eitaa logo
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
455 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
381 ویدیو
277 فایل
﷽ وَقُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْمًا ﴿١١٤ طه﴾ 🌟 انجمــن‌ علمی‌ دانشکده‌ علوم‌ قرآنی‌ شیراز 🌟 📩 پل ارتباطی و راه تعاملی شما با ما: 🆔️ @elmi_mf
مشاهده در ایتا
دانلود
آماده سازی و فضاسازی دانشکده شیراز برای استقبال و ثبت نام از دانشجویان جدید الورود سال ۱۴۰۰ ✳️ @elmi_shiraz
🔴شبهه با توجه به اين كه نمي توانيم جلوي تمام فسادها را بگيريم ، وظيفه ما ـ نسبت به امام زمان ـ كه در آخر الزمان زندگي مي كنيم چيست؟ متن پاسخ وظيفه ما صبر و انتظار به صورت واقعي و درست است، مسأله صبر و انتظار براي ظهور و انقلاب جهاني حضرت مهدي از جمله مسائلي است كه دشمنان و مخالفان آن، گاه در صدد تحريف آن برمي‏آيند و آن را به عكسِ مفهوم حقيقي نشان مي‏دهند؛ از اين‏رو براي رهايي از دام چنين شبهاتي؛ نخست لازم است با مفهوم حقيقي انتظار آشنا شويم. انتظار، معمولاً به حالت كسي گفته مي‏شود كه از وضع موجود ناراحت و براي ايجاد وضع بهتر و مطلوبي در تلاش است؛ مانند تاجري كه از وضع آشفته و نابسامان بازار، ناراحت و ناراضي بوده و در انتظار فرو نشستن بحران اقتصادي و بهبود بازار است؛ بنابراين، در آن، دو حالت مثبت و منفي وجود دارد: 1. عدم رضايت و بيگانه بودن با وضع موجود؛ 2. تلاش براي ايجاد وضعي بهتر و مطلوب. مسأله انتظار انقلاب و حكومت عدل حضرت مهدي نيز از همين قبيل است. فردي كه ظهور را انتظار مي‏كشد، از وضع موجود ناراحت و ناراضي و خواهان وضعي بهتر است. اين دو حالت، سرچشمه دو عملكرد است: يكي اينكه هرگونه همكاري و هماهنگي با عوامل ظلم و فساد و تباهي را ترك كرده و ديگر اينكه از نظر جسمي و روحي مادّي و معنوي، خود را براي شكل گرفتن وضع و انقلابي‏جديد آماده مي‏كند؛ بنابراين، انتظار نه فقط موجب خمودي و خاموشي و تحمل فساد و آلودگي در جامعه نمي‏شود؛ بلكه خود عاملي محرك بوده، در حقيقت در اين مفهوم نوعي مبارزه با وضع موجود و نوعي تغيير تاكتيك در مبارزه با دشمن نهفته است.1 براي آشنايي بيشتر با چهره يك منتظر حقيقي به اين روايات توجه كنيد. 1. رسول خدا صلي‏الله‏عليه‏و‏آله فرمود: انتظار فرج بهترين عبادت است. 2. علي‏بن‏حسين عليه‏السلام فرمود:اي اباخالد: خداوند اهل زمان غيبت را ـ كساني كه به امامتش اعتقاد داشته و منتظر ظهورش هستند ـ در آن زمان به منزله مجاهد با شمشير پيش روي رسول‏اللّه‏، قرار داد، اينان مخلص حقيقي و شيعه واقعي و دعوت كنندگان به دين خدا در نهان و آشكارند. 