eitaa logo
علم الاسما و متافیزیک اسلامی
5.3هزار دنبال‌کننده
362 عکس
196 ویدیو
5 فایل
♦️الضحى وَلَسَوْفَ يُعْطِيكَ رَبُّكَ فَتَرْضَىٰ ✳️اولین کانال در رابطه علم الاسماء مبحث علم نام شناسی. 🔼تحت اشراف استاد هادی یسلیانی درمانگر @elmolasma66 https://eitaa.com/joinchat/4292477681C40f3ac85fc
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ دود دادن ⭕️ 🔸️در روایت داریم را تا ۷۰ منزل از خانه دور می کند.یکی از مشکلات عمده که عزیزان مراجعه می‌کنند برای حل مشکلات از قبیل کم درامدی،بحث،بیماری،...آلوده بودن محیط زندگی است که به خاطر کم توجهی به مسائل دینی،مال شبه ناک و..می‌باشد که اولین توصیه برطرف کردن این مسائل میباشدودر کناربرطرف کردن دود دادن را قرار میدهیم 🔸️سعی کنید در طول هفته یک الی دوبار در خانه کندر دود دهید... برای و بسیار موثر است.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ رَبِّ أَدْخِلْنِى فِى لُجَّةِ بَحْرِ أَحَدِيَّتِكَ، وَطَمْطَامِ يَمِّ وَحْدانِيَّتِكَ، وَقَوِّنِى بِقُوَّةِ سَطْوَةِ سُلْطانِ فَرْدانِيَّتِكَ، حَتَّىٰ أَخْرُجَ إِلىٰ فَضَاءِ سَعَةِ رَحْمَتِكَ، وَفِى وَجْهِى لَمَعاتُ بَرْقِ الْقُرْبِ مِنْ آثارِ حِمايَتِكَ، مَهِيباً بِهَيْبَتِكَ، عَزِيزاً بِعِنايَتِكَ، مُتَجَلِّلاً مُكَرَّماً بِتَعْلِيمِكَ وَتَزْكِيَتِكَ،به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانی‌اش همیشگی است؛ پروردگارا مرا در ژرفای دریای یگانگی‌ات و در میان اقیانوس یکتایی‌ات وارد ساز و با نیروی چیرگی سلطنت فرد و تنهایت، توانمند گردان تا به فضای بی‌کران رحمتت درآیم، درحالی‌که در چهره‌ام درخشندگی‌های پرتو قرب از آثار حمایتت فروزان باشد و به شوکتت پرشکوه باشم و به توجهت توانمند باشم و به آموزش و پرورشت بزرگ و بزرگوار باشم،وَ أَلْبِسْنِى خِلَعَ الْعِزَّةِ وَالْقَبُولِ، وَسَهِّلْ لِى مَناهِجَ الْوُصْلَةِ وَالْوُصُولِ، وَتَوِّجْنِى بِتاجِ الْكَرامَةِ وَالْوَقارِ، وَأَلِّفْ بَيْنِى وَبَيْنَ أَحِبَّائِكَ فِى دارِ الدُّنْيا وَدارِ الْقَرارِ، وَارْزُقْنِى مِنْ نُورِ اسْمِكَ هَيْبَةً وَسَطْوَةً تَنْقادُ لِىَ الْقُلُوبُ وَالْأَرْواحُ، وَتَخْضَعُ لَدَىَّ النُّفُوسُ وَالْأَشْباحُ،خدایا لباس‌های توانمندی و قبولی را بر من بپوشان و برایم راه‌های پیوند و پیوستگی را هموار کن و به تاج کرامت و وقار تاجدارم نما و میان من و شیفتگانت در دنیا و آخرت پیوند انداز و از نور نامت شوکت و قوّتی به من عطا کن که دل‌ها و جان‌ها مطیع من گردند و نفوس و بدن‌ها نزد من فروتن شوند،يَا مَنْ ذَلَّتْ لَهُ رِقابُ الْجَبابِرَةِ، وَخَضَعَتْ لَدَيْهِ أَعْناقُ الْأَكاسِرَةِ، لَامَلْجَأَ وَلَا مَنْجٰا مِنْكَ إِلّا إِلَيْكَ، وَلَا إِعانَةَ إِلّا بِكَ، وَلَا اتِّكاءَ إِلّا عَلَيْكَ؛ ادْفَعْ عَنِّى كَيْدَ الْحاسِدِينَ، وَظُلُماتِ شَرِّ الْمُعانِدِينَ، وَارْحَمْنِى تَحْتَ سُرادِقَاتِ عَرْشِكَ يَا أَكْرَمَ الْأَكْرَمِينَ، أَيِّدْ ظاهِرِى فِى تَحْصِيلِ مَراضِيكَ، وَنَوِّرْ قَلْبِى وَسِرِّى بِالاطِّلاعِ عَلىٰ مَناهِجِ مَساعِيكَ،ای آن‌که گردن گردنکشان برایش خوار گشته و پادشاهان در پیشگاهش فروتن شده‌اند، پناهگاه و راه رهایی از تو جز به تو نیست و کمکی نیست جز به‌وسیله تو و تکیه‌گاهی نیست جز بر تو؛ خدایا! بداندیشی حسودان و تیرگی‎های شرّ دشمنان را از من دور کن و به من زیر سراپرده‌های عرشت رحمت آر، ای گرامی‌ترین گرامیان، ظاهر هستی‌ام را در به دست آوردن خشنودی‌ات نیرومند کن و قلب و نهادم را با آگاهی بر راه‌های رسیدن به پیشگاهت روشن ساز.إِلٰهِى كَيْفَ أَصْدُرُ عَنْ بابِكَ بِخَيْبَةٍ مِنْكَ، وَقَدْ وَرَدْتُهُ عَلىٰ ثِقَةٍ بِكَ ؟! وَكَيْفَ تُؤْيِسُنِى مِنْ عَطائِكَ وَقَدْ أَمَرْتَنِى بِدُعائِكَ ؟!خدایا چگونه از در خانه‌ات مأیوس و ناامید بازگردم درحالی‌که با اعتماد به تو وارد آن شدم و چگونه از عطایت ناامیدم می‌کنی درحالی‌که مرا به دعا در پیشگاهت فرمان دادی،وَهَا أَنَا مُقْبِلٌ عَلَيْكَ، مُلْتَجِئٌ إِلَيْكَ، باعِدْ بَيْنِى وَبَيْنَ أَعْدائِى كَما باعَدْتَ بَيْنَ أَعْدائِى، اخْتَطِفْ أَبْصارَهُمْ عَنِّى بِنُورِ قُدْسِكَ وَجَلالِ مَجْدِكَ، إِنَّكَ أَنْتَ اللّٰهُ الْمُعْطِى جَلائِلَ النِّعَمِ الْمُكَرَّمَةِ لِمَنْ نَاجَاكَ بِلَطائِفِ رَحْمَتِكَ، يَا حَىُّ يَا قَيُّومُ، يَا ذَا الْجَلالِ وَالْإِكْرامِ وَصَلَّى اللّٰهُ عَلىٰ سَيِّدِنا وَنَبِيِّنا مُحَمَّدٍ وَآلِهِ أَجْمَعِينَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ.اینک به تو روی آورده‌ام و از تو پناه می‌جویم، بین من و دشمنانم دوری انداز، چنان‌که بین دشمنانم دوری انداختی، به نور پاک و عظمت و بزرگواری‌ات دیدگان دشمنانم را از دیدن من نابینا کن، به یقین تو، خدای عطابخش نعمت‌های بزرگ و باارزش به بندگان رازو و نیاز خویش هستی که با لطائف رحمتت تو را می‌خوانند، ای زنده، ای پاینده‌، ای صاحب بزرگی و مهمان‌نوازی و درود خدا بر مولای ما و پیامبر ما محمّد و بر همه خاندان پاک و پاکیزه‌اش. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 https://eitaa.com/joinchat/3931701518C8f72c6625b
علامه حسن زاده آملی: ای طالب معارج تا فرعون نفس را نکشتی از اربعین کلیمی و نظائر آن، لوحی بر موسای روح لائح نخواهد شد. 📕هزار و یک کلمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹خواص سوره مبارکه جمعه🌹 ●حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند: هرکس سوره مبارکه جمعه را با نیت خالص و توجه به معنی آن بخواند، او را به عدد کسانی که در دنیا به نماز جمعه حاضر شدند و به عدد هرکس که حاضر نشده اند در شهرهای مسلمانان، ده حسنه مزد و ثواب دهند. ❇️الفت میان زن و شوهر از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام منقول است: هرکس سوره مبارکه جمعه را به جهت موافقت زن و شوهر، پنج بار با نیت خالص و توجه به معنی آن بخواند، الفت و مهربانی حاصل شود. ❇️ایمنی از وسوسه شیطان آورده اند: هرکس به قرائت سوره مبارکه جمعه با نیت خالص و توجه به معنی آن مداومت نماید، از وسوسه شیطان ایمن شود. ❇️ جهت حفظ از آفات ذلک فضل الله یوتیه من یشاء و الله ذو الفضل العظیم هرکس این آیه را بر قطعه ای از صدف با نیت خالص و توجه به معنی آن نفش کند و در روز جمعه در میان اموال نهد یا در انبار غله بگذارد، از آفات محفوظ ماند و برکت پیدا کند.
