eitaa logo
بینش مطهر/محتوای علمی
502 دنبال‌کننده
165 عکس
19 ویدیو
15 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📚📚📚📚📚📚 📚📚📚📚 📚📚 🔷....جهش علمی در گام دوم انقلاب با پشتیبانی موثر بینش مطهر....🔷 🔻 رهبر انقلاب، در دیدار رمضانی جمعی از اساتید دانشگاه: 🔸️ تمجید به‌حق و احساس سرافرازی از دانشگاه به معنی آن نیست که به این حد از پیشرفت قانعیم و دانشگاه کنونی عیب و نقص ندارد. نه، ما هنوز عقبیم. 🔹️ در برهه‌ی تاریخی تلخی، کشورمان بر اثر سوءرفتار سیاستمداران از قافله‌ی علم عقب افتاد. ما در جای شایسته‌ی خود در میدان علم نیستیم و در گام دوم، باید به نقطه‌ی اوج برسیم. 🔺️ کشور ما از لحاظ پیشرفت نمیخواهد، میخواهد! و این کاملاً ممکن است، البته پررنج هست، لکن رنج شیرین. ۹۸/۳/۸ 💻 @Khamenei_ir 🌻🌻 بینش مطهر می تواند پشتوانه تئوریک بسیار قدرتمندی رو برای جهش و جهت گیری علمی کشور فراهم کند و همچنین بعضی از موانع فکری و فرهنگی رشد علمی کشور رو مرتفع نماید. 🌻🌻 بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
🍂🍃🍂🍃 با توجه به داستان استقبال دهاقین انبار از امیرالمومنین علیه السلام و نکوهش حضرت از آنان (صفحه 30 کتاب آزادی انسان)، این سوال مطرح می شود که آیا استقبال از مسئولان بلند پایه جمهوری اسلامی هم، کاری مذموم و نادرست است؟ 🍃🍂🍃🍂 پاسخ به این سوال را در چند نکته ذیل توضیح می دهیم: 1.در این داستان آمده است که وقتی آن ها پیش روی امیرالمومنین(ع) شروع به دویدن کردند، علی(ع) قبل از هر دستور و نصیحتی علت کار آن ها را پرسیدند و وقتی جواب غیر قابل توجیه آن ها را شنیدند که این رسمی قدیمی برای تعظیم پادشاهان بوده است ، کارشان را بیهوده دانستند و این نشان می دهد که فلسفه و علت کار آن ها برای حضرت مهم بوده است و چه بسا اگر علت و نیت مناسب و قابل قبولی مطرح می کردند، برخورد علی(ع) به شکل دیگری می بود. 2.در مبحث «اسلام و مقتضیات زمان» شهید مطهری به این مساله توجه داده می شود که در اسلام ممکن است دو عمل با یک شکل و قالب مشترک وجود داشته باشند ولی هر کدام دارای روح و معنای متفاوتی باشند. در این صورت بر اساس تفاوت در روح و معنا، می بایست دو حکم متفاوت برای آن ها در نظر گرفت.(درسنامه آزادی انسان) لذا اگر این جور کارها، کلیشه هایی موروثی و نشانه نوعی شاه دوستی و شاه پرستی و نمایانگر ذلت و حقارت مردم باشد، زشت و مذموم است و الا می تواند نوعی احترام و استقبال عزت مندانه و افتخار آمیز تلقی شود. شهید مطهری در بحث آزادی معنوی که این داستان را نقل می کند می فرماید که آنها در خیال خودشان علی علیه السلام را جانشین سلاطین ساسانی می دانستند. آیت الله مکارم شیرازی در تفسیر حکمت 37 نهج البلاغه می نویسد: «باید توجه داشت که هدف از این سخنان این نیست که مردم بزرگان را احترام نکنند بلکه منظور این است که احتراماتی که نسبت به پادشاهان و مانند آنها داشتند و نشانه ذلت و بدبختی احترام کنندگان بوده و مایه غرور و نخوت احترام شوندگان، ترک شود. » (پیام امام ، ج 12 ص 249) 3.