eitaa logo
کانال علمی پژوهشی کوثر
1.6هزار دنبال‌کننده
517 عکس
199 ویدیو
48 فایل
کانال علمی پژوهشی کوثر با هدف انعکاس فعالیت های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و ارائه محتوای علمی و پژوهشی ایجاد شده است. سفارش تبلیغات @Maseiha110 راه ارتباط و ارسال نظر و مطلب @Maseiha110
مشاهده در ایتا
دانلود
📸علت اختلاف نظر در مورد سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا[س] @elmikowsar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کتاب خلیج فارس؛ سندی ماندگار از جغرافیای خلیج همیشه فارس @elmikowsar
قسمت [سوم] ۱- از کاربرد واژه های زاید و بی نقش در جمله پرهیز کنیم: به جمله های بی نقش «حشو» می گویند. نمونه هایی از حشوهای پرکاربرد در زبان فارسی عبارتند از: سیر گردش کار، سال عام الفیل ، شب لیلةالقدر، فرشته ی ملک الموت، فینال آخر، استارت شروع، نیم رخ صورت، سوابق گذشته، حسن خوب، درخت نخل خرما، دستبند دست، ریسک خطرناک، مدخل ورودی، پس در این صورت ، پارسال گذشته، مسلح به سلاح، بازنویسی دوباره، اوج قله ی کوه، سن .....سالگی، از قبل پیش بینی کردن، نزول به پایین، عروج به بالا، سقوط به پایین، ابر هوا، مرغک کوچک، عسل شیرین، تخم مرغ کبوتر، رایحه ی بوی خوش، روغن چرب، مفید فایده، مثمر ثمر، روزنامه های روزانه، متحد شدن با هم، دوباره بازگشتن، احاطه از هر طرف ، سایر... دیگر، دیشب گذشته و... ۲- جمله ها باید آن چنان روشن و گویا باشند که از آن ها دو یا چند برداشت نشود: مثال ۱: آن ها هشت خواهر و برادرند. الف) آن ها هشت خواهر و هشت برادرند؟ ب) آن ها جمعن هشت خواهر و برادرند؟ مثال ۲: سرقت خرگوش ها از باغ وحش افزایش یافت. الف) سرقت خود خرگوش ها؟ ب) خرگوش های سارق که از باغ وحش دزدی می کنند؟ مثال ۳: حسین دوست بیست ساله ی من است. الف) حسین بیست سال با من دوست است؟ ب) حسین دوست من است و بیست سال دارد؟ @elmikowsar
سلام بر مادر ⛅ صبح بخیر @elmikowsar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیفی کوتاه از، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها... ✨ 🗣 🇮🇷مهناز جعفری @elmikowsar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 ۷ آذر، سالگرد شهادت دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی ایران، شهید «محسن فخری زاده» به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه اسرائیل @elmikowsar
قسمت[چهارم] ✨ ۳- از کاربرد تعبیرهای نامناسب و تکلّف های کلامی و الگوهای بیگانه پرهیز کنیم و نوشته ها و عبارت ها گویا و قابل فهم باشند: □ او می رود تا به نتایج عالی دست یابد- او نزدیک است به نتایج عالی دست یابد. □ خیابان ها از کثیفی رنج می برند- خیابان ها کثیف است. □ در راستای کاهش پیشرفت مطالعه و کتاب خوانی- برای کند شدن پیشرفت مطالعه و کتاب خوانی. □ می توانیم روی او حساب کنیم- می توانیم از او استفاده کنیم .(بهره بگیریم) □ جوانان به فوتبال پر بها می دهند- جوانان به فوتبال توجّه می کنند. □ اسرار به بیرون نشت کرد- اسرار به بیرون راه یافت. □ امسال بهار خوبی را تجربه کردیم- داریم امسال بهار خوبی داشتیم. □ زلزله ی منجیل از تلفات زیادی برخوردار بود- زلزله ی منجیل تلفات زیادی داشت. ✨۴- تکیه کلام های گفتاری نباید در نوشته راه یابد: □ عرض کنم که کتاب عامل رشد و شکوفایی جامعه است. □ گلستان سعدی به عنوان بزرگ ترین اثر منثور فارسی است □ به قول معروف او دانش آموز زرنگی است. «عرض کنم که» ، «به عنوان» و «به قول معروف» تکیه کلام است و باید در نوشته حذف شود. @elmikowsar