3. علي‏بن‏حسين عليه‏السلام فرمود: كسي كه در عصر غيبت قائم ما، بر ولايت ما ثابت و پايدار باشد، خداوند پاداش هزار شهيد، همچون شهداي بدر و اُحُد را به او اعطا خواهد كرد. 4. امام صادق عليه‏السلام: منتظر امام دوازدهم، همچون كسي است كه پيشاپيش رسول خدا صلي‏الله‏عليه‏و‏آله شمشيرش را كشيده و از او حمايت مي‏كند.2 تعبيراتي كه در اين روايات به چشم مي‏خورد، حاكي از اين است كه انتظار ظهور و انقلاب جهاني حضرت مهدي توأم با مرحله‏اي ويژه از جهاد وسيع و دامنه‏دار است. اين نوع انتظار، آخرين شكل از مبارزه با دشمن است از اين رو كه در اين روايات، به ريخته شدن خون در راه خدا، جنگيدن زير خيمه رسول‏اللّه‏ و حضرت ولي عصر، و بالاترين عبادت تعبير شده؛ ولي اگر آن را به معناي تحريف شده‏اش بگيريم، هر انسان سست ايمان و ضعيفي مي‏توانست در صف منتظران باشد. و حال آنكه سيماي منتظران در قرآن به گونه‏اي ديگر توصيف شده قرآن مي‏فرمايد: «وعد اللّه‏ الذين ءامنوا منكم و عملوا الصالحات ليستخلفنّهم في الأرض كما استخلف الذين من قبلهم و ليمكّننّ لهم و ليبدّلنهم من بعد خوفهم أمنا...؛ (نور، 55) خداوند به كساني از شما كه ايمان آورده‏اند و كارهاي شايسته كرده‏اند وعده داده است‏كه حتما آنان را (حكم ران و) جانشين روي زمين قرار دهد؛ همانگونه كه به پيشينيان آنها خلافت روي زمين را بخشيد؛ و دين و آييني را كه براي آنان پسنديده به سودشان مستقر خواهد ساخت و ترسشان را به ايمني و آرامش مبدل مي‏كند...» در روايات آمده كه اين آيه درباره حضرت مهدي نازل شده است.3 آيه فوق مهدي و يارانش را بعنوان كساني كه داراي ايماني مستحكم و عمل صالح هستند، معرفي مي‏كند. با اين تعريف‏ها و توصيف‏هايي كه در قرآن و روايات از شخص منتظر شده، مي‏فهميم كه او فردي داراي ايمان راسخ و استوار است و هرگز از كنار گناه و فساد به راحتي نمي‏گذرد (نور، 55) اكنون به معاني استنباط شده از منتظر در روايات توجه كنيد: 1. صبر و تحمل حزن و اندوهِ دوري از آن وجود مقدس و نازنين، آن عدالت گستر جهان؛ 2. آمادگي و فراهم كردن امكانات به گونه‏اي كه هرگاه از ظهور حضرت آگاهي يافت، فورا بتواند خود را به آن حضرت رساند به ايشان خدمت و فرمانبرداري‏اش كند؛ 3. نااميد نشدن از تحقق ظهور آن حضرت؛ 4. منتظر فرمان جهاد امام عصر براي جنگيدن با دشمنان اسلام و حمايت از دين خدا بودن؛ 5. اقتدا كردن به آن حضرت قبل از ظهور و قيامش با بيزاري جستن از دشمنانش و اظهار مودت و دوستي به امامان شيعه و دوستانشان.4 بنابراين، شخص منتظر داراي چنين حالات و روحياتي است و هرچه زمان فرج و ظهور نزديك‏تر شود، كوشش خود را براي مبارزه با فساد و تباهي و يا حفظ خويشتن از آلودگي با شوق و اشتياق بيشتري دنبال مي‏كند. @elmi_shiraz
💠 حدیث روز 💠 💎 توصیه لقمان حکیم به فرزندش 🔻لقمان حکيم: يا بُنَىَّ، اِجْعَلْ فِى اَيَّامِكَ وَ لَيالِيْكَ وَ ساعاتِكَ نَصِيبا لَكَ فِى طَلَبِ الْعِـلْمِ، فَانَّكَ لَنْ تَجِدَلَكَ تضييعا مِثْلَ تَرْكِهِ ◻️ فرزندم! در روزها و شبها و لحظه‌هايت، سهمى براى قرار ده، زيرا هيچ از دست رفتنى همانند از دست رفتن دانش نيست. 📚 بحارالانوار: ج ۱۳، ص ۴۱۵، ح ۷ ✳️ @elmi_shiraz