گاهی بعضی استقبال ها که همراه با احترام و عزت است، نه تنها مذموم نیست بلکه تجلی اتحاد ملی و دلبستگی عمیق امت و امامت و نوعی قدرت نمایی در مقابل دشمنان و عامل مایوس کردن آنان است. همچنانکه در کشور ما استقبال های باشکوه مردمی از رهبر معظم انقلاب، باعث نشاط مومنان و افسردگی منافقان و بد خواهان می شود. 4. در تاریخ اسلام نقل شده است که در هجرت پیامبر اکرم(ص) به مدینه، مردم به استقبال حضرت آمدند و سرود خوانی کردند و شادی نمودند و پیامبر هم مانع کار آن ها نشد. آیت الله سبحانی در کتاب فروغ ابدیت در ذیل تیتر (جوش و خروش و غریو شادی در مدینه) می نویسد: وقتی مرکب پیامبر از ثنیه الوداع سرازیر گردید و گام به خاک یثرب نهاد جوانان و مسلمانان مقدم پیامبر (ص) را گرامی شمرده و با طنین سرودهای شادی، محیط مدینه را مملو ساخته بودند . آنان در سرودهایشان چنین می گفتند: ....ای آن کسی که از طرف خداوند برای هدایت ما مبعوث شدی فرمانت بر همه ما لازم و مطاع است. (فروغ ابدیت ص 436) 5. شبیه داستان هجرت پیامبر اکرم(ص) در جریان ورود امام رضا(ع) به ایران هم اتفاق افتاد و مردم شهرهای مختلف با جان و دل به استقبال حضرت شتافتند و در رکاب و معیت حضرت، تقاضای حدیث می کردند. 6. امام خمینی(ره) که صراحت و صداقتش زبانزد بود و در مقابل تعریف و تمجید کنندگان و کارهای چاپلوسانه واکنش های تندی نشان می دادند، در استقبال تاریخی مردم ایران از خود، هیچ واکنش منفی نشان ندادند و در جمع عظیم مردم سخنرانی و از شور و احساسات آنان تشکر و دلجویی کردند. 7. جالبتر اینکه خود شهید مطهری در جریان بازگشت امام (ره) به ایران، خود شخصاً ریاست کمیته استقبال از حضرت امام (ره) را به عهده گرفتند که آن استقبال تاریخی و شادی آفرین رقم خورد و خود استاد، آن بازگشت به یاد ماندنی را یادآور فتح مکه دانستند که پیامبر اعظم(ص) با عزت و هیبت وارد مکه شدند و طاغوت های زمان را بر انداختند. (سیری در زندگانی استاد مطهری، ص126و 130) پس معلوم است که استاد مطهری بین استقبال ذلیلانه و بی ثمر و استقبال عزت مندانه و دشمن شکن تفاوت ماهوی قائل بودند. (نویسنده: حاجوی) 🍂🍃🍂🍃 بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
🌿🍀🌿🍀 نکته ای را که بعضی ها در مواجهه با آثار شهید مطهری و اندیشمندان مشابه مطرح می کنند، سنگینی بعضی مباحث است... 📚 📚 📚 در جواب به این مطلب چند نکته قابل تامل است: 1. واقعیت این است که در کل اندیشیدن کار آسانی نیست آنهم اندیشیدن منظم و علمی و منطقی و شاید یکی از رازهای این همه تاکید قرآن بر تعقل و تفکر در همین نکته است. و البته ارزشش هم فوق العاده است و مثل خیلی کارهای دیگر به مرور ملکه ذهن شده و دلپذیرتر می گردد. 2. اندیشه ورزی تا حدود زیادی تمرین پذیر است و با ممارست مستمر سهل تر می شود. 3. گاهی ورود به یک علم یا ورود به آثار یک متفکر در ابتدا با سختی همراه است اما کم کم در اثر آشنایی با فضا و مفاهیم و واژه ها آسان و آسانتر می شود. 4. شهید مطهری سعی کرده عالی ترین مفاهیم دینی و فلسفی را به ساده ترین شکل ممکن ارائه دهد و طالبان اندیشه عالی دینی باید برای ارتقا جایگاه فکر و اندیشه خود زحمت بکشند و صرفا دنبال مطالب ساده و راحت الحلقوم نگردند. و زود دست از کار نکشند.( کار سخت اجر زیادی هم دارد) 5. امروز در کنار انواع مجاهدت های ارزشمند دینی و فرهنگی و اجتماعی، مجاهدت علمی هم لازم است که نباید سختی های آن باعث دلسردی شود. اگر مجاهدان صحنه نبرد، با دیدن میدان جنگ و شنیدن صدای گلوله و تفنگ صحنه را خالی کنند، هیچ حماسه و ایثاری رقم نخواهد خورد. رب زدنی علما والسلام علیکم و رحمه الله. 🌿🍀🌿🍀 بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
