آری ده ها سال است که منطق و سبک و سیره حکومت داری رژیم جنایتکار آمریکا، بر اساس زور و ظلم و جنایت است.
وقت آن است که خوش خیال ها چشمان عبرت بین خود را باز نمایند و منطق دیرینه دشمن بی خرد را بشناسند و با تکیه بر قدرت لایزال الهی و راه اندازی توانمندی های داخلی بر رونق تولید علم و معنویت و ثروت و قدرت داخلی و بومی بیفزایند که این، سهمگین ترین مشت بر دهان قلدارهای پر رو خواهد بود.
🌿🍃🌿🍃
ان شا الله که جوانان خط شکن بینش مطهر سهم عمده ای در بصیرت افزایی و دشمن شکنی و رونق تولید علم و معنویت داشته باشند.
🌿🍃🌿🍃
بینش مطهر/محتوای علمی
https://eitaa.com/elmi_binesh
🔷تشبیه جالبی در مورد تقوی🔷
خل الذنوب صغيــــــرها
وكبيـرها فهو التـــــقى
واصنع كمـــــــاش فوق أر
ض الشــــوك يحذر ما يرى
لا تحــــقرن صغيـــــرة
إن الجبـــال من الحــصى
(گناهان را از کوچک و بزرگ ترک کن که حقیقت تقوا همین است.
همچون کسی باش که در یک زمین پرخار با نهایت احتیاط گام بر می دارد.
گناهان صغیره را کوچک مشمار که کوه ها از سنگ ریزه ها تشکیل می شود.)
📚تفسیر نمونه ج 1 ص 112
🌿🍃🌿🍃🌿🍃
بینش مطهر/محتوای علمی
https://eitaa.com/elmi_binesh
🌿🍃🌺🌿🍃🌺
هنر فلسفی استاد مطهری
هنر فلسفی شهید مطهری نه تنها این بود که توانست فلسفه ملاصدرا را از اساتید بنام بفهمد یا فلسفه غرب را با مطالعه عمیق ادراک کند، بلکه هنر اصلی او این بود که در حوزه فلسفه صاحبنظر بود. ایشان میتوانست بین آنچه که از غرب به شرق آمده است و آنچه در خود شرق ذخیره است، داوری کند و در پرتو آن تحلیل عمیق، اوج فلسفه شرق را با حضیض فلسفه غرب بررسی کند و درست تحلیل کند. مرحوم مطهری میکوشید با برهان ثابت کند که فلسفه شرق از مدیریت علمی و برهانی برخوردار است. آنچه را که استاد علامه طباطبایی در خصوص خلاصه افکار اندیشمندان غرب و تسلط حکمت شرق در جلسات خصوصی بیان میکرد، مرحوم مطهری خوب مییافت و به قلم خوب تقریر میکرد. حضور شهید مطهری در جلسات خصوصی درس استاد علامه برای همه ما تازگی داشت. شبی که استاد مطهری برای شرکت در جلسات خصوصی به قم میآمدند، آن جلسه پربارتر و پربرکتتر بود، زیرا سؤالهای عمیقی طرح میکردند که در قبال آن، همه از استاد علامه جواب عمیقی دریافت میکردند و ایشان مایه برکت سؤال بود.
آیتالله جوادی آملی (مصلح بیدار، ج 2 / ص 100)
🌿🍃🌺🌿🍃🌺
بینش مطهر/محتوای علمی
https://eitaa.com/elmi_binesh
کار و تمرکز قوّه خيال
🔷🔷🔷🔷🔷
انسان يک نيرويي دارد و آن اين است که دائماً ذهن و خيالش کار ميکند. وقتي که انسان درباره مسائل کلي بهطور منظم فکر ميکند که از يک مقدمهاي نتيجهاي ميگيرد، اين را ميگوييم تفکر و تعقل. ولي وقتي که ذهن انسان بدون اينکه نظمي داشته باشد و بخواهد نتيجه گيري کند و رابطه منطقي بين قضايا را کشف نمايد، همينطور که تداعي ميکند از اينجا به آنجا برود، اين يک حالت عارضي است که اگر انسان خيال را در اختيار خودش نگيرد يکي از چيزهايي است که انسان را فاسد ميکند؛ يعني انسان نياز به تمرکز قوّه خيال دارد. اگر قوّه خيال آزاد باشد، منشأ فساد اخلاق انسان ميشود. اميرالمؤمنين عليه السلام ميفرمايند:
النَّفْسُ انْ لَمْ تَشْغَلْهُ شَغَلَک..
يعني اگر تو نفس را به کاري مشغول نکني، او تو را به خودش مشغول ميکند.
يک چيزهايي است که اگر انسان آنها را به کاري نگمارد طوري نميشود، مثل يک جماد است. اين انگشتر را که من به انگشتم ميکنم، اگر روي طاقچهاي يا در جعبهاي بگذارم طوري نميشود. ولي نفس انسان جور ديگري است، هميشه بايد او را مشغول داشت؛ يعني هميشه بايد يک کاري داشته باشد که او را متمرکز کند و وادار به آن کار نمايد و الّا اگر شما به او کار نداشته باشيد، او شما را به آنچه که دلش ميخواهد وادار ميکند و آن وقت است که دريچه خيال به روي انسان باز ميشود.... اما برعکس، وقتي که انسان يک کار و يک شغل دارد، آن کار و شغل، او را به سوي خود ميکشد و جذب ميکند و به او مجال براي فکر و خيال باطل نمی دهد.
(تربیت و رشد اسلامی ص 112)
بینش مطهر/محتوای علمی
https://eitaa.com/elmi_binesh
🔷🔷🔷
🔷🔷
🔷
بهطور کلي مقيد شدن به زندگي متکلّفانه ناشي از کوچکي روح و نداشتن شخصيت است. بعضي افراد در خود احساس حقارت ميکنند و بعد ميخواهند اين حقارت را جبران کنند و براي خود در نظر ديگران شخصيتي اثبات کنند. اين گونه افراد بيشتر خود را به تظاهر به يک سلسله قيود وادار ميکنند. مردم عالِم که همان مقام علمي و شخصيت علمي آنها گواه راستين آنهاست، احتياجي نميبينند که تظاهر کنند. برعکس، افرادي که از اين جهت احساس عقب ماندگي ميکنند بيشتر به القاب و عناوين و تظاهر اهميت ميدهند.
📚(سیره نبوی صفحه159)
🔷🔷🔷🔷
بینش مطهر/محتوای علمی
https://eitaa.com/elmi_binesh