🌹🍃〰〰〰〰 ✅اهداف تحقیق را چطور بنویسیم؟ تا حالا شده که با تفنگ بادی نشونه گیری و شلیک کنید؟ منظورم همون تفنگهاییه که برای شکار (!) گنجشک و کلاغ و گربه و قوطی نوشابه و سایر هدفهای استراتژیک (!) دم دست مردمه!!! کالیبر این تفنگها معمولا 4.5 یا 5.5 میلیمتر و ساچمه اونها از نوع تفریحی و از جنس سربه . برای شلیک، فاصله تا هدف، برای مردان و زنان 10 متره . یعنی بیشتر از این تیرتون به هدف نمی رسه!!! اگه این تفنگها رو تجربه کرده باشید، متوجه می شید که اگه هدف مقابل را درست در جلوی مگسک نبینید، نمی تونید بزنیدش و اگه فاصله اتون دور باشه یا درست مقابل هدف نایستید هم نمی تونید هدف رو بزنید. مثال بالا نشان دهنده سه نکته خیلی مهمه: 1. هدف باید مشخص و قابل تشخیص باشه(" یعنی از مگسک بتونید دقیقا ببینیدش). 2. هدف باید قابل دسترس باشه( یعنی فاصله شما از هدف تا جایی باشه که بتونید با تفنگتون بزنیدش). 3. نحوه دستیابی به هدف باید تحت کنترل خودتون باشه ( درست بایستید و در مقابل هدف قرار بگیرید). حالا از این توضیحات می خوام وصلتون کنم به بحث پژوهش. سه نکته بالا باید در تعیین اهداف هر پژوهشی لحاظ بشه و یادتون باشه و باز تأکید می کنم که یادتون باشه: اهداف شما از مسئله تحقیق شما استخراج می شه. یعنی تا مسئله پژوهشتون معلوم نباشه، نمی تونید اهدافتون رو بنویسید. اهداف شما ارتباط نزدیک و تناتنگی با بیان مسئله شما دارند. همونطور که می بینید باز رسیدیم به «مسئله تحقیق» که به نظر من اصل و ماهیت هر تحقیقی به اون وابسته است و نوشتن اهداف تحقیق باید با تکیه بر آن نوشته بشه! پس یادمون باشه که هدفهامون باید در نهایت به مسئله تحقیقمون جواب بده، پس توجه داشته باشیم که توصیف جامعه تحقیق نمی تونه جزء اهداف تحقیق باشه مگر اینکه مسئله تحقیقمون اصلا به توصیف جامعه مورد مطالعه مربوط باشه. پس اگه می خوایم ارتباط متغیری مثل مدیریت دانش را با بهره وری سازمانی بسنجیم باید تمام اهداف اختصاصی ما حول این موضوع باشه و نوشتن هدف توصیف جامعه تحقیق ضروری نیست و نمی تواند جزء اهداف قرار گیرد. ✳️ @elmi_shiraz
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
🌹🍃〰〰〰〰 ✅اهداف تحقیق را چطور بنویسیم؟ تا حالا شده که با تفنگ بادی نشونه گیری و شلیک کنید؟ منظورم هم
🌹🍃〰〰〰〰 ✅اهداف تحقیق به چه درد می خورند؟ اهدافی که برای انجام یک تحقیق تعیین می شوند، بخش خیلی مهمی از اجرای آن تحقیق هستند و بدون تعیین کردن اهداف، انجام پژوهش امکان پذیر نیست. نوشتن اهداف تحقیق مشخصا دارای فایده های زیر است: محدوده مورد تمرکز مطالعه شما را تعریف و تعیین می کنه. متغیرهایی را که قصد سنجش آنها را دارید، بطور شفاف مشخص می کنه. مراحل مختلفی را که با آن سروکار دارید، روشن می کنه. دامنه تحقیق را محدودتر می کنه. مانع جمع آوری انبوهی از داده هایی می شه که اصلا برای کار پژوهشی شما فایده ای