جوابیه ای به ادعاهای دوستان انتشارات صدرا و بنیاد شهید مطهری بر علیه بینش مطهر 👇👇👇👇 ↩↩↩↩↩↩↩↩↩ 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 ↩↩↩↩↩↩↩↩↩ قسمت اول جوابیه: بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم 🌻🌻🌻🌻 پاسخ به بخشی از ادعاها و اشکال گیری ها با فرض صحت آنها که البته ممکن است بخشی از ادعاها و اشکال ها اساسا رنگی از حقیقت نداشته باشند و یا لااقل آنچنان که دیگران مدعی اند نباشند. 🌻🌻🌻🌻 آثار همه نویسندگان و گویندگان در هزاران کتاب و مقاله مورد دوخت و دوز و تقطیع و انضمام و مورد بهره برداری قرار می گیرند. و در لباس ها و شکل و قالب های جدید و موضوعی و غیر موضوعی به بشریت عرضه می شوند. آیا اشکالی در این کارها هست؟ آیا این کارها خللی در روند تولید علم محسوب می شوند؟ آیا غیر از این هم ممکن و مقدور و میسر هست؟ اساسا دنیای پژوهش و تحقیق و اقتضائات تعلیم و تربیت و آموزش و ارائه سیرهای مطالعاتی بر اساس تقطیع و برش و دوخت و دوز و ربط و انضمام آثار دیگر صورت می گیرد و غیر از این محال و نامطلوب است. گزاره ها و جمله ها و موضوعات و سیاق ها و بندها و پاراگراف ها، در صدها و هزاران شکل ممکن، جابجا و زیر و رو و جایابی و جاسازی می شوند و رسالت ابزاری خود برای رساندن معنی و حقیقتی را انجام می دهند و در این میان ممکن است منطق یک کار بهتر از منطق های دیگر و ساختار یک کار سازمان دهی شده تر از کارهای دیگر باشد. یا لااقل هر کدام مختص به هدف و مطلوب خود باشند. بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
↩↩↩↩↩↩↩↩↩ 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 ↩↩↩↩↩↩↩↩↩ قسمت دوم جوابیه: پس اشکال در اصل تقطیع و انضمام و ارسال به پاورقی و رو ورقی و ایجاد ساختار های جدید نیست. بلکه در نوع آن است که بایستی دقیق و علمی و خردمندانه و بدور از غرض و مرض باشد. مگر پاورقی های شهید مطهری بر اصول فلسفه و روش رئالیسم چیزی از اعتبار شهید مطهری و بیاناتش کاسته است؟ هدف از گفتار و نوشتار، بازی با ورق و پاورق و یا تقدس بخشی به یک شکل و قواره خاص و قداست تراشی برای آن و عملکرد بانیان کتاب و دفتر و سلیقه یک شخص خاص نیست بلکه هدف القا یک فکر و اندیشه است که می تواند با صد قالب و شکل و طرح دیگر هم تحقق پیدا کند چه به دست خود نویسنده و چه به دست دیگران. کتاب ده گفتار بدست مبارک خود استاد چاپ شده و همانطور که خودش هم اشاره کرده قصدش رسیدن این مطالب بدست مخاطب بوده. والا چه منطقی پشت چینش مطالب این کتاب است که برای اصالت و ترکیبش قداست بتراشیم و از احساسات دیگران سو استفاده کنیم؟ که وا اسلاما !! ده گفتار رو خود استاد تنظیم کرده است و هر گونه دستبرد به آن ذنب لایغفر است. اگر انتشارات صدرا مجاز است سخنرانی ها را پیاده و یا کتاب سازی کرده و سلیقه خاصی برای کتاب ها اعمال کند دیگران چرا نتوانند؟ کنار هم قرار دادن موضوعات نامرتبط عین حق است و چینش موضوعات مرتبط عین ناحقی؟؟! چاپ کشکولی مفید و چاپ موضوعی مضر است؟ تنظیم کننده کتب بینش مطهر خودش دانشمندی فاضل و مجاهد و مطهری شناسی برجسته است که بر کل آثار استاد احاطه علمی دارد و با درایت و اخلاص و مشورت و همکاری افاضل دیگر اقدام به این کار کرده و سعی نموده با موضوع بندی و چینش جدید مطالب، نظام فکری بهتر و سازگارتری ارائه دهد. و بخش زیادی از کتب صدرا را از حالت کشکولی خارج و رسیدن به هدف را هموارتر سازد. کاری که با اخلاص و درایت و علم و آگاهی صورت گرفته باشد چه جای اشکال تراشی و لجن پراکنی دارد؟ کار بینش مطهر ارائه یک سیر مطالعاتی موضوعی، منظم و منسجم برای ایجاد نظام فکری اصولی و منضبط در مخاطبان آثار شهید مطهری است . البته هیچ کس ادعای عصمت نکرده و بینش مطهر هم پذیرای هر گونه نقد و انتقاد و آماده تصحیح خطاهای خویش است اما نه به بهانه زیر سوال بردن کل زحمات و خدماتش. انتشارات صدرا هم اشکال فراوانی داشته و دارد و در عین حال خدمات و زحماتش محفوظ است. مگر اساسا در این نوع کارها می توان بدون اشکال و نقص به کاری معصومانه دست یافت؟؟ انتقاد یه بحث است بهانه تراشی و مانع سازی بحثی دیگر. شما بایستی بفرمایید که کدام یک از کارهای بینش مطهر باعث خطا در فهم یا انحراف در مخاطب یا خلل در انتقال مفاهیم استاد مطهری شده است. ؟؟ که قاعدتا نمی توانید. کدام مطلب و نظر و نظریه شهید مطهری وارونه شده است یا دیدگاه جدیدی به جایش نشانده شده؟ کدام معروف منکر و کدام منکر معروف شده است؟ آیا جواب این کار خودجوش و مردمی و ارزشمند، بهانه سازی است؟ آیا ترویج آثار شهید مطهری و تربیت نسل جدیدی از جوانان اندیشمند انقلابی سزاوار مانع تراشی است؟ این گونه اظهار نظرها و موضع گیری های سفت و انعطاف ناپذیر، با وجود تجارب همه روزه زندگی، سخت عجیب و حیرت انگیز است.!! عده ای از صاحب نظران سیر مطالعاتی ارائه می دهند و گاهی بخشی از این کتاب و بخشی از اون کتاب را پیشنهاد می دهند وحتی گاهی چند صفحه خاص را پیشنهاد می دهند.....آیا اشکالی دارد؟ آیا اقتضای تعلیم و تربیت و آموزش و تفهیم غیر از این است؟ حالا اگر کسی بجای توصیه شفاهی، اینها را کنار هم چاپ کنه و سیر جدیدی با منطق و هدف جدید ارائه کنه مساله دار می شود؟ یا چون بدور از دست بنیاد و انتشارات صدرا هست مساله دارش می کنند؟؟ با همه این احوالات کتاب های تولیدی انتشارات صدرا در جای خود محفوظند و کسی مرجعیت آنها را از بین نبرده و بر فرض هم جایی اختلاف باشد براحتی در دسترس هستند. آنهم در دنیای ارتباطات کنونی که در چند دقیقه می توان به همه چیز دست یافت و جایی برای نگرانی های بی مورد و حساسیت های بی معنی نیست. ضمنا باید توجه کرد که کتب شهید مطهری با سرنوشت انقلاب گره خورده و به تعبیری دیگر، انقلاب اسلامی ارزش آثار استاد را افزونتر نموده است. این آثار با عنایت دو ولی فقیه بزرگ زمان مورد توجه جدی تر واقع شده و تیغ مخالفان بر علیه شهید مطهری کند تر شده و مآثر استاد از گزند مدعیان و خطر حاشیه روی مصون مانده است. کارهای مختلف تعلیمی، تحقیقی ، موضوع بندی، تلخیص ،تخلیص و غیره مورد تاکید امامین بزرگ انقلاب بوده است تا این آثار در خدمت اسلام و انقلاب بکار گرفته شوند نه اینکه افراد خاصی به نان و نوا برسند و اعتبار کسب شده برای این آثار را خرج سلایق و علایق و منافع شخصی و گروهی خود نمایند. لذا هرگونه طایفه گرایی و انحصار طلبی و در بند گرفتن این آثار، نقض غرض و بی پایه و اساس است. بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