دوره ی کامل همراه تکلیف.... 🕛بزودی💐💐💐💐 رایگان🎁🎁 همراه با استاد🌸🌸 از کانال علمی پژوهشی کوثر♥ ✨✨ به جمع ما بپیوندید👇👇👇 @elmikowsar
﷽ ﴿وَمَنْ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا اللَّهُ﴾‎ 🔅و چه کسی جز خدا گناهان را می آمرزد؟🔅 آل عمران/۱۳۵ ✨ ✨نشر دهنده کلام خدا باشیم✨ @elmikowsar
دوره ی کامل همراه تکلیف.... 👇👇👇👇 🕛درس اول شنبه ساعت ۱۰ تاریخ: ۱۱، ۹، ۱۴۰۲ 💐💐💐 رایگان🎁🎁 همراه با استاد🌸🌸 از کانال علمی پژوهشی کوثر♥ ✨✨ به جمع ما بپیوندید👇👇👇 @elmikowsar
قسمت[پنجم] ✨ ۵- از کاربرد جمله های دراز پرهیز کنیم: اگر جمله ای با کوتاه ترین کلمه ها مفهوم می شود آن را بی علت بلند نکنیم. دانش جوی خوب تمام سعی و کوشش و همّ و غمّ خود را مصرف آن می سازد که برای کشوری که در آن زندگی می کند و همه ی افراد جامعه و انسان ها مثمر ثمر و مفید فایده باشد چنان که همه از او سود و فایده و بهره بگیرند. این جمله ی بلند را می توان خیلی کوتاه نیز بیان کرد: دانش جوی خوب می کوشد برای جامعه سودمند باشد. ✨ ٦- کوشش کنیم چند جمله را با یک فعل به هم عطف نکنیم: هر چه شمار فعل هاو جمله ها بیش تر باشد، جمله ها کوتاه تر و قابل دریافت تر می شوند: پدرش عبدالله از مردم بلخ در روزگار نوح پسر منصور سامانی که در آن عهد از شهرهای بزرگ بود، کار دیوانی در روستای خرمیثن در نزدیکی روستای افشنه پیشه و با دختری به نام ستاره ازدواج کرد. این جمله بلند و نامفهوم را می توان به چند جمله ی کوچک تر تبدیل کرد: پدرش عبدالله نام داشت. وی از مردم بلخ بود و در روزگار نوح پسر منصور سامانی می زیست. بلخ در آن عهد از شهرهای بزرگ بود. وی کار دیوانی را در روستای خرمیثن پیشه کرد. این روستا در نزدیکی افشنه بود. عبدالله در روستای افشنه با دختری به نام ستاره ازدواج کرد... @elmikowsar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب صبح امروز: ، سلیمانی و صیادشیرازی و همت و بابایی و شیرودی و همدانی و فخری‌زاده و کاظمی آشتیانی و امثال آنها هستند 💻 Farsi.Khamenei.ir
💢 نویسندگی چیست و نویسنده کیست؟ از میان تعریف های زیادی که درباره نویسندگی و نویسنده شده است، می توان به تعریف های زیر توجه کرد و از دل آن ها به تعریف های جدید دست یافت: ✨نویسندگی، هنر خوب دیدن و زیبا نوشتن است. ✨نویسندگی، همان هنر پروراندن مطلب است. ✨نویسنده کسی نیست که می تواند بنویسد، کسی است که نمی تواند ننویسد.... 🌟 تاریخ شروع از شنبه مورخ ۱۱، ۹، ۱۴۰۲ از کانال علمی پژوهشی کوثر... 💐💐 برای شرکت در دوره فقط کافی است در کانال زیر عضو شوید👇👇👇 @elmikowsar
همراهان گرامی توجه داشته باشند فقط تکالیف کسانی که تا قبل از جلسه اول در کانال عضو شوند توسط استاد تصحیح و اعمال نظر خواهد شد. 💐💐💐 برای عضویت و شرکت فقط کافی است در کانال زیر عضو شوید👇👇👇👇 https://eitaa.com/elmikowsar
علیه السلام: هركه در رغبت، ترس، شهوت، خشم و شادى خوددار باشد خداوند تنش را بر آتش حرام مى‌كند 📙 وسايل الشيعه، ج11 @elmikowsar
قسمت [ششم] ✨ ۷- از به کار بردن واژه های دور از ذهن و عبارت های متکلّفانه ی عربی پرهیز کنیم: □ فی الواقع تأسف زیادتر از این نمی شود که کسی سال های متمادی وقت خود را صرف تتبّع دیوان شاعری مثل حافظ و مقابله ی آن با نشخ مختلف و مقایسه ی آن با دیوانهای شعرای معاصر یا مقاربةالعصر و تصفّح در کتب تاریخ بنماید و سپس نتیجه ی جمیع این زحمات با آن همه امکانات متنوعه و در هم فشرده را به طور فهرست گوشزد خوانندگان نماید و مابقی را به بهانه ی این که افسانه است یا ظنّیات اسقاط