفاوت است. قبل از انقلاب، روحانیت بر حمایت اقشار مذهبی جامعه تکیه داشت که پیرو روحانیت بودند و لذا در قبال منکراتی همچون برهنگی و بی حجابی و ... بدون دغدغه و نگرانی موضع میگرفت و از احکام اسلامی حتی تعدد زوجات و ازدواج موقت و.. بصورت مستدل و منطقی دفاع میکرد. اما بعد از انقلاب، زبان روحانیت در دفاع از برخی احکام قرآن به لکنت افتاده و نوع مواجهه اش با رسومات ایران باستان دگرگون شده است. چون عملکرد روحانیت همچون گفتارشان به پای دین نوشته میشود لذا خطر عرفی سازی دین به شدت احساس میشود. 🌐کانال شیخ محمد حسن قمی
🔴 تاثیر بالای ۸۰ درصدی تذکر حجاب در متروی چهارراه ولیعصر 🔺 یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد، گزارش دوربین‌های نظارتی متروی چهارراه ولیعصر به عنوان یکی از مناطق پرتردد جوانان در تهران شاهد حدود ۲۰ درصد کشف حجاب بوده، اکنون پس از گذشت حدود ۲ ماه از اجرای طرح تذکر زبانی در مقابله با برهنگی و کشف حجاب، این آمار به زیر ۴ درصد کاهش یافته است. 🔺 این‌ گزارش حاکی است بیش از ۸۰ درصد تذکرات گروه‌های مردمی در متروی چهارراه ولیعصر موثر واقع می‌شود. 🔴 👇 @bidariymelat
📩 رهبر انقلاب: حوادث غزه فقط شکست رژیم صهیونیستی نیست، شکست آمریکاست/ آمریکا بی‌شرمانه قطعنامه شورای امنیت را برای آتش‌بس وتو می‌کند/ پیروزی بزرگ ملت فلسطین در این است که غرب و آمریکا و ادعاهای دروغین حقوق بشری را بی‌آبرو کردند ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار مردم خوزستان و کرمان: در این حادثه فقط شکست رژیم صهیونیستی نیست، شکست آمریکاست. امروز در دنیا هیچ کس تفاوتی نمی‌گذارد میان رژیم صهیونیستی و آمریکا یا انگلیس. همه میدانند اینها یکی هستند. ✏️ آمریکا بی‌شرمانه قطعنامه‌ی شورای امنیت را برای قطع بمباران و آتش‌بس وتو میکند، بی‌شرمانه. اینها با هم فرقی ندارند، اینها یکی‌اند. یعنی چه وتو میکند؟ یعنی همدستی میکند در ریختن بمب بر روی کودک و زن و بیمار و پیر و مردم بی‌دفاع. آبروی آمریکا رفت، نقاب از چهره‌ی تمدن غربی افتاد در این حادثه. ✏️ پیروزی بزرگ ملت فلسطین در این است که غرب را،‌ آمریکا را، ادعاهای دروغین حقوق بشری را بی‌آبرو کردند. امروز همه میدانند که باطن این ظاهرسازی‌ها، اسم حقوق بشر و انسان و اینها را بردن باطنش دیگر چیست. چهره‌ی زشت هیولای منحوس آمریکا و انگلیس روشن شد، برای همه‌ی مردم دنیا آشکار شد. ✏️ اسرائیل بدون آمریکا نمی‌توانست دست بزند به این سفاکی، اگر آمریکا موافق نبود اسرائیل جرأت نمی‌کرد.۱۴۰۲/۱۰/۲ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم‌ من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا شهادت فرمانده برجسته جبهه مقاومت و همرزم قدیمی حاج قاسم، سردار شهید سید رضی موسوی را تبریک و تسلیت عرض میکنیم.. شهادت هنر مردان خداست 🌐کانال شیخ محمد حسن قمی