↩↩↩↩↩↩↩↩↩ 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 ↩↩↩↩↩↩↩↩↩ قسمت سوم جوابیه: الان هزاران کتاب و مقاله و فیلم و کلیپ موضوعی بر اساس صحیفه حضرت امام و فرمایشات حضرت آقا طبق همان مدل تقطیع و انضمام و پاورقی و رو ورقی تولید شده و در عین حال صحیفه و مطالب سایت آقا و سخنرانی ها و کتاب ها هم در جای خود محفوظ اند. و در مورد آثار سایر بزرگان هم کارهای مشابهی انجام می شود و کتاب های جدیدی با اسم های جدید و بر اساس آثار قبلی آنان ساخته و پرداخته و به آنها استناد داده می شود. بر خلاف ادعاهای بی پایه و مظلوم نمایی های بی اساس، مثلا کتاب های موضوعی تولید شده توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، کاملا بر اساس چینش پاراگراف های مرتبط از آثار مختلف امام من جمله صحیفه طراحی و چاپ شده اند و اسم های مختلفی هم روی کتاب ها گذاشته شده است. چرا کسی نگران جفا بر آثار رهبر کبیر انقلاب و معمار شخصیت استاد مطهری نمی شود؟ چرا صحبتی از کتاب سازی و پاراگراف پردازی در میان نیست؟؟؟ بنیاد شهید مطهری در روز روشن با غفلت یا تغافل از این کارها، شهید مطهری را تنها مظلوم !!! ؟؟ این عرصه معرفی می کند. در حالیکه نه جفایی هست و نه مظلومیتی..... تنها حساسیتی بی مورد با اغراض خاص است. در کتاب (آیین انقلاب اسلامی) موسسه تنظیم و نشر آثار امام، 569 پاراگراف از آثار گوناگون حضرت روح الله کنار هم چیده شده تا مفهوم خاصی را به ذهن مخاطب القا نماید.(چاپ پنجم/1378).. حضرات انتشارات صدرا و بنیاد در چه فضایی سیر می کنند؟؟ آیا انگیزه مقابله با طرف مقابل به هر قیمتی، بدیهیات دنیای پژوهش و تحقیق را برایشان مخفی کرده است؟ بینش مطهر هم در کتاب ویژه خود توضیح داده که این کتاب ها بر اساس کدام کتاب های انتشارات صدرا تنظیم شده است. این همه مانع تراشی و بهانه سازی برای چیست؟ بالاخره کوبیدن بینش مطهر از چه منطقی پیروی می کند؟ به کدام دلیل محکمه پسند، این کتاب ها کارایی ندارند؟ این کتاب ها چه مفهوم نادرستی را القا و یا چه خط استواری را کج کرده اند که عده ای به جنگ با آنها آمده اند؟ بهتر است دوستان به جای مجادلات بی حاصل و ادعاهای بی دلیل، اگر جایی اشکال اساسی و مخل دیدند تذکر دهند تا اصلاح شود نه اینکه صرفا به تحریک احساسات بپردازند و با کلی گویی به هر کار جدیدی حمله کنند که این خودش نوعی جمود و کارشکنی و تحول ستیزی و مانع تراشی است. بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
↩↩↩↩↩↩↩↩↩ 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 ↩↩↩↩↩↩↩↩↩ قسمت چهارم جوابیه: شما می فرمایید (عدل الهی) کتابی مبنایی است و در زمان خود استاد چاپ شده و یک واوش نباید جابجا بشه.!!! اما کتاب (خدمات متقابل اسلام و ایران) هم یک کتاب مبنایی است و در زمان استاد چاپ شده و انتشارات صدرا در سال 84 برای یک جشنواره و سیر مطالعاتی خاص ( حکمت مطهر) یک فصلش رو بریده و تقطیع کرده و یک واوش جابجا شده😊 و شما ناراحت نشده اید...؟؟! جالب است😀😀 بینش مطهر هیچ کتابی را که عینا مال انتشارات صدرا باشد تغییر اسم نداده ولی انتشارات صدرا با حذف یک سوم کتاب( خدمات متقابل اسلام و ایران) ، اسمش رو دقیقااااااا (خدمات متقابل اسلام و ایران) گذاشته با همه مشخصات ظاهری کتاب اصلی و به اسم شهید مطهری. شما نگران اصالت و اسم و رسم کتاب های شهید مطهری هستید و دلواپس حیرت مخاطبین؟؟!!!!! اما