ندارن. ✅انواع اهداف تحقیق اهداف تحقیق به دو بخش هدف اصلی و اهداف اختصاصی ( ویژه) تقسیم می شوند. هدف اصلی شما چیزیه که انتظار دارید، در نهایت به آن برسید. اما اهداف ویژه شما، همان هدف اصلی شماست که به بخشهای کوچکتری که از نظر منطقی با همدیگر در ارتباط هستند، و در واقع ابعاد و جنبه های مختلف هدف اصلی را در بر دارند، تقسیم شده . اهداف اختصاصی شما باید مشخص کنه که شما در فرآیند تحقیقتان چه کاری را چطور، کجا، چه وقت، با چه کسی و به چه منظور انجام می دهید. ✅چطور اهداف اختصاصی را بیان کنیم؟ برای بیان اهداف اختصاصی باید از فعلهای کنشی که قابل سنجشند، استفاده کرد و این افعال می توانند شامل: مقایسه، محاسبه، ارزیابی، تعیین، تبیین، تشریح، توضیح، ... باشند. هیچ وقت برای نوشتن اهداف اختصاصی از افعال غیرکنشی مبهم مثل درک، فهم، باور کردن، مطالعه، ... استفاده نکنید. چون ارزیابی اینکه آیا به این اهداف می شه رسید یا نه، خیلی سخته ! ✳️ @elmi_shiraz
4_5832596541797302888.apk
8.14M
📲 نرم افزار اندروید: نرم افزار دفاع مقدس 🔴 آشنایی باعملیات(زمینی، دریایی، هوایی)،شهدا ،خاطرات دفاع، وصیتنامه ، بیانات رهبری و... ✳️ @elmi_shiraz
8.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هنگامه رنج وغم وماتم شده امشب گریان، زغمی دیده عالم شده امشب پایان شب آخر ماه صفر است این یاآنکه ز نو ماه محرم شده امشب از داغ جگر سوز نبی سیـّد ابرار نخل قد زهرا وعلی خم شده امشب سالروز رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد «ص» و شهادت امام حسن مجتبی «ع» تسلیت باد. 🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤 @elmi_shiraz
فخرا.pdf
7.15M
ی انجمن علمی علوم قرآن حدیث با همکاری انجمن علمی فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشکده علوم قرآنی شیراز منتشر شد.⁦🗞️⁩⁦ 📃نشریه ی شماره ١، مهرماه ماه۱۴۰۰⁦🗒️⁩ «گاه نامه ای با محتوای علمی » 💥در این شماره میخوانیم: ▪️سخن سردبیر ▪️حق شفافیت ▪️چهل غروب بی حسین (ع) ▪️جایگاه قاعده فقهی لاضرر در اصول چهارگانه اخلاق پزشکی ▪️ادب نقل حدیث ▪️رابطه قرآن و علم (بررسی دیدگاه ها) ▪️تحلیل فیلم روح / soul ▪️معرفی کتاب تفسیر مخزن العرفان ▪️فرصت ها و تهدیدات استخراج رمزارز و معاملات آن از منظر فقه ▪️نقش خانواده در بزهکاری افراد ▪️جریان های قرآنی_حدیثی معاصر ▪️بررسی تطبیقی عرف در حقوق ایران و آمریکا ▪️دانستنی های حقوق (وکالت معاضدتی) 🔹 📌جهت مطالعه،فایل پی دی اف نشریه را دانلود فرمایید. ✳️ @elmi_shiraz
❇️ ترفند ویندوز ❇️ 💥 نمایان کردن آیکون مای کامپیوتر در دسکتاپ ویندوز 7,8 بر روی دسکتاپ کلیک راست کرده و گزینه ی Personalize را انتخاب کنید. در صفحه ی باز شده روی عبارت Change desktop icons کلیک کنید. در این قسمت تیک آیکون مای کامپیوتر را فعال کنید و بعد روی Ok کلیک کنید. ✳️ @elmi_shiraz