🔹سرد شدن نیروی در میدان 🔻سردار ما را زده اند شهید را، نه مردم عادی حتی از سمت انقلابی ترین نیروها دیگر خیلی مطالبه انتقام مطرح نمیشود! بله محافظه کاری قتلگاه انقلاب است، چه در امور داخلی چه خارجی، وقتی سایه مصلحت بر سر همه چیز سنگینی می‌کند یک جامعه انقلابی این چنین بی حس میشود. نه فقط در مساله غزه که بگوییم چرا مثل سایر کشورها شور نیست حتی در مساله مربوط به یک نیروی خودمان اینگونه سکون و سکوت را شاهدیم! 🔻وقتی صدها هزار شکایت از طرف مردم از یک مسئول در کمیسیون اصل نود و‌‌‌...رقم میخورد و هیچ توجهی نمیشود و حتی زمزمه مجدد تایید او می آید! وقتی در موضع غزه و فلسطین وزیر خارجه جمله روز سوم جنگ را روز سیم و شصتم هم تکرار می‌کند و همه آن تهدیدها و شعارهای قبلی به تدریج ته می‌کشد اما نیروی میدان توجیه نمیشود، طبیعی است بیخیال و سرد شود. 🔻 نه فقط در شهادت حاج قاسم چندین مورد دیگر وعده انتقام سر سخت داده می‌شود و بعد اتفاق جدی رقم نمیخورد، در این موقعیت در ذهن جامعه و انقلابیون الفاظ مهم از معنا تهی میشود، طبیعی ترین نتیجه این موقعیت از سمت نیروی انقلابی در میدان است. 🔻احتمالا آنهایی که پشت صحنه هستند سر تک تک این مساله ها دلایلی ذکر کنند و در نهایت بگوییند اما مصلحت این است... نیروی میدان نه آن اطلاعات شما را دارد نه این حد از مصلحت سنجی را فهم میکند، او حس میکند روز به روز دارد آب میرود و ته میکشد و آرمان ها را مثل خود می بیند؛ احتمالا رادیکال نشود اما به بی موضعی قطعا مبتلا میشود. 🔻باید صریح گفت: جمهوری اسلامی اگر نیروهای نهضتی میدان خود را نگه ندارد، قانع نکند، گرم نگه ندارد خودش از دست خواهد رفت، این رفتن لزوما سخت و پر سروصدا نیست، اتفاقا نرم است. نهادها، نیروی های نظامی، ساختارهای عریض و طویل عامل نگه داری یک حکمرانی نیستند، حتی هسته سخت مرکزی صرفا نگه دار نیست، نیروهای نهضتی در میدان مرتبط با توده مردم هست که یک حکمرانی را را نگه می‌دارد 🔻جنگ اصلی بیش از موشک داشتن، قانع کرن ذهن این بخش از جامعه است، اگر قلب این گروه سرد شد، سوالات حل نشد و نیروی کنش کر از ایده و حس تهی شد خطر اضمحلال دور از دسترس نیست، لذا بیش از اطلاعات در پشت صحنه و داشتن موشک و...مهم است؛ نیروی میدانی باید در علن اقتدار، واکنش جدی، پاسخ به سوالات را در موضوعات داخلی و خارجی ببيند، این دیدن و حس کردن موضوعیت دارد نه طریقیت، بسیار مهم است. ✍
🔴 سخنان مهم روز گذشته رهبر انقلاب علیه بی‌حجابی و تبرج و جلوه گری که در رسانه ها سانسور شد ✅ رهبر انقلاب: حجاب برای جلوگیری از خطر جاذبه جنسی است/ حجاب بایستی به معنای واقعی کلمه رعایت بشود 🔹 اینکه عرض کردیم راه باز است برای بانوان در همه‌ی زمینه‌ها ــ فعّالیّتهای اجتماعی و سیاسی و غیره ــ در کنار دو نکته‌ی مهم است که اسلام روی این دو نکته حسّاس است: 🔹 یک نکته مسئله‌ی خانواده است، یک نکته مسئله‌ی خطر جاذبه‌ی جنسی است؛ خطر جاذبه‌ی جنسی! اسلام روی این حسّاس است. 🔹 اسلام از اینکه محیط و فضا جوری باشد که لغزشگاه جاذبه‌ی جنسی ــ که یکی از لغزشگاه‌های بسیار خطرناک است ــ زن را یا مرد را دچار مشکل بکند، ما را پرهیز میدهد؛ باید مراقبت داشت. 