انتشارات صدرا دو کتاب( پیرامون انقلاب اسلامی) و (پیرامون جمهوری اسلامی) را به کلی محو و کتاب جدیدی به نام( آینده انقلاب اسلامی) درست می کند و شما نگران نمی شوید... آشنایی با علوم اسلامی را به کلیات علوم اسلامی تغییر می دهد. کتابی چاپ می کند به اسم ( تکامل اجتماعی انسان به ضمیمه هدف زندگی و ..) و کتاب دیگری چاپ می کند به اسم ( نبرد حق و باطل به ضمیمه تکامل اجتماعی انسان) و کتاب دیگری چاپ می کند به اسم ( نبرد حق و باطلل به ضمیمه احیای تفکر اسلامی) و دوباره کتابی چاپ می کند به اسم ( احیای تفکر اسلامی)... خدای نکرده اسم و رسم کتاب ها که به هم نریخته؟؟😁 و اخیرا کتاب های کوچکی تولید می کند که اسم بخشی از کتاب اصلی را روی کتاب جدید می گذارد. راستی شما کتاب (تحلیل واقعه عاشورا ) و کتاب (حدیث غدیر و مساله امامت ) شهید مطهری رو می شناسید.؟؟؟ اینا اسمش کتاب سازی و تعدد چاپ نیست؟ اینا باعث حیرت مخاطب نمیشه؟.... به تعبیر جناب آقای احمدی کسی با تعجب فراوان😳 نمی گه( حدیث غدیر و مساله امامت دیگه چیه؟؟؟) اگه فردا انتشارات صدرا ده ها اسم جدید رو کتاب های جدید گذاشت چه باید بکنیم؟؟؟ ایها الناس!! در کتاب نوین و تولید شده انتشارات صدرا به اسم (حدیث غدیر و مساله امامت) قسمت آخر یک سخنرانی رو تقطیع و به اول سخنرانی بعدی منضم و یکجا به عنوان یک فصل مطرح کرده اند😀 لابد مصلحتی بوده که فقط عده خاص تشخیص می دهند.!!!!! کجایی بینش مطهر؟؟ ؟؟؟ یادت بخیر😀 اساسا تطورات اسمی و رسمی و محتوایی آثار شهید مطهری از زمان حیات مبارکش تا به امروز اینقدر زیاد هست که صحبت از اسم و اصالت ادعایی این دوستان تا حدودی مخدوش و بی معنی است. البته اهتمام انتشارات صدرا در حفظ و نشر اصل این آثار به رغم انتقادات زیاد، قابل تقدیر است. ضمنا تاکید دوباره می گردد بینش مطهر قصد اسم گذاری روی آثار تولیدی انتشارات صدرا را نداشته و ندارد و تنها یک طرح و سیر مطالعاتی جدید با اهداف خاص و چینش و گزینش جدید آثار شهید مطهری است. و البته با اسم های متفاوت برای تشخیص هویت کتاب های جدید. یعنی همان کاری که خود انتشارات صدرا هم مکرر انجام داده و می دهد. بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
↩↩↩↩↩↩↩↩↩ 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 ↩↩↩↩↩↩↩↩↩ قسمت پنجم جوابیه: صدرا اسم کتاب استاد مطهری را (گفتارهای معنوی) می گذارد و بعد به( آزادی معنوی) تغییرش می دهد و شماها نگران نمی شوید.!!! اگر به آثار قدیمی تر مراجعه کنید می بینید که نوشته گفتارهای معنوی شهید مطهری صفحه فلان در حالیکه الان چنین کتابی نیست و اگر کسی ملتفت کارهای انتشارات صدرا نباشد حیران می شود با وجودی که ادعا می کنند ما مرجعیم و اصالت ها را حفظ کرده ایم. اسم کتاب( اسلام و مقتضیات زمان ) رو تبدیل می کند به ( اسلام و نیازهای زمان) . اسم کتاب (تماشاگه راز) رو تبدیل می کند به ( عرفان حافظ). انتشارات صدرا در مجموعه آثار شهید مطهری کاری شبیه کار بینش مطهر کرده و به موضوع بندی آثار پرداخته و کتاب هایی مثل ده گفتار و پانزده گفتار و بیست گفتار را به کلی مضمحل و اجزایش را در جلدهای متعدد مجموعه آثار پراکنده ساخته است و البته کسی غصه دار اسم و رسم کتاب ها هم نشده است و...... ما از این اقدام انتشارات صدرا تقدیر می کنیم و این طرح بدیع و سازمان یافته را الگویی برای کارهای بهتر دیگر می دانیم. تا باد از این کارهای ابتکاری باد😊 البته برای دیگران هم باد نه فقط برای .... صدرا برشی از یادداشت ها را برگزیده و کتاب حج تولید می کند و لابد شما عزیزان توجیه می فرمایید چون( هر چه آن خسرو کند شیرین بود) ولی کار دیگران تلخ بود😀 و.... و... و.... و.... و..... و.... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل😊😊 بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
↩↩↩↩↩↩↩↩↩ 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 ↩↩↩↩↩↩↩↩↩ قسمت ششم جوابیه: گویا همه این کارها از نظر حضرات، خوب و عالی است زمانی که به دست انتشارات صدرا و جناب آقای علی مطهری باشد و بد است اگر بدست دیگران باشد. 🌻🌻🌻🌻🌻🌻 هدف ما از این حرف ها توجیه همه کارهای خود و تخریب همه کارهای دیگران نبود بلکه خواستیم افق جدیدی به روی عزیزان بگشاییم و منصفانه تر قضاوت کنیم و به جای مانع تراشی برای همدیگر و صرف انرژی های بیهوده، هم افزایی کنیم و برادرانه در کنار هم باشیم. به همه عزیزان و دوستانی که در موسسه بینش مطهر و انتشارات صدرا و بنیاد شهید مطهری خدمت می کنند و هدفی جز رضای پروردگار و اعتلای کلمه الله و سربلندی انقلاب عظیم اسلامی و پرچم دار عزیزش ندارند درود می فرستیم و آرزوی توفیق داریم و به آنان که زاویه پیدا کرده و هدف اصلی را گم نموده اند دعای بازگشت می کنیم. 🌻🌻🌻🌻🌻 تنها تذکر یک نکته مهم می ماند و آن هم بحث های حقوقی و مجوز قانونی و غیره است که دوستان بینش مطهر طبق اسناد و مدارک، کار چاپ و نشر خود را کاملا قانونی می دانند. و پر واضح است که اگر حضرات انتشارات صدرا مستمسک قانونی داشتند به این اقدامات و همچنین لابی گری ها و فشارهای پشت پرده 😉😉 بر مجموعه ها نمی پرداختند. 🌻🌻🌻🌻🌻 والسلام علی عباد الله الصالحین. تیر ماه 1398 بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
کتاب های کوچک جدید با اسم های جدید که انتشارات صدرا منتشر می کند. بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
🌺🍃🌺🍃🌺 آزادی از منظر رهبر فرزانه انقلاب: 🍃🌺🍃🌺🍃 من‌ عمیقا متأسفم‌ که‌ برخی‌ میان‌ مرداب‌ «سکوت‌ و جمود» با گرداب‌ «هرزه‌گوئی‌ و کفرگوئی‌»، طریق‌ سومی‌ نمی‌شناسند و گمان‌ می‌کنند که‌ برای‌ پرهیز از هر یک‌ از این‌ دو، باید به‌ دام‌ دیگری‌ افتاد. حال‌ آنکه‌ انقلاب‌ اسلامی‌ آمد تا هم‌ «فرهنگ‌ خفقان‌ و سرجنبانیدن‌ و جمود» و هم‌ «فرهنگ‌ آزادی‌ بی‌مهار و خودخواهانه‌ غربی‌» را نقد و اصلاح‌ کند و فضائی‌ بسازد که‌ در آن‌، «آزادی‌ بیان‌»، مقید به‌ «منطق‌ و اخلاق‌ و حقوق‌ معنوی‌ و مادی‌ دیگران‌» و نه‌ به‌ هیچ‌ چیز دیگری‌ ، تبدیل‌ به‌ فرهنگ‌ اجتماعی‌ و حکومتی‌ گردد و حریت‌ و تعادل‌ و عقلانیت‌ و انصاف‌، سکه‌ رائج‌ شود تا همه‌ اندیشه‌ها در همه‌ حوزه‌ها فعال‌ و برانگیخته‌ گردند و «زاد و ولد فرهنگی‌» که‌ به‌ تعبیر روایات‌ پیامبر اکرم‌ (ص‌) و اهلبیت‌ ایشان‌ (علیهم‌ السلام‌)، محصول‌ «تضارب‌ آراء و عقول‌» است‌، عادت‌ ثانوی‌ نخبگان‌ و اندیشه‌وران‌ گردد. (پاسخ مقام معظم رهبری به نامه جمعی از دانش آموختگان و پژوهشگران حوزه علمیه در مورد کرسی‌های نظریه‌پردازی 16/11/81) بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
jame e fozoolha.mp3
741K