🌿برای فرار از منزل ، توصیه شده است این عکس در خانه نصب شود
🍃تصویر عارف عظیم الشان، شیخ جعفر مجتهدی تبریزی(قدس الله روحه) که مشهور است ، شیاطین و اجنه از ایشان هراس دارند و برای منازل آلوده به ارواح خبیثه سفارش می شود و مجرب است. 👈ترجیحا همین تصویر از جناب مجتهدی (قدس سره) چاپ شود و به جهت دفع شیاطین و اجانین و موکلین در منزل نصب شود. 🔸در شهر مقدس قم منزلی بود که دائما توسط اشخاص نامرئی سنگباران می شد و صاحب منزل به هیچ وجه نتوانسته بود از این کار جلوگیری کند،حتی به شهربانی رجوع کرده و چند پلیس مسلح به همراه خود آورده بود که مسیر سنگ باران را شناسایی کنند اما در همان ابتداء ورود ، اولین سنگ ها به سر پلیس ها اصابت کرده و آن ها فرار نمودند. 🔹یکی از مریدان عارف بزرگ، مرحوم آقای شیخ جعفر مجتهدی _رضوان الله علیه_  به نام میرزا ابوالفضل نقل می کند: نزد مرحوم آقای شیخ جعفر مجتهدی رفتم و ماجرا را برای ایشان تعریف کردم. ایشان نیز تاملی نموده و آن گاه فرمودند: این سنگ باران توسط اجنه صورت می گیرد،شما به آن محل بروید و با صدای بلند به آنها بگویید: می گوید سنگ نزنید! بنده هم به آن خانه رفته و به محض این که آن پیغام را با صدای بلند گفتم، سنگباران قطع شد! مدتی پس از این واقعه مرحوم آقا از قم به مشهد مقدس مهاجرت کردند و در همان موقع مجددا خانه ای دیگر سنگباران می شد. با خود گفتم اکنون که آقا تشریف ندارند، خودم به آن جا می روم و می گویم: میرزا ابوالفضل میگوید سنگ نزنید. هنگامی که به آن محل رفتم با صدای بلند گفتم: میرزا ابوالفضل می گوید سنگ نزنید! هنوز کلامم تمام نشده بود که اولین سنگ به سرم اصابت کرده و فرار کردم. در آن موقع فهمیدم که میرزا ابوالفضل با جعفر خیلی فرق دارد . 📚لاله ای از ملکوت ص۲۴۱.
👽 آیا امکان دارد جن وارد بدن انسان شود؟👽 📚 ابوالحسن اشعری میگوید بیگمان جن میتواند وارد بدن انسان شود و او را دچار جنون و وسوسه و شک و گمان کند . بر خلاف باور معتزله و جهمیه، همچنان که خداوند میفرماید سوره بقره آیه 275 📗﴿ٱلَّذِينَ يَأۡكُلُونَ ٱلرِّبَوٰاْ لَا يَقُومُونَ إِلَّا كَمَا يَقُومُ ٱلَّذِي يَتَخَبَّطُهُ ٱلشَّيۡطَٰنُ مِنَ ٱلۡمَسِّۚ 📔رباخواران «برنمی‌خیزند» یعنی: در روز قیامت از قبرهایشان به‌سوی میدان محشر «مگر مانند برخاستن کسی‌که شیطان براثر تماس، آشفته سرش‌کرده است‌» یعنی: مانند کسی برمی‌خیزند که شیطان بر او چیره شده و او را مجنون‌کرده است‌. و در سوره ناس میفرماید 📗﴿مِن شَرِّ ٱلۡوَسۡوَاسِ ٱلۡخَنَّاسِ٤﴾📗 پناه‌ می‌برم‌ به‌ آنچه‌ ذکر شد؛ «از شر وسوسه‌گر» که‌ شیطان‌ «خناس» است‌. خناس: یعنی‌ بسیار بازپس‌رونده‌ زیرا هنگامی‌ که‌ خداوند ج به‌ یاد آورده‌ شود، شیطان‌ بازپس‌ می‌رود و خود را در هم‌ کشیده‌ و پنهان‌ می‌شود اما چون‌ ذکر خداوند ج در میان‌ نبود، شیطان‌ بر دل‌ انسان‌ هجوم‌ آورده‌ و وسوسه‌ خود را می‌گستراند. 📗﴿ٱلَّذِي يُوَسۡوِسُ فِي صُدُورِ ٱلنَّاسِ٥﴾📗 📔«آن‌ کس‌ که‌ در سینه‌های‌ مردم‌ وسوسه‌ می‌افگند» وسوسه‌ شیطان‌، فراخواندن‌ انسان‌ به‌ فرمانبردن‌ از خود با القای‌ سخنی‌ است‌ پنهانی‌ که‌ به‌ قلب‌ انسان‌ می‌رسد بی‌آن‌که‌ از آن‌ صدایی‌ شنیده‌ شود. 📒کتاب الابانه فی اصول الدیانه صفحه 20و21 📚 و در حدیث صحیح بخاری و مسلم پیامبر فرموده شیطان در بدن انسان جریان دارد همچنان که خون در رگها جریان دارد . 📔و عبدالله پسر احمد میگوید از پدرم پرسیدم کسانی هستند که میگویند جن وارد بدن مصروع(جنزده، کسی که دچار صرع است) نمیشود ، احمد فرمود ای پسرم آنها دروغ میگویند ، بلکه این همان جن است که بر زبان مصروع سخن میگوید. 📕 و ابن تیمیه در ادامه میگوید هیچکس از ائمه مسلمین منکر دخول جن به بدن مصروع نشده ، و هرکس چنین چیزی را انکار کند و ادعا کند که شرع منکر دخول جن به بدن است ، او دروغ و بهتان را به شرع نسبت داده و هیچ دلیل شرعی وجود ندارد چنین چیزی را انکار کند. (مجموع الفتاوی ابن تیمیه جلد 24 صفحه 276- 277) 📘خلاصه چنین مطلبی ثابت است و تقریبا همه ائمه در این باره سخن گفته اند و به آن اقرار کرده اند، و برای اینکه بحث به درازا نکشد فقط به نقل قول از چند تن از این ائمه بزرگوار اکتفا میکنیم. 📘 اگر کسی میخواهد بیشتر در این موضوع تحقیق کند ، دو رساله کوچک ولی پر محتوا را معرفی میکنیم که واقعا حق مطلب را برای کسی که خواهان حق است ادا کرده اند . 📕( المرجان في اثبات صرع الجان ، مولف شیخ ابی همام بکر بن عبدالعزیز الاثری) 📕 (الادله الشرعیة في اثبات صرع الشیطان للانسان و الرد علی المنکرین . مولف دکتر صالح الرقب). 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 https://eitaa.com/joinchat/3931701518C8f72c6625b
📚 دلایلی از قرآن برای اثبات دخول جن به بدن انسان📚 📕 دلیل اول 📗 ٱلَّذِينَ يَأۡكُلُونَ ٱلرِّبَوٰاْ لَا يَقُومُونَ إِلَّا كَمَا يَقُومُ ٱلَّذِي يَتَخَبَّطُهُ ٱلشَّيۡطَٰنُ مِنَ ٱلۡمَس📗 📔رباخواران «برنمی‌خیزند» یعنی: در روز قیامت از قبرهایشان به‌سوی میدان محشر «مگر مانند برخاستن کسی‌که شیطان براثر تماس، آشفته سرش‌کرده است‌» یعنی: مانند کسی برمی‌خیزند که شیطان بر او چیره شده و او را مجنون‌کرده است‌. قرطبی در تفسیر این آیه میفرماید : 📕 فِي هَذِهِ الْآيَةِ دَلِيلٌ عَلَى فَسَادِ إِنْكَارِ مَنْ أَنْكَرَ الصَّرْعَ مِنْ جِهَةِ الْجِنِّ، وَزَعَمَ أَنَّهُ مِنْ فِعْلِ الطَّبَائِعِ، وَأَنَّ الشَّيْطَانَ لَا يَسْلُكُ فِي الْإِنْسَانِ وَلَا يَكُونُ مِنْهُ مَسٌّ 📔 این آیه دلیل است بر باطل بودن سخن کسانی که صرع از طرف جن را انکار کرده اند و میگویند این از طبیعت و رفتارهایی است که انسان بر آن خلق شده و جن به بدن راه ندارد و این آزارها از طرف جن نیست. 📘 مفسرین از این آیه استدلال کرده اند که جن وارد بدن میشود ، از جمله این مفسرین . طبری ، قرطبی ، ابن کثیر ، بغوی ، آلوسی ، شوکانی ، سیوطی و.....مراجعه شود به تفسیر هایشان به آیه 275 سوره بقره. 📕 دلیل دوم 📗﴿إِنَّ ٱلَّذِينَ ٱتَّقَوۡاْ إِذَا مَسَّهُمۡ طَٰٓئِفٞ مِّنَ ٱلشَّيۡطَٰنِ تَذَكَّرُواْ فَإِذَا هُم مُّبۡصِرُونَ﴾📗 [الأعراف: 201]. 📔«در حقیقت، متقیان چون وسوسه‌ای از جانب شیطان بدیشان رسد، خدا را به یاد آورند و بناگاه بینا شوند» 📚 ابن کثیر در تفسیر این آیه میگوید بعضی از مفسرین( مس شیطان) را در این آیه به( صرع ) و امثال آن تفسیر کرده اند و بعضی دیگر آنرا به خشم تفسیر کرده اند و بعضی نیز به اندوه بسبب گناه تفسیر کرده اند . 📕 دلیل سوم 📗﴿وَٱذۡكُرۡ عَبۡدَنَآ أَيُّوبَ إِذۡ نَادَىٰ رَبَّهُۥٓ أَنِّي مَسَّنِيَ ٱلشَّيۡطَٰنُ بِنُصۡبٖ وَعَذَابٍ﴾📗 سوره ص آیه 41 📔 «و بندۀ ما ایّوب را یاد کن آنگاه که پروردگارش را ندا داد که همانا شیطان به من رنج و دردی رسانده است». 📕 ﴿وَٱذۡكُرۡ عَبۡدَنَآ أَيُّوبَ﴾ و در این کتاب بنده ما ایوب را به بهترین وجه به یادآور، و او را به بهترین شیوه ستایش کن. آن‌گاه که رنج و زیان به او رسید پس او بر رنج و مشقت شکیبایی کرد و به سوی هیچ‌کسی غیر از پروردگارش شکایت نبرد و به هیچ‌کسی جز او پناه نیاورد. ﴿إِذۡ نَادَىٰ رَبَّهُ﴾ هنگامی که پروردگارش را به فریاد خواند و با شکایت به درگاهش نه درگاه کسی دیگر او را صدا زد و گفت: 📕 پروردگارا! ﴿أَنِّي مَسَّنِيَ ٱلشَّيۡطَٰنُ بِنُصۡبٖ وَعَذَابٍ﴾ همانا شیطان به من امری مشقّت‌آور و طاقت‌فرسا و عذاب‌دهنده رسانده است. شیطان بر جسد او مسلط شد و در آن دمید تا اینکه غده‌هایی در بدنش پدید آمد، سپس از آن غده‌ها چرک و خونابه بیرون جهید و بسیار حالت سختی به او دست داد، و همچنین خانواده و اموالش نابود شد و از بین رفتند. ❇️ تفسیر عبدالرحمن بن ناصر السعدی