🔹 و حجاب در این زمینه است؛ مسئله‌ی حجاب یکی از چیزهایی است که میتواند در خطر جاذبه‌ی جنسی محدودیّت ایجاد کند؛ از این جهت در اسلام روی مسئله‌ی حجاب تأکید شده. 🔹 در سوره‌ی احزاب، در دو جا، مسئله‌ی حجاب [بیان میشود]: وَ اِذا سَأَلتُموهُنَّ مَتاعًا فَسئَلوهُنَّ مِن وَراءِ حِجاب؛ کسانی که میروند خانه‌ی پیغمبر، مثلاً فرض کنید مهمانند و یک غذایی میخواهند بگیرند، با زن پیغمبر مواجه نشوند، از پشت پرده بگیرند؛ یعنی این دقّت شده. همچنین در آیه‌ی دیگری از سوره‌ی احزاب هم همین معنا وجود دارد. 🔹 بنابراین، این دو حسّاسیّت باید رعایت بشود: هم مسئله‌ی حجاب بایستی به معنای واقعی کلمه رعایت بشود، هم مسئله‌ی خانواده و حضور در خانه و نقش «مادری» که مهم‌ترین نقش است. 🔴 👇 @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر سردار شهید سید رضی موسوی 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ننگ غربزدگی بر پیشانی مدیریت حوزه تصاویری که می بینید سؤال های روانشناسی است که تحت عنوان آزمون کتل شخصیت از طلبه هایی که مجوز تلبس میخواهند گرفته میشود. این آزمون حدود صد و هشتاد سؤال دارد که تعدادی از آنها تصاویری است که می بینید. با این حساب، مرکز مدیریت تنها به طلابی مجوز تلبس میدهد که به موسیقی علاقه داشته باشند و حتما اهل گوش دادن موسیقی باشند.. ای تف بر چنین مجوز تلبسی که با اینگونه شخصیت سنجی به طلاب میدهید... این مجوز تلبس به لباس رسول الله نیست، این مجوز تلبس به غربزدگی و بردگی فرهنگ منحط غرب است! 🌐کانال شیخ محمد حسن قمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دختره نیمه برهنه رفته تو مترو و ببینید با تذکر محترمانه خانمهای مانتویی چقدر وقیحانه برخورد میکنه 😳😳 میگه با بیکینی میخوام بیام، هرکی دوس نداره ول کنه بره!! اینم نتیجه حذف گشت ارشاد و کار فرهنگی که وعده داده شده بود!! قوای سه گانه بیان عملکرد یک ساله خودشونو به مردم توضیح بدن 😐😐 همینو میخواستین؟ 👤 🔴 👇 @bidariymelat
واکنش مثبت کانال رسمی معاونت تهذیب مرکز مدیریت به یادداشت انتقادی فوق: 👇👇👇
🔰آزمون‌ها و پرسش‌نامه‌های غیربومی در حوزه 🔹بخش۱ ✍حجة الاسلام محمود حسنی‌نژاد 📌مدیریت مشاوره معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه برخی دوستان مشفق استفاده از آزمون شخصیت کتل را ننگ غربزدگی بر پیشانی حوزه برشمرده و ادعا کرده‌اند که «مرکز مدیریت تنها به طلابی مجوز تلبس می‌دهد که به موسیقی علاقه داشته باشند!» و بعد غیرتمندانه برآشفته‌اند و این مجوز را نه مجوز تلبس به لباس رسول الله که مجوز تلبس به غربزدگی و بردگی فرهنگ منحط غرب دانسته‌اند. اصل این غیرت و حساسیت نسبت به اصالت‌های فرهنگی و بومی بسیار شایسته است و اقتدا به سیره علمای اصیل اسلام است که همواره در طول تاریخ نسبت به نفوذ فرهنگی بیگانگان نگران و مراقب بودند. طبعا همه ما باید به محصولات دنیای غرب خصوصا محصولات فرهنگی آنان که زاییده علوم انسانی ذاتا مسموم است نگران و حساس و دقیق باشیم و تا به محصولات اسلامی دست نیافته‌ایم، بدون دقت