(حدود آزادی).....🚫🚫 جامعه مسلمانها جامعه فضولها است در جامعه مسلمان‌ها آدم در خیابان که می‌آید با یک مشت فضول سر و کار دارد و چقدر خوب فضولی می‌کنند. (شهید مظلوم بهشتی) بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رهبرمعظم انقلاب: 🔶توجه حوزه ها به علوم عقلی و فلسفه خیلی مهم است! 🔶برخی از آقایان به ترویج فلسفه و عرفان در قم اشکال می کردند، من در جواب گفتم ... بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
🔷🔷🔷🔷🔷 🔷🔷🔷 مقام معظم رهبری: يكى ديگر از كارهائى كه بايد در زمينه ‏ مسائل گوناگون اجتماعى و سياسى و علمى انجام بگيرد، ميدان دادن به دانشجوست براى اظهارنظر. از اظهار نظر هيچ نبايد بيمناك بود. اين كرسی ‏هاى آزادانديشى كه ما گفتيم، در دانشگاه ها بايد تحقق پيدا كند و بايد تشكيل بشود. اگر چنانچه بحث‌هاى مهم تخصصى در زمينه ه‏اى سياسى، در زمينه ‏هاى اجتماعى، در زمينه‏ هاى گوناگون حتّى فكرى و مذهبى، در محيط‌هاى سالمى بين صاحبان توان و قدرتِ بحث مطرح بشود، مطمئناً ضايعاتى كه از كشاندن اين بحثها به محيطهاى عمومى و اجتماعى ممكن است پيش بيايد، ديگر پيش نخواهد آمد.. 🔷🔷🔷🔷🔷 بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
💢 مطهری یعنی اندیشمندی که از زمان خود سالهای سال جلوتر بود و آینده را به خوبی می دید و می شناخت(رضوان الله علیه) اما..... آیا روزی فرا خواهد رسید که از انفعال و غافلگیری و عقب ماندگی و حصارهای خودساخته رهایی یابیم و خلاقیت و اجتهاد به موقع را جانشین کلیشه پرستی ها بکنیم و علی الدوام از روزگار و زمانه و چرخ و فلک و تغیرات زمان شکوه و شکایت نکنیم؟؟! 🌍🌍🌍 علامه شهید مرتضی مطهری: حوزه‌های علمیه ما اگر از محدودیت‌های مصنوعی که خود برای خود به وجود آورده‌اند خارج گردند و با استفاده از پیشرفت علوم انسانی جدید به احیای فرهنگ کهن خود و آراستن و پیراستن آن بپردازند و آن را تکمیل نمایند و به پیش سوق دهند (که آمادگی تکامل و پیشروی دارد) می‌توانند از این انزوای حقارت آمیز علمی خارج شوند و کالاهای فرهنگی خود را در زمینه‌های مختلف معنوی، فلسفی، اخلاقی، حقوقی، روانی، اجتماعی، تاریخی با کمال افتخار و سربلندی به جهان دانش عرضه نمایند. 📗 ولایت فقیه و روحانیت ص 203 بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
نظام فکری در اندیشه منظومه‌وار شهید مرتضی مطهری - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency 👇👇👇👇👇 https://www.mehrnews.com/amp/2939345/#referrer=https://www.google.com 🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷 بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
بسم الله الرحمن الرحیم 📣 قابل توجه بینش پژوهان و مخاطبین گرامی ✅آغاز #چهارمین دوره طرح بینش مطهر کشوری در استان قم هم زمان با سراسر کشور 🔶شروع ثبت نام: #15_آبان ماه مصادف با آغاز #ولایت_امام_زمان (عج) 🔰با حضور اساتید مطرح در حوزه و دانشگاه 📎 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام و شرکت در دوره، ما را در کانال دبیرخانه بینش مطهر استان قم همراهی کنید http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 #ثبت_نام #شرایط_حضور #مزایای_شرکت_در_دوره #معرفی_اساتید #هزینه_دوره #بینش_مطهر @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم