* #آیت_الله_کشمیری #مرحوم_حداد #حضرت_علی_اکبر
💢آیت الله کشمیری مي فرمودند :
🔸مرحوم آقای حداد يک روز ناهار منزل ما بودند سفره پهن شد و غذا را كشيدند، هنوز مشغول به غذا نشده بوديم كه صحبت از ولايت و مقام حضرت علی اكبر عليه السلام شد و مرحوم حداد شروع كردند در این زمینه صحبت كردند؛ به قدری صحبت ها بلند، بالا و جذاب بود كه همه ما از غذا خوردن غافل شديم.™
📘به نقل از استاد شیخ جعفر ناصری
.,
؛🌷🍂🌷🍂🌷
؛🍂🌷🍂🌷
؛🌷🍂🌷
؛🍂🌷
؛🌷
🌸جوان کیست؟
👈 جوان کسی است ک: باید ب درجه ای برسد ک ب روح #مراتب_عالم_وجود، صعود پیدا کند.
👈 جوان کسی است ک: باید آنچنان بالا برود #قلب_عالم_امکان بشود.
👈جوان کسی است ک: اگر تمام #علوم_شهودی و علم لدنّی را جمع کنیم، بخواهیم ب صورت یک کتاب کاملی بنویسیم، باید جوان، آن کتاب کامل علم لدنّی بشود.
👈 جوان کسی است ک: عین شهود است. اگر علمی ب علم شهودی ختم می شود، باید جوان، هرچه زودتر بکوشد خودش را ب علم شهودی برساند.
👈 جوان کسی است ک: گنجینه ی اسرار #حقیقت_محمدیه است. ک اگر پیغمبر اکرم را اسراری است در نظام هستی، باید جوان کسی بشود، مخزن و گنجینه ی این اسرار باشد. این اسرار در جان او جای بگیرد. این اسرار در او پیاده بشود. چون او #قریب_العهد ب مبدأ است. چون تازه از عالم إله پیاده شده، از طرفی هنوز دنبال دنیا نرفته و شکار دنیا نشده است. باید کار را ب جایی برساند ک گنجینه ی اسرار پیغمبر بشود. امین معبود بشود. معبود عالم، خداست. این خداوند، امین می خواهد. امینش کسی است ک امانت الهیه را محفوظ بدارد.
👈 جوان کسی باید باشد ک امانتدار حق بشود:
{ إنّ اللّه یأمرکم أن تُؤدّوا الأمانات إلی أهلها }
خداوند امر می کند ک باید امانتها را ب اهل امانت سپرد. خدای هم اگر بخواهد امانتی را ب کسی بسپارد، باید ب کسی بدهد ک آن کس امانتدار سرّ الهی باشد.
و لذا
👈 جوان کسی است ک: باید امین الله باشد...
👈 جوان کسی است ک: باید #امین اجتماع باشد.
👈 جوان کسی است ک: اگر #ناموس را ب دست او بدهی، خیالت راحت باشد. اگر کلید منزل را ب دستش بدهی، #امانتدار است... اگر کوچه را، خیابان را، شهر را، مردم را، اجتماع را، دختر را، پسر را، ب او بسپاری، باید بدانی او امانتدار است.
♦️ اگر این است؛ جوان است.
🌿استاد صمدی آملی
@elalla
💠🔸 #مناجات_شعبانیه - ۱۰ 🔸💠
🍃🌼اِلـهی كَيْفَ اَنْقَلِبُ مِنْ عِنْدِكَ بِالْخَيْبَةِ مَحْروماً، وَقَدْ كانَ حُسْنُ ظَنّی بِجُودِكَ اَنْ تَقْلِبَنی بِالنَّجاةِ مَرْحُوماً، اِلـهی وَقَدْ اَفْنَيْتُ عُمْری فی شِرَّةِ السَّهْوِ عَنْكَ، وَاَبْلَيْتُ شَبابی فی سَكْرَةِ التَّباعُدِ مِنْكَ، اِلـهی فَلَمْ اَسْتَيْقِظْ اَيّامَ اغْتِراری بِكَ، وَرُكُونی اِلی سَبيلِ سَخَطِكَ،
🍃🌸خدايا چگونه از بارگاهت با نوميدی و محروميت بازگردم، در حالی كه خوش گمانیام به بخشش و جودت اين بوده كه مرا نجات يافته و بخشيده باز میگردانی،
خدايا عمرم را در آزمندی غفلت از تو نابود ساختم، و جوانیام را در مستی دوری از تو پير نمودم.
خدايا در روزگار غرور نسبت به تو، بيدار نشدم و گاهِ تمايلم به سوی خشم تو، آگاه
چـهــارده مـعـصــوم علیـهالسـلام
@elalla
علامه طباطبایی(ره)
🍃ما سرانجام هر چه را در خارج میجستیم، در درون یافتیم
بیرون ز تو نیست هر چه در عالم هست
از خود بطلب هر آنچه خواهی، که تویی
#مناجات_شعبانیه مناجات_شعبانیه
@elalla
مرحوم ایت الله سعادت پرور.:
یک دستور پربار....
📚ازاستماع سخن هایی که تفرقه حواس می آورد، همچنین از مراوده با اشخاص بی موالات در گفتار و رفتار – اگر چه سالک باشد-باید احراز جست.
- مراوده با سالکِ مراقب، بسیار خوب است، ولی اگر صاحب عقايد خاصّ باشد، نسبت به امور سلوکی، نباید جز به آنکه استادش دستور می دهد،متوجه باشد؛ زیرا ایجاد تفرقه میکند.
- با اهل دنیاو کسانی که جز همّ خوردن و خوابیدن و بهسر این و آن زدن همّی ندارند، مراوده مضِّر است مگر به قدر ضرورت.
- سالک باید همّ خود را صرف خود کند و به خود بپردازد، عمر خود را به گفتار در عقب این آن – اگرچه غیبت نباشد –نگذارند، از سخنان بی فایده احراز جوید.
ز بدبینی نسبت به عبد خدا باید احتراز جست و به فکر اصلاح خود افتاد، و موشکاف در خود شد تا عیوب دیگران، در نظر نیاید. البته مساله ی امر به معروف و نهی از منکر مطلب دیگری است .
┅═ঊ🌿🌹🌿🌹🌿ঊ═┅
#اللهم_لعن_جبت_و_الطاغوت_والنعثل
#فاطمیه_خط_مقدم_شیعیان
@elalla
هو
فاروق اعظم و صدیق اکبر امام اميرالمؤمنین علی علیه السلام:
مخالفان حق [خلفای غاصب] بذر نافرمانى و انحراف پاشيدند ، و آب فريب پاى آن ريختند ، و بدبختى و سقوط درو كردند. با آل محمد -درود خدا بر او و آل او باد- احدى از اين امت را نمىتوان مقايسه كرد ، و هيچ گاه آنان را كه نعمت آل محمد به طور دائم بر آنان جارى است نمى شود همپايه آنان دانست. آنان پايه دين و ستون يقين اند. افراط گرايان به آنان باز گردند ، و عقب مانده ها به ايشان رسند [تا هدايت شوند] ، ويژگی هاى حق ولايت مخصوص آنان ، و وصيت و ارث پيامبر خاص ايشان است. اكنون [با قبول ولايت من] حق به حقدار رسيده ، و خلافت به جايگاه خودش باز گشته است.
📖منهاج البراعة فی شرح نهج البلاغه جلد ۲ صفحه ۳۲۳ میرزا حبیب الله هاشمی خویی
👤شارح استاد علامه حسن زاده آملی
@elalla