و پالایش و احتیاط و فراتر از حد ضرورت از آنها استفاده نکنیم. این دوستان دغدغه‌مند با این تذکر رسا، بانگ هشدار را به صدا درآورده و حساسیت‌ها را برانگیخته‌اند. معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، خود را ثناگوی پاسداران اصالت‌های حوزوی می‌داند و ضمن تشکر از این دوستان مشفق و پذیرفتن اصل انتقاد، بر قصور خود در اصلاح این موضوع اعتراف دارد و بنای هیچ توجیه یا دفاع نابجایی از این کیفیت را ندارد. اما ذکر این نکات نیز در حاشیه این موضوع خالی از لطف نیست: ۱. برای شناخت شخصیت و کشف ویژگی‌های افراد باید آنها را به سخن آورد. تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد. امام علی علیه السلام فرموده‌اند: «المرء مخبوء تحت لسانه». برای این منظور استفاده از ابزارهای علمی دقیق، کار را فنی‌تر و قابل دفاع‌تر می‌کند. آزمون، پرسش‌نامه و مصاحبه ابزارهای تشخیصی هستند که فرد را به سخن می‌آورند و ویژگی‌های شخصیتی را آشکار می‌سازند. ۲. عوامل انسانی بدون دراختیار داشتن ابزارهای دقیق معمولا به تشخیص‌های سلیقه‌ای یا غیرقابل اعتماد مبتلا می‌شوند و وحدت رویه ندارند. البته باید توجه کرد که اکتفا به ابزارهای علمی بدون بهره‌گرفتن از عوامل انسانی نیز کار را خشک و کلیشه‌ای و غیرمنعطف می‌سازد. ۳. معاونت تهذیب مدت‌هاست درصدد بوده تا پرسش‌نامه‌های بومی و اسلامی را جایگزین پرسش‌نامه‌های موجود نماید لکن ملاحظاتی وجود داشته و تا رسیدن به این مقصود قدری فاصله وجود دارد از جمله اینکه هنوز جایگزین مطلوب و مورد اطمینانی به‌دست نیامده است، لازم به ذکر است بر اساس پژوهش عالمانه‌ای که توسط حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی هنر و حمیدرضا حسن‌آبادی در نشریه اخلاق وحیانی (شماره ۲۳ تابستان ۱۴۰۱) ارایه شده است ۹۲ تست یا ابزار سنجش اخلاق که در ۵۰ سال گذشته در کشور ما تولید شده از حیث روایی، اعتبار و پاسخ‌گویی در ۹ پارامتر مورد ارزیابی قرار گرفته و در چهار گروه الف) مطلوب ب) قابل قبول ج) نیاز به تکمیل د) نیاز به بازبینی ه) بدون اطلاعات دسته‌بندی شده است. شگفت آنکه هیچ یک از این ۹۲ تست امتیاز «مطلوب» را به دست نیاورده و تنها 5 درصد آنها «قابل قبول» ارزیابی شدند. این پژوهش نشان می‌دهد که فناوری تولید مقیاس‌های سنجش در میان ما هنوز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای ندارد. ۴. تست کتل یک ابزار سنجش علمی است که توسط ریموند کتل در سال ۱۹۵۰ در آمریکا تولید شده و تاکنون حداقل پنج نوبت ویرایش و تکمیل شده است. هرچند این ابزار دقیق و استاندارد است اما بدون شک لازم است مشابه بومی آن نیز طراحی و تولید شود (مانند ایتا و آپارات به جای تلگرام و یوتیوب و خودرو ایرانی به جای خودروهای خارجی) و البته تا زمانی که مشابه بومی آن طراحی نشده است در مواردی از آن استفاده می‌شود. ۵. توجه داریم که محصولات علمی، رنگ و بوی مبانی و فرهنگ حاکم را به خود می‌گیرند و حامل معانی دنیای خود هستند. به همین جهت برخی از کشورهای آسیایی به ابزارهای غربی اعتماد نمی‌کنند و بسیاری از ارگان‌ها و نهادها نیز برای جذب و پذیرش خود تست‌ها و ابزارهای خاص و بومی تولید می‌کنند. ۶.‌ در میان ابزارهای متعددی که برای شناخت شخصیت پدید آمده، تست کتل تاحدودی فرافرهنگی تلقی می‌شود و بر خلاف برخی تست‌های دیگر از عناصر غیربومی و غیرمشروع (مشروبات الکلی، روابط خارج از حدود و ...) تهی و کم‌آسیب‌تر است. ۷. پرسش از موسیقی در آزمون کتل به هدف سنجش ویژگی پایداری یا حساسیت هیجانی و احساساتی بودن در برابر زمختی شخصیت است. بر این اساس آلات رسمی موسیقی مانند تار و تنبور و گیتار به هیچ وجه موضوعیت ندارد و واژه موسیقی در این عبارات شامل هر نوع صدایی از قیبل صوت قرآن، مداحی یا صدای موزون طبیعت می‌شود. علاوه بر این وجه دیگری در پرسش از موسیقی آشکار می‌شود و آن تشخیص پای‌بندی به سنت در مقابل پذیرش تغییرات دنیای مدرن است. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰آزمون‌ها و پرسش‌نامه‌های غیربومی در حوزه 🔹بخش۲ ✍حجة الاسلام محمود حسنی‌نژاد 📌مدیریت مشاوره معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه ۸.‌ طبعا این توضیحات برای توجیه استفاده از این آزمون کافی نیست و اشکالات این‌گونه تست‌های غیربومی را رفع نمی‌کند. تست کتل هرگز نمی‌تواند میزان پای‌بندی شخص به دین و آمادگی او برای فداکاری در راه خدا یا تعلق او به عالم طلبگی و امثال این صفات را نمایان سازد و در این باره ادعایی ندارد؛ زیرا اساسا روانشناسی مدرن انسان را در محدوده رحم تا به گور به رسمیت می شناسد و حیات ابدی او را در نظر نمی‌گیرد. در حالی که ورودی حوزه‌های علمیه یا متقاضی تلبس به لباس مقدس روحانیت باید از این منظر نیز ارزیابی و احراز صلاحیت شود. بنابراین لازم است پژوهشگران حوزوی اهتمام خود را برای تولید ابزارها یا مقیاس‌های سنجش به کار گیرند و نمونه‌های کارآمد بومی آن را پدید آورند. بی‌شک تولید چنین محصولی، علاوه بر اشراف و احاطه علمی و مجاهدت پژوهشی، زمان قابل توجهی برای کسب اعتبار و هزینه‌های سنگینی برای تولید نیاز دارد. ۹. توجه کنیم که حوزه علمیه دانش‌های انسانی جدید را نه برای مصرف که برای تولید علوم انسانی اسلامی در دستور کار قرار داده است؛ همه فارغ‌التحصیلان رشته روان‌شناسی و مشاوره را به این نکته مهم متذکر می‌گردم که اگر به جای تولید علوم انسانی اسلامی، مصرف‌کننده دانش غربی شویم قطعا بیراهه پیموده‌ایم و ممکن است مصداق این بیان حکیمانه شویم: «شد غلامی که آب جوی آرد - آب جوی آمد و غلام ببرد - دام هر بار ماهی آوردی ماهی این بار رفت و دام ببرد». ۱۰. تغییرات متناسب با فضای حوزوی در آزمون کتل نسخه قبلی سایت اعمال شده بود و از این جهت آزمون مشکلی نداشت و این مساله بعد از انتقال به نسخه جدید سایت که اخیرا اتفاق افتاده بود ایجاد شده است. ۱۰. معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه از سال‌های گذشته با دغدغه اسلامی‌کردن و بومی‌سازی فضای سنجش در حوزه کارگروهی با نظارت اساتید روانشناس و روان‌سنج حوزوی تشکیل داده و رویکرد اسلامی‌سازی دانش و پروتکل‌ها و تست‌های روانشناسی را پیگیری می‌نماید هر چند به دلیل محدودیت‌هایی به نتیجه مطلوب نرسیده است و امید است با رفع محدودیت‌ها این حرکت مبارک ادامه و نتیجه یابد. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
در ابتدا از انتقادپذیری و دغدغه مندی معاونت محترم تهذیب صمیمانه تشکر و قدردانی میکنم.. امیدوارم سایر بخشهای مرکز مدیریت و نهادهای حوزوی نیز همینگونه باشند. ولی سؤالی که وجود دارد این است که آیا در آن معاونت محترم ساز و کار نظارتی و ارزیابی وجود ندارد که مثلا کلمه «موسیقی» در تست آمریکایی مزبور را به «صوت قرآن» یا «مداحی» یا غیرهما تبدیل کنند؟ طبعا اطلاع دارید که در عرف محاوره زبان فارسی، کلمه موسیقی معنای‌خاص خودش را دارد و بر مداحی و تلاوت قرآن و.. «موسیقی» اطلاق نمیشود. امیدواریم معاونت محترم تهذیب بیش از گذشته اهتمام حداکثری به جلوگیری از مظاهر فرهنگی و فکری و اخلاقی فرهنگ منحط و مبتذل غرب به حوزه های علمیه داشته باشد. توفیقات حضرات در استمرار بخشیدن به رسالات انبیاء الهی را از درگاه ربوبی مسألت دارم. 🌐کانال شیخ محمد حسن قمی
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😨آیا امر به معروف و نهی از منکر در حرم امام رضا علیه السلام ممنوع شده؟ 📹ببینید و منتشر کنید.. 🌐کانال شیخ محمد حسن قمی
استاد حشمت پور: روایات اعتقادی بدون فلسفه فهمیده نمی شود.  فلسفه در جایگاه های مختلفی قابل استفاده است که یکی از این جایگاه ها در فهم روایات اعتقادی است.  روایات اعتقادی بدون فلسفه فهمیده نمی شود؛ از فردی که 45 سال به مطالعه حدیث پرداخته بود، پرسیدم که آیا توحید صدوق را خوانده است؟ او پاسخ داد خیر چون یک کلمه اش را نمی فهمم. این اعتراف به‌جایی است، زیرا این روایات بدون فلسفه فهمیده نمی شود. ✍خبرگزاری حوزه 🌐کانال شیخ محمد حسن قمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر مسئولین فرهنگی کشور اندازه این آقای مدیر ، غیرت دینی داشتند اوضاع مملکت بسیار بسیار متفاوت بود..😔 🌐کانال شیخ محمد حسن قمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم و لا تحسبن الذین قتلوا في سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون راهبرد مسئولان جمهوری اسلامی! بازنده‌گی است یا بازدارندگی؟ اگه نزنید، بیشتر و محکم تر میخورید! از همون زمان که انتقام حاج قاسم را نگرفتید دشمنان فهمیدند که میترسید! در هر جنگی ، بازنده کسی است که بترسد! و برنده کسی است که بترساند! حاج قاسم را زدند انتقام نگرفتید.. فخری زاده را زدند انتقام نگرفتید.. مستشاران ایرانی را زدند انتقام نگرفتید سید رضی را زدند انتقام نگرفتید دهها انفجار و ترور و جنایت و خرابکاری در داخل ایران مرتکب شدند.. امروز هم مزار حاج قاسم را به خاک و خون کشیدند و دهها نفر را به شهادت رساندند.. انتقام نگرفتید و بازدارندگی ایجاد نکردید به امنیت پز میدادید، که آنهم رفت.. جرأت و شجاعت را از یمنی‌ها بیاموزید و السلام 🌐کانال شیخ محمد حسن قمی