نماید. به جای این عبارت می توان چنین نوشت: □ بی گمان تأسف زیادتر از این نمی شود که کسی سالیان دراز عمر خود را صرف پژوهش در دیوان حافظ و مقابله ی آن با نسخه های گوناگون و دیوان های شاعران هم زمان یا نزدیک به زمان او کرده، در کتاب تاریخ پژوهش کند و سپس نتیجه ی این کوشش ها را فشرده به خوانندگان گوشزد کند و از بقیه به این بهانه که افسانه اند و یا بر گمان استوارند، بگذرد. ✨ ۸- کوتاه کردن جمله آن اندازه که ساختمان صرفی و نحوی کلام آسیب ببیند، جایز نیست: □ از دقّت شما تشکر و استدعا دارد این کتاب را مطالعه و تصحیح و به موقع ارسال داشته، ان شاءالله حقالزحمه ی شما پرداخت می گردد. حذف های نا به جا در این جمله سبب شده است ساختمان جمله آسیب ببیند. در اصل جمله چنین است: از دقّت شما تشکر می کنم و استدعا دارم این کتاب را پس از مطالعه تصحیح کنید و آن را به موقع ارسال کنید. ان شاءالله حقّالزحمه ی آن پرداخت می شود. @elmikowsar
کسی که امر به معروف می‌کند باید این کار را با شیوه‌ی خوبی انجام دهد. 🏵 پیامبر مهربانی (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) 🏷 @elmikowsar☺️
قسمت [هفتم] ✨۹- جز در نوشتنه های داستانی، آن هم هنگام نقل قول، هیچ گاه نباید به شیوه ی گفتاری، شکسته نویسی کنیم: □ مهم ترین بخش مقاله، متن اصلی اونه که به بررسی جوانب مختلف می پردازه و می کوشه که جوابی منطقی برا موضوع عرضه کنه. □ همچنین از واژه هایی که عوام به غلط تلفظ می کنند باید پرهیز کرد: عباس سر نزده وارد شد و پس از عرض خواهی، گفت: استیفا داده است منظور نویسنده از سر نزده، ناگهانی و از عرض خواهی، عذر خواهی و از استیفا، استعفا بوده است. از کاربردهای دیگر عامیانه ی معمول: زهله - زهره ، گرام - گرامی، با این وجود ـ با وجود این، خوار و بار ـ خواربار، واگیر دار ـواگیر، صبح ناشتا ـ ناشتا، خورده فروشی ـ خرده فروشی، قتل و عام ـ قتل عام. کاربرد کلمه های عامیانه نیز در نوشته نادرست است: «در سخنوری نباید روده درازی کرد زیرا پرچانگی باعث می شود خواننده چرت بزند.» که باید این چنین نوشت: در سخنوری نباید زیاده سخن گفت؛ زیرا زیاده گویی باعث می شود خواننده به خواب رود. ✨۱۰- تغییر جای هر یک از واژه ها در جمله اگر به قصد تأکید یا برخاسته از سبک نویسنده نباشد، جایز نیست: □ باید تن به سختی ها داد - باید به سختی ها تن داد □ باید از هرگونه ابهام دور باشد آن چه که می نویسیم - آن چه که می نویسیم باید از هر گونه ابهام دور باشد. @elmikowsar
🦋 والعصر.... قسم به عبور تک‌تک ثانیه‌های زندگی لحظه‌ای بی‌حضور تو خسران محض است.🌺🌿 می‌شود که با حضورت کمی تازه شویم؟ @elmikowsar
[درس اول] [تعریف نویسندگی و نگارش خلاق] 💢 گفتار اول: نویسندگی چیست و نویسنده کیست ؟ ✨از میان تعریف های متعددی که درباره نویسندگی و نویسنده شده، می توان به تعارف زیر توجه کرد و از دل آن ها به تعارف جدید دست یافت: - نویسندگی انتقال و رساندن نوعی دیدگاه یا پیام از طریق نوشتن به مخاطب است. - نويسندگی، هنر خوب دیدن و زيبا نوشتن است. - نويسندگي همان هنر پروراندن مطلب است. - نویسنده، اندیشمندی است که جلوه ای از تفکرات فرد یا اجتماع را با استفاده از کلماتی منعکس می کند. - نویسندۀ حرفه‌ای فردی است که جز نوشتن کار دیگری انجام نمی‌دهد. - نویسنده کسی نیست که می تواند بنویسد، کسی است که نمی تواند ننویسد. - نویسنده کسی است که دیدگاهی نو یا نگاهی نو را با نگارشی نو، به خواننده انتقال می دهد و این سروده مولوی را همواره به یاد دارد و به کار می گیرد: هین سخن تازه بگو تا دو جهان تازه شود وا رهد از حد جهان، بی حد و اندازه شود 💢 گفتار دوم: تعریف نویسندگی خلاق ✨حال ممکن است با کنجکاوی بپرسید نویسندگی خلاق چیست؟ ما چند تعریف به شما عرضه می کنیم. امیدواریم شما هم یکی از این تعریف ها را بپسندید و یا به تنهایی یا همکلاسی هایتان یک تعریف خلاقانه جدید تولید کنید. نویسندگی خلاق یعنی: - هر نوع نگارشی که سبب شکوفایی استعدادها و توانایی‌های افراد است. - نگارشی نو، مملو از احساسات و تصاویر که برگرفته از خلاقیت فردی ماست. - نگارش خلاق نوعی نوشتن طبیعی و بی تکلف است که ما را از دوزخ تکرارها و کلیشه ها می رهاند و به کشف های تازه می رساند. - پرفسور لوتس فون وردر در مدرسهِ آلیس سالامون در برلین معتقد است: نوشتن خلاق، شکلی از نوشتن است که موجب رشد تک تک روش های بیانی جدید می شود. نوشتن خلاق این ادعا را دارد که از طریق فعال کردن قدرت تخیل، چیز جدیدی را بوجود می آورد؛ چیزی که قرار است یک دید جدید به شناخته ها را، محقق سازد. - نویسندگی خلاق در اصل، همان نویسندگی داستانی و تخیلی است. گوستاو فلوبر نویسندۀ معروف فرانسوی می گوید: داستان همان چیزی است که شما سر میز کافه برای دوستتان تعریف می‌کنید، اگر دوستتان به حرف شما گوش می‌دهد یعنی مهارت ‌داستان‌گویی دارید، اگر نه که باید تمرین کنید؛ چون همۀ ما آدم‌ها ذاتاٌ قصه‌گو هستیم. - نوشتن خلاق، روشی است که بر اساس تکنیک نوین نوشتن بنا شده و با تمرین های روشمند می کوشد اندوختهِ خلاق هر فردی را کشف و به صورت نوشته ارايه کند. 💢گفتار سوم: ده کلید خلاقیت ✨ به دست گرفتن کلیدهای طلایی خلاقیت، موفقیت شما را برای بازکردن صندوق گنج نویسندگی خلاق، سرعت می بخشد. کلیدهای خلاقیت، دست یافتنی و قابل رشد و تکثیرند. ده کلید طلایی خلاقیت که برای شروع نوشتن باید به خاطر بسپارید عبارتند از: ۱. کنجکاوی ۲. شور و اشتیاق ۳. اراده ۴. آگاهی و هوشیاری ۵. استقبال از فکرهای تازه ۶. سماجت و سرسختی ۷. گوشی شنوا ۸. چشمی بینا ۹. مثبت اندیشی(تلقین های امید دهنده) ۱۰. مطالعه آثار فاخر و خلاقانه ✨خودآزمایی و تمرین ۱. حداقل در یک صفحه توضیح دهید اگر انسان از نعمت نوشتن محروم بود چه اتفاقاتی می افتاد؟ ۲. به نظر شما چه عناصری از ده عنصر خلاقیت در شما وجود دارد؛ دلایل آن چیست؟ ۳. زندگینامه یکی از نویسندگان موفق داخلی و خارجی را مطالعه کنید و ببینید کدام یک از کلیدهای طلایی خلاقیت در شخصیت و کارهایش نمود بیشتری دارد. ۴. یکی از کلیدهای طلایی خلاقیت را نقاشی یا طراحی کنید، برایش قصه ای بسازید، داستانی بگویید یا شعری بسرایید، درباره آن عکاسی کنید و یا نمایشنامه ای کوتاه بنویسید. @elmikowsar
[درس اول] 👆👆👆👆👆 *انتظار می رود دانش پژوهان گرامی در پایان این درس بتوانند: ۱. نویسنده را تعریف کنند و فرق نویسندگی رایج و نگارش خلاق را بازگو کنند. ۲. با توجه به دانش و تجربه خود، تعریفی ابتکاری و نو از نویسنده و نگارش خلاق ارائه دهند. ۳. کلیدهای خلاقیت را بشناسند و تحقیقات اجمالی درباره آنها انجام دهند. 👆👆👆👆👆 همراهان گرامی می توانند پس از انجام خودازمایی و تمرین موارد را به آیدی زیر ارسال کنند:👇👇 @ahmadiashgabadi@elmikowsar
همراهان گرامی کپی و استفاده از درس های نویسندگی خلاق در کانال ها و گروه های دیگر شرعا اشکال دارد. فقط برای مطالعه و حل تمرین ها استفاده شود. سپاس🌸💐💐💐💐 @elmikowsar
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
[درس اول] 🎥 به صورت فیلم 👆👆👆 همراهان گرامی کپی و استفاده از درس های نویسندگی خلاق در کانال ها و گروه های دیگر شرعا اشکال دارد. 💐💐 @elmikowsar